61

Odp: alternator

witam,mam proboblem z alternatorem  28v  e512 brak ładowania ,regulator dobry ,szczotki ok, a ładowania nie ma nieraz jak cos mu odbije to zaskoczy,przy pelnych obrotach kontrolka trszke mruga ale ładowania nie ma,rok temu alternator był kupiony nowy w postolicach,nie wiem gdzie mam szukac przyczyny

62

Odp: alternator

Moim zdaniem lepiej niech poszuka jej jakiś elektromechanik.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

63

Odp: alternator

troche cierpliwosci i znalazłem przyczyne ,kabelek wzbudzający przetarty i dotykał masy:)

64 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2012-01-15 18:56:12)

Odp: alternator

Panowie  czy alternator w  bizonie ma  wbudowany   regulator ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

65

Odp: alternator

Na pewno nie ma, tak by najmniej u mnie było jak męczyłem się z bizonem.

66 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2012-01-24 14:38:33)

Odp: alternator

To pięknie bo rozważam kupno  jakiegoś alternatora np,  od  bizona albo  coś takiego :
http://moto.allegro.pl/alternator-mtz-2 … 54602.html

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

67

Odp: alternator

Alternatory od MTZ-tów 12V mają wbudowane regulatory napięcia nawet jest możliwość regulacji napięcia tylko są tak skonstruowane że nie ma gdzie podpiąć kontrolki ładowania w MTZ-cie są amperomierze. Ten który pokazałeś jest na 24V  budowę ma jak standardowy alternator  ale nie widać na zdjęciu czy ma regulator myślę że ma ale przed kupnem sprawdź u dostawcy.

68 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2012-01-15 23:34:14)

Odp: alternator

Ja w swoim   MTZ 82  mam kontrolkę od ładowania a gdzie podpięta jest to nie wiem .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

69

Odp: alternator

KOntrolka zawsze jest podpięta jednym końcem do źródła prądu ( przez stacyjkę do aku) a drugim końcem do alternatora jako kabel wzbudzający i już

70 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2012-01-24 16:54:17)

Odp: alternator

Ja w swoim  323 mam czeski alternator  Magnoton typ 443113516 .
Wiem już że  łożyska są już do wywalenia  .
z tyłu ma oznaczenia :
czerwony kabel - B
czarny- DF
brązowy- 54
niebieski- Mo
ktoś mi powie co one oznaczają  bo nie mogę się jeszcze połapać ?


http://www.fotoload.pl/123aa29/2658b160836512b653da0ee941548e7d4603_min.jpg




Dobra  nie ma tematu bo  po rozebraniu okazała się  najpierw  kupa  piachu i  zielska  !!!   to  kompletny złom hmm

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

71

Odp: alternator

jak nie wiesz jak podlaczyc te wszystkie kable ...to jest taki sposob ...odnosnie ciagnika 303
wchodzisz na strone http://www.fortschritt.com.pl szukasz tam sobie zdjecie regulatora napiecia...i tam jest dokladnie napisane na nim  co gdzie i jak ..tylko musisz miec oryginalny altek  i regulator tak jak ja mam ... smile
jak sie naucze wrzucac fotki to zaczne wrzucac

72

Odp: alternator

To altelnator bez wbudowanego regulatora. Ostatni taki wywaliłem rok temu. Generalnie  jak Kogut pisze na regulatorze masz chyba takie same oznaczenia . Ale to i tak złom kup z regulatorem

73

Odp: alternator

jak złom ? ja mam oryginalny altek ...oryginalny regulator napiecia ...ładowanie na wolnych obrotach 13,4 na wysokich 14,2... i z czasem spada do 13,8 ..wiec dziala  smile
tylko musze dodac gazu na poczatku ..zaraz po zaplonie silnika zeby dalo prad na wzbudzenie.
helmut zle zrobil ten ciagnik ..zbyt wiele kabli ..ale jak sie siadzie przy piwku i co wazne chce sie to zrobic ..to pozniej okazuje sie ze jest to bardzo latwe ...kabelek po kabelku i smigamy.
ja mam tak pokrecona elektyrke ze jak odlacze kabel od swiatel awaryjnych ..ktorych ja nie zakladalem ..juz byly ..widac ze samoróbka.... to jak wcisne hamulec to swieci mi sie swiatelko od ladowania ...a co lepsze ladowanie wzrasta do 16V.
ktos ma lepsze jazdy ?
ja jeszcze tego nie rozgryzlem !
za rok bede robil remont silnika tego 2 forta i tez wytne elektryke ..i sobie zrobie po mojej mysli technicznej  smile

74

Odp: alternator

no fakt elektryka to czarna magia ...  jak się schematu nie ma i ktoś predzej coś pogrzebał ...  tak to  troszke główkowania i  powiedzmy idzie rozgryźc ..

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

75 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-02-02 10:02:04)

Odp: alternator

Z tego co widzę, to największy problem zawsze jest z podłączeniem sprzęgła od strony elektrycznej. Bez schematu i dobrej znajomości zasady działania tego układu, to raczej nie ma szans na odpowiednie jego połączenie. Ale to już zupełnie inny wątek...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

76

Odp: alternator

Jak wpadnie  trochę  kasy  to  kupię  ruski z regulatorem  28v .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

77

Odp: alternator

pozwole sobie jeszcze na wrzucenie pewnej informacji ....
słuchajcie jezeli ktos kiedys sie bedzie pytał dlaczego ma ladowanie na odpowiednim poziomie ..czyli te wykresowe 13,8-14V ....a akumuluatory siadają.
to w Moim przypadku ..czyli dobre ladowanie ..reglulator napiecia tez sprawny na 100 %.. pojawial sie problem ze jak chodzil powiedzmy te 2h... to odpalal normalnie bez problemu ..ale gdy zostawilem go w cieplym miejscu u siebie na hali ..tempereatura w nocy nie spada ponizej 10C... to przychodze rano i nie ma pradu!!
nawet odlaczalem klemy na noc aby sprawdzic czy to moze byc przyczyna utraty energii ..
nic to nie pomoglo ...takze byly problemy z rozruchem.
pojechalem do znajomego sprawdzic akumulatory ....bo on posiada tekie cosik ...
sprawdzil go .. przy "obciazeniu" ...blaszka w tym mierniku az yla czerwona ...strzalka nie opadala..stwierdzil ze aku jest rozladowane prawie w 90% ..mierzyl tez gestosc "wody" w celach... wyszlo na to ze one sa niedoladowane...czyli rozładowane
dobrze ze na jednym z aku byla nalepka " 195ah.. 1250A [EU]" a z tego co czytalem to powinny byc 125ah
teraz czekam az beda naladowane w 100% i zobacze ich wydajnosc .
teraz wiem ze przyczyna "braku naladowanych aku" jest ich zbyt wielka pojemnosc ...
czyli to jest takze istotny element w poruszaniu tematu ladowania.

78

Odp: alternator

kurabezkosci napisał/a:

... teraz wiem ze przyczyna "braku naladowanych aku" jest ich zbyt wielka pojemnosc ...
czyli to jest takze istotny element w poruszaniu tematu ladowania.

Mam do Ciebie takie małe pytanko... skąd alternator i regulator napięcia wiedzą, ze mają aku do ładowania większy niż zaleca instrukcja?

Kiedyś w maluszku miałem aku 72Ah zamiast 34Ah i jakoś miałem zawsze doładowany...

Problemem jest szybkie i silne wyładowywanie aku przy rozruchu i za krótki czas pracy aby altek mógł doładować aku, a nie jego pojemność...

79

Odp: alternator

Kura a  może  masz  zwarcie  w  instalacji elektrycznej ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

80 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-02-03 22:41:47)

Odp: alternator

Kura moim zdaniem masz coś walnięte ( coś czyli aku).  Albo nadużywasz prądu. Może masz jakiś zestaw kina domowego w ciągniku......
Ja w ZT  300 miałem 190Ah nie było żadnych problemów przez wiele lat aż ZT poszedł w krzaki.
A a 323 mam 125 Ah i jeden aku poszedł nie wiem czemu. drugi też jest podejrzany. A dopiero skończyła się gwarancja......  Zastanawiam się czy przyczyną nie jest radio