21

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Dzięki  za opinie, ale chciałbym także poznać opcię tych co mają forszaje z leylandem.

22

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Leyland ma tylko 101 KM.

23

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Jak już wstawiać to z turbiną, tylko czy warto.

24

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Nie warto. IFA bez turbiny ma 120 KM.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

25

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

PiotrK czy silnik ify po zwiększonej dawce paliwa do 120KM poddawaliscie jakimś testom praktycznym, czy tylko to są wyliczenia teoretyczne?

26

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Jest to normalne ustawienie dla tych silników pracujących w samochodach W-50 i w traktorach również sprawdza się ono bardzo dobrze. Potwierdzi Ci to wiele osób z forum. W innych maszynach ustawia się nawet więcej.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

27

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Moc zależy od ustawienia pompy paliwowej, kiedyś nasz Forsz był tak ustawiony że w nocy puszczał "język ognia" dymił jak diabli, i miał niesamowitą moc, później był skręcony na pompie tak jak samochody marki IFA, nie dymił ale on się dławił(dosłownie), więc został przeregulowany tak aby było ekonomicznie i w miarę z mocą wink Wg. mnie musi puścić dym przy wejściu na obroty smile A przecież Forsz ma 100KM przy 1800 obr/min , nasz kręci do 0 na drodze, czyli wychodzi na to że kręci gdzieś 2400 obr/min, ale oczywiście w polu chodzi przy 1500 obr/min smile Chodzi cicho w porównaniu z Leyland'em

28

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Przeglądając w miarę dokładnie wszystkie wątki i posty całego forum nie wiem dlaczego jest niewielka grupa ludzi?co nie widzi silnika leylanda w forszaju, i opowiadają różne wymyślone bzdety ze silnik ma mniejsza moc ze więcej pali nie wspominając co a co trzeba tam przerabiać żeby go tam założyć i tak w ogóle ze to się nie opłaca.Mógłbym im w to uwierzyć żeby to buła prawda.Zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem moc silników leyanda 6 cylindrowych obecnie dostępnych na naszym rynku i tak sw 400 ma 125 kM ( za wyjątkiem bizona z 056 który ma 100kM i tych silników praktycznie nie ma w sprzedażny) najlepiej dostępne silniki to z autobusów autosan i to są  6 cyl 107 które mają moc 138kM  150kM i z nowszych 6ct107c  170kM i 190kM i jak moc leylanda jest mniejsza od 4 cylindrowej ify, ap ropo spalania  ifa spala 233g\kWh zaś leyland 215g\kWh to jak więcej  może spalać sw 400 chyba ze ktoś nie umie liczyć?  podaję gęstość on to 0.85kg/l więc 1 litr ON=850g żeby mgli sobie policzyć:))

29

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

http://www.andoria.com.pl/?pid=48
zobacz wykresy, to nowe silniki  i maja nieciekawe wykresy....
a cała dyskusja przypomina dyskusje pt " co lepsze 126p czy trabant? "
byle sie nie psuło

30

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

witam na forum po dłuższej nieobecności spowodowanej wyjazdem za chlebkiem:) wypowiem się na ten temat bo od zawsze mam forszaja z silnikiem sw.Kupiłem go z takim motorem w kiepskim stanie i przez kilka lat wykorzystuję do najgorszych robót.Pewne jest ,że te silniki są bardzo wrażliwe na przegrzanie i kurzawę z nieszczelnego filtra.Jak zagotować w nim wodę pozostaje tylko remont z wymianą tłoków i tulei włącznie.Druga sprawa remont trochę kosztuje bo jest 6 cylindrów a dobry komplet to co najmniej 400 zł/szt plusz szlif głowicy zawory wał itp czyli co najmniej 5 tysięcy trza dać za remont we własnym zakresie.Wiadomo też ,że silnik ma znacznie lepszą kulturę pracy dzięki 6 cylindrom przez co można się było pozbyć bardzo wielkiego i ciężkiego koła zamachowego,dzięki czemu poprawiła się dynamika ale zarazem wzrosła wrażliwość na chwilowe przeciążenia.Spalanie pozostawia wiele do dyskusji bo ilu użytkowników tyle opinii i zależy od stanu technicznego i ciężkości buta operatora.Stwierdzam ,że możliwe jest uzyskanie 11 l /h w orce .Silnik z którym go kupiłem zużywał 14 litrów,potem nastąpiła wymiana na wersję 6ct107gdzie potrafił w bronie talerzowej spalić 20 l/h co w przeliczeniu na hektar wynosiło niecałe 7.Niestety ten motor długo nie pociągnął <kupiony na aukcji po niby remoncie okazał się złomem> teraz jest zamontowana znowu zwykła jednostka najoszczędniejsza jak na razie.Co do zamontowania i przeróbek jest to kwestia 1 dnia na wyciągniecie starego motoru i wstawienie nowego<inne poduszki podcięcie ramy do filtra oleju> ja jestem zadowolony a decyzję o przeróbce podejmij sam w razie co służę radą

31

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Jurek po co ta gadka czy ktoś umie liczyć czy nie ??! Jeśli wyczytałeś że silnik leylanda jest taki lepszy to sobie go załóż , dla niektórych jest lepszy taki silnik a dla innych taki. ale moim zdaniem jeśli fabrycznie były montowane silniki ify to niech tak zostanie a jeśli ten ciągnik jest za słaby dla ciebie to kup inny o większej mocy.

32

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Misiu02 po co te nerwy? Jeżeli coś piszemy to piszmy prawdę a nie fantazje. Ja zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem stan faktyczny o danych silnikach ,a idąc tropem twej wypowiedzi to po co producent do forszaja zakładał silnik 6 cylindrowy ?  To i ja chcę poznać prawdziwą opinię o tych co mają forszaje z leylandem a nie bajeczki !(przymierzam się do takiej przeróbki bo mi brakuje parę koników)

33

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Producent nie zakładał do ciągnika silnika 6 cylindrowego, to były tylko wersje testowe. Prawdopodobnie nie chciano Rosjan denerwować, a ciągniki powyżej 100 KM były od braci Rosjan importowane.

34

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

najlepiej wsadzić   do forszaja silnik ify 6VD mocy na bank wtedy wam nie braknie tongue i każdy lejlan będzie się chował   lub inny ciągnik  o podobnej mocy  bo przełożeń nie braknie  i mocy tym, bardziej tylko trzeba sobie zadać pytanie ile skrzynia wam wytrzyma  bo później jest roboty żeby to naprawić w razie co

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

35

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Jeśli już to też bym wstawił silnik ify 6VD ale moim zdaniem szkoda czasu i pieniędzy bo i tak za długo to nie pochodzi , po prostu skrzynia się rozpadnie i wtedy już z remontów nie wybrniemy. :walka:

36

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

dlatego warto mieć na wybiegu dla kur drugiego forszaja big_smile kupiłem kiedy zboże było drogie za 1500 kg pszenżyta w razie co jest na czarną godzine bank części

37

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Cześć chłopaki właśnie sprzedałem B 200 nowy właściciel ma 303 z silnikiem leylanda bardzo go sobie chwalił sam przerabiała, ale jak się okazuje spalanie tego cacka wynosi 17 litrów na godzinę, więc bardzo dużo w porównaniu z naszymi silnikami a moc ma 115 km.

38

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

17 litrów na godzine to i tak nie wiele, musi mieć gościu dobry ten silnik.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

39

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

no dobra  ale jak jego odczucia pytałeś sie czy lepiej ciągnik jedize na tym lejlandzie w orce czy na oryginalnym silniku ify??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

40

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

jeśli niedoładowana jednostka sw 400 ciągnie 17 litrów to jej stan brzmi-widzi już światełko w tunelu,bizony palą 13-14 przy wyśrubowanych obrotach więc przy obrotach ok 2000 spalanie jest dużo niższe   a zresztą po co język strzępić sto razy po próżnicy skoro na forum jest utwierdzenie że sw pali więcej niż oryginał helmuta <mimo że jednostkowe spalanie jest na korzyść sw i sw jako sześciogarowiec ma mniejsze straty na martwym międzybiegu przez co jest sprawniejszy tongue  > tak,tak czytałem na forum o 8 litrach na godzine przy ciężkiej orce .Tylko gdzie jest granica za którą jest już tylko FANTAZJA?????