Odp: SW 400 Leyland do ZT323
W 4 garowej Ifie o jakich remontach częstych mówisz? Jak raz dobre zrobisz to na całe życie....
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » SW 400 Leyland do ZT323
Strony Poprzednia 1 … 37 38 39 40 41 … 52 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
W 4 garowej Ifie o jakich remontach częstych mówisz? Jak raz dobre zrobisz to na całe życie....
W przypadku takich samych pojemności (tu głównie chodzi mi starcie IFA 4VD - Leyland SW400, bo tych silników dotyczy ten wątek) czwórka zawsze będzie wypadała lepiej. Taki silnik zawsze będzie miał znacznie większy moment obrotowy przy mniejszej prędkości obrotowej, w porównaniu do szóstki. To jest fakt, któremu zaprzeczyć nie można i nie ma sensu się nad tym rozpisywać. Zauważ że dopiero założenie turbiny do SW400 pozwoliło mu się zbliżyć parametrami do Ify czwórki bez turbiny.
...Niema co ukrywać Ty polecasz 4 bo z tego żyjesz...
Nie przesadzaj, Ifa to nie tylko czwórki. Są jeszcze dwójki, trójki, szóstki, ósemki, dwunastki i nawet dwudziestkiczwórki (rzędówki)... Zajmuję się Ifami, to fakt, ale tylko dlatego, że mało kto już się na tych silnikach zna i m.in. ja wypełniam tą niszę. Jak nie da się z nich wyżyć, to zajmę się innymi silnikami z równym powodzeniem. Dla mnie nie ma żadnej różnicy jaki silnik będę robił, mogą być nawet Leyland'y, Renówki i co kto tylko sobie zamarzy. Wystarczy tylko kilka dni na przekwalifikowanie się i po kłopocie. Zresztą wcale nie muszę się przecież silnikami zajmować, więc takie spostrzeżenia, są co najmniej nie na miejscu.
... ja wybieram 6 bo nie stać mnie na częste remonty
Czy to znaczy, że czwórka ify jest nietrwała? No wiesz, jak komuś czwórka nie wytrzymuje to i szóstką też długo się nie pocieszy. Trwałość silnika (zwłaszcza tych starszych generacji) wcale aż tak bardzo nie zależy od konstrukcji silnika, tylko od użytkownika i ludzi, którzy przy nich grzebią. Co innego nowe silniki, które wyżyłowane i skomplikowane są już do granic możliwości... No ale tu już każdy na nie chucha i dmucha bo takie ładne, i nowe...
duża pojemność cylindra przekłada się na moment obrotowy. cztery duże cylindry dają większy moment obrotowy niż 6małych. 6 małych z kolei dokłada 2 cykle pracy więc elastyczność silnika jest większa i złudzenie że moment obrotowy też...
W 4 garowej Ifie o jakich remontach częstych mówisz? Jak raz dobre zrobisz to na całe życie....
Oczywiście jeśli pracujesz nią na ogródkach działkowych
Piotrze porównując ifke do 100 konnego silnika SW 400 rzeczywiście tu góruje ifa i w tym przedziale ciężko znaleźć jej godnego rywala , nikt nie zamienia siekierki na kijek . Wstawiając "sw turbo"ifa nawet podkręcona musi tu ustąpić pola , bo w tym przedziale już nie daje rady
...Wstawiając "sw turbo"ifa nawet podkręcona musi tu ustąpić pola , bo w tym przedziale już nie daje rady
Masz rację, ale pod warunkiem, ze będzie to SW680...
Wysoko cenisz ifke 6ct107 nawet na papierze jest lepszy nie mówiąc już ze w polu ifka zostaje w przedbiegach
Tak? To pokaż ten papier....
Papier, nie link. Tu jest za dużo "brak danych". Może być skan lub zdjęcie oryginalnej dokumentacji.
Zresztą nawet, jak wynika z tego linku (który swoją droga wszyscy tu już znają chyba na pamięć) to dopiero H10-10, Ślązak i jakiś "brak danych" mogą stanąć w szranki z Ifą czwórką, która to jak pamiętasz, dalej jest bez turba, w przeciwieństwie do jej Leyland'owskich konkurentów.
A może się wreszcie ktoś pokusi i włoży sobie do forsza V8 bo tymi Leylandami i innymi wynalazkami to się mdło robi. Jak chcecie mocy to tylko układ V i gdyby mnie nie kusiło miec coś bardziej komfortowego od forsza to pewnie wsadził bym mu V8 Perkinsa. Sam mam teraz 6 rzędową i nic fascynującego w pracy tego silnika nad 4 rzędową.
Jamir, no co Ty! V8 ale IFY Albo jeszcze lepiej, V12 IFY, chłodzony powietrzem... Jakiś czas temu mieliśmy przyjemność robić takiego. Mniód, malina Moc i moment przeogromny, i to w najprostszej z możliwych postaci....
https://www.youtube.com/watch?v=ySwK8pCmdqg
No V12 to już jest bestia, miałem przyjemnośc popatrzec i podotykac takiego w Radzieckim Krazie, na tym silniku żeby nie hałas to można się wyspac bo nie ma prawa zadrżec na nim nawet mleko w szklance no ale w tym kraju na wsi niestety cywilizacja stanęła na Leylandzie i wkładają go wszędzie gdzie się mieści no i nie zapominajmy o wiecznie żywym Zetorze co świadczy o bogactwie Polskich rolników bo nie tyle kosztuje traktor co paliwo do niego. A tak na marginesie to wiem kilka fajnych jednostek napędowych 6 cylindrów Perkins, Ford jakiś Deutz też się znajdzie i Fiat też.
Moze nie ife i nie V8 tylko V6 http://allegro.pl/silnik-deutz-6-cylind … 53151.html
Trochę głośny ten chłodzony powietrzem ale zawsze lepszy od rzędowej 6.
Ja w tym roku pauzuje myślałem o zmianie silnika ale kas się kończy remont domu pochłania tysiące chyba ze się jakaś okazja trafi....
szukaj V-ki to będziesz jedyny i najbardziej zadowolony.
Nie wiem dlaczego chodzi opinia ze 6 zetora dużo pali
No V12 to już jest bestia, miałem przyjemnośc popatrzec i podotykac takiego w Radzieckim Krazie, na tym silniku żeby nie hałas to można się wyspac bo nie ma prawa zadrżec na nim nawet mleko w szklance...
Dzięki jamir, że mi przypomniałeś... Ktoś kiedyś narzekał, że Ifka czwórka się trzęsie i specjalnie dla niego na początku roku nagrałem filmik ze szklanką wody, ale kompletnie o nim zapomniałem. Oto on - http://www.youtube.com/watch?v=gyNLV-gWkm0 . Tak właśnie powinna pracować porządna i zadbana Ifka czwórka, a i zwróćcie uwagę, że ten silnik w ogóle nie jest przykręcony do poduszek na stojaku. On tylko na nich leży...
Kiedyś, za dzieciaka, bardzo często sypiałem na Ifce. Tata co jakiś czas brał mnie ze sobą w trasy IFĄ W-50 i wtedy przygotowywał mi spanie na pokrywie od silnika, między siedzeniami. Spałem tam jak niemowlę i bardzo mile wspominam te wyjazdy. Pewnie stąd wziął się ten mój sentyment do tych silników...
Krzysiek, ten Deutz może być całkiem zacny...
Spałem tam jak niemowlę i bardzo mile wspominam te wyjazdy.
:hmmm: a koledzy wahają się czy posłać swoje sześcioletnie pociechy do szkoły
Jestem pod wrażeniem, pięknie pracuje.
Strony Poprzednia 1 … 37 38 39 40 41 … 52 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » SW 400 Leyland do ZT323
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo