Odp: Zmniejszenie promienia skrętu dodany przez Miras
Chyba o czymś zapomnieliście Panowie !
Problemy, a szczególnie ich rozwiązywanie, to nasza specjalność !
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Zmniejszenie promienia skrętu dodany przez Miras
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Chyba o czymś zapomnieliście Panowie !
Problemy, a szczególnie ich rozwiązywanie, to nasza specjalność !
Pi razy drzwi ale efekt jest nieporównywalny do oryginału
Witam Panowie!
Takie przeróbki nie byłyby potrzebne, gdyby w Fortschritt'ach były oryginalne krzyżaki do
Fortschritt'a, ale niestety ich już brak i wszyscy zakładają krzyżaki od IFY, Krzyżaki te
różnią się od siebie tym, że w Fortschrit'cie nie są one współosiowe (wygląda to tak, jakby
dwie ośki były przyspawane obok siebie, a nie "przechodziły" przez siebie i wymagają
odpowiedniego założenia). Przeróbki, takie jak wyżej z powodzeniem robiło już wielu
gospodarzy i oczywiście doskonale to się sprawdza, jednak my proponujemy (nie robimy
takich przeróbek, bo nam nie wolno) inne cięcie na tzw. krzesełko, co znacznie zwiększa
wytrzymałość tego przedłużenia. W ten sposób wąs można wydłużyć nawet do 7 cm.
Pozdrawiam
Piotr K
Pi razy drzwi ale efekt jest nieporównywalny do oryginału
Ja mierzyłem dokladnie -bylo 4 metry
PiotrK moze bys to jakos bardziej wytlumaczył a najlepiej jak bys pokazał zdjecia o co chodzi bo to moim zdaniem by było badziej przystepne i jak wykonujecie te tzw "krzesełko" to ile by to kosztowalo i co to wogule jest ??:)
Witam!
My też tych krzyżaków nie mamy, bo ich już teraz w ogóle dostać nie można, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Zwykły krzyżak do samochodów IFY wygląda tak jak inne, tak jakby dwie rurki (ośki) przechodziły na krzyż przez siebie, a do FORTSCHRITTA, ośki te powinny przechodzić obok siebie i być zespolone, inaczej mówiąc, powinny dotykać się tylko bokami.
Spawanie "na krzesełko" (tak sie u nas mówi) polega tylko na innym sposobie rozcięcia przedłużanego elementu. Nie tak jak było tu opisane prędzej, tylko w kształcie wyprostowanej literki "Z". Takie przedłużenie jest mocniejsze i pewniejsze. Spróbuję to narysować. Pierwszy rysunek pokazuję jak to było tu prędzej na zdjęciach, a drugi rysunek pokazuje sposób cięcia jaki my proponujemy:
1) I I 2) I I
I I I I
I______I I___ I
I I I I I
I I I I I
I______I I I I
I I I I___ I
I I I I
I I I I
Pozdrawiam
Piotr K
gdzie ty PiotrK masz w grudządzu tem sklem czy firme bo mieszkam nie daleko i może kiedyś zajade do ciebie po części jak będze potrzebował i ta strona podana przez ciebie to chyba coś nie działa
Witam!
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuje ale byłem na tygodniowym urlopie. Strona już działa (tak to bywa z darmowymi serwerami), a wszystkie nasze namiary podane są w wątku ze sklepami do Fortschritt'ów (http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?pid=6306#p6306).
Pozdrawiam
Piotr K
Strona jest też pod innym adresem, www.ifa-grudziadz.neostrada.pl
Pozdrawiam
A czy na tej stronie jest link do naszegoforum?
Jeśli chodzi o niewspółosiowe krzyżaki to masz na myśli takie rozwiązaniu jak miał trabant?
dzięki za namiary jak będe kiedyś w grudządzu to zajade
Witam!
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak wyglądają krzyżaki od trabanta, ale mam nadzieję, że opisałem to dość obrazowo. Może kiedyś uda mi(nam) się natrafić na oryginalny krzyżak, to wtedy pstryknę fotkę i tu ją umieszczę.
Link oczywiście jest, ale w zaktualizowanej stronie, która niestety jeszcze tkwi na dysku w domu, a nie w sieci. Na początku tygodnia zrobię aktualizacje.
Pozdrawiam.
Witam!
Chodziło ni o krzyżak w zwrotnicy, ten bliżej koła, na rysunku oznaczony jako II. Widać
tu wyraźnie, że nie jest on współosiowy (co pokazałem na rysunku obok), w przeciwieństwie
do krzyżaka I, który to już jest współosiowy. W takim układzie nie ma problemów ze
skrętem. Z biegiem czasu jednak, krzyżaki II, były wymieniana na łatwiej dostępne
krzyżaki I, które m.in. pasują od IFY W-50 i w ten sposób skręt Fortschritt'ów stał sie
dużo mniejszy. Mam nadzieję, że teraz już dość obrazowo to wyjaśniłem.
Pozdrawiam
a nie będzie rwać to co się napawało
No wreszcie załapałem Piotrze.
Obecnie robie max skręt już więcej się nie da założyłem siłownik pod silnikiem mogę powiedzieć jedno takie przeróbki to dla zaawansowanych bardzo trudne.Jak skończę to wrzucę fotki teraz wymieniam łożyska dolne od skrętu i muszę przyznać że to nie jest proste.
Witam jak wspawac tą wstawke do tego wąsa ile trzeba zukosowac brzegi do spawania i czy spawanie wytrzyma jazde po wertepach
Kolego ja chciałem zrobic odlew tylko dłuższy ale gośc co ma warsztat doradził mi że zrobi coś takiego ze stali wyfrezuje ile i co trzeba tylko muszę mu zawieśc oryginał i powiedziec ile ma zrobic dłuższe też chciałem spawac ale doradził że dorobienie jest pewniejsze no i zawsze masz oryginalne w razie jak by co.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Zmniejszenie promienia skrętu dodany przez Miras
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo