Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
ja w 323 mam przekładniowo hydrauliczny ale znajomy ma lux mówi ze już 7 lat ma lux w skrzyni nic się nie dzieje , można lać lux do 323
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ja w 323 mam przekładniowo hydrauliczny ale znajomy ma lux mówi ze już 7 lat ma lux w skrzyni nic się nie dzieje , można lać lux do 323
Lux jest do bani bo jest za gęsty będzie rozdzielacz gwizdał a co za ty idzie pompa dostaje nie powiem w co.
Lux jest do bani bo jest za gęsty będzie rozdzielacz gwizdał
Tylko że w 303 hydraulika jest osobno , czytaj tomku wszystko
Chcesz Lux wlać to wlej, ale Hipol byłby lepszy.
Panowie mam problem. Złożyłem wszystko do kupy ale nie mam biegów polowych mam tylko szosowe i 2 wsteczne co poszło nie tak?
:D:D Też tak sobie zrobiłem :D:D
Ściągnij górną pokrywę skrzyni i ustaw ostatnie widełki te przy samym moście tak żeby była zazębiona ostatnia zębatka. Nie może tam być na luzie czyli na środku, bo to z tyłu to rewers i normalnie jest włączone do przodu, a jak włączasz wsteczny to idzie na luz i załącza zębatki od wstecznego.
Przyjemnej pracy, jeśli sobie jeszcze tak jak ja założysz pokrywę na silikon, żeby było super szczelnie.
Nie wiem czy 303 ma gładkie wodziki, bo jeśli ma to mam pytanie. Czy po złożeniu trybów, wałków, widełek i wodzików a przed założeniem dekla robiłeś próbę np. trzonkiem młotka popychając poszczególne wodziki, czy w momencie blokady przez kulkę wodzika - przesuwka ładnie zazębia z zabierakiem trybu i czy w ogóle zazębia?
Czy dźwignia reduktora znajduje się mniej więcej w tym położeniu co przed remontem ? Dlaczego pytam ? W 323 są gładkie wodziki i oczka widełek, mocowane jedno z drugim na zacisk - śrubę. Można przed zsunięciem widełek z wodzików zaznaczyć np. brzeszczotem z obu stron widełek miejsce mocowania (o ile przed remontem biegi i reduktor wchodziły poprawnie). Wszystko fajnie. Tylko że istnieje możliwość zamiany widełek nie ze sobą wzajemnie miejscami, tylko z jednej strony na drugą - z lewa na prawo. Nic nie blokuje, chodzić będzie - może ciężej, bo inaczej siły się rozkładają. No i dobrze, gdyby nie jeden drobiazg. Widełki nie są osiowo symetryczne. Środek oczka nie jest środkiem widelca. Po odwróceniu widełek i zaciśnięciu ich według starego śladu - mamy kłopoty. Jedyna rada. Po złożeniu, przed deklem, na sucho bez dźwigni, przesuwać wodziki do docelowych położeń i patrzeć na zabieraki i przesuwki. Wszystkie śruby zaciskające widełki do wodzików, łbami zwrócone są w jedną stronę - nie pamiętam w którą. Po uchyleniu dekla wystarczy na nie spojrzeć. Jak któraś patrzy w przeciwną, to w tym miejscu jest błąd.
W 303 wodziki są gładkie i możesz widełki ustawiać wedle własnej fantazji, z jednej strony dobry patent, a z drugiej można coś spieprzyć.
podziwiam Was! po takiej robocie powinno być wieńcowe!
Szeryfie jaki był koszt remontu?
Ściągnij górną pokrywę skrzyni i ustaw ostatnie widełki te przy samym moście tak żeby była zazębiona ostatnia zębatka.
masz na myśli te widełki? jeśli tak to maja być zazębione z przodu czy z tyłu?
Ale przecież wsteczne są dwa i to właśnie tymi widełkami są włączane
Sławku skrzynia 303 i 323 nie wiele się różnią
Wbrew pozorom wsteczny jest jeden, tzn. wbijając wsteczny czy na wolnym przełożeniu czy na średnim - w rzeczy samej przesuwamy te same widełki (pokazane strzałką). Różnica polega tylko na tym, na którym przełożeniu akurat znajduje się reduktor. Przesuwka ma tylko dwa położenia - zazębione ze wstecznym, napęd idzie przez krótki wałek biegu wstecznego i zmienia tym samym kierunek obrotów wałka zdawczego, lub rozłączony od koła pośredniego wstecznego biegu a wtedy są biegi w przód (tu nie ma opcji biegu luzem mimo rozłączonego połączenia). Więc jeszcze raz - przesuwka a zatem i widełki i przesuwka idą w tył - wsteczny. Wodzik z całą resztą w przód - bieg do przodu. Szybkość obu zależy od ustawienia reduktora.
Wsteczny jest jeden.
@Piotrfire, ma być zazębiona tylna zębatka, bo jak włączasz wsteczny to widełki idą do przodu i zazębiają przedostatnią zębatkę.
Pamiętam że też tak mieliśmy jak ty piotrze dopiero właściwa regulacja pomogła chodzi o 303 ale ja nam taki problem z 323 a mianowicie jak wybijam z wstecznego na ta 2 czyli tą średnią to potrafi mi to blokować i wtedy trzeba podłogę wierzyczkę i odblokowac co to może być muszę to bardzo precyzyjnie wybijać
Dario wielkie dzięki ciągnik śmiga aż miło :smiley: a już myślałem ,że będę musiał wszystko rozbierać od nowa masakra by była.
To teraz możesz jechać w pole
Oczywiści każdy który pomógł +
Piotr jaki koszt naprawy?
Newielki 100 zł za wyjęcie i włożenie silnika , 60 zł łożyska igiełkowe 60 i 120zł te duże łozyska , olej do skrzyni 400 tuba silikonu własnej pracy nie liczę a i podpora łożyska 100
ale robota bezcenna
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo