Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Do Dario
Uprzejmie pytam :Ile dałeś za ten komplet? Ja również kupowałem używane części do ZT 303 i przeważnie nie miałem powodów do narzekania.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 9 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Do Dario
Uprzejmie pytam :Ile dałeś za ten komplet? Ja również kupowałem używane części do ZT 303 i przeważnie nie miałem powodów do narzekania.
@sławek42, ciężki nie jestem to fakt, ale od 10 lat mam własny warsztat samochodowy i najczęściej jak sam robię coś to wiem co mi potrzeba i wolę Panterę i jego brata/braci niż drogie rady Panów z Grudziądza. Bez obrazy dla nich ale za biedny jestem żeby być ich klientem, o Brodnicy to samo zdanie.
Zupełnie nic nie mam do Ciebie Dario ! Do Pantery, w sumie tez nic. Zostawiłem u niego parę tysięcy (chyba ponad trzy). Za 90 % towaru zapłaciłem bez mrugnięcia okiem. I jestem Mu za to wdzięczny. Dwa razy zrobił mnie w chuja (lub jego brat). I tego zapomnieć nie mogę. Preferuje PiotraK. On mnie w chuja nie zrobił. Pogadał, poradził, zrobił co mógł. I tyle !
Tak to jest każdy ma jakieś inne doświadczenia i swoją listę lepszych/gorszych dostawców.
Ja do Ciebie też nic nie mam :beer:
Zupełnie nic nie mam do Ciebie Dario ! Do Pantery, w sumie tez nic. Zostawiłem u niego parę tysięcy (chyba ponad trzy). Za 90 % towaru zapłaciłem bez mrugnięcia okiem. I jestem Mu za to wdzięczny. Dwa razy zrobił mnie w chuja (lub jego brat). I tego zapomnieć nie mogę. Preferuje PiotraK. On mnie w chuja nie zrobił. Pogadał, poradził, zrobił co mógł. I tyle !
Masz rację Piotr jestOK.!!!!!!!!!!!!!:cool:
Panowie nie ma co się licytować i najlepszym zdarzy się pomylić lub nie dotrzymać terminu .
Ja mieszkam koło Brodnicy a w Brodnicy jest Walasek który sprzedaje częsci do forszjaków i całe ciągniki też. No ale jest z innej planety bo ma drogie części że nie wiem co.......
No ale wie że trzeba od niego kupić i może sobie pozwolic na takie ceny.
Nie ma nic gorszego jak kwasy. W mięśniach, w temacie, w atmosferze. Wolę nazwać zdarzenia po imieniu, niż owijać zbędne rzeczy w cokolwiek. Jak by nie patrzeć w swojego forszaja włożyłem ok. dwudziestu tysięcy złotych polskich w części. Więc z samego tego powodu mniej więcej wiem kto jak się prezentuje. Jakościowo i cenowo. I nie mam powodu tej informacji ukrywać.
Proszę o pomoc. Walczę z tym wałkiem i widełkami w skrzyni od włączania WOMu i ULSu .
Proszę napiszcie jak dać sobie z tym radę.
Do Dario
Uprzejmie pytam :Ile dałeś za ten komplet? Ja również kupowałem używane części do ZT 303 i przeważnie nie miałem powodów do narzekania.
Przegapiłem Twój post, po pisałeś 3 minuty przede mną i się nie wyświetlił, zapłaciłem za tą zębatkę coś w okolicy 300 zł, używana razem z łożyskiem igiełkowym.
Co do Twojego ostatniego postu o widełkach i wałku od ULS i WOM to nie wiem o co Ci chodzi ?
Chodzi o tę rurkę z prętem w środku. Jest ona zaraz nad skrzynią dzielona i łączona sworzniem.Jej zakończenie znajduje się pod kierownicą i służy do włączania WOMu i ULSu ( półbiegi).Ja chcę wyjąć górny wałek w skrzyni ,a przeszkadzają mi te widełki załączane pod kierownicą.
Jak byś ściągnął sobie katalog stąd: http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 271#p12271 to byś miał obrazki i widział jak i co jest zamontowane.
Mam katalog i wiem jak to jest zamontowane.Chodzi o to , że tam nie ma dojścia , a bardzo dużo rzeczy robi się jakimś sprytnym sposobem i chodzi o taki sposób.
Przy okazji , dotarłem już prawie do końca demontażu. Chciałbym zapytać , czy ten żeliwny łącznik między sprzęgłem, a skrzynią po odkręceniu 8 śrub to może trzymać tylko dźwignia załączania pompy głównej i cięgiełko sprzęgła czy może coś jeszcze?
Zenek miałem identyczny problem , wyciągnąłem to na siłe łyżką kluczami do rur młotkiem itp. uszkodziłem przy tym jeden pierścień zabezpieczający.Powiem tak nie mam pojęcia jak to wyjąć bez uszkodzenia tego pierścienia i nie wiem jak to włożyć aby te dwa pierścienie były na swoim miejscu. Kombinowałem i doszedłem że jak założe bez tego jednego pierścienia to i tak nic się nie przesunie
Ja miałem skrzynię wyciągniętą z ciągnika i może dlatego nie pamiętam żeby był problem z widełkami od żółwia i WOM. Nie pamiętam teraz ale może do tego dostałem się przez dolny dekiel. Powinno się chyba odkręcić ten boczny ale u mnie wygląda na nieruszany więc go chyba nie odkręcałem, a jak skrzynia jest w ciągniku to go i tak się nie odkręci bo rama jest zaraz obok.
Przy odsuwaniu obudowy sprzęgła od skrzyni może jeszcze przeszkadzać przewód gumowy od smarowania skrzyni biegów.
Dzięki.Chciałbym jeszcze zapytać gdzie można kupić względnie tanio i dobrej jakości łożyska igiełkowe do skrzyni biegów.Podobno są w sprzedaży takie łożyska, ale wyprodukowane w Chinach.Tych chińskich to nie chciałbym za darmo.
http://images38.fotosik.pl/234/4d8b698825b31e63med.jpg
Oto cały winowajca.Nie jestem pewien, czy udało wkleić mi się link. Ale na pewno udało mi się naprawić skrzynię. Pełen sukces. Przy okazji remontu naprawiałem dużo drobnych rzeczy. Np. te rygle, czyli takie wałeczki pracujące w bocznych rowkach prętów do ,których przykręcone są widełki były nieco zaklepane. Wystarczyło je troszkę oszlifować i włączanie biegów jak w maluchu. Na dwóch wodzikach zatrzaski były trochę źle nastawione.
Chciałbym podziękoać wszystkim, którzy pomagali, a szczególnie Administratorowi za instrukcję demontażu skrzyni. Fakt , że roboty było co niemiara.
Proponuję przyznawać honorowy tytuł ,, Doktorat z Fortschritta" za to, że ktoś odważył się i pomyślnie naprawił skrzynię biegów.
cieszę się że komuś się przydało taka była idea tego forum , jak kupiłem ten ciągnik nie wiedziałem o nim nic w okolicy nie było nic podobnego.
Zenek, ale Ty masz 303 a przy nim jest mniej rozbierania niż w 323. Ja teraz przerabiam garaż i będę montował suwnice na suficie, wtedy naprawa skrzyni to pan pikuś.
Marek skrzyni w 323 i tak sównicą nie łykniesz , no chyba że bude zdejmiesz
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 9 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo