Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
A żeby zdjąć górny dekiel skrzyni w 323 trzeba zdemontowac siedzienie i podłogę? Czy cos jeszcze?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
A żeby zdjąć górny dekiel skrzyni w 323 trzeba zdemontowac siedzienie i podłogę? Czy cos jeszcze?
w 303 to wystarczy
Ale mi chodzi w 323a.
Wyciągasz cała podłoge i siedzenie cała obudowe rozdzielacza i to chyba tyle, Zresztą co tu tłumaczyć zacznij rozbierać a sam się dowiesz nic specjalnego odkrecić kilkanaście śrub
Czołgiem koledzy.
Właśnie wypiłem sobie wściekłego psa za te nasze jumbojety i wszystkich "grzebaczy" którzy przy nich grzebią. Nareszcie mam trochę czasu żeby podzielić się z wami spostrzeżeniami na ich temat, zwłaszcza ich skrzyń biegów. W moim 303 tej jesieni się posypała, co mnie wkurzyło nielicho bo 2 sezony temu ją robiłem. Okazało się że pękła przesuwka przód - tył i zablokowało ją w połowie. Ciekawe jaka była przyczyna, może tylko zmęczenie materiału. Myślałem że posypały sie szpileczki stamtąd, ale nie Po drugie - 2 lata temu włożyłem nową zębatkę - tę na końcu górnego wałka. Po takim czasie już widać na niej pewne oznaki zmęczenia. Fakt że olej miałem nie najlepszy, ale z tego co tu widzę, te zębatki się po prostu sypią niezależnie od tego jaki kto ma olej (chyba że wszyscy jeździli na starym). Pamiętacie może koledzy, jak wyglądały u was te ostatnie łożyska z górnego wałka (NUP 309 chyba)? U mnie było ono nieco rude, co chyba oznacza, że z nadmiaru oleju nie gniło .
Założyłem sobie smarowanie skrzyni z pompy (obieg wymuszony) i wlałem nowy olej. Dałem nawet dodatkowy filtr w tym obiegu. Przedwczoraj odpaliłem go i pojechałem 2 razy wkoło chałupy. Biegi (1,2,3) wchodzą dużo lepiej (ciekawe czy to przez nowy olej czy przez to że on się ciągle w tej skrzyni przelewa). Stopnie reduktora - chodzą tak jak chodziły, a wsteczny chodzi dość topornie - czyli podobnie chujowo (sorki Admin, ale to potrzebne) jak przed naprawą. A jak to się włącza u was? Niestety, ale muszę stwierdzić że te maszyny pod względem wytrwałości do pięt nie dorastają polskim c360. Tam skrzynie chodzą po 25 lat. I z tym optymistycznym akcentem życzę panom bezawaryjności. No i sobie oczywiście.
Sprzedaj niemca i kup polski.
Do polakich niema czesci oryginalnych tylko podrobione .I skzrynie biegow trzeba robic co sezon .
Witam.
Mam taki problem: na WOMie miałem tylko 1000, po ściągnięciu dekla z dołu w skrzyni okazało się, że na drugim wałku od dołu jest uszkodzone koło zębate od 540. Podpowiedzcie jak ściągnąć to koło i od czego zacząć przede wszyskim.
Pewnie chciałeś przeczytać coś na pociechę, ale niestety musisz rozebrać skrzynie praktycznie do ostatniego wałka. Kupa roboty...
Piotrze nie dołuj chłopaka ,kiedyś było głośno o Ginekologu który wymienił pierścienie na tłokach przez rurę wydechową ,więc może i jemu się to uda bez rozbierania
Jak jest dobre 1000 to naucz się z tym żyć przynajmniej do czasu jak się coś poważniejszego nie rozsypie.
używaj dalej 1000obr tylko wiadomo ostrożnie z gazem i wszystko jest ok
To dzięki koledzy. Wszystko poskręcałem, dalej będę katował agregat na 1000
koledzy pomuszcie mam problem ze skrzynio w 323a musze wyjac gurny walek i niewiem jak to zrobiz zginely mi biegi tam jest jakies sprzegielko w skrzyni kture nie przekazuje dale jak wyjac ten caly walek gurny pomuszcie prosze
Dział "zrób to sam" jest fotorelacja
Jakie sprzęgiełko? Przy normalnej jeździe żadne sprzęgiełko w skrzyni nie jest wykorzystywane. Co prawda jest tam jedno sprzęgiełko, ale jest ono wykorzystywane tylko do żółwia. A może poleciały Ci gumy sprzęgłowe?
chodzi mi o te sprzęgło w skrzyni biegów na górnym walku chce go wyjąć wyjąłem już silnik i sprzęgło a mimo tego nie mogę dalej wyjąć tego wałka coś jakby je trzymało chodzi mi o te sprzęgło które tak hałasuje strasznie przy gaszeniu sam już nie wiem musi co a nie widzę s ten wałek trzymać pomóżcie proszę :hmmm
To jak pomożecie z tą skrzynią 323a podpowiedzcie jak wyjąć ten górny wałek proszę
poczekaj, nie każdy siedzi na forum cały dzień.
Aby wyjąć górny wałek to musisz odkręcić sprzęgło,wyciągnąć je i całą obudowę sprzęgła musisz odkręcić ją od skrzyni i wyjechać do przodu dosyć daleko bo wałek 1 stopnia dosyć daleko wchodzi w skrzynię.Jak wyjedziesz obudową sprzęgła i odkręcisz kopyta od łożysk to wtedy wyciągniesz cały górny wałek.Tylko poznacz sobie na wodzikach jak miałeś przykręcone widełki bo możesz tam sobie bigosu narobić.I pamiętaj żeby przy składaniu założyć poprawnie trybik od załączania żółwia razem z widełkami.
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo