141

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

witam muszę wyciągnąc wałek przedniego napędu i wom z skrzyni biegów .skrzynie mam rozebraną  .pytanie czy z wałkiem do przodu czy do tyłu ,dodam ze chodzi o zt 323 ale chyba w tym przypatku to bez różnicy .proszę o szybką podpowiedz

Leszek   dla kolegów'

142 Ostatnio edytowany przez jano323 (2012-05-23 23:44:28)

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

no to muszą ci odpowiedzieć lidzie którzy siedzą w tym  od lat bo ja jeszcze tego nie robiłem dzięki :angel:

ale nie masz katalogu ?

143 Ostatnio edytowany przez bamreras (2012-05-24 08:02:37)

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

oby dwa wałki wychodzą do przodu. Od napędu to musisz zdjąć pierścień segiera na końcu wałka (od strony skrzyni). Z samym wyciągnięciem to ja robiłem w ten sposób że w gwint, który jest nacięty we wałku os strony przystawki wkręciłem długą szpilkę z metra, dopasowałem rurę, o średnicy większej niż łożysko na wale (rura około 0,5m długości) i po założeniu jej na szpilkę dałem płaskownik i nakrętkę. Oś wyskoczyła sama, a jak próbowałem ją wybić to ani drgnęła... Wałek od wom robisz podobnie. Odbezpieczasz segiera od strony wałka dolnego i powoli wypychasz wałek (u mnie wyszedł praktycznie sam). Powoli bo zębatki i dystanse zostają w środku i trzeba je po kolei wyjmować...
powodzonka życzę big_smile

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

144

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

dzięki dałem rade, pozdrawiam.

Leszek   dla kolegów'

145

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

kupiłem  używaną        kompletną 4 i 2 z przesuwkami   tarcze sprzęgła 1 stopnia przesuwkę 3 grupy w stanie bardzo dobrym w dobrej cenie     u Glazer Dariusz z

Płocicz, sępoleński, kujawsko-pomorskie  gościu jest ok.polecam.

Leszek   dla kolegów'

146

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

To żeś nieźle zabulił. Gość się ceni.... Ja za przesuwki płaciłem po 50 zł ale nie u niego.... a za Z20 chciał 900zł - używaną.

147 Ostatnio edytowany przez sarast (2014-06-11 22:45:41)

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

nie tak częsci są ok .cena git może lepiej się targowałem,wy tym momencie był najtańszy i je posiadał. mogłem bez problemu kupić w germani ale to było dopiero drogo .a naszych    podróbek w życiu nie założę. mam ich dość.

Leszek   dla kolegów'

148

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Sarasat ten facet to pajac jakich mało ,przez telefon umówiłem się na paszowóz i jak już przejechałem ze sto kilosów oraz zamówiłem autolawetę co też kawał drogi przejechała to on do mnie dzwoni że sprzedał innemu !!!! Jak bym był na miejscu to pewnie ryja bym mu sklepał !

149

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

może się zmienił ????

Leszek   dla kolegów'

150

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Witam mam pytanie jaki jest dopuszczalny luz na wałku sprzęgłowym ? Wałek pierwszego stopnia lata jak chce i nie trzyma poziomu tylko opiera się na tym od drugiego stopnia  . Na wolnych obrotach słuchać tłuczenie przez ten luz . Jak go rozebrać, wymontować?

151

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Cienki wałek ma chyba podparcie w sprzęgle, takie małe łożysko powinno być.

152

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Owszem łożysko jest i to w dobrym stanie a mimo wszystko i tak tłucze . Jak wyciągnąć wałek sprzęgłowy ewentualnie skasować luz między cienkim a grubym

153

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Gruby wałek ma swoje łożyska, a cienki z przodu jest podparty w sprzęgle na małym łożysku, z tyłu chyba nie ma nic tylko wielowypust którym wchodzi w wałek skrzyni. Żeby to wszystko wyjąć to obudowę sprzęgła trzeba wymontować bo ona blokuje łożysko grubego wałka, a ten cienki nie wiem czy nie jest segerem zablokowany w skrzyni. W każdym bądź razie cienkiego samego raczej nie wyciągniesz.

154

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Ok wałka nie będę ruszał skupie się na łożysku co podpiera wałek . Dzięki Dario +

155

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

zdejmij górną pokrywę skrzyni i szukaj rozwalonych łożysk i trybów

156

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Objawy są dziwne. Dlaczego tylko na reduktorach hałasuje ? Zwal górny dekiel ze skrzyni biegów, spuść olej, dobre światło, porządna breszka. Patrząc na tryby i wałki załapiesz, czy widełki na przesówkach są w odpowiednim miejscu przykręcone. Czy w ogóle są przykręcone. Czy zęby trybów nie mają ubytków. Odkręć mechanizm blokowania, czyli płytkę z wycięciami na wybieraki, wyjmij sprężynki i kulki. Ustaw tuleje przesuwne w miejscach gdzie Twoim zdaniem być powinny i sprawdź, czy miejsca w przesówkach a konkretnie zagłębienia na kulki blokujące są centralnie gdzie mają być. Breszka i ponaginaj tryby i wałki. Może wyczujesz luz.
Typowy objaw dla skrzyni 323 jest inny. Na reduktorach i szosowych hałasuje czwarty bieg. Zrób co możesz z góry, bez wyciągania i bebeszenia skrzyni.

157

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Pewnie pechowa zębatka się rozpadła, ten typ tak ma.

158

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Pewnie Dario ma rację szosowe nie idą przez górny wałek.

159

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

Na górnym wałku ostatnia zaraz przy tylnym moście 20 zębów.

160 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2014-10-16 23:03:30)

Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni

zębatka kosztuje koło 1tyś
No i oczywiście trzeba trafić na coś co nie jest z gumy.
Poszukaj na forum pisalismy o tym ...
Ale najpierw dobierz się do skrzyni od góry .....