21

Odp: Skrzynia Biegów

Ja 323 ciągam kultywator ścierniskowy 2,6 metra (6 szerokich łap ,talerze docinające i ciężki wał rurowy ),całośc waży około tony na szybszej 4 polowej lub dwójką szosową i przy tegorocznych warunkach traktor nie ma co robić . Kultywator jest firmy Rolmako (zdjęcia są na forum)

22

Odp: Skrzynia Biegów

tu masz predkosci 323
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=205

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

23 Ostatnio edytowany przez transit (2007-09-04 17:05:08)

Odp: Skrzynia Biegów

[img=http://img517.imageshack.us/img517/3151/kopia2zdjcie3up7.th.jpg]



koledzy na dole zdjęcia ( pod śrubą) była wajcha którą dzisiaj urwałem. kto mi powie do czego ona słuzyła bo jest do niej podczepiona linka i idzie gdzieś w okolice wału napędowego

24

Odp: Skrzynia Biegów

to jest wajcha od włączaniapompy od podnośnika

25

Odp: Skrzynia Biegów

Chciałbym zrobić remont kapitalny skrzyni biegów w 323.Interesuje mnie czy zmieszcze się w 5 tyś zł.Wiem że tatamarty robił skrzynie więc  proszę  o info na temat na co zwrócić szczególną uwagę (mam wysypane któreś łożysko na wałku od  I i II reduktora bo chałasuje mi skrzynia-dzwoni strasznie a na szosowym jest cisza , spokuj)Robiłem w swojej 304 to nie była prosta sprawa a tu dochodzą jeszcze synchronizatory i 1 bieg więcej.Wiem,ze po kapitalnym remoncie kosztuje około 12tyś zł-drugi ciągnik można by kupić.Bardzo prosze o rady i wskazówki znawców tego tematu.Niedługo bede wyrzucał silnik tak więc za jednym zamachem przejrzał  bym skrzynie.

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703

26

Odp: Skrzynia Biegów

Mam pytanie.Lepiej remontowac skrzynie w 323 czy morze kupic uzywana w dobrym stanie.  Jesli ktos sie orietuje za ile mozna igdzie kupic to prosze o informacje

27

Odp: Skrzynia Biegów

To zależy Jarek co się sypnęło.
Wiem o trzech skrzyniach 323, 2000zł/szt. Kto sprzedaje zawsze chwali. Gość sprowadzał na części. Ostatnio jak u niego byłem to miał te skrzynie, dwa tylne mosty ze zwolnicami, trzy kompletne przody 323, obudowę sprzęgła, kabinę i jakieś drobiazgi.

28

Odp: Skrzynia Biegów

Problem w tym ,że jest kłopot z kupnem skrzyni i częsciami do nich . trzeba naprawiac i plakac (bo ceny potrafią zaskoczyć ) Co do kupna używanej w dobrym stanie to nie widzialem takiej bo zazwyczaj sa zajechane i co najwyrzej mozna z nich jakies klamoty wyciagnąc . Nigdy nie jest tak ,że sypie sie cala skrzynia wiec mozna to naprawic.

29

Odp: Skrzynia Biegów

jeszcze jak nie mięliśmy 323 a byliśmy u handlarza to on miał całą skrzynie wraz ze zwolnicami i podnośnikiem za 1700 zł ale wtedy to po co nam ona potrzebna była a gość  po prostu przyprowadza fortschritty z zagranicy co uda mu sie sprzedać to sprzeda  a resztę rozbiera  no i wtedy za przedni napęd do 303 wołał 2500 tys  myśmy sie pokręcili trochę po zachodnia pomorskim  i kupiliśmy  całego 303 za 2500 tys ale bez silnika i tylnych kół skrzynie i przedni napęd przełzylismy do 300 i tak powstał 303 tanim kosztem i jeszcze kupę części zostało

30

Odp: Skrzynia Biegów

Koledzy,skrzynie będę wyciągał w lutym,ale zdjołem pokrywe żeby popatrzeć.Mam                uszkodzony tryb ostatni,wyszczypane wierzchołki zebów(od reduktorów na górnym walku)no ichałasuje na polowych.dolny tryb który z nim pracuje wyglada OK no i pytanie czt trzeba wymieniać oba.Ale bardziej martwi mnie ryrmiczny hałas na wszystkich biegach,który pojawił sie niedawmo,może to ten reduktor albo tylny most,ale najlepsze jest to,kiedy jadę na polowych to sama wskakuje mi listwa od wstecznego na ten jałowy bieg iza cholere nie moge nic włączyć.dowiedziałem się że ten mały tryb kosztuje 500zł ,chyba za drogo? Jakie mogą  być przyczyny tych dolegliwości.

31

Odp: Skrzynia Biegów

nie wiem ale słyszałem ze te tryby często siadają w fortschrittach z napedem ja wiem czy drogo my jak pierwszy raz kupowalismy ten tryb to 800 zł a wyło ze az nie dało sie jeździć ale na szczescie nie długo bo siadl i trzeba było wymienic  tamten to jakaś lipa ten gosc co nam sprzedał  pracował gdzies u niemca na magazynie z czesciami do fortschrittópw go zajumał a wiedział ze z wada i za tako kase nam sprzedał dopiero jak tata zamówił w pszennie  to chodzi dobrze nie ma takiego wycia  kosztyowało nas to 540 zł

32 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2007-12-12 00:39:44)

Odp: Skrzynia Biegów

Jarek, chyba jesteś w błędzie.
Ten ostatni mały tryb na górnym wałku, to tryb razem z wałkiem.
Zapłaciłem za niego ok. 1500 zł.
http://img140.imageshack.us/my.php?imag … 322yf2.jpg
O te trybiki Ci chodzi ?

33

Odp: Skrzynia Biegów

Sławek,chodzi mi o podobny na zdjeciu co stoi w pionie (drugi od lewej).Ma 20 zębów i kilkadziesiąt tych małych.Sory że słabo wytłumazcyłem.Jak wyciągałeś skrzynie to z tylnego mostu wychodzi bez problemu?I ile placiłeś za igiełkowe lożyska

34 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2007-12-12 23:36:22)

Odp: Skrzynia Biegów

Ten tryb kosztuje ok. 500 zł.
Uważaj - są dwa typy tych trybów. Różnią się tylko szerokością. Jeden ma 51mm., drugi 49,7. U mnie był 51, ten szerszy i tuleja na której chodzi (między tuleją a trybem są igiełki), też 51. Nigdzie nie było tej szerokości. Kupiłem chyba w Pankowie ten 49,7, nie miałem wyboru. Wziąłem wałek z trybami (ten z prawej) do szlifierni. Na magnesówce gość mi zebrał tyle materiału z tej tulei, że luz poosiowy tego trybu wynosił 0,2 mm. Taki miał luz na starym. Jak na razie chodzi.
Złożeń igiełkowych nie wymieniałem, były w idealnym stanie.
Przed rozłączeniem skrzyni od mostu rozepnij cięgło blokady tylnego mostu od  dzwigni włączającej. Oś tej dźwigni przechodzi przez prawą ścianę skrzyni i łączy się z siłownikiem pneumatycznym. Po rozłączeniu cięgła, skrzynia odjedzie bez problemu.
http://img225.imageshack.us/my.php?imag … 303ei2.jpg
Tak wygląda most po odsunięciu skrzyni. Ten dzyndzel co wystaje, to cięgło blokady mostu - musisz go rozpiąć. Wał WOM zostaje, nie potrzeba nic rozpinać, jest tylko wsuwany.
http://img153.imageshack.us/my.php?imag … 305ib7.jpg
To sposób Taty na wyjęcie skrzyni, zastosowany z dobrym skutkiem przeze mnie. Podstawiasz coś pod skrzynię żeby ładnie stała, np. pustaki, Ty trzymasz skrzynię coby się nie kiwała a dwuch zdrowych zawodników za tylne koła i w tył dziada. Tak żeby skrzynia znalazła się w miejscu silnika. 
Jak to się ładnie i gładko mówi - no nie ?
                                                              Powodzenia.

35

Odp: Skrzynia Biegów

Dzisiaj nietypowa rzecz mi się stała z dźwignią od grup biegów.... szarpnąłem mocniej i patrze... a ona kompletnie luźna.. Myślałem że ułamała się. Ale podciągnąłem ją maksymalnie do góry... ustawiłem pionowo mniej więcej... opuściłem na wyczucie i weszła z powrotem na swoje miejsce... Tak jakby koniec dźwigni siedział w jakimś otworze i po prostu z niego wyskakiwał..... potem drugi raz szarpnąłem mocniej i znowu to samo... teraz staram się z wyczuciem ale wiem że coś tam jest wyrobione i wyskakuje... ktoś wie co się mogło wyrobić ?? Wodzik czy dźwignia wytarta?? Jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem co tam wogóle jest....

36

Odp: Skrzynia Biegów

Możesz mieć podtartą glówke dżwigni (da sie to napawac ) lub peknieta sprezyne która dociska ta dzwignię do wodzikow . Albo po prostu luzna pokrywke zmieniacza . Trzeba tam zajrzeć . (warto wlac olej do zmieniacza ale sprawdż czy masz do niego podlaczony wezyk ktorym nadmiar oleju splynie do zbiornika )

37 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2008-01-11 11:34:33)

Odp: Skrzynia Biegów

U mnie wajcha nie wyskakiwała, ale po zdjęciu tego ustrojstwa ze skrzyni, okazało się, że główka dźwigni wytarta i rurka (nawiercony pręt) mało że owal to jeszcze ścianki mają ok. 0,5 mm. Musiałem naspawać końcówkę dźwigni i oszlifować. Dopasowałem podobny pręt, nawierciłem go na wymiar główki dźwigni, stary wyciąłem, nowy wspawałem. Warto przed wycięciem starego złapać kąt, żeby dokładnie w to samo miejsce wspawać nowy. Chodzi !
Miras, mógłbyś powiedzieć coś więcej o oleju w zmieniaczu ? Mój był od środka cały pordzewiały. Nakładłem mu towotu do pełna. Nie wiedziałem, że tam można olej wlać. To znaczy można, tylko myślałem że spłynie do skrzyni i znowu zardzewieje ! Może masz na to metodę ?

38 Ostatnio edytowany przez marcin (2008-01-23 21:50:08)

Odp: Skrzynia Biegów

mam pytanie dziś zobaczyłem ze wieżyczka od zmiany biegów jest smarowana olejem teoretycznie ale u mnie nie jest waz jest ściągnięty wychodzi na to ze w ogóle tam olej nie dochodzi u mnie do ramy jest przykręcony taki trójnik po lewej stronie jeden koniec idzie do zbiorniczka tego od hydrauliki a drugi do wieżyczki od biegów trzeci służył jako powrót  wyciągarki która była zamontowana z przodu ciągnika jak to powinno być prawidłowo połączone chodzi o 323

39

Odp: Skrzynia Biegów

koledzy napiszcie jak najlepiej wyjąć skrzynię, bo opisy na forum są dla mnie nie jasne. Czy nalży zdjąć całą podłogę w kabinie, czy może podnieść lekko kabinę, czy wyciągać wraz ze sprzęgłem, a może sprzęgło odkręcić najpierw.

40

Odp: Skrzynia Biegów

Wyjmij silnik, sprzęgło, wał napędowy, przystawkę przedniego napędu, pompę i zbiornik oleju, zbiornik paliwa. Odkręć schody, fartuchy, pojemniki na baterie, fotel, blachy podłogi, poprzeczki, wybierak biegów, trzy siłowniki, górny dekiel skrzyni, cięgło blokady tylnego mostu, skrzynię od mostu, pompę sprzęgłową i hamulcową, przewody od serwa. Poczytaj posty na ten temat. Powinno się udać.
                                                            Powodzenia.