Odp: Skrzynia Biegów
jak to jest z ta jazda 303. bo zem jeszcze nie jezdzil z takimi ciezarami po drodze 15 ton i niewiem czy mi wystartyje z szosowej jedynki. chodzi o to czy moge zmieniac reduktor w trakcie jazdynp z roboczej na szosowa
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jak to jest z ta jazda 303. bo zem jeszcze nie jezdzil z takimi ciezarami po drodze 15 ton i niewiem czy mi wystartyje z szosowej jedynki. chodzi o to czy moge zmieniac reduktor w trakcie jazdynp z roboczej na szosowa
oczywiście że ci wystartuje chyba że to duża góra będzie... ale pamiętaj.. hamulec w przyczepie OBOWIĄZKOWO!! Bezpieczeństwo pracy to podstawa
Koledzy totrzebuję kupić elementy skrzyni tz: koła zębate od WOM i wałek na którym są osadzone ( ten który wychodzi na przedni napęd. może mi ktoś pomoże. Czy jestem skazany na nowe części?
Obawiam się, że trochę Cię szarpnie. Wiem o skrzyni za 2000 zł. Kupisz nowe, wyjdzie taniej.
Jak chcesz mieć możliwość zmiany szybkości obrotów WOM, obetnij końcówkę wałka. Odcięta końcówka ma 27 mm. Zobacz na fotce jak tryb przsówki WOMu obrobił końcówkę wałka.
http://img523.imageshack.us/my.php?imag … 237ab3.jpg
http://img167.imageshack.us/my.php?imag … 238ad9.jpg
SŁAWEK, czy to jest ta przesówka na której siedzi ten podwójny tryb od wałka wom? Jak to złożę na sucho to będę widział jak chodzi zmiana predkości?
Tak, ten podwójny tryb zapiera się o wał WOM. Nie pozwala przesunąć się tym podwójnym trybom do tyłu, czyli mimo dwu trybów masz jedną szybkość WOM. Po złożeniu na sucho, przesuń ten podwójny tryb w tył aż kulka przesuwki ustawi się w tylnym położeniu w swoim dołku. Powinieneś zrobić trochę luzu między trybem a wałem WOM, ze 3 mm. Ja się dopatrzyłem już po zamontowaniu skrzyni do mostu. Musiałem odkręcać tylną przystawkę, dolny dekiel skrzyni, wyciągać wał i dopiero go ciąć. Jak masz skrzynię jeszcze nie odkręconą od mostu, to zrób tak. Przez dolny dekiel popatrz na końcówkę wału WOMu, kiedy tylna przystawka jest przykręcona, ona ustala położenie tego wału. Wał nie przechodzi na wylot skrzyni, do przedniej ściany tylko oparty jest na pierwszej grodzi, licząc od strony sprzęgła. Nawet jak nie masz jeszcze trybu, możesz przyciąć wał równo z grodzią, tryb dalej i tak się nie przesunie. Wtedy luz może być większy niż 3 mm.,co w niczym nie przeszkadza. Jakby co - pytaj.
Powodzenia.
sławku, a w jakim stanie jest t skrzynia i gdzie ona jest, żeby ją można było obejżeć. U mnie gość ma skrzynię bez górnego dekla, stoi na dworzu na wpół zalana wodą ze skręconym wałkiem wyjścia na przód i chce za nią 4000 PLN !!!!!!!!!!!!!!!
Ten gość ma trzy skrzynie. Widziałem jedną, dwie pozostałe miał gdzie indziej. Wyglądała na kompletną. Mieszka między Łowiczem a Domaniewicami - łódzkie. Facet z Syrji albo z Jordanji, chajtnięty z Polką. Dogadany, nieżle mówi po Polsku. Sporo gratów biorę od niego do MANa, mam rabat. Podjedź do mnie, to kupię ją z rabatem !
SŁAWEK, czy to jest ta przesówka na której siedzi ten podwójny tryb od wałka wom? Jak to złożę na sucho to będę widział jak chodzi zmiana predkości?
Nie to nie jest ten wałek na którym chodzi przesówka - to jest wałek który dostaje napęd właśnie z tej tuleji z przesowką i daje bezpośredni napęd na zewnątrz do tyłu (i niewiedzieć czemu w 323 jest on zbyt długi przez co nie mozna przełączyć napędu WOM na 1000 ale po przycięciu faktycznie jest ok. )
Nie załapałem pytania Tomasa. Tak jak Miras mówi, przycinasz długi wał WOM, który przechodzi przez skrzynię i most. Na jego przedłużeniu jest tuleja łącząca i ostatni krotki wałek frezowany już w tylnej przystawce. Przesówka z podwójnym trybem osadzona na tulei jest w prawym przednim rogu skrzyni, na wprost przystawki przedniego napędu. Robi za pośrednika między wałkiem głównym skrzyni a wałem WOMu. Przesuwka z podwójnym trybem nie chodzi po wale WOMu który trzeba przyciąć ! Na wale WOMu jest tylko jeden duży tryb, zazębiony z tuleją przesuwki.
Żeby trochę uporządkować:
napęd z II stopnia sprzęgła idzie na wałek główny skrzyni,
przez jeden z podwójnych trybów przesuwki na tuleję,
z tulei przez duży tryb na wale WOM na wał WOM,
wał WOM przez łącznik i frezowany wałek krótki na zewnątrz.
sławek chętnie bym podjechał, ale nie wiem gdzie. Wrzuć mi na GG jakiś kontakt. Mój numer to 7214912. W środę będę w Łodzi to bym podskoczył.
Tomas, mój namiar masz na PW.
http://img147.imageshack.us/my.php?imag … 262qm2.jpg
http://img211.imageshack.us/my.php?imag … 264og1.jpg
http://img527.imageshack.us/my.php?imag … 269io8.jpg
http://img166.imageshack.us/my.php?imag … 271ax3.jpg
http://img252.imageshack.us/my.php?imag … 273wu2.jpg
http://img223.imageshack.us/my.php?imag … 275sg5.jpg
http://img266.imageshack.us/my.php?imag … 277lz8.jpg
http://img98.imageshack.us/my.php?image=dsc00263in1.jpg
http://img147.imageshack.us/my.php?imag … 268xp4.jpg
http://img90.imageshack.us/my.php?image=dsc00270zx8.jpg
http://img87.imageshack.us/my.php?image=dsc00272rt9.jpg
http://img179.imageshack.us/my.php?imag … 274bf9.jpg
http://img228.imageshack.us/my.php?imag … 276uq2.jpg
http://img412.imageshack.us/my.php?imag … 267cu2.jpg
http://img525.imageshack.us/my.php?imag … 265nk3.jpg
Sławku jeśli możesz to napisz co jest na tych zdięciach bo dla takiego laika jak np. bez opisu nie są nic warte
ile za tą skrzynię??
To foty dla Tomasa. Skrzynia od 320. Niech sam powie ile za nią dał, ja nie jestem do tego upoważniony. W każdym razie jest lepsza od mojej przed remontem.
skrzynia jest super, muszę tylko wyjąć z niej tryby od WOM, resztę póżniej mogę komuś odstątić. Pomugł mi bardzó Sławek, bez niego bym jej nie załatwił, WIELKIE DZIĘKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MASZ dużego plusa Sławku.
Dzięki ! Cieszę się Tomas, że mogłem Ci pomóc.
Witam!
A ja znowu z małą, ale jakże istotną ciekawostką....
Wiecie ile jest rodzajów skrzyń biegów do 320 i 323? Generalnie kilka (obecnie kilkanaście), bo zależy w jakiej fabryce u Niemców je składali. Jedne były do ciągników które szły na rodzime kraje RWPG, inne na kraje z Bliskiego Wschodu (Korea, Wietnam itd.), a jeszcze inne do maszyn kierowanych w stronę Ameryki tj. Kuba, Meksyk, Peru itd. Oczywiście u nas obecnie można spotkać całą tą mieszankę i tu zaczynają się kłopoty....
Generalnie skrzynie można podzielić na skrzynie starego typu i nowego. Stary typ ma główny wałek zakończony końcówką WOM’u i jak WOM się ukręci to trzeba rozbierać całą skrzynię i wymieniać cały wałek. W nowym typie skrzyni sam wałek WOM oddzielono już od głównego wałka skrzyni, gdzie w przypadku ukręcenia WOM’u wymiana już jest znacznie prostsza. Ale znowu tych wymiennych wałków WOM też jest kilka rodzajów, w zależności co kto potrzebuje - różne frezy na wejściu i wyjściu wałka. Natomiast reszta różnic (niestety tych najkosztowniejszych) leży w kołach zębatych jakie w nich stosowano i tak, w zależności na jaki rodzaj krajów traktorki były przeznaczone, w starym typie skrzyń biegów stosowano koła zębate o zębach prostych ostrych i prostych trapezowych, a w nowym typie skrzyń o zębach trapezowych lewoskośnych i trapezowych prawoskośnych (lepiej wchodzą biegi, ale koła te są najdroższe). Żeby jeszcze bardziej nam to wszystko utrudnić, to wszystkie te koła występują w dwóch grubościach. To wszystko, podobnie jak w silnikach, na przestrzeni lat uległo totalnemu wymieszaniu i obecnie mamy kilkanaście rodzajów skrzyń biegów (8 rodzajów kółek zębatych w rożnych kombinacjach na różnych biegach, w starym i nowym typie skrzyń z różnymi końcówkami WOM). Problem ten nie występuje w 300 i 303, więc wszyscy ich właściciele mogą spokojnie iść na :beer:, bo mają jeden kłopot z głowy mniej.
Dodam jeszcze, że każde koło kręci się na innych łożyskach igiełkowych, których to rozmiarów, z tego co się orientuję, Polska Norma nie przewiduje i nie są one u nas produkowane, a żeby było ciekawiej, to z reguły mają one plastikowe koszyki i jeżeli używa się innego oleju niż hydrauliczno-przekładniowy, to po pewnym czasie ulegają one stopieniu, igiełki łączą się razem, koło wpada w wibracje albo całkowicie się przestawia i kłopoty gotowe.
Pozdrawiam wszystkich...
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo