Odp: Skrzynia Biegów
niem co piotrze pocieszyłes nas
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
niem co piotrze pocieszyłes nas
zawsze mozna kupić zt300 za 5 tys i przełozyć z niego skrzynię
A co może być przyczyną tego, że jak jadę drogą, zwalniam, chcę zredukować bieg, a tam samo zgrzytanie słychać. Do piero kiedy stanę w miejscu to włączam niższy bieg...:play:
Skrzynia w forszaju nie jest synchronizowana, tzn. żadne pierścienie cierne nie wyrównują prędkości obrotowych zazębiających się ze sobą kół zębatych. Trzeba robić to samemu. Metodą prób tak stosować międzygaz w czasie redukcji aby nie było zgrzytu. Ten manewr wymaga wyczucia. Powiedzmy robisz redukcję przy 1100 obr. Wysprzęglasz, na luz, puszczasz sprzęgło, międzygaz (i to trzeba wymacać, na jakie obroty)np.1600 obr., wysprzęglasz, bieg niżej, puszczasz sprzęgło. I bystro, żeby obroty silnika zanadto nie spadły. Normalnie jak w chrupie. Uf, pewnie trochę namotałem dla kogoś kto tego nie robił.
Idzie zrozumieć. Wielkie dzięki za to i oczywiście +
Dzięki, polecam się.
Pisze tutaj tego posta bo wg mnie najbardziej tu pasuje. Mój problem wygląda tak: jadąc na wstecznym pod góre zgasł mi silnik na biegu. Teraz nie moge wybić z biegu żeby go zapalić Macie może jakiś pomysł aby wybić bieg? POMOCY
P.S próbując wybić bieg złamałem drążek
pospawaj drazek albo kup nowy to jedyne 340zł ale cuz a wybijajac bieg jesli naprawde masz stromo z tej górki to wez podciagnij innym ciagniekiem go zdeczka w góre i powinienes wybic bieg
Na sztywnym holu.
ale generalnie to masz słabo rozłączające się sprzęgło ,które wymaga regulacij bo normalnie to nawet przy zgaszonym silniku powinno się dać wysprzęglić i traktorek potoczył by się w dół, a pomysł sławka jak naj bardziej słuszny
pospawaj drazek albo kup nowy to jedyne 340zł ale cuz a wybijajac bieg jesli naprawde masz stromo z tej górki to wez podciagnij innym ciagniekiem go zdeczka w góre i powinienes wybic bieg
Pociągnołem ruskiem mojego forszaja i za trzecim razem się udało :smiley:
kiedys musiało heh nie no zeczywiscie ze sprzegłem masz cos nie tak bo musi wysprzeglic
kiedys musiało heh nie no zeczywiscie ze sprzegłem masz cos nie tak bo musi wysprzeglic
Właśnie musze wyregulować sprzęgło bo na włączonym silniku za cholery nie włącze WOM'a. Tylko jak narazie nie mam pojęcia jak to zrobić... Już kilka razy czytałem na forum jak to się robi i w instrukcji obsł.
na początku jak kupiłem forszaja to też WOM ciężko się włączało ale bez obciążenia to szło go wyłączyć bez sprzęgła jednak gdy woźiłem obornik T088 i z radości że mam mocny ciągnik(wcześniej woźiłem ursusem 912)naładowałem za dużo, w rezultacie czego zablokował się adapter sprzęgło w ciągniku nie dało się rozłączyć więc zgasiłem silnik .Na zgaszonym też się nie dało a powietrze z butli szybko zeszło więc trochę podumałem (między czsie traktor dostał pare jobów)i pokręciłem silnikiem za sprzęgło gumowe w przeciwną strone i wkońcu rozłączyłem wałek .A opisuję to bo może ktoś kiedyś będzie miał podobne zdarzenie i powyższy opis może mu pomuc pozdrawiam!
Mam pewien problem dotyczący 323a od pewnego czasu szybsza polowa czwórka jak jade to wyje na innych przełożeniach nic się nie dzieje co może być tego przyczyną że wyje
Olej. Na jakim oleju jeździsz? Jak wyje, to już łożyska z koła 4-go biegu poleciały i wyrobiły się się bieżnie na tym kole. Kupa roboty, ale im szybciej to zrobisz, tym mniej to będzie kosztowało. Zależy jeszcze jakie koła zębate masz założone. Nie chcę Cię straszyć, ale jak już wyje, to w sumie nie wiadomo jak to długo jeszcze pochodzi.
Takiego oleju kazał wlewać poprzedni właściciel Hipol 6GL-4 80W
Jeśli musze się przygotowywać do tego remontu czy mógł by mi ktoś udostępnić katalog w formie elektronicznej w zamian za dużego plusa
Jutro, najpóźniej pojutrze podeśle Ci skany. Podaj maila na PW.
Panowie poleciały mi łożyyska w najwiekszym kole na górnym wałku. próbowałem wyciągnąc ten wałek ale nei wiem jak. Odkręciłem wodziki, oprawy dzielone łożysk. Czy mógłby ktoś powiedzieć jak dobrać sie do tego wałka, czy trzeba odkręcać skrzynię od mostu lub od sprzęgła - jeśli tak to bede lekko zły.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo