81

Odp: Przedni Napęd Problem

czyli idea forum została spełniona poprzez dyskusję doszliśmy prawdy. Nie napisałeś tylko czy po odłaczeniu sprężyny przestaje działać przedni napęd. A o przesuwaniu dźwigni mówiłem częściowo z pamięci , a częściowo opierałem się na moim wyobrażeniu włączania napędu , widocznie się pomyliłem. Jak możesz to wstaw dokładniejszą fotę tego siłownika aby zobaczyć co tam jest namieszane

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

82

Odp: Przedni Napęd Problem

Trochę pokopałem i niezłe zamieszanie big_smile

Dźwignia do włączania pompy hydraulicznej wygląda mniej więcej jak na fotce 1, z tym że oryginalnie nie ma tego ucha i zielonego drutu smile
Przystawka wyciągnięta wygląda jak na fotkach 2 i 3

http://images33.fotosik.pl/404/dd0033e69e03af29m.jpg 1
http://images34.fotosik.pl/398/4cce65288cfa399cm.jpg 2
http://images34.fotosik.pl/398/1b0c3373125173c5m.jpg 3

Może teraz będzie lepiej smile

83

Odp: Przedni Napęd Problem

Ja to miałem przeboje z włanczaniem pompy jak kupiłem 303 4 lata temu to nikt w gminie nie miał fortschritta i oczywiście po sprowadzeniu ciągnika za miesiąc nie działa pompa i co tu zrobić,dzwonie po mechanikach a oni nic nie wiedzą po kilku dniach dowiedziałem się kto w okolicy ma takiego ciągnika i pojechałem do niego,jak opowiedziałem mu co się stało to śmiał bo jak swojego przyprowadził to tosamo mu się stało.Z tym włanczaniem to naprawde niezły patent.

84

Odp: Przedni Napęd Problem

Cześć MarioK !
Szukanie jakichś przewodów, owszem, ma sens pod warunkiem, że chcesz sprzęt doprowadzić do porządku. Mam 323. Skoro główne rozwiązania techniczne są podobne do 303, przeniesienie napędu na przednią oś pewnie też. Może sterowanie jest inne.
Przy jeździe do przodu, przedni napęd załącza się samoczynnie. Tomka rowerowy przykład jest bardzo dobry. Tylko sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów włącza napęd na przód wtedy, kiedy prędkość obwodowa kół tylnych jest większa od przednich (poza dopuszczalne 7 %). Czyli przód ciągnie wtedy, kiedy tylne koła w poślizgu obracają się szybciej niż przednie. Poza tym drobiazgiem, wszystko się zgadza. Skoro w czasie orki, widzisz że raz przód ciągnie, a raz nie - to nie wina żadnych przewodów, tylko pewnie awaria sprzęgła kierunkowego w skrzyni biegów.
Według mnie Mario, musisz zacząć od trafnej diagnozy tej choroby. Moja rada.
Podstaw się pod bardzo porządne drzewo przodem, na wolnym biegu zobacz, czy przód ciągnie samoczynnie. Jeśli nie, załącz mu przód ręcznie. Zobacz czy ciągnie, czy nie.
Przestaw się do drzewa tyłem, na wolnym wstecznym i załączonym ręcznie przodem, popatrz czy przednie koła kręcą się w tył.
Teraz wnioski.
Jadąc do przodu, samoczynnie przednie się kręcą - sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów masz sprawne.
Jadąc do przodu, samoczynnie przednie koła nie kręcą się, natomiast po załączeniu przodu ręcznie zaczynają się kręcić - sprzęgło kierunkowe w skrzyni biegów rozwalone, ręczna blokada włączania przedniego napędu sprawna.
Jadąc w tył na załączonym ręcznie przodem, przednie koła kręcą się w tył - masz sprawną ręczną blokadę włączania przedniego napędu.
Powiedzmy, że przód nie kręci w żadnej opcji - masz padnięte sprzęgło kierunkowe, nie masz ręcznej blokady przedniego napędu (z wielu powodów) lub coś zmielone w przednim moście.
Bo o co chodzi z tym ręcznym załączaniem przodu a samoczynnym ?
Samoczynnie - napęd idzie z wałka zdawczego skrzyni biegów poprzez sprzęgło kierunkowe, przystawkę i dalej. Koła przednie ciągną tylko do przodu w czasie poślizgu kół tylnych.
Ręcznie - napęd idzie z wałka zdawczego z pominięciem sprzęgła kierunkowego. Czyli na sztywno. Jaki kierunek obrotów wałka zdawczego skrzyni biegów  - taki kierunek obrotów przednich kół. Do przodu w przód. Do tyłu w tył.

Teraz ruch należy do Ciebie.
Postaw trafną diagnozę na podstawie moich podpowiedzi. Daj znać co ustaliłeś.
                                                                                           Powodzenia.


Witam Cię Sławku 
Ustawiłem się dzisiaj przy drzewku i ;
jadąc do przodu  przednie koła  nic
jadąc do tyłu  przednie koła nic
ręczne włączenie napędu nie działa
napęd przedni  włącza mi się tylko po pół godzinnej pracy w polu z pługiem uściślając wjeżdżam na pole napęd Nie ciągnie trzy razy do końca i z powrotem i zaczyna działac   
pomimo że na początku tylnie koła też drapią,i muszę ratować się podniesieniem pługa
I postaw tu diagnozę !!!!

85

Odp: Przedni Napęd Problem

Zmień może olej w tej przystawce.

86

Odp: Przedni Napęd Problem

Dario sadzisz że to wina oleju ???

87

Odp: Przedni Napęd Problem

Jeśli dopiero po nagrzaniu zaczyna to działać, to możliwe że masz tam jakąś kleistą zupe, która klei wałki.

88 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2008-11-14 00:33:49)

Odp: Przedni Napęd Problem

Mario, daj mi czas do jutra. Muszę się z tym tematem przespać.
Tak powiedziałbym na gorąco. Powinieneś zdemontować przystawkę przedniego napędu.
Przedni most jest tak solidny konstrukcyjnie, że jego zostawmy na sam koniec.
Pawlon, masz rację co do sprzęgła kierunkowego. Pamięć jest zawodna.

89 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2008-11-14 14:14:42)

Odp: Przedni Napęd Problem

To na pewno wałki w przystawce.Czy wyciągłeś ten płaskownik zabezpieczający jeśli nie to musisz go wyciągnąć aby załączył się napęd jeśli wtedy nie działa to masz poważny problem.Jeśli ten sworzeń nie działa to wykręć ten popsuty siłowniczek i sprubój jakoś zablokować tą blokade jak zablokujesz a napęd nie działa to wałki są dobre wtedy trzeba szukać gdzie indziej.

90

Odp: Przedni Napęd Problem

Mario, pewnie Tomek ma rację.
Ale najpierw odkręć wał od przystawki i popatrz co cię dzieje. Flansza czy zabierak jak kto woli na przystawce przedniego napędu powinna się swobodnie obracać w obu kierunkach kiedy nie ma wbitego żadnego biegu - na luzie. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu w przód - nie powinna się ruszyć w jedną stronę i może się swobodnie cofać w przeciwną. Jak po wbiciu biegu flansza swobodnie się obraca - musisz wyjąć przystawkę i ją zbebeszyć. O ile pamiętam, nie wyjmiesz przystawki w całości. Najpierw pokrywa, bo główna płyta mocowana jest do skrzyni kilkoma śrubami wewnątrz przystawki.
Może się okazać, że objawy w przystawce będą prawidłowe. Przednie koła stoją na ziemi, usiłuj obrócić wałem napędowym. Wał może mieć mały luz, bo na wale wychodzi suma wszystkich luzów w całym moście.W tym położeniu kół jak obrócisz wałem pełny obrót - masz zmielony przedni most - w co wątpię, ale sprawdź.

91

Odp: Przedni Napęd Problem

sławku trochę się chyba mylisz ? bo żeby ta flansza dała się kręcić ręką w obie strony to muśał  byś podnieść na podnośniku tylne koło i wtedy kręcąc nią powinno się ono kręcić  bo dźwignią zmiany biegów nic nie zmienisz. Mario ale najprościej to wszystko sprawdzić bez rozkręcania tylko podnieś do góry jedno przednie koło i pokręć nim jak da się tylko w jedną stronę to wszystko ok. jeśli kręci się w obie strony razem z wałem napendowym to zostaje tylko rozkręcanie przystawki a jest cholernie ciężka smile

92

Odp: Przedni Napęd Problem

No pewnie, że się mylę. I tu wychodzi zaleta forum. Zawsze ktoś może powiedzieć "i co ty facet pierdzielisz ?" Oczywiście, tylne koło do góry. A dalej jw.

93

Odp: Przedni Napęd Problem

Panowie czy w waszych tarktorach występuje taka przypadłość: jak włączacie przedni napęd to słychać "wycie" z okolic skrzyni biegów?? Ja w swoin wczesniej na to nie zwracałem uwagi a teraz jak załaczam napęd to słysze " te wycie". to taka przypadłośc czy jakiś remoncik na horyzoncie??

94

Odp: Przedni Napęd Problem

Pawlon w moim przy wciśniętym klawiszu też wyje jak wiadę na asfalt ale na polu to cisza więc chba tak musi być smile

95 Ostatnio edytowany przez pawlon (2008-11-17 22:50:08)

Odp: Przedni Napęd Problem

a w moim wyje jak jadę po polu

Pieter olej mam,  kilka dni jak skończyłem skrzynie robic. W jednym z wątków czytałem o tym jak ktoś zmienił rozmiar opon z przodu i podobno ciagnik zaczał lepiej iśc, A moze to wina opon?? mam założone oryginalne, i nei wydaje mi sie aby konstruktor coś tu pomylił.
Kurcze miałem posprawdzać przełozenia i zobaczyć jak to jest z tymi rozmiarami opon. A może ktos dysponuje notatkami o liczbie poszczególnych przełożeń, to ja w wolnej chwili zobacze jak to jest z tymi predkościami obrotowymi

96

Odp: Przedni Napęd Problem

Pawlon sprawć czy jest olej w przystawce przedniego napędu

97

Odp: Przedni Napęd Problem

Z demontażem przystawki nie jest tak strasznie. No trochę czasu schodzi- jakieś dwa dni roboty.Przy okazji zajrzałem do siłowniczka i zmieniłem  uszczelnienie przedniego mostu .Przystawkę założyłem sam bez większych kłopotów, no ale sposobem. Podłożyłem najpierw drewniane obrzynki krokwi, potem dobrałem deseczki odpowiedniej grubości. No i przystawkę to właściwie wsunąłem po tych kawałkach drewna.Potem poruszałem nią trochę na boki, no i sama wskoczyła.Wcale się nie nadżwigałem. Metoda prosta i jednocześnie skuteczna-polecam. Te 2 uszczelniacze przedniego mostu należy wkładać wargami do siebie i do środka, bo inaczej pierwszy nie będzie miał oparcia, poleci zbyt daleko i ułoży się krzywo do osi wału.Z tego powodu musiałem jeździć drugi raz po uszczelniacze.

98

Odp: Przedni Napęd Problem

Przy 323 nie ma miejsca na podłożenie podpory by trzeba całkowicie wyciągnąć zbiornik oleju.

99

Odp: Przedni Napęd Problem

koledzy mam pytanie bo mam problem z przednim napendem .gdy jechalem orac uslyszalem  tok jagby szarpania w skrzyni lub przystawce odkrecilem silownik przy przystawce o jest ok odkrecilem wal napedowy i flasza do kturej sie przykreca wal do przystawki nie obraca sie lzno a zapadka w przystawce nie przesowa sie to       silownik tez nie moze przesunac ...gdy   jezdze forsznitem bez walu napedowego jest bez szarpan ijest ok.jaka to moze jest przyczyna moze mi ktos pomoze .dotyczy forsznita 303 i niech mi ktos powie zy napend zalancza siesamoczynnie czy tzeba zaworkiem.  marek

100

Odp: Przedni Napęd Problem

Do przodu załącza się samoczynnie. Jakbyś chciał cofnąć z porządną przyczepą, musisz przód załączyć zaworem.