121

Odp: Przedni Napęd Problem

Opony bez wątpienia 12,5R20/18,4R30,z tą różnicą że jedna z przodu jest nowa ,druga zużyta w 90%

122

Odp: Przedni Napęd Problem

Też miałem 12,5-20 i też krzynia wyła i przedni napęd zamiast ciągnąć to hamował.Jadąc drogą wciskałem sprzęgło i włanczałem napęd to ciągnik znacznie zwalniał jak bym lekko zaciągnoł hamulec.Teraz jest spokój nawet w polu lepiej skręca i uciąg jest znacznie lepszy.

123

Odp: Przedni Napęd Problem

xkubax27 napisał/a:

Opony bez wątpienia 12,5R20/18,4R30,z tą różnicą że jedna z przodu jest nowa ,druga zużyta w 90%

To masz odpowiedź na swój problem, poprostu nie dość, że napędy się nie zgrywają między sobą (przód-tył) to jeszcze na przedniej osi robi się różnica między prawym a lewym kołem. Układ przedniego napędu jest bardzo wrażliwy i czuły w forszaju, da się to odczuć nawet jak w przednich oponach będzie zbyt małe ciśnienie i opony zbyt mocno będą się uginać, doświadczyłem tego osobiście we własnym ciągniku.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

124

Odp: Przedni Napęd Problem

Oryginalnie opony w 303 z przodu mają być 12.5-20, a z tyłu 18.4/15-30 lub  przód 16-20, tył 18.4-34 i ma nie wyć nic smile

125

Odp: Przedni Napęd Problem

Myślę że to skrzynia.

126

Odp: Przedni Napęd Problem

Dlatego pisze żeby spróbował z 16-20,skrzynie rozbieże i czasami będzie tak samo.Koła zmienić to nie wielki problem a rozebrać skrzynie to już jest troche roboty.

127

Odp: Przedni Napęd Problem

Można zrobić tak: żeby sprawdzić czy wina tkwi w niezgranych napędach, to mozna podnieść ciągnik, ale tak, żeby jedno przednie i jedno tylne koło było w powietrzu, odpalić traktor, włączyć bieg, włączyć przedni napęd i "jechać", ciągnik nie pojedzie, wiadomo, ale koła te w powietrzu będą się kręcić, ale nie będzie oporów spowodowanych ewentualną różnicą w niezgranych napędach, ale jeśli mimo to nadal będzie wycie, to wiadomo, że któreś łożysko, lub tryby są do wymiany.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

128

Odp: Przedni Napęd Problem

ale przecież 16-20 są tylko szersze od 12,5-20 a nie wyższe jak to się ma do przełożeń

129

Odp: Przedni Napęd Problem

Jutro się biorę ,za lokalizacje tego problemu ,mam nadzieje że się skończy na kołach

130

Odp: Przedni Napęd Problem

16 są wyższe od 12,5.

131

Odp: Przedni Napęd Problem

Witam .
Posiadam Fortschritta Z 303 D Mam problem z przednim napędem .
Problem polega na tym że gdy załączam napęd na przód to niesamowicie głośno wyje ciągnik tak jak by dźwięk wydobywał się ze skrzyni a jak rozłączam przedni napęd to wycie ustępuje. Mam jeszcze jeden problem który też jest związany z przednim napędem , a mianowicie polega on na tym że gdy załączam przedni napęd to się rozłącza gdy ma za ciężko przedni napęd , przeczytałem na forum ze morze to być wina sprzęgła kierunkowego i nie wiem czy to dużo roboty by był przy tym żeby sprawdzić te sprzęgło kierunkowe a czy konieczna będzie rozbiórka całej skrzyni.
Prosiłbym o ratunek i porady z góry dziękuje.

132

Odp: Przedni Napęd Problem

Poprzednio pisał tata teraz pisze syn mechanik.

133

Odp: Przedni Napęd Problem

Wina tkwi w przystawce, zarówno wycie jak i wyłączający się przedni napęd na skutek zwiększonego obciążenia; ze skrzyni wychodzi wałek napędzający przystawke ze sprzęgłem włączającym 4x4, ale ten wałek jest w stałym załączeniu w skrzyni, więc tam nie ma gdzie się rozłączyć podczas obciążenia.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

134 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2009-02-16 23:02:32)

Odp: Przedni Napęd Problem

Do przodu musi zawsze ciągnąć (czy włączysz przód czy nie), natomiast do tyłu (przy włączonym przednim napędzie) jak ci rozłącza to coś z przystawką. Jeśli ci się natomiast zdarzy że wyłącza ci się wogóle przód pod obciążeniem to znaczy że jest coś nie tak ze sprzęgłem jednokierunkowym w skrzyni... nie wiem jeszcze jaką ma ono budowe ale jeśli coś podobnego jak w rowerze górskim to pewnie zdarte masz te zęby (kliny czy jak to zwał)..

135

Odp: Przedni Napęd Problem

Sprzęgło kierunkowe załącza przedni napęd samoczynnie i nie ma nic do ręcznego załączania napędu, który jest wtedy załączany sprzęgłem kłowym i omija sprzęgło kierunkowe. Ręcznie napęd powinno się załączać tylko wtedy, kiedy jadąc do tyłu potrzebny Ci przedni napęd. Przy jeździe do przodu załączy się sam wtedy kiedy będzie potrzebny.
Co do wycia, czy gdy ciągnik zaczyna się kopać i napęd załączy się automatycznie też wyje,
czy wyje tylko wtedy jak dla zabawy go załączasz ?

136

Odp: Przedni Napęd Problem

Najpierw zerknij na przystawkę.

137

Odp: Przedni Napęd Problem

A z kołami coś robiłeś ? nic nie pomogło.

138

Odp: Przedni Napęd Problem

Z kołami nic nie robiłem . A napęd cały czas wyje.

139

Odp: Przedni Napęd Problem

xkubax27 napisał/a:

Z kołami nic nie robiłem . A napęd cały czas wyje, wycie znika tylko na biegach szosowych

140

Odp: Przedni Napęd Problem

A jak się dobrać do sprzęgła kierunkowego? I jak ono miej więcej wygląda?