61

Odp: koła

Za drogi interes, wole zostać przy tym co mam, to wolałbym sobie klime zamontować:)

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

62

Odp: koła

romek napisał/a:

Koła to znaczy rozmiar opony np;12.4    lub 14.9   lub 16  to przy takim samym rozmiarze felgi np;24 cale będą rożnić się wysokością  bo im szersza to większa wysokośc balonu opony i jak wstawisz 14.9/20 to będą jeszcze niższe niż te oryginalne 16/20 [chyba że myślisz o 303] a już opona 14.9/24 będzie za wysoka zato tak jak pisałem wcześniej trzeba oponę o obniżanym profilu tylko sa one droższe. jężeli nie wieżysz to zajdz do pierwszego leoszego dilera opon i on ci wylicz wysokości chyba że masz wzór

No to sie nie zrozumielismy bo mi chodziło o to , że obojetnie jaką szerokość opony(oczywiscie w granicach zdrowego rozsadku) wstawisz do forszaja z przodu ale zachowując oryginalna średnicę to na pewno napedy nie bedą się ze sobą kłóciły!
Dlatego rozmiar opony posługując sie twoimi przykładami np:12.4 , 14.9 lub 16 cali na rozmiarze felgi np:24 cale mogą miec ta sama wysokość bowiem wszystko zalezy od profilu jaki kazda z opon bedzie miała.
A jesli chodzi o ten wzór to mozna powiedziec ze go nie ma cała bowiem informacja tkwi w profilu który jest wyrazony na oznaczeniach opon w % i okresla stosunek wyokosci opony do jej szerokości dlatego chcac otrzymac własnie wysokosc opony monzymy poprostu jej szerokość przez wartosc tego profilu np:
dla opony o wymiarach 14.9R24 i profilu 70 (pełne oznaczenie opony wyglada nastepująco 14.9/70R24)wysokość opony wyniesie  14.9*0.7=10.43cala(264.922mm) dodając do tego(trzeba uwzglednić 2 wysokości opony bo liczymy średnice) srednice felgi czyli 24cale(609.6mm) otrzymujemy srednice całego koła równa 1139.444mm 
zaś dla opony o wymiarach 16R20 i o profilu także 70 (16/70R20) wysokość opony wyniesie 16*0.7=11.2cala(284.48mm) i dodajac odpowiednio średnice felgi czyli 20cali(508mm) otrzymujemy znowu średnicę całego koła która bedzie równa  1076.96mm
Podazając powyższym schematem aby koła z oponami na felgach o rozmiarze 24cale miały taką sama średnicę co seryjne koła w forszaju(przyjmujac profil o wartosci 70) to trzebaby było zastosowac opony o szerokości 10.2cala(przy tym samym profilu) lub opony takiej samej szerokości ale o profilu 60!
Dla dodatkowego wyjasnienia tematu podaje link do strony z gotowym juz kalkulatorem przelicajacym dodatkowo prędkosci na kołach  oraz ich róznice(wynikajace z ewentualnych różnic w średnicach kół) pomiedzy poszczególnymi rozmiarami opon:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

63

Odp: koła

Odpowiem ci na pierwsze zdanie twojej wypowiedzi . W 323 napedy przy oryginalnych średnicach właśnie niezgrywają się i wtym sęk bo tak głupio skonstruowane.

64

Odp: koła

W 323 napedy przy oryginalnych średnicach właśnie niezgrywają się i wtym sęk bo tak głupio skonstruowane.

Myślisz że konstruktorzy tych ciągników popełnili błąd i nie naprawili tego przez wiele lat?
Coś nie chce mi się wierzyć , niemcy słyną z solidności i precyzji. Może to było zamierzone ?
I jakakolwiek zmiana rozmiaru przednich opon może być przyczyną złego działania w/w napędu i uszkodzenia przekładni.
Znasz kogoś co wcielił w życie twoją teorię i jest zadowolony? popracował z taką zmianą tym ciągnikiem kilka lat bez awarii?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

65

Odp: koła

Ja w pełni popieram teorie Romka (ma racje) w instrukci 323 piszą ,że przy 6% poślizgu kół tylnych wolne koło (coś jak będiks w rozruszniku) załącza napęd . A ryglowanie napędu (to na którym wszyscy jeżdżą ) służy tylko do wykożystania napędu na wstecznym i praca z zaryglowanym napędem grozi uszkodzeniem przekładni (i potem są skargi ,że w forszajach najslabsze są skrzynie).Do obliczeń DanDoma dla 20 cali dodajcie te 6% i wyjdzie wam ,że kola 24-calowe z oponami np.14,9/70 pasują do forszaja idealnie (a różnica między napędami do2% jest dopuszczalna) U mnie to wolne koło to wysiadło już dawno i jeżdżąc z zaryglowanym napędem zauważyłem ,że ciągnik jest mniej zwrotny ,wiecej pali i jest slabszy a po wjechaniu na szose skrzynia wyje.Co do tego ,że chcemy z Romkiem poprawiac niemieckich konstruktorów (przy mojej przeróbce skrętu tez były takie glosy) to przypuszczam ,że oni celowo projektowali to ,,wolne kolo" żeby wykorzystac częsci z innych maszyn (opony,most,felgi) są takie same w samochodach,koparkach itd. i stąd to niedopracowanie forszajów.:pa:

66

Odp: koła

Oczywiście przy zmianie średnic trzeba będzie wymontowac ,,wolne koło" Do Romek wpisz się do działu przedstawmy się bo nie wiemy skąd jesteś.

67

Odp: koła

Dzwoniłem do GRENE za felgę 24-cale wołają 330zł (jeszcze ujdzie) a oponka ponad 1000zł (ale używek 24-cale jest full i to od 300-600zł zalerzy od stanu )

68

Odp: koła

,, Wolne koło " to ja już dawno wymontowałem bo uważam że to wogóle nie potrzebne i przy cofaniu te wolne koło włąncza się i ciągnik wlecze te koła np; na asfalcie to zostawały czarne ślady a teraz jest normalnie i opony dłużej trzymają . A w  polu robię cały czas na włączonym i jest dobrze po za tym, że mogły by bardziej pasować obrity lub tak jak pisałem większe koła . Bo tak jak to wymyślili konstuktorzy pracując  przy wolnym kole to czasami jest juz po czasie gdy napęd pomoże przy 6%poślizgu tylnich kół i przy tej wadze ciągnika
już się siedzi . Ja uważam że napęd powinien około 1-1,5% nadbiegać to wtedy ciągnik inaczej zachowywał się na zamokach.

69

Odp: koła

Widzę że Miras mnie rozumie i tak samo myślimy.A co do kół to ciągnik jakby miał większ koła z pszodu to lżej by toczył się po polu i było by lepsze wykorzystanie mocy bo te oryginalne to zapadają się w piasku nie mówiąc o zamokach..........

70

Odp: koła

romek napisał/a:

Widzę że Miras mnie rozumie i tak samo myślimy.A co do kół to ciągnik jakby miał większ koła z pszodu to lżej by toczył się po polu i było by lepsze wykorzystanie mocy bo te oryginalne to zapadają się w piasku nie mówiąc o zamokach..........

Co ty gadasz jak sie zapadają??? Ten ciągnik sie nie zapada na oryginalnych kołach czy na piasku czu po świerzo zoranym idzie pieknie i ja myśle że tu nic przerabiac nie trzeba jedyne co myśle zamontowac u siebie to Bliźniaki na tył sprzęgi już mam na kołach zakręcone jeszcze tylko musze kupić koła Ten od którego kupowałem ciągnik obiecał mi koła o szerokości 40 cm czyli 5 cm węszze niż w forszaju na tyle za 1000 zeta sztuka (45cm+40cm+5cm odstępu między  kołami to będzie lacza szerokości 90cm prawie metr  dopiero będzie miał ciąg)

71

Odp: koła

I jak, nikt więcej nie przeliczał tych rozmiarów kół ?   smile To zmierzcie chociaż średnice tych co macie i podajcie bo moze my z Romkiem nietypowe mamy . (interesuje mnie średnica 323)

72

Odp: koła

Jak ustawić rozbieznosc przednich kol w forszaju ? Co trzeba pokrecic ?

gg 2215972

73

Odp: koła

Drążek poprzeczny, ten który idzie pod silnikiem, który łączy zwrotnice, musisz go skręcić, czyli skrócić, ale przedtem zmierz sobie odległości miarą, żebyś nie przedobrzył.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

74

Odp: koła

kuba875 napisał/a:
romek napisał/a:

Widzę że Miras mnie rozumie i tak samo myślimy.A co do kół to ciągnik jakby miał większ koła z pszodu to lżej by toczył się po polu i było by lepsze wykorzystanie mocy bo te oryginalne to zapadają się w piasku nie mówiąc o zamokach..........

Co ty gadasz jak sie zapadają??? Ten ciągnik sie nie zapada na oryginalnych kołach czy na piasku czu po świerzo zoranym idzie pieknie i ja myśle że tu nic przerabiac nie trzeba jedyne co myśle zamontowac u siebie to Bliźniaki na tył sprzęgi już mam na kołach zakręcone jeszcze tylko musze kupić koła Ten od którego kupowałem ciągnik obiecał mi koła o szerokości 40 cm czyli 5 cm węszze niż w forszaju na tyle za 1000 zeta sztuka (45cm+40cm+5cm odstępu między  kołami to będzie lacza szerokości 90cm prawie metr  dopiero będzie miał ciąg)

Tylko niewiem jak będziesz orał z blizniakami??????????????

75

Odp: koła

Na jakich oponach powinien jeżdzić 303 ja mam 12.5R20 18.4R30

76

Odp: koła

W takim razie Masz oryginalne rozmiary jak dla 303.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

77

Odp: koła

tatamarty.323a napisał/a:

W takim razie Masz oryginalne rozmiary jak dla 303.

No tak ,ale przy tym rozmiarze w polu tył szybko się kopie i wydaje mi sie ,że przy większych kołach byłby szybszy

78

Odp: koła

Dokładnie, ale czy przy 34 calowych kołach z tyłu zgrają sie napędy w 303?

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

79

Odp: koła

Czy różnica w wielkości kół 303 i 323 jest może spowodowana różnicą skrzyń biegów no, bo mosty są chyba te same ???

80

Odp: koła

tatamarty.323a napisał/a:

Dokładnie, ale czy przy 34 calowych kołach z tyłu zgrają sie napędy w 303?

Dzisiaj przeczytałem w katalogu 303 ,że przy 34 calowych oponach z tyłu przód powinien mieć R20 16. tylko czy ktoś jezdzi na takim rozmiarze