101

Odp: Smoleńsk

http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,1223 … caid=1a1e0
PKP - pięknie ku..a pięknie !
My Polacy potrafimy z wielką pompą świętować tragedie narodowe, bo sukcesów trudno - skoro ich nie było. Celebra, purpura i złoto, potoki zbędnych słów, łzy. A może by tak zająć się tym, do czego jesteśmy zobowiązani. Rolnik niech orze i sieje, piekarz piecze, lekarz leczy, prokurator zabezpiecza miejsce wypadku. Nie dziwie się Rosjanom. Dla nich najlepszym rozwiązaniem byłoby teren zalesić tak jak jest i zapomnieć. Co robiły i robią w tym smutnym temacie nasze pożal się Boże służby specjalne ? Chyba, że składają się z ludzi specjalnej troski na co nazwa i objawy wskazują. Żeby nie można było zabezpieczyć hektara ziemi ? Co to ma być ?

102

Odp: Smoleńsk

To samo źródło:
http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,1223 … omosc.html

103

Odp: Smoleńsk

Kto  mi  wytłumaczy  po  publikacji scenogramów    schodzenie  TU-154  10- 15  metrów  na  sekundę ?  Nie  kumam  tego .  Gdyby  dobrze  szedł  na  pas  to  przy  takim  zniżaniu  i  tak  by  się  rozp......

104

Odp: Smoleńsk

czytałeś je od początku piloci jaja robili dla wierzy udawali że ruskiego nie znają śmieli się jakby na balandze byli i co doigrali się

105 Ostatnio edytowany przez draqon22 (2010-06-03 16:36:19)

Odp: Smoleńsk

czytałem  cały  stenogram  ,  jaj  chyba  jakichś  tam  nie  zauważyłem .   Natomiast  cały  czas  zastanawia  mnie  to  szybkie  zniżanie  pod  Smoleńskiem .  Czyżby  pilot  był  samobójcą ?

106

Odp: Smoleńsk

Mnie zastanawia to że kilka dni temu było głośno o tym że samolot w trakcie zderzenia miał włączonego autopilota. Piloci w trakcie lotu ustalili ze jak coś będzie nie tak to "odejdziemy na automacie" po ostrzeżeniach samolotu drugi pilot dał sygnał odchodzimy, dlaczego samolot nadal opadał i trakcie zderzenia miał włączonego autopilota???

Rolnik z powołania:-)

107

Odp: Smoleńsk

draqon22 napisał/a:

Kto  mi  wytłumaczy  po  publikacji scenogramów    schodzenie  TU-154  10- 15  metrów  na  sekundę ?  Nie  kumam  tego .  Gdyby  dobrze  szedł  na  pas  to  przy  takim  zniżaniu  i  tak  by  się  rozp......

Dragon 10-15 metrów na sekundę to znaczy że w ciągu jednej sekundy opadał 10-15m oznacza to że piloci na własne życzenie chcieli przeciągnąc maszynę czyli mieli za bardzo pochylony dziub do dołu a za mały ciąg i żeby przy tak szybkim opadaniu ustabilizowac tak wielką maszynę musieli by byc przynajmniej na jakiś 3-4tys metrów nad ziemią inaczej BUM!!! Nie wiem czemu tak szybko schodzili i gdzie im się spieszyło bo powinni schodzic max 5m/s i przy trochę większym ciągu silników a w scenogramie nic nie wyczytałem o klapach może mi umknęło gdzieś ale to też bardzo ważny element przy podchodzeniu. Chyba wszystko wyjaśniłem.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

108

Odp: Smoleńsk

Pajej napisał/a:

Mnie zastanawia to że kilka dni temu było głośno o tym że samolot w trakcie zderzenia miał włączonego autopilota. Piloci w trakcie lotu ustalili ze jak coś będzie nie tak to "odejdziemy na automacie" po ostrzeżeniach samolotu drugi pilot dał sygnał odchodzimy, dlaczego samolot nadal opadał i trakcie zderzenia miał włączonego autopilota???

Albo  kapitan  był  samobójem  albo  sytuacja  go  przerosła  i  go  poprostu  sparaliżowało,  nie  był  w  stanie  zareagować.  Sytuację  mieli  jasną.  trzeba  było  spierdalać  a  nie  czekać  aż  się  samolot  rozbije.

109

Odp: Smoleńsk

Pajej napisał/a:

Mnie zastanawia to że kilka dni temu było głośno o tym że samolot w trakcie zderzenia miał włączonego autopilota. Piloci w trakcie lotu ustalili ze jak coś będzie nie tak to "odejdziemy na automacie" po ostrzeżeniach samolotu drugi pilot dał sygnał odchodzimy, dlaczego samolot nadal opadał i trakcie zderzenia miał włączonego autopilota???

Autopilota załącza się w momencie wyrównania lotu i on dopiero ciągnie maszynę w górę a przy tak szybkim opadaniu to autopilot nie miał czasu żeby zareagowac więc mógł byc włączony ale nic nie pomógł a według mnie przeciwnie nawet.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

110

Odp: Smoleńsk

klapy były

111

Odp: Smoleńsk

scoda19 napisał/a:

klapy były

dzięki widocznie gdzieś mi umknęło czyli Pajej wyjaśniając dalej tego autopilota jeśli był ustawiony na lot a nie na lądowanie to dopuki są wysunięte klapy on nie działa nawet jak jest włączony żeby pilotowi nie utrudniac lądowania dopiero po schowaniu klap przejmie lot z resztą się dziwię co za osioł bez odpowiednich przyrządów naprowadzających lądował w takich warunkach i jeszcze na ręcznym sterowaniu.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

112

Odp: Smoleńsk

jamir12 napisał/a:
draqon22 napisał/a:

Kto  mi  wytłumaczy  po  publikacji scenogramów    schodzenie  TU-154  10- 15  metrów  na  sekundę ?  Nie  kumam  tego .  Gdyby  dobrze  szedł  na  pas  to  przy  takim  zniżaniu  i  tak  by  się  rozp......

Dragon 10-15 metrów na sekundę to znaczy że w ciągu jednej sekundy opadał 10-15m oznacza to że piloci na własne życzenie chcieli przeciągnąc maszynę czyli mieli za bardzo pochylony dziub do dołu a za mały ciąg i żeby przy tak szybkim opadaniu ustabilizowac tak wielką maszynę musieli by byc przynajmniej na jakiś 3-4tys metrów nad ziemią inaczej BUM!!! Nie wiem czemu tak szybko schodzili i gdzie im się spieszyło bo powinni schodzic max 5m/s i przy trochę większym ciągu silników a w scenogramie nic nie wyczytałem o klapach może mi umknęło gdzieś ale to też bardzo ważny element przy podchodzeniu. Chyba wszystko wyjaśniłem.

Jamir  kumam  to  że  samolot  schodził  10- 15  metrów  na  sek.  w  dół  ale  dlaczego  nikt  nie  zareagował  na  to?  Takiego  schodzenia  nie  wykonuje  się  przy  podejściu  do  lądowania  a  tymbardziej  do  rospoznania terenu  .  Brak  reakcji  kapitana  na  tak  szybkie  schodzenie  przy  nikłej  widoczności  i  przy  wszelkich  ostrzeżeniach  ? Gdybym  ja  pilotował  to  bym  spierdalał  w  górę  bez  sastanowienia  ,  coś  się  stało  z  kapitanem ,  sparaliżwało  go i  maszyny  nie  podnósł  w  odpowiednim  momęcie

113 Ostatnio edytowany przez jamir12 (2010-06-02 22:49:40)

Odp: Smoleńsk

Nie wiem co do wysokości mógł oszukiwac wysokościomierz bo używali do lądowania radiowego nie wiem czemu skoro baryczny instaluje się nawet w motolotni a ta prędkośc schodzenia to już prawie przeciągnięcie i też nie wiem czemu pilot pozwolił na to ja stawiam na stres i rozkaz jaki wydał kaczor siadła psychika i zaczął popełniac podstawowe błędy bo nie widzę innego wytłumaczenia dlatego moim zdaniem takimi maszynami powinni latac cywilni piloci nie powiązani z żadną partią i bez prawa wstępu do kabiny pilotów kogokolwiek.A na pokładzie jeśli się nie mylę to mają 4 wysokościomierze czemu używali akurat tego???

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

114

Odp: Smoleńsk

Kaczor  pewnie  wydał  dyspozycję  "  Lądujemy  pokażmy  im  że  potrafimy "  Niestety  skończyło  się  jak  sie  skończył,o,  szkoda  że  tak  głupio.

pzdz

115

Odp: Smoleńsk

Dokładnie tak jak mówisz ale ja jeszcze porozmawiam ze znajomym co latamy razem i spróbujemy ustalic swoją teorię na podstawie tego co ujawnili a jest pilotem wojskowym więc będzie wiedział coś więcej na pewno się podzielę naszymi pomysłami jak mogło prawdopodobnie byc.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

116

Odp: Smoleńsk

jamir12 napisał/a:

Dokładnie tak jak mówisz ale ja jeszcze porozmawiam ze znajomym co latamy razem i spróbujemy ustalic swoją teorię na podstawie tego co ujawnili a jest pilotem wojskowym więc będzie wiedział coś więcej na pewno się podzielę naszymi pomysłami jak mogło prawdopodobnie byc.

Może  być  sporo  sensacji.  Jak  będziesz  miał  coś  ciekawego  to  dawaj .  Temat  ciągle  żywy  i  chyba  prędko  nie  umrze.

117

Odp: Smoleńsk

Na pewno napiszę jak ustalimy swoją teorię ale nie wiem kiedy bo gośc jest w trakcie budowy nowego samolotu a z tego co wiem będzie go teraz oblatywał więc jakieś 2 tyg. przy dobrej pogodzie powisi w powietrzu a resztę czasu spędzi na regulacji przed rejestracją.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

118

Odp: Smoleńsk

dragon22  widziałeś mapkę z wysokością terenu i spadkiem samolotu prezydenckiego? Taki spadek był spowodowany tym że oni wyrównali lot ale znajdowali się jakby przed wzniesieniem. Pomimo podbicia maszyny do góry odległość od ziemi się zmniejszała bardzo szybko... zbyt szybko. Oni nie zniżali lotu w znaczeniu na żyroskopie tylko teren zaczął się bardzo szybko podnosić...

119

Odp: Smoleńsk

Maxi gdzie masz tą mapę tego terenu daj jakiś link

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

120

Odp: Smoleńsk

maxi900 napisał/a:

dragon22  widziałeś mapkę z wysokością terenu i spadkiem samolotu prezydenckiego? Taki spadek był spowodowany tym że oni wyrównali lot ale znajdowali się jakby przed wzniesieniem. Pomimo podbicia maszyny do góry odległość od ziemi się zmniejszała bardzo szybko... zbyt szybko. Oni nie zniżali lotu w znaczeniu na żyroskopie tylko teren zaczął się bardzo szybko podnosić...

właśnie  o  to  mi  chodzi !!!!!!! żeby  wyjaśnić  problem  szybkiego  zniżania . Pzyczyna  szybkioego zniżania  jest  odpowiedzią  na  przyczynę  rozbicia  samolotu  .  Czy  to  było  szybkie  zniżanie  czy  nalot  na  wzniesienie  ?dlaczego  samolot  złapał  poziom  horyzontu?  przed  lotniskiem?   o  to  mi  chodzi