81

Odp: Regulacia sprzęgła

No właśnie. Pompa jest chyba dobra.
Jak czyściłeś ten pier**l z filterkiem, to widziałeś. W każdej chwili, jak się ma pecha, może się to zapchać.
Przed bebeszeniem pompy sprzęgła, ja bym odkręcił przewód przelewowy olejowy z pompy sprzęgła do tego ustrojstwa. Wypatrz który z dwóch przewodów olejowych jest przelewowy i odkręć go, najlepiej na rozgrzanym oleju. Na odpalonym silniku olej powinien ciec. Ciśnienia dużego tam nie ma, bo dojście jest ostro zdławione ale wypływ powinien być. Po naciśnięciu pedału sprzęgła całe ciśnienie zamiast w przelew idzie na tłoczek pompy.
Jak olej nie idzie tym przelewem - nadal coś nie puszcza oleju do pompy sprzęgła.
Przy wciśniętym pedale cieknie olej - poszły uszczelniacze olejowe pompy sprzęgła.
Na razie nic innego na myśl mi nie przychodzi.

82

Odp: Regulacia sprzęgła

albo jest jak mówi sławek albo  masz słabo odpowietrzony układ hydrauliczny ,sprawdź czy w zbiorniczku nie widać pęcheżyków powietrza i nie ubywa ci płynu .W zapowietrzonym układzie po rozgrzaniu płynu w pompie hamulcowej pęcheżyki powietrza będą powiękrzać swoją obiętość a ogrzeją się np.gorącym olejem z wspomagania skręconego razem z pompo, a jeśli ubywa ci płyn to zapewnwe pompa straciła szczelność i ciepły korpus pompy powiękrza się i traci szczelność ale to tylko domysły?

83

Odp: Regulacia sprzęgła

panowie mam pytanie
od niedawna mam forszeja i jeszcze nie wiem o nim wszystkiego
mozecie mi powiedziec co to jest ten żółw i do czego służy??

84

Odp: Regulacia sprzęgła

Temat żółwia był już poruszany. Cały opis jego działania i zastosowania jest na Forum - poszukaj

np. tu:
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=132&p=1
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=330

Poczytaj sobie:)

There is no soul, no soul could ever make me it's own...

85

Odp: Regulacia sprzęgła

a jak sie reguluje tymi śrubami ten drugi stopień... u mnie to wcale nie ma 2 stopnia przekaźnika włączyć nie moge

86

Odp: Regulacia sprzęgła

Drugi stopień reguluje się w drugim okienku śrubkami na klucz 13 .

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

87 Ostatnio edytowany przez tatamarty.323a (2009-11-08 23:30:06)

Odp: Regulacia sprzęgła

a które to drugie okienko??

a mam je wkręcać czy wykręcać

a jeszcze mam takie pytanie nie wiem do czego służy wajcha z lewej strony pod siedzeniem


Znowu powtarza się historia z wczorajszego dnia, gdzie nowy użytkownik forum nie zaznajomił się z zasadami korzystania z forum, gdzie jest jasno i wyraźnie napisane, że nie dublujemy swoich postów, czyli nie piszemy co nam się przypomni jedno po drugim, tylko jest opcja "edytuj" i można do już istniejącej wypowiedzi dopisać co się przypomniało po chwili. Takie zasady obowiązują nie tylko na naszym forum, ale na wszystkich forach, więc żeby znowu nie było, że ktoś wyskoczy że to popierdzielone forum i będzie się rzucał, że wystraszam nowych userów, czy tak trudno jest się dostosować?
Kolega walnął trzy posty po sobie, mam nadzieję, że to był ostatni raz, po za tym zachęcam do przestudiowania zasad korzystania z forum i dostosowania się do instrukcji w "ogłoszeniu" (czerwono-niebieski lecący napis)

88

Odp: Regulacia sprzęgła

A jaki to typ ciągnika  .

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

89

Odp: Regulacia sprzęgła

zt 300

90

Odp: Regulacia sprzęgła

Ja mam323  i dlatego u mnie jest trochę inaczej .Wajcha pod siedzeniem służy do zablokowania w górnej  pozycji ramion podnośnika  ,okienko znajduje się z lewej strony ciągnika na obudowie sprzęgła (podłużna pokrywka na dwie śrubki m8 ) Ja drugi stopieni ustawiam na szczelinomierz 0,2.(przy pisaniu używaj funkcji ,,edytuj" )

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

91

Odp: Regulacia sprzęgła

ojanusz nie zgrzytają Ci biegi.

92

Odp: Regulacia sprzęgła

Czasami tak ale wom wchodzi bez żadnych problemów.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

93

Odp: Regulacia sprzęgła

a jak sie reguluje tymi śrubami ten drugi stopień.

Zadaj sobie odrobinę trudu i przeczytaj sobie pierwszą stronę tego wątku , są nawet foty.

PS jesteście coraz bardziej leniwi zamiast poszukać lepiej dziesiąty raz zapytać , a potem pretensje ,że burdel na forum, a  kto go robi?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

Odp: Regulacia sprzęgła

Czy ktoś może wiedzieć co może być przyczyna opóźnionego ruszania ?? a więc może trochę opisze jak się rusza na I skrzyni do 4 rusza od razu a jak II i III skrzynia to trzeba trochę kołami poruszać i ruszy. I czy to mu trzeba po prostu sprzęgło wyregulować czy coś drastyczniejszego??

95

Odp: Regulacia sprzęgła

jak kołami poruszać ??  i opisujesz te objawy jak  ruszasz samym ciągnikiem czy w polu coś ciągniesz ??  może po prostu ci się sprzęgło ślizga ??  nie czujesz żadnego smrodu ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

Odp: Regulacia sprzęgła

no kołami w lewo w prawo i ruszy. a smrodu żadnego nie czuć. A ciągnik bez obciążenia na podwórku.

97

Odp: Regulacia sprzęgła

A masz założoną sprężynę powrotną i ustawione sprzęgło ?

98

Odp: Regulacia sprzęgła

Na 99% źle wyregulowane łapki.

Odp: Regulacia sprzęgła

No sprężyna jest a myślałem o tym żeby założyć mocniejszą. A wczoraj regulowałem i łąpki i tą śrubę przy powietrznym siłowniku. A dodam że jak się do końca wciśnie sprzęgło i puści to psyknięcie jest dopiero jak się puści całkowicie sprzęgło a chyba to powinno być zaraz po delikatnym puszczeniu. A tak w ogóle to wszystkim wszystkiego najlepszego  smile

100

Odp: Regulacia sprzęgła

Dzięki za życzenia. Są Święta, czas wolny, można pogdybać.
Wciskanie pedału sprzęgła.
Żeby wysprzęglić pierwszy stopień i rozłączyć tym samym napęd skrzyni, nie potrzeba wciskać pedał na maksa. W układach czysto mechanicznych (C 330, C 360) ze sprzęgłem dwu stopniowym, poszczególne etapy skoku pedału sprzęgła można wyczuć na nodze. Skok jałowy, pierwszy stopień, luz między pierwszym stopniem a drugim, drugi stopień i max.
W układzie hydrauliczno - mechanicznym, bo taki występuje w 323, tego odczucia nie ma. Można za to, przy pomocy wyobraźni i objawów, wykapować w jakim położeniu pedału sprzęgła, pierwszy stopień jest rozłączony. Mówię tu o tzw. pozytywnych odruchach. Nie ma powodu uruchamiać urządzeń, bez których manewr może się udać. W tym konkretnym przypadku, mam nadzieję, że wciskasz pedał sprzęgła tylko na próbę - co się będzie działo. Powiedzmy, że ktoś nauczony na kursie kat. B, wie że musi za każdym razem wciskać pedał sprzęgła do końca. Elektryka, stycznik, bezpiecznik - elektropneumatyka, elektrozawór - pneumatyka, powietrze w elektrozaworze i siłowniku pneumatycznym, mechanika - praca siłownika pneumatycznego, sprężyn dociskowych sprzęgła i pewnie innych mechanizmów o których zapomniałem. To wszystko musi pracować i się zużywać z powodu błędnej oceny sytuacji. Mówię o tym, bo widzę jak towarzystwo w moim otoczeniu używa sprzęgła - makabra.
Wracając do Twojego problemu 323a. Miałem podobny objaw jak go kupiłem. Że mam pecha i od razu mi się rozwalił - po remoncie i złożeniu jest już poprawnie. Więc moja podpowiedź opiera się bardziej na podejrzeniu niż na pewności.
Nic nie mówisz o sile jaką wciskasz pedał sprzęgła, więc mniemam że chodzi lekko. Układy wspomagania hydraulicznego ciśnieniowego są sprawne - pompa sprzęgłowa, pompa wspomagania sprzęgła. Są sprawne na ciśnieniu, czyli w jedną stronę, po co zostały skonstruowane i zastosowane. Masz problem z powrotem łożyska oporowego w pozycję zero. Wg. mojej oceny, powody są trzy. Nie powracają płyny robocze (i, lub powietrze z siłownika o ile był uruchamiany) - płyn hamulcowy i olej hydrauliczno - przekładniowy. Zapieczona oś obrotu czegoś - pedał sprzęgła, sworzeń głównej dźwigni sprzęgła, ostatecznie opory przesuwu obudowy łożyska oporowego po tulei. Za słaba sprężyna powrotna.