Dzięki za życzenia. Są Święta, czas wolny, można pogdybać.
Wciskanie pedału sprzęgła.
Żeby wysprzęglić pierwszy stopień i rozłączyć tym samym napęd skrzyni, nie potrzeba wciskać pedał na maksa. W układach czysto mechanicznych (C 330, C 360) ze sprzęgłem dwu stopniowym, poszczególne etapy skoku pedału sprzęgła można wyczuć na nodze. Skok jałowy, pierwszy stopień, luz między pierwszym stopniem a drugim, drugi stopień i max.
W układzie hydrauliczno - mechanicznym, bo taki występuje w 323, tego odczucia nie ma. Można za to, przy pomocy wyobraźni i objawów, wykapować w jakim położeniu pedału sprzęgła, pierwszy stopień jest rozłączony. Mówię tu o tzw. pozytywnych odruchach. Nie ma powodu uruchamiać urządzeń, bez których manewr może się udać. W tym konkretnym przypadku, mam nadzieję, że wciskasz pedał sprzęgła tylko na próbę - co się będzie działo. Powiedzmy, że ktoś nauczony na kursie kat. B, wie że musi za każdym razem wciskać pedał sprzęgła do końca. Elektryka, stycznik, bezpiecznik - elektropneumatyka, elektrozawór - pneumatyka, powietrze w elektrozaworze i siłowniku pneumatycznym, mechanika - praca siłownika pneumatycznego, sprężyn dociskowych sprzęgła i pewnie innych mechanizmów o których zapomniałem. To wszystko musi pracować i się zużywać z powodu błędnej oceny sytuacji. Mówię o tym, bo widzę jak towarzystwo w moim otoczeniu używa sprzęgła - makabra.
Wracając do Twojego problemu 323a. Miałem podobny objaw jak go kupiłem. Że mam pecha i od razu mi się rozwalił - po remoncie i złożeniu jest już poprawnie. Więc moja podpowiedź opiera się bardziej na podejrzeniu niż na pewności.
Nic nie mówisz o sile jaką wciskasz pedał sprzęgła, więc mniemam że chodzi lekko. Układy wspomagania hydraulicznego ciśnieniowego są sprawne - pompa sprzęgłowa, pompa wspomagania sprzęgła. Są sprawne na ciśnieniu, czyli w jedną stronę, po co zostały skonstruowane i zastosowane. Masz problem z powrotem łożyska oporowego w pozycję zero. Wg. mojej oceny, powody są trzy. Nie powracają płyny robocze (i, lub powietrze z siłownika o ile był uruchamiany) - płyn hamulcowy i olej hydrauliczno - przekładniowy. Zapieczona oś obrotu czegoś - pedał sprzęgła, sworzeń głównej dźwigni sprzęgła, ostatecznie opory przesuwu obudowy łożyska oporowego po tulei. Za słaba sprężyna powrotna.