481

Odp: Uszczelka pod głowicą

Krzywy półblok albo siadła tuleja

482

Odp: Uszczelka pod głowicą

Mi też wydmuchało....
Dmucha mi w układ chłodzenia od paru miesięcy ( wszystko na to wskazuje). Silnik chodzi normalnie tylko wyrzuca płyn. Ubywa dokładnie 4 litry.
Któraś puszcza. Ręce opadają. Gdzieś coś jest nie tak. Może krzywy blok. Zastanawia mnie czy dociągnięcie głowicy nie załatwi problemu. Puszcza lekko....
Chyba poszukam innego silnika a puki co musi wytrzymać aż zasieję żyta.

483

Odp: Uszczelka pod głowicą

też obstawiam na krzywy półblok bo głowice się planuje ale bloku to już nie i tak się będzie działo więc wyciagasz półblok i wieziesz go do sprawdzenia na szczelnosć i równosć płaszczyzny

Nie ma to jak FORTSCHRITT

484

Odp: Uszczelka pod głowicą

jak wydmuchuje często to będzie tuleja ,musi wystawać od 0,10 mm do 0,20mm po wyżej bloku.

485

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ja teoretycznie tak mam.

486

Odp: Uszczelka pod głowicą

U mnie był dość mocno zgnity pierścień pod tuleją i lekko ją uniosło. Do tego półblok trzeba było liznąć o 17setek żeby był prosty. Puki co trzyma.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

487

Odp: Uszczelka pod głowicą

a z jaką siła dokrecacie, bo mi tez własnie wydmuchało

Rolnik z powołania:-)

488

Odp: Uszczelka pod głowicą

macie jakiś magiczny sposób aby dojść która uszczelka straciła szczelność? tnz prawa czy lewa? olej w silniku zamienia się w krem.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

489

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ta od strony zbiornika paliwa. tak podejrzewam.

490

Odp: Uszczelka pod głowicą

Jak dmucha w układ chłodzenia ściągam górny kolektor wodny odpalam i widmo.
Jak na zewnątrz to woda z płynem do mycia naczyń i ładnie widać o ile nie widać gołym okiem albo nie czuć.
Ja puki co swoim jeżdżę. Byłem ze zbożem 14km w jedną stronę z ładunkiem 11t, było prę górek wróciłem zaglądam ...woda jest... no to pojechałem talerzować. teraz piję kawę i lecę dalej woda na dal jest. nie wiem o co chodzi. Muszę zasiać poplony i dopiero będę mógł się za niego wziąć musi wytrzymać.

491

Odp: Uszczelka pod głowicą

czyli woda jest wypychana, u mnie jest taki problem że woda idzie do misy korbowej. Przez przegrzanie to się stało. Nie minie mnie to a chciałbym sobie oszczędzić szukania i zdejmowania obu głowic. odmą idzie para, skrapla się woda, w miarce oleju zdrowo bulgocze.
Martwię się żeby to tylko była kwestia uszczelki.

zastanawiam się jak to można rozgryźć.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

492

Odp: Uszczelka pod głowicą

jak woda idzie do oleju i mówisz coś o przegrzaniu to nastapiła deformacja tulei i korozja zadziałała na oringi które się pewnie naruszyły i tam woda do oleju leci

Nie ma to jak FORTSCHRITT

493 Ostatnio edytowany przez Pajej (2016-08-18 16:39:31)

Odp: Uszczelka pod głowicą

jwszcze raz pytam jaką siła dokręcac
teraz reszta pytań
Wode wywalało mega mocno, nawet na postoju ubyło z chłodnicy wydatywała woda i spaliny. Żeby zobaczyc z której dłowicy to wylałem wode odkręciłem kolektor od strony kabiny i odpaliłem z tego kolektora zero spalin a z chłodnicy nadal spaliny. więc stwierdziłem ze głowica do chłodnicy zwaliłem, a uszczelka jakby dobra... teraz zalałem woda równo pod głowice i zostawie na noc zobacze ile ubedzie i czy ubedzie.
Zwalac druga głowice?
Zapomniałbym woda poszła tez w olej

Rolnik z powołania:-)

494

Odp: Uszczelka pod głowicą

U mnie wszystko było dobrze, dopóki nie oddałem pompy do regeneracji. Dzisiaj wymienili mi pompę na inną, ale zastrzegali, że ta jest dobra. No cóż.. A może to przy wcześnie ustawiony zapłon wywala to uszczelkę? Kopci mocno, tulej raczej to nie jest bo płyn nie poszedł w olej. Najgorsze jest to, że nie mam akumulatorów i trzeba na zaciąg i jest sporo motania przy ustawianiu tego zapłonu. Ustawiłem tak jak pisał na tym forum kolega.

495

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ludzie tu mają turbiny pozakładane, podnosione dawki paliwa, a ty twierdzisz że przez zbyt wczesny "zapłon" wywala uszczelki. Wyciągnij ten półblok i daj go liznąć na szlifiernie. Do tego głowica i pżądna uszczelka i git. Moment dokręcenia głowic gdzies PiotrK podawał. Ja nie dysponuje kluczem dynamometrycznym i robie to swoim sposobem.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

496

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ja dokręcam  180Nm

Wątek o dokręcaniu https://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=456&p=2

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

497

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ja tak jak Piotr 180 ale na kilka razy tzn 40 przerwa 80 przerwa i tak jeszcze dziele aż do 180

498

Odp: Uszczelka pod głowicą

dzieki wiem jak dokrecać ale czy wymiana uszczelki pomoże to nie wiem...

Rolnik z powołania:-)

499 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2016-08-18 21:50:01)

Odp: Uszczelka pod głowicą

Papej nie spuszczaj wody tylko odpalaj z wodą bez górnego kolektora...
Ja dziś cały dzień w talerzówce dolałem 2l na korku zbiera się syf taka tłusta beja.
Jeszcze jutro 2 ha orki pod gorczycę i stop.

500

Odp: Uszczelka pod głowicą

Nie wiem czy to czy to ma związek i czy pomoże, ale mój kolega w c380 miał problem z uszczelką pod głowicą. po godzinie pracy dmuchało ją i tyle. Splanował głowice, sprawdził blok, ustawienie tulei. zmieniał uszczelkę z 10 razy i dalej to samo. Okazało się że był skrzywiony korbowód i nie było odpowiedniego sprężania na jednym cylindrze. nie dopalał na nim paliwa i po chwili pracy uzbierało go się na tyle dużo że wywalało uszczelkę. ja podejrzewam że za skrzywienie korbowodu u niego odpowiada woda nazbierana przez komin bo traktor używany sporadycznie.