Odp: Ogrzewanie
Ale którego bo jest ich 5.
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ chłodzenia » Ogrzewanie
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ale którego bo jest ich 5.
tego od nagrzewnicy na dole za foty dam +
Najpierw spytaj czy ktoś to w ogóle rozbierał bo z tego co wiem to raczej nikt i wątpię że za + będzie się chciało komuś tam zaglądac może pokombinuj choc raz sam i może wniesiesz jakąś wiedzę na forum bo jak na razie są same pytania.
Ja mam wentylator i nawet działa nie wiem tylko jak wyłączyć ogrzewanie bo ciągle grzeje a przy słonku w kabinie ciepło , wszystkie linki wiszą a nie wiem gdzie jest zawór żeby zamknąć nagrzewnicę.
Zawór jest po lewej stronie na wysokości zbiornika paliwa przykręcony od wewnątrz za tą wąską blachą maski.
Ja mam wentylator i nawet działa nie wiem tylko jak wyłączyć ogrzewanie bo ciągle grzeje a przy słonku w kabinie ciepło , wszystkie linki wiszą a nie wiem gdzie jest zawór żeby zamknąć nagrzewnicę.
dobrze że działa masz sprawne steranie ? np zaworem ?
koledzy ja nie mam ani nagrzewnicy ani wetylatora wiec postanowilem zalozyc sobie wetylator to nie problem a jak podlaczyc nagrzewnice zalatwie sobie ze srotu tylko jak poprowadzic weze do nagrzewnicy pomuzcie
Zasilanie jest na kolektorze koło 4 cylindra, a powrót do pompy wody do trójnika, do którego masz też podłączony termostat cienkim wężem.
Uploaded with ImageShack.us
ok dzieki chlopaki plusik za wytlumaczenie i za rysunek dzieki bardzo
może się przyda
http://img51.imageshack.us/img51/7960/nagrzewnica.jpgUploaded with ImageShack.us
Panowie chcę reanimowac swoje ogrzewanie i potrzebuję dwa elementy z tego zdjęcia tj. 118 i 21 po 1 sztuce jest to ta rurka i redukcja co podają ciepłe powietrze na szybę może ktoś ma na zbyciu coś takiego.
Rurkę to zmierz średnicę i popytaj w sklepie z częściami do samochodów, a tą redukcję to albo wymyśl albo kup
No tak Dario ale może ktoś ma oryginalne na zbyciu co by mnie najbardziej urządzało.
Nie wiem czy ktoś próbował reanimowac silnik od nagrzewnicy ale jest to możliwe z pozoru wygląda na nierozbieralny ale wszystko można ładnie porozkładac na części mnie się to udało ale niestety fotek brak, wymieniłem szczotki a właściwie dałem nowe bo starych nie było a pasują od wkrętarki ja dałem od tej 24.4V i silniczek jak nowy, pewnie zaraz padą pytania jak komutator więc niemcy pomyśleli ma bardzo głębokie przerwy między segmentami i myślę że wytrzyma jeszcze sporo.
jak ty się do tego dostałeś z prawej jest blacha która się odkręca i z przodu też ale ummie ta blacha z parowej nie chce odeiść od reszty kabiny , te 21 to przejściówki są z metalu z rury na tę coś o numerze 22 jest takie w E514, a rury 118 to by chyba od odkurzacza posuwały ale nie jestem pewien zobaczę
Całośc mam jeszcze rozebraną więc zrobię foty tylko silniczek poszedł tak szybko że nawet nie pomyślałem ale wyjmę go jeszcze zrobię fotkę całego poskładanego i opiszę co i jak rozebrac a cała nagrzewnica to niezłe barowanie aby wyjąc ale godzinka czasu trochę pomysłu i jest wszystko na wierzchu ciasno tam ale możliwe do wyjęcia no i jeszcze muszę dorobic sobie tą blachę na przodzie bo jej nie mam ale zrobię coś lepszego może bo przez ten mały otworek to musi cieniutko grzac a wentylator sprawdzałem na 12V to daje ładnie.
to daj foty jak możesz bo ja tego coś nie mogłem rozebrać a jak są munie tylko szczotki to się kupi BOSCH za 50zł , bo mi tylko silnik nie działa
może ci się przyda
rozbieram swoją dam foty co i jak, jutro postaram się dostać do silnika bo dzisiaj zdjąłem blachę z przodu i prawie z lewej strony odkręciłem wszystkie śruby lecz muszę zdjąć linkę od klaksonu i zdejmę blachę
ej jamir napisz coś więcej jak to zrobić bo rozebrałem pól forsza a tak trzeba jeszcze wyjąć całą nagrzewnice żeby się tam dostać do silnika jak ty tam się dostałeś ?
A więc tak wygląda silnik na pierwszy rzut oka nierozbieralny ale jednak http://sendfile.pl/39572/IMG_0012.JPG i elementy 1,2,3, można rozłożyc trzeba delikatnie rozbic szczególnie uważając na element 2 bo w środku jest magnes od wirnika szczotki są w elemencie 3 ale żeby poskładac wszystko trzeba rozebrac wszystko i zdjąc wiatrak (uwaga żeby nie pękł ja podgrzałem delikatnie opalarką) składając trzeba robic to z wyczuciem i nie ścisnąc za bardzo korpusu silnika a teraz dalej http://sendfile.pl/39573/IMG_0014.JPG obudowa wiatraka wąsy na bokach to jest mocowanie korpusu do lewej ścianki http://sendfile.pl/39576/IMG_0015.JPG następnie nagrzewnica http://sendfile.pl/39577/IMG_0017.JPG http://sendfile.pl/39578/IMG_0018.JPG i wszystko w całości do montażu trzeba rozebrac http://sendfile.pl/39579/IMG_0019.JPG i zaczynamy montaż http://sendfile.pl/39580/IMG_0020.JPG ta częśc jes mocowana do lewej części obudowy na z śruby jedna widoczna na zdjęciu druga u góry http://sendfile.pl/39581/IMG_0021.JPG i całośc na swoim miejscu http://sendfile.pl/39582/IMG_0022.JPG Przy demontażu łatwiej jest przeciąc węże od nagrzewnicy między kolankiem a nagrzewnicą bo stare ciężko schodzą a i tak są w nie najlepszej kondycji i można uszkodzic krucce, wszystko jest banalnie proste wystarczy tylko dobrze zrozumiec rysunek który ktoś wstawił na forum. A to moja przeróbka http://sendfile.pl/39583/IMG_0023.JPG co prawda nie dokończona ale częśc nagrzewnicy będzie odcięta tą blachą i będzie ogrzewac szybę a druga częśc będzie otwarta na kabinę ponieważ te oryginalne otwory w przedniej blasze nie wyglądają zbyt, na całośc jeszcze zamontuję blachę wykończeniową żeby wszystko nabrało smaku. Jeżeli ktoś się boi regeneracji tego silnika mogę się tego podjąc.
dzięki z 3+ dla ciebie za ten opis i foty co dalej będę robił narazie nic za dwa dni mam wolne 4 dni to zobaczę co dalej jestem na etapie tej foty http://sendfile.pl/39582/view/IMG_0022.JPG
1 przymykanie nadmuchu na szybę
2 zamykanie od tej klapki na dole
3 regulacja ciepła (zaworu)
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ chłodzenia » Ogrzewanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo