41

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Witam panowie, pod koniec żniw pojawił się problem z wysuwem motowideł. Polega on na tym że siłownik z lewej strony (siedząc w kabinie) zaczął się sam wysuwać, więc pomyślałem że uszczelniacze, wymieniłem je lecz problem pozostał. Zamieniłem przewody hydrauliczne i ku mojemu zdziwieniu lewy siłownik pracuje normalnie a prawy wysuwa się sam, można go wsunąć rękom. Po odkręceniu przewodów od hedra oba siłowniki stoją sztywno nie da ruszyć się ich rękom. Moje podejrzenia padły na rozdzielacz, ale patrząc w katalog tam nie ma się za bardzo  co popsuć. Może macie koledzy jakiś pomysł co moze być nie tak.

42

Odp: Wysuw motowidła w E 514

I co koledzy nikt nie pomoże?.

43

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Na moje to musi być rozdzielacz gdzieś przepuszcza, dźwigienki przejrzyj a gumki i oringi z racji wieku warto wymienić bo koszt niewielki.

44

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Rozdzielacz między sekcjami jest suchy i chyba niema sensu go tam rozkręcać. Uszczeniacze znalazłem tylko z jednej i drugiej strony sekcji tam gdzie chodzi tłoczek, a na samym tłoczku nie ma żadnych oringów.

45

Odp: Wysuw motowidła w E 514

A podepnij się pod inną sekcję .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

46

Odp: Wysuw motowidła w E 514

A zacznijmy od tego jaki masz system wysuwania, na 2 czy na 3 złączki?

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

47

Odp: Wysuw motowidła w E 514

System wysuwania jest na 3 złączki ( jeden siłownik wysunięty drugi schowany) ciśnienie było dobijane, ale efektu brak. Zastanawia mnie jedna rzecz, na sekcji która jest odpowidzialna za wysuw jest dokręcona na cztery śruby typu imbus taka kostka i do niej dokręca sie przewody, i czy ta kostka nie jest czasami zamkiem hydraulicznym?, dodam że na sekcji od rozkładania rury czegoś takiego nie ma.

48

Odp: Wysuw motowidła w E 514

A prawy siłownik masz cylindrem do przodu, a lewy cylindrem do tyłu? - patrząc z fotela operatora
Jeśli tak to rozwiązanie problemu jest bardzo proste, a system ciekawy ale awaryjny.
W Sklepie jest zestaw uszczelniaczy nr 23 to jest bardzo dobry zestaw, bo jest w nim karteczka z rozmiarami tego co potrzebujesz, cała reszta zawartości woreczka nie warta jest gumy z której ją zrobiono. Bierzesz karteczkę i zasuwasz do sklepu z prawdziwymi uszczelniaczami do siłowników hydraulicznych Potem regenerujesz siłowniki.
Zasada działania tego pomysłu jest taka, że Ciśnienie z rozdzielacza idzie ZAWSZE tylko na jeden siłownik. Wysuwając na lewy, a wracając na prawy. Przewód łączący oba siłowniki sprawia, że olej zamiast iść na swobodny spływ przesuwa siłownik po drugiej stronie hederu. Połączone są te części po stronie tłoczyska.
Po montażu siłowników ustawionych np na wysów, podłączasz przewód zasilający lewy siłownik i nabijasz ciśnienie wysuwając motowidła do oporu, następnie prawy przewód podłączasz do łącznika aby nabić ciśnienie i wysunąć do oporu prawy siłownik i przepinasz przewód na cofanie prawej strony i jak dobre uszczelniacze to długo będziesz zadowolony z szybkiego wysuwu motowidła, a jak założysz te czeskie to tylko jeden sezon.
Jak jeszcze czegoś nie zrozumiałeś to pytaj.
To fajne ale uciążliwe w regeneracji rozwiązanie.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

49

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Siłowniki ma tak jak napisałeś i oba są po regeneracji, spróbuje jeszcze kolego MAREKPE twojej metody i oby zadziałała. Tylko ciekawe jak odłącze przewody od hedra to siłowniki stoją sztywno, a jak są zapięte to siłownik który wysuwa się samoczynnie można wsuwać i wysuwać ręką?.

50

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Zastanawiam się czy sekcja rozdzielacza jest dobra, czy nie ma w jedną stronę wolnego spływu na stałe, bo tam ma być tak, że ile oleju pójdzie w jeden siłownik tyle ma wrócić z drugiego, a olej przemieszczający się między siłownikami nie może mieć kontaktu z olejem w układzie hydraulicznym, poza momentem uzupełniania kiedy jest go za mało. Właściwa ilość jest wtedy kiedy jeden siłownik jest całkowicie wysunięty, a drugi całkowicie schowany.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

51

Odp: Wysuw motowidła w E 514

A czy da się samemu sprawdzić sekcje?. Dwa sezony działało bez problemu a teraz takie jajka się zaczeły robić.

52

Odp: Wysuw motowidła w E 514

emil ja miałem tak w ładowarce tłoki robione i nic! Rozdzielacz dałem do regeneracji kompletnej i jest git!

53

Odp: Wysuw motowidła w E 514

emil napisał/a:

A czy da się samemu sprawdzić sekcje?. Dwa sezony działało bez problemu a teraz takie jajka się zaczeły robić.

Zamień stronami złączki jak będzie się pieprzyć po drugiej stronie  to najtańszym sposobem jest założenie zamka za dwadzieścia kilka zł i po kłopocie.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

54

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Drodzy panowie , ktoś by mógł  wkleić  schemat budowy wysuwu motowideł lub fotki w 514  ? Bo coś nie kumam bo ta kolba w 512 to lekko nie chodzi .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

55

Odp: Wysuw motowidła w E 514

emil jak masz możliwość to podłącz zegar pod każde szybkozłącze osobno. Jak ciśnienie będzie spadac to wiadomo

E 516 na części
Telefon 695 076 269

56

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Złączki zmieniałem  i przed zminą samoczynnie wysuwał się lewy siłownik, a po zmianie lewy pracuje normalnie a prawy wysuwa sie samoczynnie więc wina raczej nie leży po stronie siłowników. O zegarze Leszku nie pomyślałem, dzięki za podpowiedź. Kolego MAREKPE z zamkami fajny pomysł i chyba najtaniszy.

57

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Witam, niestety problem wysuwającego siłownika w motowidle pozostał, mimo wyczyszczenia całego rozdzielacza łącznie z wymianą wszystkich oringów, sprawdzeniu wszystkich rurek i weżyków, siłowniki już drugi raz po regeneracji i problem jest nadal. Za poradą kolegi MAREKPE bede zakładał zamek hydrauliczny i tu moje pytanie do Was, jaki to ma byc zamek czy trzeba znać ilość przepływu oleju na min. ciśnienie jakie jest w układzie, czy jechać i kupić pierwszy lepszy z brzegu. I drugie pytanie kupować dwa zamki czy jeden i zamontować go przy szybko złączach.

58

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Raczej kombinowałbym na każdy siłownik osobny.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

59

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Zawiozłem oba siłowniki do warsztatu gdzie mają zamontować zamki, przy okazji sprawdzili siłowniki czy nie puszczają oleju i są ok. Jutro mam odebrać jak za montuje na kombajn napisze o efektach.

60

Odp: Wysuw motowidła w E 514

Ja u siebie w claasie też miałem problem, bo po rozebraniu siłowników i wymianie uszczelnień nie chciał równo podnieść grabi. Jedna strona podnosiła druga wcale. Odpowietrzone niby było. Podniosłem rękami ta stronę gdzie nie chciała ruszyć i dobiłem ciśnienie dźwignią od podnoszenia. później już normalnie podnosił. Nie wiem czego nie chciało się dobrze odpowietrzyć,ale teraz działa już dobrze.