Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Elektryka » Alternator
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jak padło samo uzwojenie to najlepiej wymienić na nowe chyba że coś jeszcze do wymiany to jednak lepiej szukac używanego nie musi byc oryginał ja w 323 mam od mercedesa ciężarowego
witam. mam pytanko dotyczące kontrolki ładowania. czy ma świecić czy ma mrygać na zapalonym silniku. Jak to jest u Was?
Kontrolka ładowania przy pracującym silniku ma nie świecić. Ona świeci tylko, gdy nie ma ładowania.
Witam ANDREW89 jeśli się nie mylę to kupiłeś ten kombajn koło Ziębic oglądałem go w nim kontrolka mrugała, a nie powinna prawdopodobnie szczotki do wymiany. W ziołem u niego inną sztukę pozdrawiam.
jeśli chodzi Ci o lipniki to właśnie tam. a dlaczego wybrałeś tamtego?
Mniejszy przebieg, ciszej chodzi i kabina nie czeszczy Ten co masz ma tył pospawany i namalowany jest tam jakiś smok tylko ze mój cheder gorszy musze kupić targaniec. w twoim silnik nie dymi ale częsie silnikiem prawdopodobnie zapłon.
:gun:
to jest jakis przekażnik zobacz gdzie ida kable od niego
Panowie- mam kilka pytań dotyczących tego kombajnu z mrygającą kontrolką. Jaka jest pojemność akumulatorów? Po pierwszy czy od razu kontrolka mryga, czy po jakiśm czasie, np. po 15 minutach? Jak masz możliwość to włącz wszystkie światła i zobacz czy mryga nadal. obok alternatora jest przekaźnik dwu pozycyjny.
ten przekaźnik podpięty jest pod alternator i ten regulator jak widać na 1 zdjęciu, a co do kontrolki to mruga na średnich i wysokich obrotach a na wolnych świeci cały czas. Do czego służy tan przekaźnik dwu pozycyjny?
jak na wolnych świeci a na wysokich mruga to alternator do bani nie ładuje najlepiej zapal kombajn włącz światla wyłącz mase jak światła zgasną to alternator do dupy jak nie to znaczy ze cos instalacja do kontrolki szfankuje a alternator laduje
ok tak zrobię. ale prawie jestem pewiem, że szczotki do wymiany i się zastanawiam czy od razu nie zmienię regulatora
To przy alternatorze to regulator napięcia a to mniejsze czarne to przekaźnik, żeby kontrolka nie świeciła przy ładowaniu, ja nie mam przekaźnika i mam tak, że kontrolka świeci jak ładuje, a jak silnik nie pracuje to kontrolka nie świeci, a co do tego mrugania, to wymień ten regulator, załóż polski od Bizona, ja miałem identyczny regulator i też miałem kłopoty z ładowaniem, założyłem polski regulator i jest ok, tylko że nie założyłem właśnie przekaźnika, ale już się zdążyłem przyzwyczaić.
a masz może jakiś miernik uniwersalny? Sprawdziłbyś wtedy napięcie. Przed zmianą szczotek dobrze jest wytrzeć komutator z osadu. Jak wyjmiesz szczotki dobrze jest sprawdzić rezystancję (oporność) między pierścieniami ślizgowymi, a następnie między obudową, czy uzwojenie wzbudzające jest nie uszkodzone. Warto zakupić sobie miernik taki za 15zł. Sam uczyłem się na takim i teraz koledzy na pracowni zabijają takie:) Pozdro. Czekamy na nowe posty.
Mi się wydaje że ten przekaźnik to taki myk żeby na wyłączonym nie rozładowywał akumulatora (alternator w przeciwieństwie do prądnicy potrzebuje prądu wzbudzania). Niestety z tego powodu są właśnie heble. I tutaj może być problem bo przy dobrym ładowaniu może się okazać że ten przekaźnik zacznie "cykać" ... czyli pojawi się stan nieustalony... ja bym na twoim miejscu pożegnał się z tym wynalazkiem wywalił to wszystko i kupił porządny regulator do 24V instalacji - zanim wydasz dużo większą kasę na alternator
ja mam alternator od jelcza. dałem 50zł za alternator i 50zł za taki niebieski regulator elektroniczny. a nie możesz przezwoić wirnika w zakładzie jakimś? uszkodzenie wirnika mogło ulec przez uszkodzony regulator, więc nic więcej nie powinno paść.
Dziękuje za rady. Teraz już wiem co i jak więc zabieram się za to... pozdrawiam
no jelczoskie są bardzo dobre. zgadza się- można go kupić od 50 do 100zł
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Elektryka » Alternator
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo