21

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

nie wiem jak jest w kombajnie ale myślę żeby wykluczyć przewody i zbiornik to spróbowałbym poprzez przewód zasilający pompkę spóścić paliwo ze zbiornika. Jeśli pójdzie to potem szukałbym przyczyny przy pompie. To musi być jakaś banalna usterka.
A jeszcze jedno masz przecież 323 zamień pompy.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

22

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Spróbuj podłaczyć nowy wężyk przez korek wlewu i wtedy sprawdż pompkę . Miałem kiedys przypadek w bizonie ,że węzyk w jednym miejscu sie zamykał pod wpływem zsania pompy (na łączeniu rurek) krzywka na pompce nie ma wpływu gdy pompujesz ręcznie mósi ciągnąć . Jeśli pompując ręcznie paliwo w tym nowym węzyku pompka sama zaciągnie ze zbiornika oznaczać to bedzie ,że jest wpełni sprawna i przyczyną usterki są przewody .

23

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

ale on podobno wymienił na nowe

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

24

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Piotrfire napisał/a:

ale on podobno wymienił na nowe

Skoro tak to może przyczyna tkwi w samym zbiorniku (może coś zapycha rurkę lub rurka jest zbyt blisko dna i ją zasysa do niego . Jak podłaczy przez weżyk i mu zaciagnie pompując ręcznie bedzie wiadomo . A swoją drogą to 512 nie ma jakiegoś separatora wody (jak np. w bizonie ) przed pompka zasilajacą ? Mi wyglada na uszkodzoną pompę (kiedyś w bizonie wysiadła mi nowa zasilająca w jeden dzień (teraz wiekszość części zamiennych z gównolitu produkują szczególnie te z grene -70% towaru made by china :walka:

25

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

No właśnie on napisał że jak pompuje ręcznie to na początku idzie lekko a potem bardzo ciężko. Na chłopski rozum to albo przewody albo coś w zbiorniku Twój pomysł na podłaczenie oddzielnego przewodu do pompki  i wsadzenie go bezpośrednio do zbiornika wiele by wyjaśnił.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

26 Ostatnio edytowany przez macherr (2007-05-06 22:15:30)

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

miałem raz przypadek ale w innym silniku zardzewiały był zawór ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej podobnie jak u ciebie silnik sie zapowietrzał z odpowietrzeniem też podobna sytuacja była pompka ręczna ciągła ale jak dostawała paliwo to był opór jak go się odpowietrzyło silnik trochę pochodził i gasł sprawdż ten zawór czy działa prawidłowo

GG 309772

27

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

macherr napisał/a:

miałem raz przypadek ale w innym silniku zardzewiały był zawór ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej podobnie jak u ciebie silnik sie zapowietrzał z odpowietrzeniem też podobna sytuacja była pompka ręczna ciągła ale jak dostawała paliwo to był opór jak go się odpowietrzyło silnik trochę pochodził i gasł sprawdż ten zawór

Też o tym myślałem ale miałem napisać dopiero po ustaleniu czy to nie wina przewodów

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

28

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

no właśnie czasami się szuka a usterka jest prosta jak dobrze pamiętam powinien sie otworzyć przy 0,6 atm jak zassiesz paliwo pompką i poczujesz opór odkręć sruby odpowietrzające pompe jak pójdzie lżej to raczej to ale może byc jeszcze dużo innych przyczyn

GG 309772

29

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Piotrfire napisał/a:

No właśnie on napisał że jak pompuje ręcznie to na początku idzie lekko a potem bardzo ciężko. .

Przecież tak powinno być, jak już zaciągnie paliwa to pompka idzie ciężko, ja już na te opisy to nie mam głowy co może być :uuuu: a zresztą na odległośc to może pomóc chyba Kaszpirowski :wow:

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg

30

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

bartek napisał/a:

Na początku lekko, bo paliwo wraca do zbiornika, ale jak zaciągnie to stawia opór

No i tu źle się wyraził dla mnie opór oznacza że nie da się już pompować , powinien to wyjaśnić :hmmm:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

31

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

pompując ręczną pompką, gdy instalacja nie jest zapowietrzona, to słychać przecierz pracę zaworu przelewowego i wcale ciężej nie idzie pompować, za każdym wciśnięciem pompki słychać jak zawór mruknie, albo zabrzęczy, a gdy będzie zacięty ten zawór, to nie będzie pompować, więc i nie zassie, więc może tu tkwi problem? zawór!!!

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

32

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

odnośnie oporu pompki to jest wyczuwalne gdy pompuje się powietrze i gdy pompuje się paliwo. Pisząc opór miałem na myśli normalną pracę pompki przy zassanym paliwie.
Zawór na przelewie też jest nowy, no chyba że jego sprawność jest zła.
W najgorszym przypadku podmienie pompę z 323.

33

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

W twoim wypadku najdziwniejsze jest to  ,że nawet przy ręcznym pompowaniu silnik nie chodzi :hmmm:. No właśnie silnik gaśnie czy tylko nie wchodzi na obroty?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

34

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

bartek napisał/a:

odnośnie oporu pompki to jest wyczuwalne gdy pompuje się powietrze i gdy pompuje się paliwo. Pisząc opór miałem na myśli normalną pracę pompki przy zassanym paliwie.
Zawór na przelewie też jest nowy, no chyba że jego sprawność jest zła.
W najgorszym przypadku podmienie pompę z 323.

Radzę po prostu zawieść pompę wtryskową do sprawdzenia :smiley:

35

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Ja mam inny problem w 524. Błachy ale jest:). Po dłuższym postoju np .przez noc muszę ,,przepompować" ręczną pompką paliwo bo nie chce zapalić. Jak to zrobie to nie ma problemu. Kumpel powiedział mi ze może nie być zaworka zwrotnego w pompie paliwowej. Odkeciłem sprawdziłem - jest.  Zamontowałem dodatowo zaworek zwrotny przy przewodzie zaraz przy zbiorniku po to żeby paliwo zassane pompą nie wracało po zgaszeniu spowrotem. Jest trochę lepiej ale dalej czasami muszę go przepompować. Wiecie Panowie co może być przyczyną?

36

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Przyczyna może tkwić w pompce zasilającej, poprostu się już troche zużyła, lub też gdzieś w górze instalacji paliwowej, np w filtrze jest jakieś powietrze, które stworzyło "poduszke powietrzną", skutecznie cofającą paliwo, podczas postoju, gdy pompka nie pracuje i nie ma ciśnienia w układzie.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

37

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Też przerabiałem ten problem zamieniłem w zbiorniku przewody po prostu zasilający przykręciłem do rurki od powrotnego a powrotny do rurki zasilającego pomogło ale jak mam 50 litrów tylko w zbiorniku to już słabo ciągnie

38

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

mat83 napisał/a:

Ja mam inny problem w 524. Błachy ale jest:). Po dłuższym postoju np .przez noc muszę ,,przepompować" ręczną pompką paliwo bo nie chce zapalić. Jak to zrobie to nie ma problemu. Kumpel powiedział mi ze może nie być zaworka zwrotnego w pompie paliwowej. Odkeciłem sprawdziłem - jest.  Zamontowałem dodatowo zaworek zwrotny przy przewodzie zaraz przy zbiorniku po to żeby paliwo zassane pompą nie wracało po zgaszeniu spowrotem. Jest trochę lepiej ale dalej czasami muszę go przepompować. Wiecie Panowie co może być przyczyną?

Pompka zasilająca do wymiany (lub regeneracji ) radzę to zrobić przed żniwami bo w czasie żniw może zacząć gasnąć i się zapowietrzać na wolnych obrotach . (sprawdż też przewody paliwowe czy są szczelne )
PS. na forum nie używamy zwrotu ,, Pan "  :beer: Pozdrawiam .

39

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

dzięki. Mam nadzieje ze to poskutkuje. Myślałem że to moze byc pompka. No ale to się zobaczy. W bizonku jak mi padła pompka to stalo się to gwałtownie. Zgasł w trakcie pracy i tyle. Ale jakby były przewody nieszczelene to chyba znalazłbym jakiś przeciek prawda? Zobacze co da się zrobić.

40

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Nie wiem czy tak łatwo znaleźć nieszczelność. U znajomego przy prawie nowym Rekordzie zasysało powietrze przez uszczelkę filtra i zmarnował na to kilka dni. Mechanicy kazali mu już wymieniać i pompę wtryskową i turbo. Dodam że gość ciął Bizonem już ponad 20 lat i kilka tysięcy motogodzin, więc  miał praktykę.

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg