41

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Ale jakby były przewody nieszczelene to chyba znalazłbym jakiś przeciek prawda?

Nie jest to wcale regułą , nie musi być przecieku

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

42

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

kobi napisał/a:

Nie wiem czy tak łatwo znaleźć nieszczelność. U znajomego przy prawie nowym Rekordzie zasysało powietrze przez uszczelkę filtra i zmarnował na to kilka dni. Mechanicy kazali mu już wymieniać i pompę wtryskową i turbo. Dodam że gość ciął Bizonem już ponad 20 lat i kilka tysięcy motogodzin, więc  miał praktykę.

Widziałem podobną sytuację w Bizonie szwagra w 91 roku . Miał nówkę i poszła uszczelka pod filtrem paliwa (żle dokrecili i zasysał powietrze ) gwarancyjni sypali teoriami o uszkodzonej pompie zapchanych wlotach powietrza itd. w końcu jak doszli co jest to powiedzieli ,że takiego obciachu dawno sobie nie narobili. Dodam ,że nie było przecieku a powietrze zasysał i schodził z obrotów.

43

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Zgodnie z obietnicą opisuje przyczynę problemów z zasilaniem paliwa w moim E512. A mianowicie powstała nieszczelność pomiędzy pompką zasilającą a pompą wtryskową, spowodowana zerwaniem gwintu na jednej z trzech śrub mocujących, tzn końcówka śruby łapała gwint, ale po chwili pracy się luzowała i już pompka zaczynała się luzować. W chwili obecnej pompka jest przykręcona na dwie śruby M6 i jedną M8. Podkładka pomiędzy pompką i pompą wtryskową oraz śruby zostały posmarowane klejem do śrub. Paliwo zaciągnełem ze zbiornika pompką, odpaliłem kombajn i chodzi jak zegarek, po dwóch dniach postoju zapalił odrazu, wcześniej po 15 minutach już był problem.
  Chciałbym podziękować za wszystkie podpowiedzi, bez Was "nie dałbym rady"

44 Ostatnio edytowany przez macherr (2007-07-01 22:11:31)

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

smile

GG 309772

45

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

macherr napisał/a:

coś mi się wydaje że to nie ta przyczyna co ma śruba którą opisujesz do zapowietrzania po dłuższym postoju, rozumię że wczasie pracy silnika jak się poluzuje to pompka traci napęd i silnik gaśnie ale w czasie postoju żeby się przez to zapowietrzał i co nie było widać że pompka odstaje od pompy, nie wyciekał olej  ?

GG 309772

46

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Ta śrubka mogła być jedną z wielu przyczyn, które powstawały podczas normalnej eksplatacji, chciałbym tylko dodać, że po kilkunastu odkręceniach i przykręceniach pompki mogłem pierwotną przyczynę usunąć powodując jednocześnie inne uszkodzenia, w tym przypadku było to przekręcenie gwintu na jednej z trzech śrub. Ponadto macherr słusznie zauważył wyciekał olej, ale to dopiero teraz jak zaczołem go przeglądac przed sezonem. Mam tylko nadzieję, że nie zaskoczy mnie znów coś z tym zasilaniem, bo wtedy to już tylko zbiornik do góry i koniec.

47

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

bo wtedy to już tylko zbiornik do góry i koniec.

Albo pompka elektryczna od BMW 525 TDS za 100 zł.  do zbiornika :dance:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

48

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Ostatni post w tym wątku był prawie 2 lata temu, ale przeglądając go (jestem nowy) przypomina mi się moja męczarnia z 512 w zeszłe żniwa. Otóż ni stąd ni z owąd silnik tracił moc. Spadał z obrotów, tak jakby nie dostawał paliwa. Zaczeliśmy od wymiany filtrów paliwa, następnie wymiana pompki zasilającej (na nowej pompce prosto ze sklepu nawet nie chciał zagadać - w ogóle nie zaciągała paliwa), rozbierania zbiornika, wymiana przewodów, tankowanie w nocy po powrocie, wlewanie do zbiornika niebieskiego denaturatu i rano spuszczanie go (denatrat wiązał się z wodą w paliwie i osadzał na dno - wystarczyło lekko popuścić spust od dołu i spuścić niebieski płyn - dziennie było tego ok 0,5 litra - paliwo z dysrybutora). Nic to nie pomagało. Chodził dwie - trzy godziny i siadał. I tak przez prawie całe żniwa. Aż na trzy dni przed końcem znajomy mechanik , który też już nie wiedział co sie dzieje, powiedział, żeby zmienić śrubki odpowietrzające filtry paliwa. Chłopy - CUD. Do końca żniw silnik chodził jak żyleta. Taki pierduł - a ile nerwów, czasu i kasy poszło ???? Teraz uśmiecham się jak to wspominam, ale wtedy nie było mi do śmiechu.

49

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

rudemenes, to jakiś bardzo dziwny przypadek, bo filtry powinny być między pompą zasilającą, a pompą wtryskową. W nich jest zawsze nadciśnienie, więc w czasie pracy silnika ze śrub odpowietrzających powinno wylewać się paliwo. Takie coś powinno być widać.

50

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

U mie było to samo w te żniwa więdz się nie dziwie całą nocke z tym walczyłem.

51

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Dario - masz rację. Ale po wymianie dwóch głupich śrubek problem znikł. Nie było widać przez nie żadnych wycieków. Jak napisałem wyżej - CUD big_smile

52

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Mój forszaj siadał z obrotów podczas pracy ale przyczyną było brudne paliwo. Kupiłem przed sezonem 400 l , zaraz potem na stacji zaczął się remont . Musieli chyba wymieszać paliwo w zbiornikach ,żeby je sobie wyczyścić. Tankowałem nieświadomy paliwko prosto z beczki do baku. No a potem zonk. Wymiana filtrów i czyszczenie odstojnika chyba z 10 razy, zlewanie ropki ze zbiornika, cedzenie i tak do znudzenia, ale opanowałem to!!!
Zatem koledzy pilnujcie czystości lanego paliwa!!!

R E S P E C T ! ! !

<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>

53

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Nadal nie rozumie jak przez śrubki mógł być kłopot, pozostał w sumie zaworek na tłoczeniu pompki zasilającej.Przy zasysaniu paliwa ze zbiornika, jeśli nie będzie szczelny to paliwo będzie pompka zasysać też z filtra i pompy wtryskowej. Ale jak pompka zasilająca jest sprawna, to nieszczelnymi śrubkami, a bardziej podkładkami pod nimi, może tylko wypływać paliwo. Chociaż różne cuda mogą się dziać i najczęściej dzieją wtedy gdy nie trzeba wink

54

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Dziesięć lat temu.
SW 400 w Zile zapowietrzał się. Nowe filtry, odstojnik - nic. Zamiast rurki metalowej ze zbiornika do pompki - przewód elastyczny nowy - nic. Z braku innych pomysłów, zakleiłem wszystkie śrubunki silikonem - nic. Zworek przelewowy pompy nowy - nic. Pompa zasilająca nowa - nic. Średnio co pięć kilometrów postój i pompowanie. Traf chciał, że zatrzymał się blisko sklepu w którym kupiłem pompę. Zaraz po zwyczajowym dzień dobry, zaproponowałem człowiekowi zmianę branży z motoryzacyjnej, na bieliznę damską. O mało co, doszłoby do mordobicia. Po wymianie tych uprzejmości, dał mi radę(za jakiś czas, okazało się, że dobrą), miałem najpierw zrobić porządek w swojej starej instalacji paliwowej, a dopiero po tym, przypier....ć się do jago nowej pompy zasilającej. Przyszedł czas na definitywne rozwiązanie problemu. Od początku, po sztuce, sprawdzanie instalacji.
W jednym z oczek, w przelotce, było kurze pióro !? Takie zwykłe, białe, z osiem centymetrów długie. Wyrok w trybie doraźnym - kara śmierci dla wszystkich kur na podwórku. Jakbym wrócił do domu wieczorem, wyrok bym wykonał w kurniku. Wróciłem w dzień. Puściłem się za kilkoma, ale w biegu były lepsze ode mnie. Dzięki temu przeżyły,a mnie nerwy przeszły. Do dziś nie wiem jakim prawem to pióro znalazło się w moim paliwie.

55

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

To pióro to musiałeś sam sobie włożyć, może służyło jako pędzel smile
Kury jako kury, na mechanice się nie bardzo znają.

56

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

U szwagra w starze był też niezły motyw ciągle brakowało mu mocy raz silny raz słaby.Wymienił pompe i filtry w końcu wymienił nawet tuleje i dopiero pewnego razu przyjechał po mnie i co się okazało nad przednim kołem przechodzą miedziane rurki od dopływu i powrotu i ta od dopływu była delikatnie przetarta nawet się nie pociła ale powietrze ciągła.Po naprawie to chodził jak rakieta aż handel się skończył i samochód poszedł na złom.

57

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

heh  taka sama przygoda spotkała mojego tate z bizonem i jego kochanym silnikiem big_smile dokładnie nie purko a kawałek słomy idealnie prosty jakies 3 cm długości  znalazły sie w rurce doprowadzającej paliwo tongue  i toz wymiana filtrów popmy itp nic nie pomagało dopiero spręzone powietrze  i przedmuchiwanie przewodów pomogło i wyskoczył ten kawałek słomy   do dziś sie zastanawiamy jak on się tam znalazł big_smile

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

58

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

no ja widziałem ziarnko jęczmienia w połrocznym new hollandzie <ciągniku>które znaleziono dopiero po wymianie metalowych przewodów na nowe big_smile:D

59 Ostatnio edytowany przez mat83 (2009-01-31 01:32:16)

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

Heehe. Znam historię podobnej treści. Kombajnista przez pośpiech przy tankowaniu nie założył korka na bak paliwa. Po kilkunastu minutach pracy, silnik się zapowietrzył. W paliwie powstała kilkucentymetrowa warstwa plew i słomy. Pośpiech... Swoją drogą, też miałem z tym problem. Dołożyłem pompkę elektryczną na przewodzie zasilającym - pomogło. Skąd brało się powietrze nie ustaliłem. Ale ale... nowa pompka zasilająca leży w warsztacie. Jakby komuś była potrzebna to mam na stanie wink

60

Odp: Nie Ciągnie Paliwa

mat z kad znasz ten przypadek z nie zakręconym zbiornikiem, ja taki znam bo sam tak miałem i musze się przyznać nie jest to miłe odpowietrzać kombajn co 5minut