Odp: Panowie napęd hederu
z tego co wiem tanio kupisz drogo kupisz bo kupisz 2 razy wiec wybież ten droższy i będize chodził ale na moje oko nie kupój STOMIL-OLSZTYN bo one sie nie sprawdzają z jakiejś lipnej gumy porobione te pasy
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Przekładnie pasowe i łańcuchowe » Panowie napęd hederu
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
z tego co wiem tanio kupisz drogo kupisz bo kupisz 2 razy wiec wybież ten droższy i będize chodził ale na moje oko nie kupój STOMIL-OLSZTYN bo one sie nie sprawdzają z jakiejś lipnej gumy porobione te pasy
a wy jakiej firmy używacie u mnie Sanok kosztuje 280zł
DO niemieckich kombajnów nie kupuj pasów z sanoka. lepiej kupic oryginalne z niemiec. NP paeumanta lub optibelta. A poza tym polskie paski maj akrotszy klin a do fortschrittow potrzebne sa o dluzszym klinie.
Pasy się kupuje dokładnie wg. oznaczeń i mogą być nawet chińskie, tylko oznaczenie ma być takie samo. No może chińskie nie do końca
Ja jeszcze wrócę do tego łańcucha. My w swoim mamy założone dwie listwy drewniane, jedna z góry jedna z dołu (wywaliliśmy te kołowrotki z góry) i nie powiem, jest ciszej. Jak ojciec pierwszy raz puścił kombajn to strasznie piszczało, okazało się, że to łożysko na napinaczu tego łańcucha
ja mam 512 na pasku:)
Miałem w tym roku to przerabiać u siebie. Ale jak zobaczyłem ile jest do roboty to doszedłem do wniosku, że zostanie tak jak jest...
No wlasnie moze chinskie nie do konca, ale polskie tez nie za bardzo sa tez slabsze i mniej wytrzymale. Mozesz znalezc na dlugosc pas ale jak bedzie inne oznaczenie np jakies tam SPB lubSPC lub cos tam jeszcze to nie ma szans nie pochodzi.
ja mam naped na 2 paski w 524, troche nietypowo bo wszystkie inne jakie widziałem są na łancuch, nie ma problemu z napędem hederu, ale z przystawką do kukurydzy lipa !!
jak duza kukurydza albo trochę wilgotna to czesto paski sie slizgają - napinacz nie pomaga i zaraz zabija przystawkę zastanawiam sie nad przerobieniem na łańcuch albo na pas 3 rzędowy
Ja mam u siebie (512) na pas. Jeżdżę tak już 4 sezony na jednym pasie jest ok, trzeba tylko pilnować naciągu . Pas kupiłem z Sanoka żółty za jakieś 70 złociszy, rozmiaru teraz nie pamiętam jak coś to mogę sprawdzić. Koła pasowe dotoczyłem bez najmniejszych komplikacji.
BOMBAY te pasy z Sanoka też są z większym klinem np SPC. Kupuje i jestem zadowolony.
hej witam mówicie o pasach i przekładniach a i widzę ze u jest kolega co ma 524 .
mam prośbę do tomi99999 ty masz 524 może mi pomożesz troszkę
To moje problemy:
-podczas koszenia motowidle są krzywo i nierówno przez co spada łańcuch często sie zapowietrza a jak odkręciłem waz od hydrauliki to porostu pusty no i sam cheder przy koszeniu jena strona lewa niżej prawa wyżej jak to naprawić chłopaki
-rozrusznik cofania gardzielą jest ale nie mam chyba cewki sczepiana za języczek na 2 śruby nie wiecie ile to kosztuje jaki łańcuch założyć na to
-gdzie są dobre i tanie cepy
-muszę wyjąc i naprawić podsiewacz , u mnie idzie pod podsiewaczem stalowa belka w poprzek po ukosie i chacze podsiewaczem mocowaniem , nie wiecie czy to samoróbka czy można wyciąć no i jak z podsiewaczem gdzie i jak naprawić zdobyć te korytka ile trzeba wstawić,
-jak zmienić łożysko na 1 wytrząsaczu i jakie
problem z pasem napędowym musiałem podłożyć podkładkę pod kolo płaskiego napinacza bo pas tarł po obudowie no i nie wiem czy jest dobrze napięty bo ciągle podczas pracy skacze delikatnie na obydwu napinaczach
-drugi pas kopiłem czeski to pas napędzający młocarnie 3hb 4475 i ten podczas jazdy gdy był nowy nie włączał młocarni ale po 4 godzinach koszenia musiałem przejeżdżać powoli z włączona młocarnia bo inaczej sama sie załanczala na drodze czy może sie wyciagnoł jeśli tak to co zrobić jakie polecacie pasy czy ktoś miał pasy Stomil olsz\tyn harwester czerwony
-mam problem z przyspieszaczem przyspiesza chwile i koniec co robić
-jak sprawdzić zwolnice olej i ile wlać,
-co zrobić z kulami i zębami w hederze wyrabiają sie mocno i szybko .
na zegarze bo mam inny wyświetlacz rosnący mam obroty silnika ale nie ma wiej ni i młocarni co może być źle
-inny problem to silnik robiony kapitalny w tym roku tylko ja mam 180 koni ifa 60 od auta wstawiony i ostatnio na koniec woda jak kosił szla w górę ale nie na czerwone i jak chudził na obrotach bez pracy powracał na normalne co może być źle
za błędy przepraszam a za pomoc z góry dziękuje
z tym zapowietrzaniem sie siłowników od motowideł to mialem to w poprzednim claasie poprostu wina uszczelkniaczy w tych siłownikach przezco po chwili motowidła same sie krzywo ustawiały może i z tymi siłownikami od podnoszenia hederu jest to samo najprostrzym sposobem będzie wymiana tych uszczelniaczy tzw. pakietów
do joker-konin
tak na szybko teraz reszta innym razem jak sprawdzę
jezeli chodzi o temp silnika to masz dobrze chyba nie chcesz jezdzić jak jest na czerwonym ?
ja miałem własnie taki problem czesto się grzał - kombinowałem z uszczelnianiem wentylatora zeby plew nie wciągał ale pomogło konkretne mycie chłodnicy - ale koniecznie trzeba ją zdemontować inaczej dalej bedzie sie grzał
a co do motowideł też to miałem
były krzywo tzn jedna strona szybciej się podnosiła ( prawa u ciebie pewnie tez )
popatrz dokładnie jak idą rurki od siłowników - masz 6 złączek a używasz 4
zmien podłaczenie zasilania na tą wolną złączkę która tez idzie do siłownika motowideł i spróbuj podniesc odpowietrzając a potem podłącz tak jak było i powinno być oki
jeden gość mi mówił ze ta złaczka słuzy do wyrównania cisnienia czy cos w tym stylu
u mnie pomogło
dzięki chłopaki za pomoc czekam na następne podpowiedzi pozdrawiam adam
a heder jak u ciebie cały u mnie strona lewa nizej a jak u ciebie
no i znów ja mam pytanie gdzie kupić szybę do 524 albo dorobić boczna no i gdziemaja tanie niemieckie pasy 3hb 4475
Witam panowie czytam ale nic w temacie nie mogę znaleźć chodzi mi o napęd pochyłego a zarazem hederu jest tam koło napędzane pasem klinowym na wałku wraz z zębatką na łańcuch, problem tkwi w tym że koło ma luz i czy specjalnie ma to znaczenie bo raczej łożyska tam nie ma no i koło chodzi razem z wałkiem czy ktoś to przerabiał może chodzi o 512
Tak zmieniałem w tym roku oś razem z nowym kołem zembatym w zeszłe żniwa zerwały się frezy i było spawane a jak rozebraliśmy to w tym roku okazało sie że ktoś już raz to w czechach zrobił z tego co pamietam jest trochę rozibierania a koszty oś + koło + łozyska to coś koło 700 zł. do tego zaraz zmieniałem łańcuch podajnika pochyłego.
Ja też miałem luz na tym kole na tych kłach ale spawarka i po luzie
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Przekładnie pasowe i łańcuchowe » Panowie napęd hederu
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo