21 Ostatnio edytowany przez bamreras (2017-04-13 22:42:25)

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

tylko w ciężarówce koła się kręcą, a w ciągniku ryją w glebie... Maszyna stawia opory, a naczepa się kula.
Krzysiek jak nie bedzie problem to policz dla mnie te ząbki... A filmik coś tam ukazuje. Przede wszystkim że się da. I to najważniejsze.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

22

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

ciężarówka tez ma potężne opory, weźmy przykład mana z napędem 8x8 na budowie błoto nie bloto daje rade, tez takie robiłem skrzynia wytrzymuje mosty ze zwolnicami i nic sie nie dzieje, man tgx tez ma masę calkowitą 44 tony i w górach musi jechać z towarem

23

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

Dla mnie i tak koncepcja sztywnego połączenia z mostem jest bardziej bliska niż z silnikiem. Jak mi się odmieni to powiem smile
A jak z tymi biegami? Da się w tej ZF16S181 działać jak w automacie, czy konieczne jest sprzęgło do przełączania biegów?

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

24

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

Ten amerykaniec tylko pozornie przesadził. Lewa wajcha to połówki, środkowa to wybierak H, prawa wysokie niskie.

25

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

w tej skrzyni co podałeś potrzebne jest sprzęgło i wysprzeglik , w nowszym modelu biegi przeloczaja sie pod obciążeniem, na pusto np ruszasz z 3 i odrazy przerzuca na 7 ten model co podałeś nie kojarzę ale może byc związane  obrotami silnika  i dawka pompy wtryskowej

26

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

tylko ze ta skrzynia co podałeś jest to zwykła sterowana lewarkiem hydraulicznym

27

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

to jest ta z pierwszego linku co podawałeś wyżej.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

28

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

Marek chyba nie widziałeś ciągnika siodłowego jak rusza i przód odrywa się od ziemi. Takie efekty nie biorą się  znikąd .
Policzę

29

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

tak to jest sterowana na lewarku hydraulicznym z prawej strony i z lewej wzdłużnie masz takie siłowniki z króćcami jeden do wybierania wzdłużnego drugi do poprzecznego do tego przychodzi skrzynia górna i dolna(polowe szosowe)
http://mirpol.org/product.php?id_product=119
a tak wygląda automat jest tam sterowanie elektroniczne górny dekiel z przodu

30

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

to jeszcze by mógł mieć te 16 przełożeń i jesteśmy zaraz w domu. Co do tej skrzyni potrzeba by była funkcjonalna? Jakiś sterownik, moduł? czy dźwignia zmiany biegów?

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

31

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

jeśli chodzi o mechaniczna potrzebny będzie lewarek hydrauliczny, albo znaleźć model skrzyni na linki. Jesli chodzi o automat to już wyższa szkoła jazdy bardzo durzo czujników, jest to nawet zespolone z tachografem, abs ,systemem kontroli trakcji, pompom wysokiego ciśnienia i wysprzegliiem oraz głównym komputerem auta i sterownikiem silnika.

32

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

Dobra. Trzeba szukać dalei bo sie koszta robią, a mialo byc względnie tanio.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

33

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

krzysiek jak co to mam (no chyba że 303 ma inne przełożenie , ale wątpie) przełożenie w skrzyni jest 37/21, a przystawka ma 12/40. razem daje 0,5286 (a czemu nie kulfa 0,5, a najlepiej 1). w momencie robienia innego podejścia na przodek, można zrobić 0,5 i wtedy trza koło większe na przód.
Ale bardziej mi chodziło w tym momencie o to że jest jedna skrzynia, w dobrych pieniądzach, ale ona ma wyjście w przód i tył z tymi samymi obrotami. 3 lub 4 grupy i po 4 pod obciążeniem na każdej grupie. Najlepsze jest to że zero elektroniki i zero udziwnień. Produkowana od lat 60' do dziś praktycznie w niezmienionej formie. ma nawet wyjście na WOM. Można ją naprawić nawet przecinakiem. cena od 1,2tyś w górę. I myślę że dla forsza będzie dobrym rozwiąaniem. Musze jeszcze poszukać jakie ma przełożenia i będzie wiadomo czy podpasuje.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

34

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

To dobrze że masz bo ja dziś dopiero na fajrant sobie przypomniałem jak ją zobaczyłem.

35

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

oglądałem wczoraj w pracy 3 rodzaje skrzyni begów 2 od man tga (automat i manual) i jedna od scani manual. Od mana automat odpada sterowana elektronicznie 12 biegowa ,manual ok z przystawka pompy hydraulicznej 16 biegowa ( 4 na górnej skrzyni,4 na dolnej i do tego 8 na planetarce ) scanie 3 biegi razy 3 grupy do tego wom i przystawka

36

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

Ta scania wszystko i tak do załączenia ze sprzęgłem? Skrzynie manowską widziałem . w razie bidy w transporcie te półówki i cala reszta by zdala egzamin, natomiast w polu przyxmałych prędkościach ciągnik przy każdej zmiania beigów, czy półówce by się zatrzymywał.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

37

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

w polu było by tez ok. Biegi można redukować w czasie jazd,y przejścia miedzy górą a dołem i polówkami są zsynchronizowane.

38

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

vistula1 napisał/a:

w polu było by tez ok. Biegi można redukować w czasie jazd,y przejścia miedzy górą a dołem i polówkami są zsynchronizowane.

wszystkie skrzynie są ze sprzęgłem.

39

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

Skrzynia o jakiej pisałem wyżej to skrzynia KPP z t150k, czyli kharkova (mały kirowiec). Znalazłem na rosyjskich stronach dokładniejsze opisy i dla skrzyni 4biegi 4 grupy przełożenia są od 13,37 do 0,86.  tylko wseczne są dość szybkie i tu jest problem...

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

40

Odp: Adaptacja skrzyni biegów

A ona jakąś synchronizacje ma?