Odp: Generalny remont
Podobne objawy miałem jak pękły pierścienie na jednym tłoku.Młodemu daj cegłe pod pięte to tak mocno nie pociśnie gazu.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 12 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Podobne objawy miałem jak pękły pierścienie na jednym tłoku.Młodemu daj cegłe pod pięte to tak mocno nie pociśnie gazu.
Diagnoza prosta: albo ciśnienie w skrzyni korbowej albo luz na prowadnicach zaworów ale raczej na pewno to pierwsze....
Jak spaliny idą do wody to może być pęknięta tuleja,wydmuchnięta uszczelka pod głowicą,krzywa głowica albo półblok.A olej gdzie leci ?
Olej kapie wężem od odpowietrzenia silnika.
pietia dużo pary czyli ile ? prawie tyle co z komina ?:D czy tylko widac ze coś tam paruje szczeze mówiąc u mnie tez kopci i cieknie olej ale sie tym nie przejmuje siłe ma i mi to wystarczy szkoda kasy wyrzucac na remonty jak zdechnie albo siły braknie to sie bede martwił no chyba ze juz siły nie ma twój silnik to inna sprawa ale co do tych zapieczonych pierścieni to może stara metoda zadziała wykręc wtryski i wlej na 24godzinki nafte i zostaw powinna pomudz chyba ze to co bedziesz wlewał do cylindra to bedzie wlatywało do miski to zeczywiścioe remontuj
u mnie tez kopci i cieknie olej ale sie tym nie przejmuje siłe ma i mi to wystarczy
To pojęcie względne bo z pługiem 4 skibowym Unii albo agregatem 4m to nie będzie odczuwalne.
wykręc wtryski i wlej na 24godzinki nafte i zostaw powinna pomudz chyba ze to co bedziesz wlewał do cylindra to bedzie wlatywało do miski
Przez 24 h na pewno wleci.
Stawiam na zużyte pierścienie , ale sprawdź ciśnienie to będziesz wiedział.
Przy takim przedmuchach to pewnie został mocno przegrzany a to znaczy remont,tuleje to na pewno do wymiany i miejmy nadzieję że półbloki proste bo wtedy jest trochę kombinacji.Jak będziesz robił remont to pytaj bo jest tam trochę problemów dla niewtajemniczonych.
Wiecie, co, ciśnienie ma ładne na zimnym jest 5 a po rozgrzaniu spada do 3,5 – 4 tylko zauważyłem, że po wyjęciu miarki od oleju tam też się dymi i zaczął brać olej. Pali ładnie siłę też ma. Mam tylko dylemat czy jeździć do końca aż coś padnie czy teraz zająć się i zrobić powiedzmy coś doraźnie.
A co chcesz zrobić dorażnie ?Jak chodzi to jeżdzij.
O ile pękły pierścienie to zrób to szybko uratujesz tulej chyba że ci nie zależy to możesz jeździć tylko że już będą całe zestawy naprawcze do wymiany.
@Pietia, ciśnienie oleju nie ma nic do pierścieni, może ich nie być, jak byś miał możliwość sprawdzić kompresję w cylindrach to powiedziało by Ci to więcej
Jeśli chodzi zabiego\i doraźne miałem na myśli rozebranie i jeszcze raz wymienić pierścienie robiłem to już w lutym i przestał brać olej i ładnie chodził do zeszłego tygodnia kiedy wyszło to z tą para i braniem oleju i jeszcze nie wiem ile faktycznie bierze niał 5 w butelce tylko że nie wiem na ile razy dolewał zaczne chyba jutro od tego co proponował Wojtas i zobaczymy które poszły.
Witam właśnie dziś był mechanik rozebrał silnik i co się okazało wszystkie pierścienie oprócz olejowych popękane. Mówi, że jedyne, co mu przychodzi do głowy to kiepskie pierścienie gdyby się zapiekły to na jednym cylindrze a nie na wszystkich i najlepsze do wymiany są też tuleje strasznie porysowane. A miały być takie dobre pierścienie tak mnie zapewniał sprzedawca w Jarocinie, że on badziewiem nie handluje. Tak, że teraz muszę znaleźć dobre komplety naprawcze a „Chińszczyznę”, aby traktorem jeszcze trochę popracował.
zadzwoń do PiotraK z Grudziądza on pewnikiem ma i na bank nie posiada hińszczyzny:P
.
Hmmm.... Od lutego, to nawet i chińszczyzna by jeszcze dała radę... Zresztą chińszczyzna, chińszczyźnie nie równa:-)
Jak wymieniałeś poprzednio te pierścienie, to dobrze dopasowałeś ich rozmiary? Z reguły pierścienie tak pękają jak są za ciasne. A może pierścienie rozmiarowo były dobre, a Ty nie wyczyściłeś dobrze ich rowków w tłoku. Wtedy pierścienie się dobrze nie zamykały i też miały za ciasno.
Poszukałbym jeszcze jakiejś usterki w dolocie powietrza. Może jakaś dziura w przewodach, uszczelnienie pomiędzy sprężarką a kolektorem ssącym (tam musi być cały komplet, tzn, w gumowej manszetce jest sprężyna z odpowiednimi metalowymi prowadzeniami do sprężarki i kolektora), itd.. Brudne powietrze też może tak namieszać.
I jeszcze jedna sprawa. Co Ci się kiedyś działo z tym silnikiem? Nie był on przypadkiem zatarty? Jeśli tak, to mogą tu też być i winne korbowody!!!
Myślę, że Jarocin miał całkiem dobre pierścienie i wina wcale nie leży po ich stronie...
Co mogę powiedzieć składał to mechanik z 35 letnim doświadczeniem, przed którym ciągniki nie maja żadnej tajemnicy ( do zakładania tuleją i pierścieni zakłada białe rękawiczki, aby było czysto)nie wiem może to przesada? Jest to facet, który naprawdę wie, co robi można go porównać do Piotra K., z którego wypowiedzi też można dużo się dowiedzieć, jeśli chodzi o sam ciągnik w teraz mija rok jak go mamy. Dziwna jest inna sprawa jeśliby był zatarty, dlaczego wcześniej przed wymiana pierścieni nie zrobił tego samego, co teraz, tam były całe pierścienie tylko wytarte i brał dużo oleju. Od wymiany pierścieni zrobiłem około 70 godzin.
PS.
Jak będę w domu zobaczę jak wygląda połączenie kompresora z kolektorem ssącym i dam znać?
Jeszcze jedno fakt młody ma ciężka nogę i jesienią mu wstawił z PHX po zakupie brał, ale nie takie ilości jak później mogło tez być tak, że go przegrzał, ale tego się nie dowiem.
A co do awarii:
A stało to się jak siał agregatem siewnym przyjechał i powiedział, że woda skoczyła na 90 i poszła para wężem od odpowietrzenia
Jak się zakłada nowe pierścienie na stare tuleje to trzeba porysować tuleje tak jak wygląda nowa i trzeba po tym dotrzeć silnik.
Tomku on to wszystko robił tak jak ty mówisz i jak mówił PiotrK
Pietia, nie odzywałem się, bo nie mam co poprawiać po znawcach tematu. Dziś muszę się odezwać. Niepokoi mnie stan wiedzy Twojego fachowca. Co on robił przez te trzydzieści pięć lat przy silnikach, że nie zna przyczyn pęknięcia pierścieni ? Powinien postawić diagnozę na podstawie faktów, czyli rozebranego silnika. Widzę, że stawia pasjansa - tak to i ja potrafię.
Moja rada - zmień "fachowca".
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 12 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo