Z wątku "GG FORUMOWE" przenoszę pytanie tu, bo to jednak najodpowiedniejsze miejsce do pociągnięcia dalej tego tematu.
forszaj303 marek napisał/a:witam wiecie ile kosztuje kapitalny remont silnika do zt u PiotraK? tuleje,tłoki,pierścienie,szlif głowic i bloków oraz wału i pompa,wtryski.
Generalnie powiem tak, remont kapitalny Ifki 4VD zaczyna się mniej więcej od ok. 4000zł, a kończy na ok. 8000zł, bo to wszystko zależy od stopnia zużycia, uszkodzeń silnika, ale też i bardzo często od stopnia jego dewastacji przez poprzednich "mechaników". Niższe kwoty to jednak już raczej historia, bo tyle kosztowały remonty kapitalne tych silników, gdy miały one po 10 - 15 lat. Teraz, gdy najmłodsze te silniki mają już za sobą 25 wiosen (i czasami z 25 remontów ) to już tak się nie da. No chyba, że trafi się wyjątkowo zadbany egzemplarz, co faktycznie się zdarza, ale to raczej już w formie wyjątku potwierdzającego regułę. Kwota maksymalna, to już prawie wymiana całego silnika tzn., wymiana bloku, wału, wałka rozrządu, korbowodów, głowic/y, bloczka/ów, rozrusznik, aletrnator itd..., bo nie przeczę, że i takie remonty się zdarzają, ale bądźmy szczerzy, kwota ok. 10000zł, to już jest kwota za którą praktycznie w ogóle nie opłaca się robić tych silników. W takim przypadku lepiej poszukać drugiego na złomie i z tych dwóch, albo i trzech, zrobić jeden, a porządny. To nie jest ta zgubna nowoczesna technologia, tu się tak da zrobić i wcale nie należy się tego obawiać. Dziś porządna kapitalka tego silnika średnio wychodzi na ok. 6500zł., co uważam, że i tak jest bardzo dobrą ceną jeśli chodzi o remonty tego typu silników. W najbardziej dla IFY konkurencyjnym Leylandzie trudno zmieścić się z analogicznym zakresem prac nawet i w dziewięciu tysiącach, więc IFA i pod tym względem dyskwalifikuje Leyladna w przedbiegach...
sarast napisał/a:pawelg napisał/a:Może się w dychaczu zmieścisz , a może nie.
jak tak piszesz że może tyle wyjść to aż osłabłem chyba to jednak bardzo drogo !!!!!
Tak jak pisałem prędzej, to wszystko zależy od tego, co kto ma na myśli mówiąc remont kapitalny (a była tu już prędzej ostra dyskusja o tym, gdzieś chyba na początku tego wątku) i co kto ma na myśli podając kwotę ostateczną. Czy jest to tylko sam remont silnika, czy w cenie tej zawiera się transport (nieraz i 2000 kilometrów z przyczepą), czy jeszcze cena zawiera wymontowanie i wmontowanie silnika do maszyny, no i w końcu czy jest to cena netto czy brutto, bo tu też nieraz są różne niedomówienia. A był tu już taki jeden wiśniak (celowo piszę z małej litery), co mu kompletnie to wszystko się pomieszało i ostatecznie wyszedł z tego jeden wielki kwas, ale to tylko na jego własne życzenie. Ja pisząc czy mówiąc "remont kapitalny", zawsze mam na myśli całkowity generalny remont silnika razem z jego osprzętem, tj. układ korbowo-tłokowy jako podstawa, głowice, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, pompka paliwa, pompa wody, filtr oleju, pompa olejowa, rozrusznik, alternator, sprężarka itd., itd., żeby niczego nie pominąć. Są ludzie, którzy remontem kapitalnym nazywają sam szlif wału z wymianą panewek, pierścieni i kilku uszczelek w silniku, co jest kompletnym pomieszaniem z poplątaniem i nawet nie będę tego komentował... Osobiście jestem w tej komfortowej sytuacji, że od jakiegoś czasu wszystkie kluczowe podzespoły silnika robię już u siebie na miejscu i co do tego mam 100% pewności, i bez żadnych obaw udzielam na to wszystko gwarancji. A są to, remont pompy wtryskowej (ale taki porządny remont kapitalny pompy wtryskowej, a nie tylko wymianę np. samych sekcji, co już niektórzy nazywają pełnym remontem pompy), szlify wałów korbowych, planowanie bloczków, planowanie głowic i wszystkich innych koniecznych płaszczyzn. Generalnie, w przypadku remontu kapitalnego, nie idziemy na żadne ustępstwa ani żadne skróty, co już nie jednego mechanika do bankructwa prawie doprowadziło, a właściciela silnika do przedwczesnej siwizny. Jeżeli mają być jakieś wyjątki, to tylko na wyraźne życzenie klienta z odpowiednią adnotacją w dokumentacji. Inaczej w ogóle nie podejmuję się takiego remontu.
Wracając jeszcze do tych cen remontów, to proponuję porównać ceny remontów IFY z cenami analogicznych remontów innych, nowszych silników. Podczas, gdy np. taki SW400 (obojętnie w jakiej wersji) jest w remoncie średnio o połowę droższy, to już w nowszych silnikach, przy analogicznych remontach jest potworna przepaść cenowa. W dużych, nowszych i bardziej skomplikowanych silnikach trudno w takim przypadku zmieść się w dwudziestu tysiącach, a w najnowszych, tak od poziomu EURO-5/6 to nawet i 50.000zł nie wystarczy - tu głównie mam na myśli nowoczesne silniki w TIR'ach czy tych najnowszych sprzętach rolniczych. Tak więc IFA w tej kwestii rządzi tu od wielu lat i nic nie wskazuje na to, że ktoś odbierze jej palmę pierwszeństwa
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.