Odp: Generalny remont
Fortschritt? chyba kpisz, jeżeli temperatura się podnosi ponad 60 stopni to znaczy, że siatki trzeba omieść, ognia na kotły i wio, bo idzie.
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 29 30 31 32 33 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Fortschritt? chyba kpisz, jeżeli temperatura się podnosi ponad 60 stopni to znaczy, że siatki trzeba omieść, ognia na kotły i wio, bo idzie.
każdy robi jak uważa ale dotarcie to ważna sprawa i podchodzę do tego ostrożnie bo remont kosztuje.
Zrobiłem mały remont w forszajku i powiem że jest dobrze. Wczoraj jak wyrwał mi z przyczepami to aż siedzenie złamałem.....
Jako że nie trafiłem na żaden mocniejszy silnik to wziąłem się za remont oryginału. Wygląda na to że zostanę mu wierny....
Do wymiany idą tuleje, tłoki, sworznie, pierścienie. Głowice do zrównania, jak fachman stwierdzi że coś jeszcze w nich jest nie tak to niech robi. korbowody i panewki zostają na miejscu. Nie z chytrości czy oszczędności wygrzebałem w garażu tłoki, które dawno temu dostałem od znajomego. Przywiózł z DDR i mu zalegały. Niby używki ale sworznie siedzą ciasno a zewnętrzna powierzchnia jest nie wytarta i wyraźnie widać ślady toczenia a nie tarcia o tuleję. Kolega był oglądał je i mówi że ma takie w kombajnie oryginalne z lat 70. Znak szczególny to inny kolor materiału wokół rowka na pierwszy od góry pierścień taki mniej aluminiowy. Mam tylko 4 otwory na olej pod pierścieniem olejowym, nie ma tych poniżej pierścienia. problem w tym że mam 3 szt. Na thu.pl mają takie. Warto kombinować? Czy kupić komplet tuleja tłok pierścienie z krotoszyna 415zł? No i czy ten nowy będzie wagowo odpowiadał starym?
No i czy warto równać półblok? Ojciec mnie namawia a ja się zastanawiam czy nie zrobię sobie problemu z ustawieniem tulei, bo może się okazać że będzie za wysoko.
Z tłokiem nie a problemu bo go po prostu nie ma w sklepie. Więc kupuję 4 komplety.
chinole z 280 czy polskie za 415?
Krzysiek ja wymieniałem wszystko na nowe i pewnie gówno lepsze, ale leży u mnie 4 tłoki z wpustami na 4 pierścienie jakby Ciebie interesowało to mogę podratować. Jeden wiem że był przytarty i pęknięty na nim pierścień, ale reszta niby ok. mam głowice rozrząd bo cały drugi silnik wyremontowałem sobie. Jak coś to pisz.
Istotne jest to jak założę tłok na korbowód? Chodzi mi o to że główka korbowodu jest z jednej strony płaska.
Wymieniam jeszcze łożyska na rozrządzie bo latają jak żyd po pustym sklepie...
tak istotne. musi być tym zgrubieniem naprzeciw tego wyciętego wejścia w komorę spalania, tj. zgrubienie od strony popychaczy.
co do prostowania półbloków. ja bym to robił za jedną robotą. jak nie ma u ciebie pierścieni do ustawienia tulei i nie ma co wyciągnąć by ją wpuścić to machniesz na tokarce tulej od dołu górnego pierścienia o tyle co szlifiernia zdięła półblok.
Może to głupie pytanie, ale co zrobić jak po takiej operacji planowania półbloków oraz uzyskania właściwego osadzenia tulei (z reguły w silnikach bywa to 0.1 mm ponad krawędź bloku) okaże się że tłok w GMP wystaje minimalnie ponad górną krawędź tulei ?? Skoro wymiary tłoka oraz korbowodu się nie zmieniają, to musi do tego dojść skoro zmniejszymy wysokość bloku. Wystarczy grubsza uszczelka pod głowicę ??
Nie. W ifach masz półbloki i między dolny kadłub a półblok dajesz specjalne podkładki papierowe tak by uzyskać właściwa wysokość tłoka wzgłędem tulei.
To że w 4 VD 14,5/12-1 SRW są tzw. półbloki to wiem. Po co więc są dostępne uszczelki głowicy w różnej grubości ??
Może żeby zaworów nie chować?
To że w 4 VD 14,5/12-1 SRW są tzw. półbloki to wiem. Po co więc są dostępne uszczelki głowicy w różnej grubości ??
odpowiedz jest banalnie prosta ,grubsze uszczelki zakłada się żeby zmniejszyć ciśnienie na garkach a robi się to po planowaniu bloku
Półbloki do wyrzucenia. Popękane przy szpilkach no i jeden pękniety po obwodzie dziury w której leży tuleja po 1cm w prawo i lewo od szpilek.
Właśnie skoczyłem pobieranie narządu od dawcy z podwórka (zt 300) bo w okolicy nie ma czegoś co mógłbym włożyć
Jakby CI coś trzeba było a miałbym i byłoby to do rzeczy to mogę poratować to wal śmiało.
Dzięki. staram się ogarnąć to sam byle poszło to sprawnie. Mógłbym szukać po całym kraju ale na to trzeba czasu. Ewentualnie można wyłożyć 2200 i mieć nówki z węgier ile są warte?
Puki co wytargałem jeden z 300 i na pierwszy rzut oka wygląda ok. przynajmniej na środkowej szpilce nie widać pęknięć.
Żałuję że nie szukałem jakiegoś silnika z pół roku temu i mam nadzieję że jak to poskładam to przestanę żałować.
jak posprawdzasz części dokładnie i dokładnie go porobisz to problemy powinny ustać w końcu
JJ '82 napisał/a:To że w 4 VD 14,5/12-1 SRW są tzw. półbloki to wiem. Po co więc są dostępne uszczelki głowicy w różnej grubości ??
odpowiedz jest banalnie prosta ,grubsze uszczelki zakłada się żeby zmniejszyć ciśnienie na garkach a robi się to po planowaniu bloku
Ale w tym konkretnie silniku można uzyskać odprężenie poprzez zastosowanie grubszych uszczelek pod pół bloki. Tak samo w ten sposób uniknie się wystawania tłoka ponad tuleję w przypadku planowania pół bloku i właściwego ustawienia tulei względem płaszczyzny bloku, tak tłumaczył kolega bamreras powyżej. Po co więc te różne grubości uszczelek ??
uszczelka pod blokiem niweluje róznicę po szlifowaniu półbloku. Podkładamy tyle by było ile trzeba chyba 190,7. A uszczelka pod głowicą niweluje różnice powstałą na skutek szlifowania głowicy. Można by to załatwić to też uszczelką z pod bloku ale nie zawsze się ściąga półblok ściągając głowicę.
Zastanawia nie jak oszacować ilość szlifowań głowicy? półblok można zmierzyć głowicę niby też ale ile powinna mieć?
tomek1974 napisał/a:JJ '82 napisał/a:To że w 4 VD 14,5/12-1 SRW są tzw. półbloki to wiem. Po co więc są dostępne uszczelki głowicy w różnej grubości ??
odpowiedz jest banalnie prosta ,grubsze uszczelki zakłada się żeby zmniejszyć ciśnienie na garkach a robi się to po planowaniu bloku
Ale w tym konkretnie silniku można uzyskać odprężenie poprzez zastosowanie grubszych uszczelek pod pół bloki. Tak samo w ten sposób uniknie się wystawania tłoka ponad tuleję w przypadku planowania pół bloku i właściwego ustawienia tulei względem płaszczyzny bloku, tak tłumaczył kolega bamreras powyżej. Po co więc te różne grubości uszczelek ??
co wolisz założyć szybko uszczelkę pod głowicę czy bawić się dzień z uszczelkami-podkładkami pod półblocze ?
Strony Poprzednia 1 … 29 30 31 32 33 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo