81

Odp: Generalny remont

Kompletów oryginalnych DDR nie kupisz. Czy za 115 czy za 300, kupisz podróby  tylko inaczej zapakowane.

82

Odp: Generalny remont

Juz kupiłem zestaw. Kurcze czytałem inne posty i zauważyłem że podkładka pod głowice powinna miec ok.1,8[mm] - bede musiał zmierzyć co kupiłem. Jedna rzecz mnie zaintrygowała a mianowicie tylko 3 pierścienie na tłoku. Czy ktoś zakładał czwarty pierścień (wykonnie dodatkowego rowka) czy tak jak przewidział niemiecki konstruktor czyli tylko 3 pierścienie

83

Odp: Generalny remont

Oglądając tłoki, też byłem w szoku - tylko trzy pierścienie !
Chciałem kupić tłoki z dwoma pierścieniami zgarniającymi. Są do Ify ale dwucylindrowej, chłodzonej powietrzem(koparki i jakieś takie). Średnica nie pasuje. Chciałem naciąć rowek pod pierścień, poniżej sworznia - za cienki materiał. Jak się koniecznie uprzesz, musisz szukać tłoków od jakiś ciężarówek, być może Mercedes, Man, lub jeszcze inne. A tu już pojawiają się problemy. Oprucz średnicy, jeszcze umiejscowienie sworznia, jego średnica, wysokość całego tłoka, kształt komory wirowej, to chyba nie ma sensu. Tz. sens jest, tylko gimnastyki za dużo. Silnik W 50 jest długoskokowy, być może chelmuty stwierdziły (oby nie empirycznie), że dwa pierścienie zgarniające, zgarną cały olej ze ścianek cylindra. Dlatego dali jeden. Innego wytłumaczenia tego fenomenu nie mam. Ale w sumie to się sprawdza. Niech lepiej bierze parę setek oleju na 100 Mtg. i chodzi niż miałby tłok puchnąć. Wtedy byłby problem !
Uszczelki pod głowice faktycznie mają dwie grubości : 1,5 i 1,8 mm. Którą byś nie założył i tak Cię to nie zwalnia od mierzenia tłoków w GMP. Metod jest parę. Najlepsza jest najprostrza ! Kup sobie w sklepie papierniczym karton formatu A 5. Odrysuj na nim nową uszczelkę pod półbloki. Nie musisz wycinać, tylko odrysuj, może się przydać ! Poskładaj wszystko na sucho, bez silikonów, towotów i innych wynalazków (mówię o uszczelkach pod półbloki). Tłoki z pierścieniami i korbami włóż w cylindry i przykręć na czopach (posmaruj olejem i przykręć lekko, tak z 10 kG). Popatrz na tłoki w maksymalnym wzniosie. Denka tłoków nie mają prawa wystawać wyżej jak krawędź tulei. Dla pewności możesz nałożyć uszczelki pod głowicę (na sucho), założyć głowice i przykęcić (też z dychę). Obracaj wałem, miej wyczucie w ręku i wytęż słuch. Nie ma prawa nic blokować ani stukać ! Jakby coś się działo, na denkach tłoków powinien zostać ślad. Będziesz wiedział pod które półblocze karton podłożyć.
                                               Powodzenia

84

Odp: Generalny remont

czyli tak ma być z tymi pierścieniami.
A jaki jest moment dokręcenia głowicy oraz korbowodów?

85

Odp: Generalny remont

Korzystaj z opcji :szukaj!:  a jak jesteś leniwy to czytaj http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=456

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

86 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2008-01-22 16:27:20)

Odp: Generalny remont

Z pierścieniami raczej tak ma być.
Wg. instrukcji głowica 15 - 17 kG. O korbach i głównych nie piszą nic. Z plotek, gazet dla Pań i telewizji publicznej wiem (żartowałem), że jaka średnica gwintu, tyle kG x 1,5. Czyli głowica  17 - 24 kG, pokrywy trochę mniej, powiedzmy 16.

87

Odp: Generalny remont

a co z metalowymi podkładkami pod tulej(takie cienkie jak papier zakładane w górnej części tulei ) to pewnie nie będzie trzeba kartonu.

88

Odp: Generalny remont

Podkładkami miedzianymi Jarek, możesz wypoziomować tuleję względem półblocza. Płaszczyzna tulei (nie wystający rant), ma wystawać ponad powierzchnię półbloku nie więcej jak p...y kłak. Tak na oko 0,1 - 0,2 mm. U mnie wyszło od jednej do sześciu podkładek na tuleję. Masz rację, najpierw ustawić tuleje w półblokach, następnie uszczelki pod półbloki. W tej kolejności.

89

Odp: Generalny remont

Witam. Mam forszaja 303 i padł mi silnik. Gdzie w woj. łódzkim, konkretnie jestem z Łodzi, zrobią mi remont silnika. Z góry dziękuję za pomoc.

90

Odp: Generalny remont

Jak widać w poście wyżej Sławek jest z łódzkiego i ma to za sobą więc może ci pomoże

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

91

Odp: Generalny remont

Witam!
Podkładki pod tuleje powinny być stalowe, a nie miedziane. Znajdują się one w, delikatnie mówiąc, "dziwnych" zestawach naprawczych, szeroko u nas dostępnych. Lubią one "siadać", a zwłaszcza jak zakłada się ich więcej jak jedną. Skontroluj tuleje Sławku, bo aż sześć tych podkładek nie wróży zbyt długiego żywota silnikowi. A w ogóle dlaczego musiałeś dać ich aż tak dużo? Jeżeli półblok nie był aż tak wyrobiony, to tuleja z pewnością była wadliwa.
Stalowe podkładki występują w dwóch grubościach 0,1 i 0,2mm i tu też nie powinno sie ich zakładać więcej jak dwie.
Pozdrawiam

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

92 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2008-02-16 00:32:30)

Odp: Generalny remont

Powiedz Piotrze jaki ja mam wpływ na jakość części zamawianych telefonicznie, przysłanych kurierem i zapłaconych przy odbiorze ? Powiem więcej. Gdybym te tuleje kupował osobiście w sklepie, pewnie i tak bym je wziął. Nie jestem w stanie "na oko" odnotować różnicy 0,4 mm. na kołnieżu tulei. Chciałbym opierać się w takich przypadkach na wzajemnym podstawowym zaufaniu. Dostaję możliwie jak najlepszej jakości części, za nie płacę jak najbardziej prawdziwymi pieniędzmi. Proste ! Sytuacja hipotetyczna. Idę do Twojego sklepu obładowany worem precyzyjnych urządzeń pomiarowych: miary, wagi, czójniki, próbniki - po tuleje. Ty wzamian, moje pieniądze bierzesz pod światło słoneczne i sztuczne, pod laser, podczerwień i ultrafiolet, pod wodę i na wiatr. To jest chore !
Potrzebuję paru rzeczy od Ciebie. Jutro postaram się jakoś skontaktować.
                                         

Szanowny Adminie, mylisz się. Nie jestem po - jestem w trakcie !
Temat - ciśnienie oleju silnikowego.

93 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2008-02-16 01:29:42)

Odp: Generalny remont

Znam niestety ten ból. I dlatego właśnie jeśli chodzi np. o komplet uszczelek do silnika, to
od wielu lat już wcale takimi nie handlujemy, bo nie dość, że z reguły ich jakość pozostawia
wiele do życzenia, to jeszcze są niekompletne, zwłaszcza te dziwne komplety, w których
uszczelki pod kolektory wodne są wykonane z materiału, z którego wykonuje się jakąś warstwę podeszew do butów. Są na nich nawet rysunki małych bucików! Sam bym w to nie uwierzył, gdybm tego nie widział na własne oczy... Szkoda gadać. Niedawno, we współpracy z odpowiednimi osobami, skompletowaliśmy odpowiedni komplet uszczelek do silnika 4VD (uniwersalny dla Fortschritt'a i IFY W-50, bo są tu drobne różnice), składającego się z dokładnie ze 150 elementów w 61 pozycjach. Takich kompletów nawet oryginalna IFA nie miała:-) Niestety, polegliśmy w starciu cenowym z innymi kompletami, takimi jak np. opisanym wyżej, które nawet w połowie nie posiadają tego, co my oferowaliśmy. Szkoda, bo był to dobry pomysł i w gruncie rzeczy, według mnie, cena była też przystępna.
Pozdrawiam

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

94 Ostatnio edytowany przez pawlon (2008-02-20 15:38:21)

Odp: Generalny remont

Wczoraj w swoim powyciągałem tuleje i pod żadna z nich nie było podkładki ani metalowej ani miedzianej. w kpl. uszczelek też ich nie było i teraz nie wiem co robić - czy wstawiać nowe tuleje bez podkładek tak jak było? mam tylko te dwie gumowe, które idą w dolnej części pólbloku.
mam tez silnik z ciągnika z zatartym wałem a w ciagnik mam z samochodu który remontuję, i zauważalna róznica to jedynie pompa paliwowa (regulator wiekszy), brak wyjścia na obrotomież i pompa hydrauliczna wieksza i umieszczona z boku silnika. czy są jakieś różnice w pracy i czy taka zamiana bedzie w porządku?
i ostatnie pytanko: jaka jest wartośc momentu dokręcenia stopek korbowodowych? - czy ok.18 kG bedzie dobrze??

95

Odp: Generalny remont

Proponuję nie mniej niż 18 kG. Kołnież tulei ma wystawać ponad płaszczyznę półblocza, po to są te podkładki. W samochodzie mam silnik z taką samą pompą paliwową i regulatorem jak w forszaju - chodzi. Koło zamachowe i pasowe jest inne.

96

Odp: Generalny remont

przyjaciele co to możne być silnik po remoncie  pompa wtryskowa zez po remoncie dziś jechaliśmy górka o nachyleniu 30 stopni długość 2 km pusta przyczepa i nie dało rady jechać 4 szosowa może być przyczyna źle ustawiony kąt wtrysku i zapłon a jeżeli chodzi o te podkładki to u mnie są papierowe cieniutkie takie

97

Odp: Generalny remont

sławek proponujesz dokręcenie glowicy (śruba M16) i dokręcenie stopek korbowodowych (chyba M12 - nie mierzyłem) tym samym momentem??
W tej chwili kołnież tulei troche wystaje ponad pólblok. nie mierzyłem ale wystaje ok.0,1-0,2 mm. nie mam założonych podkładek! Ile powinien wystawać?
A z tymi róznicami to masz rację - zapomniałem o kole zamachowym

98

Odp: Generalny remont

marcin napisał/a:

przyjaciele co to możne być silnik po remoncie  pompa wtryskowa zez po remoncie dziś jechaliśmy górka o nachyleniu 30 stopni długość 2 km pusta przyczepa i nie dało rady jechać 4 szosowa może być przyczyna źle ustawiony kąt wtrysku i zapłon a jeżeli chodzi o te podkładki to u mnie są papierowe cieniutkie takie

Kąt początku wtrysku i zapłon to to samo, ale głównym powodem braku mocy może być właśnie źle ustawiony kąt początku wtrysku, lub odstojnik i filtr masz zapakowany, jak paliwo nie będzie dochodziło tyle co trzeba, to też będzie spadek mocy.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

99 Ostatnio edytowany przez marcin (2008-02-21 13:13:35)

Odp: Generalny remont

ciężko rano pali i dymi na biało . i nie daje rady z talerzówka 3,20 metra ciężką  ruska na II 4 trzeba to poprawić bo nie robota  chodzi o 323 zaczepiam do 303 ten wymiata i ma moc

100

Odp: Generalny remont

No tak, pytałeś o korby. Ja robię to tak, Srednica x 1,5 siła. Główne 24kG, korby 18 kG. Jak tyle wystają bez podkładek, to ich nie podkładaj. Zobacz PW.