Odp: Generalny remont
Kompletów oryginalnych DDR nie kupisz. Czy za 115 czy za 300, kupisz podróby tylko inaczej zapakowane.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Kompletów oryginalnych DDR nie kupisz. Czy za 115 czy za 300, kupisz podróby tylko inaczej zapakowane.
Juz kupiłem zestaw. Kurcze czytałem inne posty i zauważyłem że podkładka pod głowice powinna miec ok.1,8[mm] - bede musiał zmierzyć co kupiłem. Jedna rzecz mnie zaintrygowała a mianowicie tylko 3 pierścienie na tłoku. Czy ktoś zakładał czwarty pierścień (wykonnie dodatkowego rowka) czy tak jak przewidział niemiecki konstruktor czyli tylko 3 pierścienie
Oglądając tłoki, też byłem w szoku - tylko trzy pierścienie !
Chciałem kupić tłoki z dwoma pierścieniami zgarniającymi. Są do Ify ale dwucylindrowej, chłodzonej powietrzem(koparki i jakieś takie). Średnica nie pasuje. Chciałem naciąć rowek pod pierścień, poniżej sworznia - za cienki materiał. Jak się koniecznie uprzesz, musisz szukać tłoków od jakiś ciężarówek, być może Mercedes, Man, lub jeszcze inne. A tu już pojawiają się problemy. Oprucz średnicy, jeszcze umiejscowienie sworznia, jego średnica, wysokość całego tłoka, kształt komory wirowej, to chyba nie ma sensu. Tz. sens jest, tylko gimnastyki za dużo. Silnik W 50 jest długoskokowy, być może chelmuty stwierdziły (oby nie empirycznie), że dwa pierścienie zgarniające, zgarną cały olej ze ścianek cylindra. Dlatego dali jeden. Innego wytłumaczenia tego fenomenu nie mam. Ale w sumie to się sprawdza. Niech lepiej bierze parę setek oleju na 100 Mtg. i chodzi niż miałby tłok puchnąć. Wtedy byłby problem !
Uszczelki pod głowice faktycznie mają dwie grubości : 1,5 i 1,8 mm. Którą byś nie założył i tak Cię to nie zwalnia od mierzenia tłoków w GMP. Metod jest parę. Najlepsza jest najprostrza ! Kup sobie w sklepie papierniczym karton formatu A 5. Odrysuj na nim nową uszczelkę pod półbloki. Nie musisz wycinać, tylko odrysuj, może się przydać ! Poskładaj wszystko na sucho, bez silikonów, towotów i innych wynalazków (mówię o uszczelkach pod półbloki). Tłoki z pierścieniami i korbami włóż w cylindry i przykręć na czopach (posmaruj olejem i przykręć lekko, tak z 10 kG). Popatrz na tłoki w maksymalnym wzniosie. Denka tłoków nie mają prawa wystawać wyżej jak krawędź tulei. Dla pewności możesz nałożyć uszczelki pod głowicę (na sucho), założyć głowice i przykęcić (też z dychę). Obracaj wałem, miej wyczucie w ręku i wytęż słuch. Nie ma prawa nic blokować ani stukać ! Jakby coś się działo, na denkach tłoków powinien zostać ślad. Będziesz wiedział pod które półblocze karton podłożyć.
Powodzenia
czyli tak ma być z tymi pierścieniami.
A jaki jest moment dokręcenia głowicy oraz korbowodów?
Korzystaj z opcji :szukaj!: a jak jesteś leniwy to czytaj http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=456
Z pierścieniami raczej tak ma być.
Wg. instrukcji głowica 15 - 17 kG. O korbach i głównych nie piszą nic. Z plotek, gazet dla Pań i telewizji publicznej wiem (żartowałem), że jaka średnica gwintu, tyle kG x 1,5. Czyli głowica 17 - 24 kG, pokrywy trochę mniej, powiedzmy 16.
a co z metalowymi podkładkami pod tulej(takie cienkie jak papier zakładane w górnej części tulei ) to pewnie nie będzie trzeba kartonu.
Podkładkami miedzianymi Jarek, możesz wypoziomować tuleję względem półblocza. Płaszczyzna tulei (nie wystający rant), ma wystawać ponad powierzchnię półbloku nie więcej jak p...y kłak. Tak na oko 0,1 - 0,2 mm. U mnie wyszło od jednej do sześciu podkładek na tuleję. Masz rację, najpierw ustawić tuleje w półblokach, następnie uszczelki pod półbloki. W tej kolejności.
Witam. Mam forszaja 303 i padł mi silnik. Gdzie w woj. łódzkim, konkretnie jestem z Łodzi, zrobią mi remont silnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Jak widać w poście wyżej Sławek jest z łódzkiego i ma to za sobą więc może ci pomoże
Witam!
Podkładki pod tuleje powinny być stalowe, a nie miedziane. Znajdują się one w, delikatnie mówiąc, "dziwnych" zestawach naprawczych, szeroko u nas dostępnych. Lubią one "siadać", a zwłaszcza jak zakłada się ich więcej jak jedną. Skontroluj tuleje Sławku, bo aż sześć tych podkładek nie wróży zbyt długiego żywota silnikowi. A w ogóle dlaczego musiałeś dać ich aż tak dużo? Jeżeli półblok nie był aż tak wyrobiony, to tuleja z pewnością była wadliwa.
Stalowe podkładki występują w dwóch grubościach 0,1 i 0,2mm i tu też nie powinno sie ich zakładać więcej jak dwie.
Pozdrawiam
Powiedz Piotrze jaki ja mam wpływ na jakość części zamawianych telefonicznie, przysłanych kurierem i zapłaconych przy odbiorze ? Powiem więcej. Gdybym te tuleje kupował osobiście w sklepie, pewnie i tak bym je wziął. Nie jestem w stanie "na oko" odnotować różnicy 0,4 mm. na kołnieżu tulei. Chciałbym opierać się w takich przypadkach na wzajemnym podstawowym zaufaniu. Dostaję możliwie jak najlepszej jakości części, za nie płacę jak najbardziej prawdziwymi pieniędzmi. Proste ! Sytuacja hipotetyczna. Idę do Twojego sklepu obładowany worem precyzyjnych urządzeń pomiarowych: miary, wagi, czójniki, próbniki - po tuleje. Ty wzamian, moje pieniądze bierzesz pod światło słoneczne i sztuczne, pod laser, podczerwień i ultrafiolet, pod wodę i na wiatr. To jest chore !
Potrzebuję paru rzeczy od Ciebie. Jutro postaram się jakoś skontaktować.
Szanowny Adminie, mylisz się. Nie jestem po - jestem w trakcie !
Temat - ciśnienie oleju silnikowego.
Znam niestety ten ból. I dlatego właśnie jeśli chodzi np. o komplet uszczelek do silnika, to
od wielu lat już wcale takimi nie handlujemy, bo nie dość, że z reguły ich jakość pozostawia
wiele do życzenia, to jeszcze są niekompletne, zwłaszcza te dziwne komplety, w których
uszczelki pod kolektory wodne są wykonane z materiału, z którego wykonuje się jakąś warstwę podeszew do butów. Są na nich nawet rysunki małych bucików! Sam bym w to nie uwierzył, gdybm tego nie widział na własne oczy... Szkoda gadać. Niedawno, we współpracy z odpowiednimi osobami, skompletowaliśmy odpowiedni komplet uszczelek do silnika 4VD (uniwersalny dla Fortschritt'a i IFY W-50, bo są tu drobne różnice), składającego się z dokładnie ze 150 elementów w 61 pozycjach. Takich kompletów nawet oryginalna IFA nie miała:-) Niestety, polegliśmy w starciu cenowym z innymi kompletami, takimi jak np. opisanym wyżej, które nawet w połowie nie posiadają tego, co my oferowaliśmy. Szkoda, bo był to dobry pomysł i w gruncie rzeczy, według mnie, cena była też przystępna.
Pozdrawiam
Wczoraj w swoim powyciągałem tuleje i pod żadna z nich nie było podkładki ani metalowej ani miedzianej. w kpl. uszczelek też ich nie było i teraz nie wiem co robić - czy wstawiać nowe tuleje bez podkładek tak jak było? mam tylko te dwie gumowe, które idą w dolnej części pólbloku.
mam tez silnik z ciągnika z zatartym wałem a w ciagnik mam z samochodu który remontuję, i zauważalna róznica to jedynie pompa paliwowa (regulator wiekszy), brak wyjścia na obrotomież i pompa hydrauliczna wieksza i umieszczona z boku silnika. czy są jakieś różnice w pracy i czy taka zamiana bedzie w porządku?
i ostatnie pytanko: jaka jest wartośc momentu dokręcenia stopek korbowodowych? - czy ok.18 kG bedzie dobrze??
Proponuję nie mniej niż 18 kG. Kołnież tulei ma wystawać ponad płaszczyznę półblocza, po to są te podkładki. W samochodzie mam silnik z taką samą pompą paliwową i regulatorem jak w forszaju - chodzi. Koło zamachowe i pasowe jest inne.
przyjaciele co to możne być silnik po remoncie pompa wtryskowa zez po remoncie dziś jechaliśmy górka o nachyleniu 30 stopni długość 2 km pusta przyczepa i nie dało rady jechać 4 szosowa może być przyczyna źle ustawiony kąt wtrysku i zapłon a jeżeli chodzi o te podkładki to u mnie są papierowe cieniutkie takie
sławek proponujesz dokręcenie glowicy (śruba M16) i dokręcenie stopek korbowodowych (chyba M12 - nie mierzyłem) tym samym momentem??
W tej chwili kołnież tulei troche wystaje ponad pólblok. nie mierzyłem ale wystaje ok.0,1-0,2 mm. nie mam założonych podkładek! Ile powinien wystawać?
A z tymi róznicami to masz rację - zapomniałem o kole zamachowym
przyjaciele co to możne być silnik po remoncie pompa wtryskowa zez po remoncie dziś jechaliśmy górka o nachyleniu 30 stopni długość 2 km pusta przyczepa i nie dało rady jechać 4 szosowa może być przyczyna źle ustawiony kąt wtrysku i zapłon a jeżeli chodzi o te podkładki to u mnie są papierowe cieniutkie takie
Kąt początku wtrysku i zapłon to to samo, ale głównym powodem braku mocy może być właśnie źle ustawiony kąt początku wtrysku, lub odstojnik i filtr masz zapakowany, jak paliwo nie będzie dochodziło tyle co trzeba, to też będzie spadek mocy.
ciężko rano pali i dymi na biało . i nie daje rady z talerzówka 3,20 metra ciężką ruska na II 4 trzeba to poprawić bo nie robota chodzi o 323 zaczepiam do 303 ten wymiata i ma moc
No tak, pytałeś o korby. Ja robię to tak, Srednica x 1,5 siła. Główne 24kG, korby 18 kG. Jak tyle wystają bez podkładek, to ich nie podkładaj. Zobacz PW.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo