21

Odp: Silnik kilka pytań

jak to przegwintowałem ? na jaki gwint ?.
kilka dni temu założyłem do 303 świece płomieniową od mf 12v za 13zł ona ma gwint calowy i ma mniejszą średnicę od ify a w 323 w leyland mam oryginalną świecę 24v i średnica jeszcze mniejsza i gwint metryczny zasilanie ropą poprzez kranik , przerobiłem to na zbiornik z naftą od nafty pali od pierwszego strzała zarówno i 303

22

Odp: Silnik kilka pytań

ja mam wszystko w oryginale i nie narzekam podgrzewam zaczynam kręcić i ciągnik pali od kopa

Nie ma to jak FORTSCHRITT

23

Odp: Silnik kilka pytań

Ba Tomek  ja w swoim dużo rzeczy miałem nie sprawne albo  rozwalone.   Nie  pamiętam ale wkręcona  jest w  jakąś   tulejkę   . Nie znalazłem gwintownika  calowego   do tulejki to  świecę  poprawiłem narzynką  metryczną i jakoś to tam wkręciłem . Taka partyzantka . Zegar temp.    mam ruski do  tego nie  jest  elektryczny  bo mi elektryczne  zawyżały albo  zaniżały odczyty .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

24

Odp: Silnik kilka pytań

nam się tyle trafiło te 17 lat temu ze jak przyjechał do polski to go ojciec kupił i tu nie pracował tylko jak go zdjęli z lawety i się pojawił w anonsach to go kupił taki zakup w ciemno w tamtych czasach ale powiem szczerze było warto

Nie ma to jak FORTSCHRITT

25 Ostatnio edytowany przez kellyq (2018-01-30 22:04:54)

Odp: Silnik kilka pytań

dzisiaj dokręciłem głowice i chyba jedna nakrętka jest do d... bo miałem wrażenie że zaraz się przekręci a klucz dynamometryczny jeszcze nie pstryknął. Jak bym ją odkręcił i wymienił razem ze szpilką bez ruszania reszty było by tak dobrze cz zrzucać jeszcze raz głowice i na nową uszczelkę poskręcać?

26

Odp: Silnik kilka pytań

Jak tylko jedna to normalnie wymień i nie przejmuj się.

27

Odp: Silnik kilka pytań

Dzięki, udało się, wymieniłem tylko nakrętkę i jest gitara

Dzisiaj dałem też uszczelkę wymiennika ciepła bo trochę puszczała, wyczyściłem przy okazji filtr siatkowy. Wtryski poszły do regulacji, jeden już zaczynał lać, wymiana skończyła się tak że przy odkręcaniu puściły kołki ustalające i kicha.. oddałem do regeneracji. Jak odkręcać te końcówki żeby kołki były całe i nie ścinały się? Doradzicie też od czego przypasować czujnik i zegar temperatury wody, gwint bodajże M18x1.5

28

Odp: Silnik kilka pytań

Trzeba dorobić sobie ściągacz bezwładnościowy z odważnikiem 2 kg i nie ma opcji ze nie wyskoczy

GG 16238418

29

Odp: Silnik kilka pytań

Ja do swojego kupowałem taki zegar z czujnikiem
https://www.thu.pl/pl/p/Zegar-temperatu … 2C0-m/2498

tylko ,wydaje mi się ,że był tańszy...

30

Odp: Silnik kilka pytań

Pasuje też czujni od MTZ tylko trzeba tam trochę pokombinować z czujnikiem, ale to  wychodzi tanio, mi to przerabiał znajomy tokarz przy 323 kiedyś

31

Odp: Silnik kilka pytań

Kamil2610 napisał/a:

Trzeba dorobić sobie ściągacz bezwładnościowy z odważnikiem 2 kg i nie ma opcji ze nie wyskoczy

chodziło mi o to że przy odkręcaniu końcówki wtrysku było trach, pękły kołki ustalające położenie końcówki wtrysku i przy okazji przerysowały powierzchnię styku i wtrysk poszedł do regeneracji

odnośnie wskaźnika chyba jestem skłonny na ten od MTZ albo też znalazłem od c385 sam już nie wiem.

32

Odp: Silnik kilka pytań

A jaki masz gwint bo 385.   ma m14x1.5 a Ty pisałeś coś o m18

Te czujniki od Ursusa są tanie ale też wykonane tak sobie bo każdy  ma inny opór a co za tym idzie wskazania
Zastaw z zegarem kosztuje ok 50 zł

33 Ostatnio edytowany przez kellyq (2018-02-02 19:27:20)

Odp: Silnik kilka pytań

a ten od MTZ to jaki tam będzie gwint bo nie mogę się doszukać?


https://static.abstore.pl/img/agri-truck/d6c3aa94-d6ad-45b0-9d12-7ed3dcda235c/l/wskaznik-temperatury-wody-oleju-mtz-.jpg

34

Odp: Silnik kilka pytań

Niech ktoś napiszę proszę jak dokładnie zakładać ten półblok z tulejami na tłoki żeby się nie narobić, a właściwie to nie nadźwigać bo trochę to waży. Jeszcze jakim momentem dokręcać śruby półbloku bo nie mogę się doszukać.

35

Odp: Silnik kilka pytań

Ja robiłem to przy pomocy wciągarki łańcuchowej. Nie trzeba nic dźwigać i można delikatnie opuszczać głowicę z półblokami. Ważne jest zawieszenie wciągarki w odpowiednim miejscu nad silnikiem. Moment dokręcania śrub półbloków nie ma (chyba) większego znaczenia.

36

Odp: Silnik kilka pytań

a jeśli nie posiadam wyciągarki ?

37 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2018-02-21 16:27:42)

Odp: Silnik kilka pytań

No to musisz kupić 1m pręta gwintowanego chyba 16mm
Tniesz go 2x 35cm
wkręcasz zamiast dwóch środkowych szpilek które trzymają półblok
Na pręta dajesz nakrętkę na nią podkładkę ustawiasz tak z 10 cm od góry może 15 nie pamiętam stawiasz na tym półblocze i potem kluczem bądź ręką kręcisz nakrętkami i pólblok opada.  Na koniec podkładasz 2 łaty by półblok się na nich oparł a ty mógł spokojnie wykręcić pręty wyjąć nakrętki podkładki......

Zazwyczaj całą operację robię sam  10min i pólblok na miejscu ...
Pamiętaj o tulejkach ustalających półbloki no i o uszczelkach I pamiętaj ze uszczelki regulują wysokość tłoka i mniej tym większe sprężanie im więcej tym mniejsze sprężanie



Co do tego termometra mam taki i jak dobrze pamiętam to gwint jest tam "polski" nie ruski np lewy jak przy lewym kole ruskiego rozrzutnika wink
Problem jest tylko z długością tego pindolka co się wkłada jest za długi.... trzeba dać jakąś przedłużkę nie pamiętam co to u mnie było mufka i nypel?.
Zawsze możesz kupić coś takiego ja mam w kombajnie http://termoplus.pl/produkt/termometry- … ki/tpm150/
Wychodzi jakieś 50zł z przesyłka.  Rozwiercasz oryginalny czujnik i wklejasz sondę. tylko trzeba jakoś kabel wzmocnić usztywnić na końcu sondy bo wibracje go wykańczają

38

Odp: Silnik kilka pytań

Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi dobry człowieku. Dzięki

39

Odp: Silnik kilka pytań

kellyq napisał/a:

załączam zdjęcia pompy, zalałem dzisiaj do niej 0,7 litra turdusa, takie gdzieś zdjęcie znalazłem i tam było opisane które otwory od czego i ile oleju. co myślicie bo mi się wydaje że boczny dekielek nie jest od tej pompy bo pod nim są otwory na 6 śrubek a on jest przykręcony tylko na dwie


https://s17.postimg.org/tnz5tbbl7/IMG_2 … 25_HDR.jpg https://s17.postimg.org/8ebjihaq3/IMG_2 … 36_HDR.jpg https://s17.postimg.org/qfuogq7gb/IMG_2 … 42_HDR.jpg https://s17.postimg.org/wutpcxobf/IMG_2 … 48_HDR.jpg

https://s17.postimg.org/vfs4o8i3f/IMG_2 … 52_HDR.jpg


dzisiaj też ściągałem głowice tylną bo troszkę puszcza olej, oddam do planowania, proszę napiszcie jak dokręcać i jakim momentem.

tuleje w pięknym stanie, podobno 4 lata temu robione w Grudziądzu no i chyba wychodzi że prawda, także jestem zadowolony. wink

Nie chcę krakać, ale ta pompa wtryskowa nie wygląda za ciekawie, tzn., takie pompy występowały tylko w pierwszych wersjach tego silnika w latach 60-tych ubiegłego tysiąclecia i jeżeli od tamtego czasu nikt w niej nic nie robił, to już ponad pół wieku ma przelatane za sobą... Nie chodzi mi o korpus gdzie są sekcje, bo to pewnie nie raz było już tu robione (chociaż nie wiadomo czy i jak), ale o sam regulator i dolny korpus z wałkiem krzywkowym... Tam jest łącznie 7 łożysk i jeżeli nikt nigdy ich nie wymieniał, to może być kiepsko. Jak masz jakiegoś ifoskiego pompiarza w okolicy, to najlepiej daj mu ją do sprawdzenia.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

40

Odp: Silnik kilka pytań

Niestety w okolicy nie ma ifoskich pompiarzy, wystarczy że dałem wtryski do sprawdzenia to mi urwali kołek ustalający w korpusie wtrysku. Także jeśli pompa zacznie coś niedomagać to chyba a wręcz na pewne wyślę ją do Pana.

Wczoraj odbył się test drogowy, zapala, chodzi perfecto, po drodze miałem jeszcze niespodziankę z pompą wody ale operacja wymiany bebechów przebiegła pomyślnie. Jestem mega zadowolony. Powoli dopieszczam wszystko, ale powiem wam że w porównaniu z c330 jest moc.