Odp: Awaria sprzęgła w 303
ULS to tak zwany zółw włancza się go wajchą umieszczoną zaraz pod tą od WOM
GG 5280421 Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Awaria sprzęgła w 303
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ULS to tak zwany zółw włancza się go wajchą umieszczoną zaraz pod tą od WOM
kiedyś zastanawiałem się po co w 323 jest na pompie sprzęgła czujnik i przy okazji remontu doszedlem, jest właśnie po to żeby przy załaczonej proselekcji można było zatrzymać ciągnik kiedyś to nie działało i jak próbowałem uls to też mi sie przytrafiło na szczescie na drodze polnej że nie mogłem go zatrzymać teraz już działa i jest ok
Macher, co połączone jest z tym czujnikiem na pompie sprzęgła ?
U mnie czujnik jest, ale żaden kabel od niego nie odchodzi.
Panowie to jest wątek o 303
Witam ponownie
Wracam do tematu rwania śrub w sprzęgle 303d. Rozebrałem sprzęgło na części pierwsze. Okazało się że jedna ze śrubek od wyciskania drugiego stopnia sprzęgła była ułamana. Wymieniłem wszystkie te krótkie śruby na nowe utwardzane 8,8. Tarcza sprzęgła pierwszego jak i drugiego stopnia były ok. Jedynie na dociskach były niewielkie rysy. Wszystko to dokładnie wyczyściłem i poskładałem idealnie wyregulowane. Założyłem trzy oryginalne śruby o twardości 10,9. Zauwarzyłem że po naprawie pedał sprzęgła już nie faluje i mam sprawny drugi stopień sprzęgła. Jednak znowu urwała mi się jedna z trzech śrub wysprzęglająca pierwszy stopień. Teraz to już naprawdę niewiem gdzie szukać problemu. Może ktoś coś poradzi???
Szanowny Imienniku !
Z tego co wiem (Tata o tym mówił), powinno się przetoczyć tarcze dociskowe i koło zamachowe. Wtedy byś był pewny na bank, że jest OK. Mnie się akurat udało. Może dlatego że nie było żadnych rys, nie przetaczałem. W Twoim przypadku przydałoby się.
Masz oczywiscie rację Jednak mój starszy stwierdził że przy tak drobnych rysach nie jest to konieczne. Jest mechanikiem więc nie bendę się kłócił A tak na logikę to moim skromnym zdaniem rysy na dociskach mogą zaszkodzić tarczy ponieważ pracują w innej płaszczyznie niż śruby które mi rwie. No ja to juz nic nie wiem .... czekam na każdą opinię....
Ja rozwiazałem problem sprzęgła - był to wina docisku, jedną z dwóch śrub urwało i niedociskało tak jak [ul]trzeba[/ul]
do slawek001 najpierw zmow zdrowaske potem odpal ciagnik i na luzie wczolgaj sie pod niego i popatrz czy cale sprzeglo rowno chodzi moze je telepac na boki i wtedy rwie sruby a nawet lapki od sprzegla .Pekaja sruby dlatego ze pracuja i maja jakies dziwne naprezenia.jak wcisniesz sprzeglo laczy sie z lozyskiem wyciskowym i wtedy moze cos poszarpywac .sprawdz to dokladnie bo nawet jeden milimetr odchylu to juz potezne sily daje
ja chciałem się zapytać ile czasu jest wymiana tarczy sprzęgłowej w 303 bo mi przy obciążeniu sprzęgło zaczyna się ślizgać co to może być ?
przepraszam ,zapomniałem się jeszcze zapytać czy trzeba wyciągać silnik .
nierobiłem tego ale silnika nie musisz wyciagac (chyba ze chcesz ) trzeba go odsunac do przodu na przedni most
a chciałem się jeszcze zapytać właśnie co to może być , bo gdy coś robie np orke to ciągnik mi zaczyna stawać tzn tak jak by sprzęgło się ślizga , co to może być
brak luzu pomiędzy łożyskiem a łapkami sprzęgła a o regulacji poczytaj uważnie forum wszystko jest tam dokładnie opisane i sprawdź czy masz odpowietrzony układ oraz opisz dokładniej obiawy
Moim zdaniem zrywanie śrub na sprzęgle to zbyt szybkie wysprzęglanie się po zwolnieniu pedału sprzęgła.Mówiąc prosto to szarpanie.
Albo źle wyregulowane łapki.
jesli sróby sie zrywaja przy szarpaniu to ja chyba powinienem ich juz troche zuzyc to nie bedize od szarpania zrywanie musi byc od czegos innego
Wytłumacze to inaczej bo jeśli nie od szarpania to na pewno od zbyt szybkiego wysprzęglania bo biorąc na logike to te śruby są ciągniete przy naciskaniu sprzęgła a 303 ma siłownik pneumatyczy i może za szybko to robi ja jak miałem 303 to przerobiłem spezęgło na mechaniczne i nigdy nie miałem problemów ze sprzęgłem dopiero tutaj dowiedziałem się że to dosyć powszechne zjawisko.Słyszałem że od szarpania to psują się gumy i przy gaszeniu jest głośny rumot jak pierwszy raz to usłyszałem to myślałem że korbowód sie urwał.
To że sprzęgło jest pneumatyczne to chyba plus. Ja puszczam w swoim 303 gwałtownie sprzęgło a pedał mimo wszystko wraca sam bardzo powoli i nie ma żadnych szarpnięć
to chyba kazdy sprzet ma inaczej u kumpla pedal sprzegła wraca wraz z noga a sprzegło a ciagnik pomalu rusza
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Awaria sprzęgła w 303
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo