Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Awaria sprzęgła w 303
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
dzięki za rady. teraz metodą prób i błedów będę sprawdzał co i jak może wszystko się uda zrobić bo wiosna za pasem
panowie ! z tego co słyszałem to są dwa sprzęgła gumowe i mają różne rozmiary
jaki rozmiar jest w 303 ?
Tatamarty gdzie jest opisany sposób wymiany sprzęgła (tarcza docisk),nie mogę znaleźć a prawdę mówiąc uruchomiłem ciągnik po zimie i biegi nie wchodzą.
W tamtym roku był problem z śrubami oraz ślizganiem sprzęgła ale teraz to już chyba kompletnie się zepsuło.
Pozdro
Dzień dobry Bohun !
Dzień dobry Bohun ! Jest taka opcja na każdym forum która nazywa się :szukaj!:
Po za tym, to nie jest sprzęgło jak w samochodzie, że piszesz sobie "tarcza docisk" Sprawdź najpierw hydraulikę sprzęgła, pompki i wysprzęglik, a potem jeśli to nie pomoże dopiero ewentualnie zabieraj się za wymiane tarczy i przetaczanie docisku, oraz wymianę sprężyn dociskujących, bo możliwe że kilka szt jest pękniętych.
Bohun napisz może jaki masz ciągnik. To jest wątek o sprzęgle w 303 tata pisze o 323 trochę się namieszło.
A może porostu ci się skleiło to sprzęgło? miałem tak w kombajnie dwa razy jak zmókł i stał kilka dni. nie wiarygodne ale prawdziwe!!
Wiec jeżeli jesienią było ok to nie mogło się popsuć samo od stania
ciągnik 303 dzisiaj wejde pod niego i zobacze
dzisiaj wejde pod niego i zobacze
Sam nic nie zrobisz potrzeba 2 osób , myślę że to kwestia regulacji
ruszyłem tymi wajchami po prawej stronie pod kierownica i ruszyło (moze sie skleiły)
ale mam problem z właczaniem przekaznika wałka mocy jak chce włączyc to zgrzyta musze wyłączyc ciaginc i na włączonym wałku zapalac -cos poradzicie w tm temacie?
Przyznam ze mało sie znam na marce fortshritt
to masz źle wyregulowane sprzęgło. te wajchy którymi ruszałeś to włączniki wałka i tzw żółwia.
Jeżeli w zeszłym roku nie zajeździłeś tarczy to wystarczy regulacja i powinno wszystko latać.
Tego jak wyregulować poszukaj na forum na pewno już jest napisane a poco się powtarzać
Nie mam zdjęcia więc opowiem stań z prawej strony tak jak się wchodzi do ciągnika odkręć blaszkę tą przy kabinie i odkręć małą blaszkę na obudowie sprzęgła tam są takie śruby na 13 klucz są 3 .Ustaw je na 1milimetr i powinno być dobrze.
wyregulowałem (zreszta wczesniej tez mialem problem ze śrubami-pekały) i nadal jest to samo próbuje właczyc wałek i zgrzyta (nie daje sie załączyc )moze jest cos o czym nie wiem w tym ciągniku,jakis przełacznik..itp.
Nie możesz włączyć wałka bo za mało jest wciskane sprzęgło wejdz pod niego i niech ktoś wciśnie sprzęgło jak łapki się schowają to znaczy że jest dobrze i ja już nic nie pomogę.
wszedlem dzisiaj pod traktor i mam wrazenie ze wszystko jest zuzyte :tarcza sprzegla,łozysko,docisk,lapki..itd
Mieć wrażenie to możesz, że jest np zimno...
A co do zużycia elementów sprzęgła, to możesz stwierdzić to jedynie w sposób praktyczny, np mierząc długość łapek w miejscu styku z łożyskiem i porównać pomiar z wymiarem nominalnych części, zużyta tarcza nie będzie powodem braku rozsprzęglenia, może tylko ewentualnie występować poślizg sprzęgła przy zużytej tarczy, łożysko oporowe dopóki się nie rozsypie to jest dobre, może ewentualnie hałasować podczas wciskania sprzęgła, a gdy się już rozwali, to sprzęgło w ogóle nie będzie działać, bo nie będzie miało co popchnąć łapek. Masz kolego rozregulowane totalnie całe sprzęgło i stąd ten bałagan, regulacja wymaga troche precyzji i dokładności, to nie jest przebierka cebuli.
zacznij od łopatek tzn luzu miedzy nimi a łożyskiem oporowym, 5 min roboty a możne pomoże
w 323 pomiędzy łopatkami a łożyskiem według instrukcji powinno być 5 mm, nie wiem jak jest w 303 i 300 generalnie jak będzie mniej to nie powinno sie nic stać. Najważniejsze by były ustawione równo i nie dotykały łożyska. Reguluje się je odkręcając albo dokręcając 3 śruby na klucz 19 zobaczysz je od spodu na są rozmieszczone na skraju docisku pewnie mają kontry i takie nacięcia na śrubokręt
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Awaria sprzęgła w 303
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo