Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » na ile ustawiacie luz zaworowy {szczeline zaworowa}
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Wielkie dzieki za pomoc. Jak ustawie to napisze czy udało sie.
Powiem szczerze ustawianie zaworów nie jest aż takie dokładne jest jedna zasada nie mogą być ustawione za ciasno a czy luz ma 0,3 czy 0,5 to niema żadnego znaczenia ale jak ktoś lubi dokładność to życzę miłej zabawy.
Jak by nie miało znaczenia to producent podawał by luz np. ~0,3 mm. Za mały luz może na rozgrzanym silniku powodować niedomykanie i tym samym wypalanie się zaworów, za duży zaworów z kolei będzie powodować wybijanie się gniazd, grzybków, dźwigienek i szybsze zużycie krzywek. plus późniejsze i krótsze otwieranie się zaworów. Tak źle i tak niedobrze.
Najlepiej ustawić najdokładniej jak się da
Powiem szczerze ustawianie zaworów nie jest aż takie dokładne jest jedna zasada nie mogą być ustawione za ciasno a czy luz ma 0,3 czy 0,5 to niema żadnego znaczenia ale jak ktoś lubi dokładność to życzę miłej zabawy.
Jesteś w wielkim błędzie kolego, chyba nigdy nie zwracałeś uwagi na różnice w pracy silnika przed i po ustawieniu zaworów...
Przed ustawieniem wyraźnie słychać klekot, silnik inaczej kopci, kultura pracy jest gorsza, a jeśli chodzi o luzy zaworowe przed ich prawidłowym ustawieniem, to odchyły są rzędu ok 0,05mm, z reguły za dużo - tak niewiele a jak duże to ma znaczenie, no ale jeśli Ty nigdy dokładnie nie ustawiałeś zaworów i dla Ciebie różnica 0,3 mm nie ma żadnego znaczenia, to skąd możesz wiedzieć jak pracuje silnik z prawidłowo ustawionymi zaworami... :hmmm: Popraw się kolego
Zróbmy tak ja będę jeżdził na żle ustawionych zaworach a ty na dobrze ustawionych i wszyscy będziemy szczęśliwi.
to ja mam tu pytanie, chce sprawdzić zawory w sieczkarni. i mam instrukcję:
[img=http://img340.imageshack.us/img340/6083/scan0001ou.th.jpg]
co to znaczy przekrycie na cylindrze? który zawór jest wlotowy a który wylotowy? jak mam rozumieć schemat na dole kartki?
Czy to pytanie Fenol nadal jest aktualne?
jasne:)
Ależ proszę bardzo.....
E (Ein) to jest zawór ssący, a A (Aus) to jest zawór wydechowy.
W silnikach o liczbie cylindrów 4 czy 6 dwa tłoki zawsze chodzą parami czyli tak samo, ale znajdują się one w przeciwnych stanach pracy, w tzw. przeciwfazie. Parami w tym wypadku chodzą tłoki: 1 z 6, 2 z 5 i 3 z 4. W momencie gdy te dwa tłoki podjeżdżają do GMP, to jeden z nich kończy suw wydechu i zaraz zaczyna suw ssania, a drugi kończy suw sprężania i zaczyna suw pracy. Pozostałe znajdują się w innych stanach, ale to nas już w tym wypadku nie interesuje.
Przekładanie się zaworów (mijanka, wahanie itp.) jest to właśnie ten moment, kiedy zamyka się zawór wydechowy i otwiera ssący, czyli kiedy kończy się suw wydechu i zaczyna suw ssania. Ten moment zauważysz wówczas, gdy przy delikatnym kręceniu silnikiem (o kilka stopni tam i z powrotem), jeden zawór będzie się zamykał, a drugi zaraz za nim będzie się otwierał. W takim stanie jest zawsze tylko jedna para zaworów w silniku i w tym momencie te dwa zawory są zaatakowane krzywką ssącą i wydechową wałka rozrządu i nie można ich regulować. Sprawdzać i regulować można wówczas zawory z przeciwległego tłoka, ponieważ tam właśnie te zawory są zamknięte (kończy się sprężanie i zaczyna praca) i nie są one zaatakowane krzywkami wałka. Regulować wówczas można jeszcze kilka innych zaworów, ale żeby nie komplikować sprawy, skupmy się na tym prostszym przypadku. Można wówczas także obrócić wał korbowy silnika o 360º, co spowoduje, że wałek rozrządu obróci się o 180º i stan pracy w tym cylindrze zmieni się na przeciwległy (sprężanie - praca), zawory nie będą zaatakowane i będzie można tu wykonać ich sprawdzenie i regulacje. Taki manewr jest opisany w tej instrukcji, ale jest on zbędny, bo musimy wówczas dwa razy więcej kręcić silnikiem.
Tak więc, podsumowując, jeżeli tłok nr 6 jest na wahaniu (mijance, przekładaniu się zaworów), to sprawdzamy i regulujemy zawory na tłoku przeciwległym, czyli tłoku nr 1. Dalej kręcimy silnikiem zgodnie z jego obrotami i na mijankę wchodzą zawory z tłoka nr 2 i wówczas regulujemy zawory z tłoka nr 5. Potem przekładać będą się zawory z tłoka nr 4 i regulować będziemy zawory na tłoku nr 3. Później tak samo, tylko w odwrotnej kolejności. To przedstawia opis z prawej dolnej części strony.
Generalnie jednak w przypadku regulacji zaworów, nie ma znaczenia od której strony będziemy liczyć tłoki silnika i w którą stronę będziemy nim kręcić, bo zawsze regulować będziemy zawory na tłoku przeciwległym do tłoka z akurat przekładającymi (mijającymi) się zaworami. Trzeba tylko uważać, żeby żadnych zaworów nie pominąć.
PiotrK a mógłbyś to wyjaśnić jaśniej to znaczy czym różni się ustawianie zaworów w ciągniku 4cyl. a w sieczkarni 6cyl. pytam bo taką kupiłem.
no chyba jasno opisane zostało. W 4 cyl robisz to dla par 1-4 i 2-3 a dla 6 cyl robisz dla par 1-6, 2-5 i 3-4.
Marku, w obu tych silnikach zawory ustawiasz analogicznie, z uwzględnieniem tego co napisał maxi.
Dziękować Piotrze zaraz zabieram się za sieczkarkę
mam pytanie
dziś ustawiałem zawory w ciągniku jako moment w którym zabierałem się za badanie luzów wybrałem maksymalne wychylenie się tłoczka w pompie wtryskowej- jakoś nie potrafiłem tego zrobić patrząc na króćce wychodzące z pompy. W każdym razie gdy tylko zobaczyłem że tłoczek dalej już nie posuwa się w górę brałem się za regulację zaworów. I tu mam wątpliwość bo kręcąc jeszcze wałem przez pewien czas tłoczek pozostaje w bezruchu i dopiero po dalszym kręceniu opada. kiedy następuje idealny moment do ustawienia luzu zaworowego? dokładnie moment zatrzymania się tłoczka czy środek jego bezruchu? czy też nie ma to żadnego znaczenia? kolejne pytanie jak ciasno ma przechodzić szczelinomierz przez szczelinę, ustawiłęm tak że było ciasno czy może jednak powinien przechodzić na spokojnie?
kolejne pytanie jak ciasno ma przechodzić szczelinomierz przez szczelinę
Ciekawe pytanie i co user to pewnie inna odpowiedź nie może za luźno bo będzie za luźno , jak będzie ciasno to też źle bo wówczas sprężyna się poddaje i jest za ciasno co mogę doradzić z wyczuciem kolego z wyczuciem
Nigdy nie mówię nigdy, dziś zrobię wyjątek. Nigdy nie widziałem i nigdy nie słyszałem o sposobie ustawiania zaworów na podstawie widoku sekcji tłoczących pompy wtryskowej. Pawelg ten system preferuje, widocznie Jemu się sprawdza i dobrze służy - niech jak najdłuży.
Ja Ci Fenol podpowiedziałem sposób pewniejszy, a na pewno prostszy w wykonaniu, bardziej precyzyjny. Wybrałeś opcję nr 2, teraz pytasz jak ? Ano tak, że skoro nie widzisz punktu wtrysku w króćcach pompy wtryskowej, znaczy że wiele więcej nie zobaczysz - bo nie chcesz zobaczyć. Dałeś pełną dawkę paliwa, czyli pedał decha ?
Nie ustawisz zaworów na podstawie zdjętego dekielka z pompy. Za łagodny wznios krzywki wałka pompy, żeby to zrobić precyzyjnie, chyba że lata praktyki stoją za tym manewrem.
Mechanik też człowiek, ma rodzinę na utrzymaniu, dzieci do wykarmienia - daj mu zarobić.
Najprościej chyba na mijanie zaworów, co do "jak ciasno", to też zależy jak dźwigienki są wybite.
Nigdy nie mówię nigdy, dziś zrobię wyjątek. Nigdy nie widziałem i nigdy nie słyszałem o sposobie ustawiania zaworów na podstawie widoku sekcji tłoczących pompy wtryskowej. Pawelg ten system preferuje, widocznie Jemu się sprawdza i dobrze służy - niech jak najdłuży.
A w moich stronach za najpewniejszy sposób (Ja i moi koledzy) uważamy ten na podstawie widoku sekcji. Ten stosujemy i jest OK. Na prawdę jest godny polecenia, bo niezależnie od tego czy coś wyciekło z rurki czy nie to sekcja idzie do góry i można na podstawie kąta wyprzedzenia wtrysku obliczyć bardzo precyzyjnie GMP No i nie trzeba potem chechłać, żeby odpowietrzyć rurki i wtryskiwacze. Ale co kraj to obyczaj, a co chałupa to zwyczaj, to niech każdy robi tak jak mu wygodnie i jak umie najlepiej. Pozdrawiam wszystkich! :beer:
kurcze nie dałem dawki paliwa na maksa teraz już wiem dlaczego nie mogłem dostrzec momentu wytrysku paliwka ale ze mnie guła...cóż będzie poprawka a przynajmniej test. Dziękuję za Pomoc co do mechaników dałbym zetora albo ursusa ale nie forszaja nie chcę słuchać pytań w rodzaju "co to za wynalazek?" z resztą w mojej okolicy mechanicy strasznie łupią.
Widok sekcji bardzo dobrze odzwierciedla to, co dzieje się w silniku i chyba nawet jest lepszy od szukania mijanki zaworów, inna sprawa, to to że można zniszczyć uszczelkę pokrywki pompy wtryskowej i ją rozszczelnić. Przy ustawianiu zaworów nie ma znaczenia, gdzie sekcja się znajduje, czy dopiero rusza w górę, czy jest u góry, czy już opada. Ważne, że w ogóle się rusza. Jeśli pierwsza sekcja zaczyna się ruszać w górę, to znaczy, że pierwszy tłok podjeżdża do GMP i od jakiegoś czasu jest w suwie sprężania i po wtrysku będzie w suwie pracy. Oznacza to to, że przez te dwa powyższe suwy, zawory nad pierwszym tłokiem są zamknięte, a co za tym idzie, dźwignie zaworowe nie są zaatakowane i przez całe te dwa suwy można je regulować - czyli nie ma żadnego znaczenia w jakiej dokładnie pozycji znajduje się sekcja, ważne żeby się ruszała.
W tym samym czasie, gdy pierwszy tłok jest na wtrysku, to można regulować jeszcze dwa inne zawory, po jednym z innego tłoka, ale już nie będę mieszał
Pamiętajcie również, że rozrząd i pompa wtryskowa obraca się o połowę wolniej niż wał korbowy i mały obrót silnikiem powoduje jeszcze mniejszy obrót wałka pompy wtryskowej.
Używając szczelinomierza, pamiętaj Fenol, że możesz mieć powybijane dźwigienki zaworowe i wtedy szczelinomierz tak naprawdę Ci nic nie da bo faktyczny luz będzie duużo większy.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » na ile ustawiacie luz zaworowy {szczeline zaworowa}
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo