41

Odp: regulacja zapłonu

No brawo! To jest sensowne i konkretne wyjaśnienie w sprawie regulacji zapłonu. Ja jednak jestem "świeżak" jeśli chodzi o mojego 323A.. więc mam parę pytań smile

Gdzie są widoczne te oznaczenia? Po prawej czy lewej stronie ciągnika?? Może tam koło rozrusznika z tyłu jest okienko?? Na kole ma być napis "30" a na obudowie jakaś strzałka ??

Czy ustawienie dawki paliwa na maxa znaczy wciśnięcie gazu do oporu(ustawienie dźwigni gazu na maxa) ???

Który to jest "pierwszy" wtrysk?? Ten od kabiny czy od chłodnicy??

Zawór odcinający ma być ma być odkręcony żeby mieć pewność że paliwo idzie? Bo np u mnie pompa była regenerowana i możę trzeba będzie odkręcić odcinający żeby mieć pewność że paliwo już jest w pompie???

Na tym "pierwszym" wtrysku odkręcamy przewód metalowy i np zakładamy przewód gumowy przezroczysty i obserwujesz się słupek ropy nie podnosi? smile

Proszę się z tych pytań nie śmiać tongue Po prostu chcę się upewnić tongue
Pozdrawiam! smile

42 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2008-01-06 22:50:51)

Odp: regulacja zapłonu

Maxi - tu nie chodzi tylko o silnik 323. Tak się to robi w wiekszości dizli. C 330 zamiast podziałi, ma kołek ustalający i otwory w kole zamachowym. VW ma otwór w kole napędu pompy i obudowie. W każdym razie zasada jest ta sama. W różnych silnikach kąty początku wtrysku (lub tłoczenia), bywają różne. Mieszczą się w granicach 20 - 30 stopni. Nie pamiętam dokładnie, u forszaja chyba 22,5.
Okienko u forszaja jest chyba z lewej strony. Maxi, nie bądź tak leniwy, pokombinuj trochę. Znajdziesz na pewno. Normalnie nie chce mi się wychodzić w slipach na mróz żeby to sprawdzić a pamięć jest zawodna. Nie jest istotne gdzie jest strzałka a gdzie podziałka. Ma być to i to. Istotne żeby w czasie początku wtrysku, punkt był naprzeciw skali w miejscu 27 stopni przed GMP.
Paliwo na maksa, znaczy pedał w podłogę. Kołkiem podeprzeć albo cegłę położyć.
Pierwszy cylinder to ten od chłodnicy (u forszaja). Nie jest to reguła u wszystkich silników. Spodkałem się z innym oznaczeniem.
Nie odkręcaj żadnego zaworu odcinającego !
Odkręć tylko przewód wysokiego ciśnienia, który łączy sekcję z wtryskiwaczem. Oczywiście układ paliwowy musi być odpowietrzony.
Dla pewności pokręć chwilę rozrusznikiem, niech sekcja wypluje trochę paliwa w powietrze.
Możesz zakręcić na pompę kawałek przewodu wysokiego ciśnienia, nasunąć na niego igielit i szklaną rurkę w pionie. Wtedy masz tz. kapilarę. Tylko trzeba mieć taką szklaną rurkę, w igielicie słabo widać.
Ja to robię z marszu. Rantem czystej szmatki "wysysam" paliwo z krućca zaworu odcinającego, do dna stożka. Tam obserwuję kiedy sekcja zaczyna tłoczyć paliwo.
Pytaj Maxi, bez obaw. Kto pyta nie błądzi.

43

Odp: regulacja zapłonu

Tu nie chodzi o moje lenistwo... on jest tak zawalony w smarach! Przed tymi mrozami troche oczyściłem blok od strony pompy... w ten mróz jest za zimno a tam gdzie stoi nie mam ogrzewania.... Natomiast po tym czyszczeniu okazało się że tam są jakieś dwie tabliczki znamionowe... ale tych oznaczeń nie znalazłem... zauważyłem tylko jakieś okienko po lewej stronie obok aku.. prawdopodobnie do ustawiania sprzęgła. Gdyby ten silnik nie miał centymetrowej warstwy piacho-smaru to bym pewnie bez problemu znalazł hmm

44

Odp: regulacja zapłonu

Jutro sprawdzę dokładnie i Ci powiem.

45

Odp: regulacja zapłonu

To okieneczko od ustawiania kąta początku wtrysku znajduje się po lewej stronie ciągnika, czyli po tej stronie co pompa wtryskowa, pod zbiornikiem paliwa.
  Co do rurki kapilarnej, to ja zrobiłem kiedyś z pustego wkładu od długopisu, kawałek uciętej rurki ze śrubką wkręcałem w pompe, na rurke zakładałem wężyk w wężyk i w niego wkład. Gdzieś jeszcze to mam. smile

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

46 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2008-01-06 21:50:40)

Odp: regulacja zapłonu

Wielkie dzięki za pomoc !! :beer:


P.s. Tato jak masz jeszcze gdzieś ten "wynalazek" to czekamy na zdjęcie big_smile

47

Odp: regulacja zapłonu

Jednak nie moge znaleźć tego znaku:(

Poniżej podaję zdjęcia u mnie lewej strony (tej od strony pompy) koła zamachowego.. na pierwszym widać zakrytą szmatką pompę która czeka na montaż....

http://img91.imageshack.us/img91/2697/dsc00224xny9.jpg

http://img91.imageshack.us/img91/5746/dsc00225xfh3.jpg

http://img91.imageshack.us/img91/3905/dsc00226xkt0.jpg

Na ostatnim zaznaczone jest na czerwono miejsce gdzie wg was powinno to być ale znaleźć nie moge... Jeżeli znajde to na którymś z tych zdjęć to na którym i w którym miejscu mniej więcej... roll

48

Odp: regulacja zapłonu

o ile sie nie myle to okienko jest na osłonie blaszanej której nie masz osłona jest przykrecana na otwory które są widoczne na drugim zdjęciu

49

Odp: regulacja zapłonu

No to o precyzyjnym ustawieniu mogę zapomnieć sad

A jak wogóle ta osłona wygląda? Widocznie ktoś ją wcześniej wymontował... myślałem że to tak ma być to koło na wierzchu nieosłonięte .....

50

Odp: regulacja zapłonu

Nie możesz znaleźć bo go tam nie ma !
Ktoś podprowadził osłonę koła zamachowego, na niej jest to okienko i punkt. Na drugiej fotce widać otwory do jej mocowania.
Dobrze zaznaczyłeś, tu powinno to być. Oczyść koło zamachowe, powinieneś znaleźć podziałkę (blisko wieńca). Wyskalować (zrobić nowy punkt na obudowie) możesz sam. Przy okazji ustawiania wtryskiwaczy lub wymiany uszczelki pod pierwszą głowicą. Na kole  oprucz podziałki jest zaznaczony punkt GMP. Górny martwy punkt.
Wykręcasz przewód wysokiego ciśnienia z pierwszego cylindra, pedał gazu w podłogę, wykręcasz wtryskiwacz z pierwszego cylindra (chyba że masz zdjętą całą głowicę). Kręcisz wałem w prawidłowym kierunku aż sekcja da paliwo na pierwszy cylinder. Możesz obserwować klawiaturę ale lepiej obserwuj paliwo w pompie. Jesteś pewny że tłok w pierwszym cylindrze zbliża się do GMP. Przez otwór po wtryskiwaczu, na macanego (pręt, śrubowkęt, cokolwiek), ustaw wał tak żeby tłok był w pozycji szczytowej (GMP). Zajdź z ostrym przecinakiem i młotkiem do koła zamachowego, naprzeciw punktu GMP na kole, zrób porządne nacięcie na obudowie. Masz punkt do ustawienia początku wtrysku ! Gdybyś w razie nie znalazł znaków na kole - pizdnij dwa razy. Raz w obudowę, drugi raz w koło zamachowe - tylko równo ! 22 stopnie przed to sam sobie obliczysz albo podpatrzysz na innym forszaju.
                                                            Powodzenia

51

Odp: regulacja zapłonu

Ja po wymianie tłoczków(sekcji)w pompie wtryskowej ustawiłem kąt wtrysku na 22 stopnie i silnik niby gada dobrze i pali też dobże ale okaże sie w praniu

Ciężko jest i być ciężko musi
gg 8499045

52

Odp: regulacja zapłonu

maxi900 napisał/a:

No to o precyzyjnym ustawieniu mogę zapomnieć sad

A jak wogóle ta osłona wygląda? Widocznie ktoś ją wcześniej wymontował... myślałem że to tak ma być to koło na wierzchu nieosłonięte .....

miałem wyjęty silnik i zdjętą osłone jakiej ty nie masz (ta z okenkem) i zrobiłem fotkie.  okenku jest jeszcze nacięcie zeby dokładnie było widzać w któtrym miejscu jest punkt. jest on dokładnie na wysokości otwora który jest widoczny na foto
  http://img526.imageshack.us/my.php?image=kooyf9.jpg

53

Odp: regulacja zapłonu

Odnośnie tej kontrolki oleju, to w moim 303 jest i zegrar cisnienia i kontrolka. z tym ze to jest 303-D a z tego co sie orietuje maja troszke inny układ zegarów niz 303 i mam chyab troszke wicej pierdułek na desce rozdzielczej.

54 Ostatnio edytowany przez marcin (2008-03-17 13:07:38)

Odp: regulacja zapłonu

no w końcu zapłon dobrze ustawiony i pompa też przez pompiarza tylko nie pokoi mnie jedna zecz a mianowicie to dawka paliwa na pompie pompiarz miał pompę od 303 i ustawił dawkę na 16 cm na maszynie do ustawiania pompy a w 323 ustawił na 18 cm pewnie wiarze sie to z większym zużyciem  paliwa i mam pytanie na ile u was jest to ustawione chyba wiecie o co chodzo:lol:

55

Odp: regulacja zapłonu

odpowie mi ktoś może  to widział

56

Odp: regulacja zapłonu

kiedy na forum pojawi się ktoś kto będzie znał odpowiedż na twoje pytanie na pewno ją otrzymasz troszkę cierpliwości

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

57

Odp: regulacja zapłonu

Czyżby chodziło o ciśnienie :hmmm: 16kg/cm2?, na zegarach przy stole probierczym są takie właśnie oznaczenia- xxkilogramów/centymetr kwadratowy, chodzi oczywiście o ciśnienie. Być może też w ten dzień pracował do 18tej, a w inne dni do 16tej.


big_smile:D:D

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

58

Odp: regulacja zapłonu

nie tam na stole są takie menzurki i tam tam zbiera sie paliwo i odczytuje sie dake czyli maszyna zakręci pompa na stole 200 razy i w tych menzurkach pojawia sie paliwo a zresztą  nie ważne

59

Odp: regulacja zapłonu

to jest dawka paliwa juz kumam o co ci chdzi big_smile poprostu kolunio ustwaiał ci by kazda sekcja pompy dawała tyle samo paliwa na kazdy cylinder bo inaczej  by nierówno chodziłi nierówno by wał obciazało  a co do  ych 16 czy 18 cm\kg2 to moze jak mu powiedziałes ze to pompa od 323 to pomyslał sobie ze jakis silnik wiekszy  co tam innego i poprostu podkrecił zdeczka by nie byl glodny big_smile powinien wiecej palic ale nie odrazu 30l na mtg:D tylko troszeczke prawdopodbnie nawet tego nie zobaczysz a mocy powinno znikomie przybyc big_smile czy cos w tym stylu smile ppodobne operacje ja kombinowałem w osiemdziesiatce i troche pomoglo

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

60

Odp: regulacja zapłonu

własnie za to zes kumaty masz plusa