161

Odp: regulacja zapłonu

Zapomniałem dodać że kliny też się wycierają(wybijają).Co do złego ustawienia rozrządu to ja ci nie pomogę.

162

Odp: regulacja zapłonu

dale007 napisał/a:

...
proszę Piotrze jeżeli być mógł to określ Raz jasno jaki ten kąt fabrycznie musi być w silnikach ifowskich, montowanych w fortschrittach zt 303 ( w 323 chyba będzie tak samo) bo mam już mały mętlik...

Przecież napisałem to jasno i wyraźnie w poprzednim poście, t.j.:

PiotrK napisał/a:

...
W traktorach (pompa bez przyspieszacza zapłonu i obroty do ok. 1800obr/min) zapłon ustawia się na ok. 29 stopni. Przy większych obrotach max., tak do 2200 należy ustawić go już lekko ponad 30 stopni, inaczej właśnie będziesz miał m.in. problemy z rozruchem. Przy silnikach z przestawiaczem wtrysku, które już z założenia kręcą się dużo szybciej (nawet i ponad 2300obr/min), zapłon ustawia się na 24,5 +/_ 1 stopień, czyli to by trochę pasowało do tego co znalazłeś, ale to generalnie nie dotyczy silników od traktorów...

Tak więc, sam widzisz, że nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, bo kąt ten zależy od tego jaką masz pompę wtryskową (z przestawiaczem czy bez) i od tego na jakich maksymalnych obrotach może pracować silnik, czyli dalej od pompy. Poza tym musisz wiedzieć, że samo to, że ustawisz dobrze kąt wtrysku na kole zamachowym i kapilarze, wcale nie oznacza tego, że kąt ten masz ustawiony dobrze na wszystkich cylindrach. Oznaczenie na kole zamachowym dotyczy tylko pierwszego i czwartego wtrysku (obojętnie od której strony będziesz liczył), a co dzieje się na drugim i trzecim to już tylko pompiarz jest w stanie Ci powiedzieć, bo przecież odpowiednie kąty ustawia się bezpośrednio w pompie wtryskowej. Bardzo często jest tak, że dobrego kąta na silniku w ogóle nie można ustawić, bo kręcąc sprzęgiełkiem czy przestawiając pompę na łożu, sprawiasz, że raz kąt jest ustawiony dobrze na jednym czy dwóch cylindrach, a innym razem na pozostałych i tak w kółko, aż nerwy puszczą... To wszystko zależy od zużycia pompy, od prawidłowej jej regulacji no i w końcu od całej reszty w silniku mającej wpływ na odpowiednie wtryski.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

163

Odp: regulacja zapłonu

Witam,

Mam pytanie dotyczące ustawienia zapłonu, a mianowicie chodzi mi o sprzęgiełko przy pompie.
Po pierwsze wszystko ustawione i robione wg. instrukcji PiotrK, czyli montowanie pompy na silniku ze szczególna uwaga na ranty, pokrywa zaworów ściągnięta i zawory ustawione na wahaniu, czyli pierwszy tłok jest na ssaniu(sprawdziłem dla pewności ściągając wtrysk pierwszy
i drucikiem pozycje tłoka), pokrywa pompy ściągnięta i obrotami sprzęgiełka ustawiłem wtrysk na pierwszą sekcje(oczywiście zgodnie z ruchem silnika)...wszystko niby dobrze, ale jest jest jeden końcowy mankament... otóż mocowanie sprzęgiełka pompy nie pasuje o 90 stopni do napędu z silnika.
Moje pytanie czy sprzęgiełko pompy można zdemontować samemu i obkręcić o 90 stopni?
Wymieniam pompę, bo stara siadła, a na starej wszystkie ustawienia pasują...

164

Odp: regulacja zapłonu

zregeneruj starą

165

Odp: regulacja zapłonu

Który tłok liczyłeś jako pierwszy ? Pierwszy od zbiornika czy chłodnicy ?

166

Odp: regulacja zapłonu

slawek42, pierwszy tłok liczyłem od chłodnicy( silnik w kombajnie 512, ale to chyba nie robi różnicy). pozdrawiam

167

Odp: regulacja zapłonu

Jak nie robi jak robi. Pierwszy cylinder liczy się od zbiornika paliwa.

168

Odp: regulacja zapłonu

ok, dzięki wielkie, pije kawę i lecę jeszcze raz montować..

169 Ostatnio edytowany przez ojanusz (2014-07-11 11:03:35)

Odp: regulacja zapłonu

Sławek ale zbiornik paliwa w kombajnie jest od strony chłodnicy.Jedynka jest od strony koła zamachowego.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

170

Odp: regulacja zapłonu

Wszystko już ok, silnik po ustawieniu od kola zamachowego zapalił od pierwszego obrotu. wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam

171

Odp: regulacja zapłonu

mam pytanie  czy w 521 powinien byc termostat

172

Odp: regulacja zapłonu

jak ustawic zawory w 512

173

Odp: regulacja zapłonu

:szukaj!::szukaj!:jak ustawic zawory w 512