21

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

wojtas napisał/a:

zalezy jak pompa wrtyskowa ustawiona   gdziesz o tym czytałem  mówił o tym PiotrK

A nominalnie ile mają? 100KM tak ?

22

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

jeszcze co do różnic i podobieństw
to 512, 514, i sieczkark281 mają identyczne skrzynie biegów, kombany mają te same silniki lecz wg konedata 514 mocniejsza, układy hydrauliczne zbudowane z tych samych elementów młocarnię, sita układ jezdny ten sam. zespół żniwny ma różny napęd w 514 lepszy miom zdaniem,
nie wiem jak to wygłąda w modelach MDW a chętnie się dowiem smile i jeszcze jedna sprawa sprzeczałem się z kolegą na temat szerokość hedera czy to prawda iż 514 wychodziła z hederem 6m? 512 wychodziły z hederami:  3,60 m, 4,20 m  4,80 m 5,70m a 514?
512 http://www.konedata.net/fortschrittE512.htm
514 http://www.konedata.net/fortschrittE514.htm

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

23

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

hej. mam pytanko:) mam 524mdw i na kole od mocarni chodzi mi o te kolo od bebna co wychodzi na nim mam takie 3 bolczyki co one za zadanie spełniaja??

24 Ostatnio edytowany przez pawlon (2010-07-06 20:46:28)

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

Witaj panka
1. Na początku wypadałoby się przedstawić.
2. pytanie nie w tym dziale.
3. Ale chyba wybaczymy smile

jeśli myśle o tym samym co tymasz na mysli to są to bołczyki łączące obie połówki kół pasowych. chyba są po to aby obie połówki kręciły się razem

25

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

IFA nie miala takich silnikow. 60 cylindrowych nie robili. Robili tylko 4 i v8 i to tez 2 typy. Jeden był samochodowy a drugi rolniczy. samochodowy mozna poznac po tym ze ma miarke oleju zrobiona z plaskownika a rolniczy z takiej sprezyny. Do rolniczych wchodzi 2 litry oleju wiecej niz do samochodowego. Mam 514 z silnikiem rolniczym wlasnie. Moja przyjechala z Danii i ma jasno zielony kolor, szerokie opony, szwedzka sieczkarnie, zbiornik poj 4000 litrow i w kabinie cos a` la klime. A kabina jest od 517 bo jest tabliczka na ramie kabiny.

26

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

sorki nie 60 tylko 6- cylindrowe smilebig_smile

27

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

mikołaj1991 daj zdjęcia swojej maszyny

28

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

mikolaj1991 napisał/a:

IFA nie miala takich silnikow. 60 cylindrowych nie robili. Robili tylko 4 i v8 i to tez 2 typy. .

Młody człowieku jak ty niewiele wiesz co i jak produkowano w Nordhausen i Schonebeck. Spojrzyj tutaj:
http://translate.googleusercontent.com/ … e3l6msfCZg

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

29

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

Dla uściślenia Mikołaju, powiem Ci jeszcze, że IFA robiła silniki 1-, 2-, 3-, 4-, 6-, 8-, 12- i 24-ro cylindrowe, w różnych wielkościach, rzędowe i w układzie V, chłodzone cieczą i powietrzem, i w tamtych czasach była w ścisłej czołówce graczy na tym rynku.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

30

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

mikolaj1991 napisał/a:

IFA nie miala takich silnikow. 60 cylindrowych nie robili. Robili tylko 4 i v8 i to tez 2 typy. Jeden był samochodowy a drugi rolniczy. samochodowy mozna poznac po tym ze ma miarke oleju zrobiona z plaskownika a rolniczy z takiej sprezyny. Do rolniczych wchodzi 2 litry oleju wiecej niz do samochodowego. Mam 514 z silnikiem rolniczym wlasnie. Moja przyjechala z Danii i ma jasno zielony kolor, szerokie opony, szwedzka sieczkarnie, zbiornik poj 4000 litrow i w kabinie cos a` la klime. A kabina jest od 517 bo jest tabliczka na ramie kabiny.

troszeczke pojechales z wiedza, moze chciales zabajerowac ale nie wyszlo,

a Piotrze  jak robili silniki 24 cylindry?? 12 u gory w ukladzie V i 12 tak samo tylko do gory nogami smile??

31

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

V-ki były tylko 2-, 4- i 8-mio cylindrowe, przy czym te pierwsze to małe silniki. Już kilka razy ich temat na forum był poruszany. Silniki 12- (SRL) i 24-ro cylindrowe (SRW) były robione tylko w rzędzie i są analogiczne do "naszych" silników z traktorów i powiem, że naprawdę robią wrażenie.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

32

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

PiotrK napisał/a:

Dla uściślenia Mikołaju, powiem Ci jeszcze, że IFA robiła silniki 1-, 2-, 3-, 4-, 6-, 8-, 12- i 24-ro cylindrowe, w różnych wielkościach, rzędowe i w układzie V, chłodzone cieczą i powietrzem, i w tamtych czasach była w ścisłej czołówce graczy na tym rynku.

Są/były jeszcze silniki do Simson'ków, MZ'ek, Trabantów, Wartburgów, Barkasów itd... Ten sprzęcik na pewno znasz, a ich silniki również były spod znaku IFY.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

33

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

wiec gdzie takie silniki byly zakladane? do lokomotyw czy co smile

34

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

Dwunastocylindrowe zakładane były głównie do dużych agregatów prądotwórczych, a dwudziestoczterocylindrowe do kutrów morskich. Jakiś czas temu były jeszcze dwa takie w Polsce.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

35

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

mikolaj1991 napisał/a:

IFA nie miala takich silnikow. 60 cylindrowych nie robili. Robili tylko 4 i v8 i to tez 2 typy. Jeden był samochodowy a drugi rolniczy. samochodowy mozna poznac po tym ze ma miarke oleju zrobiona z plaskownika a rolniczy z takiej sprezyny. Do rolniczych wchodzi 2 litry oleju wiecej niz do samochodowego. Mam 514 z silnikiem rolniczym wlasnie. Moja przyjechala z Danii i ma jasno zielony kolor, szerokie opony, szwedzka sieczkarnie, zbiornik poj 4000 litrow i w kabinie cos a` la klime. A kabina jest od 517 bo jest tabliczka na ramie kabiny.

Nie chciałbym się sprzeczać ale Ifa robiła także silniki 6-cio cylindrowe, min były one montowane w 524

36

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

Czyli się jednak nie myliłem....... A dla PiotraK leci plusik za wiedzę........

37

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

panowie chciałbym sie zapytac ile wchodzi do zbiornika 524 pszenicy w tonach tyle co bizon czy wiecej

38

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

5 kubików tj ok 4 ton

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

39

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

mam jeszcze jedno pytanie ciekawe czy zna ktos odpowiedz  ile ma wysokości fortschritt 524 bo teraz mam bizona i nie wiem czy nie jest wyższy ten 524 bo może mi nie wejść do garażu

40

Odp: 512, 514, 516, 524 - różnice

miałem ten sam problem kiedy przesiadałem się z bizona na classa   tylko w moim przypadku  różnica była 20cm  dla classa  pewnie 524 tez jest podobnej wysokości  jeśli bizon włazi na styk  z dachem to może byc problem jeśli masz jakieś 50cm  wyżej dach to wlezie  ci i 524

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile