Odp: Sprzegło 323A
foty pedału 303 są w wątku ULS
GG 5280421 Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Sprzegło 323A
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
foty pedału 303 są w wątku ULS
Właśnie oglądałem opis 303 tylko ja mam to chyba od jakiegoś auta zamontowane no i nie ma tej zapadki od 1 stopnia taki mam trochę prymityw ale myślę że da się coś z tym zrobić i ulepszyć
Jamir, przyglądam się Twoim fotom i nie kumam do końca. Pompa sprzęgła i pompa wspomagania sprzęgła są pominięte - chyba. A co z hamulcem wałka skrzyni, jego zasilanie idzie z pompy wspomagania sprzęgła. Gdyby ten zamontowany siłownik pneumatyczny miał regulowany skok tłoka, to po ustawieniu powinien żółw działać, jak jego pozostałe elementy są w porządku. Nie łudź się, nie przy tym sprzęcie, sprzęgło w forszaju żeby działało poprawnie, musi być ustawione precyzyjnie. Żeby przy tym działał żółw, musi być ustawione bardzo precyzyjnie.
siłownik jest regulowany ale pedałem sprzęgła im wcisnę mocniej tym bardziej się tłok wysuwa natomiast z tym hamulcem nie wiem jak jest chyba pominięty
Sławek hamulec wałka w skrzyni jest pneumatyczny czy chydrauliczny bo jeśli pneumatyk jest to do zrobienia bo chyba nie mam tego hamulca muszę chwilę odczekac po wysprzęgleniu żeby przełączyc bieg
Hamulec wałka jest hydrauliczny.
Gdybyś postarał się o zapadkę pedału sprzęgła, to pewnie półbiegi dałoby się zrobić.
Musiał byś mi zrobic fotki oryginału i opisac to ten hamulec bym sobie spłodził jakoś a co do zapadki pomyśle jak to wszystko gdzieś przeniose może na miejsce starej pompy muszę pokombinowac chciał bym ten stary pedał wykożystac bo o ten się potykam ciągle
Hamulec pneumatyczny wałka w skrzyni biegów możesz gdzieś sobie załatwić z 30x.
Ten pedał sprzęgła to podobny do tego z Jelcza, tylko że do góry nogami.
Po co Ci fotki ?
Hamulec wałka skrzyni, to mały siłownik z lewej strony skrzyni, tak pod wierzchem. Gdyby był szczelny, można go podłączyć pod powietrze zasilające siłownik na cięgle sprzęgła.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie odnosnie tego hamulca sprzęgła w którym momencie jest on załanczany zaraz na początku wysprzęglania pierwszego stopnia czy później. Dobry pomysł Sławek z podłączeniem bo myślałem nad zrobieniem siłownika hydropneumatycznego wtedy by to działało jak pompa hamulcowa ale na powietrze będzie prościej
Jamir, skoro chcesz mieć sprawne sprzęgło, hamulec wałka skrzyni i żółwia - weź pod uwagę powrót do oryginału. Ćwiczenie szarych komórek jest jak najbardziej wskazane, tylko czy aby i koniecznie w tym przypadku ?
Myślałem nad powrotem do oryginału ale nie mam połowy urządzeń potrzebnych do tego dokupię wszystko ale najpierw pobawię się z obecnym może uda się udoskonalic to co ktoś już wymyślił mam czas więc nic nie stoi na przeszkodzie a i następnym może byc łatwiej.Mam jeszcze pytanie do czego jest podłączony ten hamulec do pompy czy gdzieś niżej myślę że jutro się za to wezmę tylko skończę elektryke.
jamir12 - powiem Ci tyle, jak chcesz poprawiać po Niemcu (zresztą po kimkolwiek), musisz dokladnie wiedzieć co aktualnie maszyna robi, jak to działa i jakie zamiary miał konstruktor. Jak nie wiesz do czego większość elementów sprzęgła służy oraz jaka jest ich budowa (np zawór nadciśnieniowy wspomagania hamulca/sprzęgła umieszczony za prawym aku) to więcej biedy narobisz niż dobrego.... chcesz, to próbuj ale licz się z kosztami...
po każdym da się poprawic tylko tu jest ten mały problem że nie mam żadnych dokumentów opisujących dlatego pytam o pewne w ten sposób będę szybciej wiedział niż bym sam do tego dochodził a niemiec w brew pozorom nie był i nie jest takim geniuszem jak niektórzy myślą
Widzę jamir12, że poważnie podchodzisz do tematu, a największy obecnie Twój problem (zresztą pewnie nie tylko Twój) to brak odpowiedniej dokumentacji odnośnie sprzęgła. Zainspirowany Twoją "przygodą" przygotowałem komplet literatury, a dokładnie poszczególne fragmenty z katalogu, instrukcji obsługi i instrukcji naprawy, dotyczące układu sprzęgłowego i jakbyś chciał, to podeślę Ci to na maila. Dużo łatwiej wtedy będzie rozmawiać. Jest tego wszystkiego zaledwie 30 stron, więc nie powinno być problemów. W dłuższej wolnej chwili, razem z analogicznym kompletem do 300/303, wrzucę to również na stronkę.
Dzięki Piotrze jak możesz to wyślij mi opis pompy sprzęgłowej konkretnie który króciec do czego bo ona się łączy z hamulcową i miejsce zainstalowania tego hamulca bo z żółwiem już sobie poradziłem muszę tylko dokupić odpowiedni siłowniczek żeby go zamontować na stałe sprawdzałem dzisiaj na wymontowanym z innej maszyny i działa pięknie no i da się wykorzystać instalację pneumatyczną z oryginalnego żółwia czyli prawie żadna przeróbka a co do mojego sprzęgła już nabrało wyglądu i ten dodatkowy pedał wreszcie zniknął.
Oczywiście, że Ci wyślę ale najpierw musisz mi podać jakiś adres, bo w mailu z podpisu i w PW nie można wysyłać załączników.
Pompkę sprzęgłową masz na fotce Zoraka, tu - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 174#p29174 .
Tam po kolei masz 1 - czujnik powiedzmy wciśnięcia sprzęgła, 2 - wyjście na wysprzęglik, 3 - odpowietrznik (z reguły jest on umieszczony w drugim wyjściu płynu obok wyjścia na wysprzęglik), 4 - wlot płynu ze zbiorniczka, 5 - przelew (duży) oleju ze wspomagania, 6 - zasilanie wspomagania (tu musi być dławik), 7 - wyjcie na hamulec skrzyni, 8 - kolejny przelew (mały) ze wspomagania. 5, 6 i 8 połączone są z analogicznymi miejscami we wspomaganiu pompki hamulcowej.
W rozważaniach o niedomaganiach sprzęgła itd., pamiętajcie również, że czasami problemy z wysprzęglaniem spowodowane są taką błahostką jak zwykły brud (piach, łodygi, patyki, kamyki itp.) w sprężynach dociskowych sprzęgła. Brudu tego nieraz jest tak dużo, że sprężyny te przy wysprzęglaniu nie mogą się ścisnąć... Czasami również "przycinają" się igiełki łożyska na sworzniach łapek wycisku sprzęgła.
Mój adres maila janmir2@interia.pl
Mój adres maila janmir2@interia.pl
jestem też zawsze po 20 na GG tylko niewidoczny 12312736
Już wysyłam.
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Sprzegło 323A
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo