1

Temat: Pompa hydrauliki e514

Witam. Uszkodzony mam wielowypust/ frez na wałku i kole pasowym podwójnej pompy hydrauliki.  Pompa poza tym jest sprawna. Zastanawiam się czy ktoś przerabiał temat regeneracji połączenia wielowpustowego między wałkiem pompy a kołem. Być może trzeba kupić pierwszą z tych pomp i wymienić ,teoretycznie jest dostępna tgl 10859. Pompa tą jest zamknięta od tyłu i nie wiem czy da się ją połączyć z mniejszą-drugą pompą. Koło pasowe jest dostępne. Używka raczej droga ,poza tym wiadomo jak jest z używkami. Jak podejść do tematu?

2

Odp: Pompa hydrauliki e514

Ja się z tym bujałem kilka lat, tzn: Skończył się wielowypust i wtedy pierwszy raz to zaspawłem, pochodziło to do następnego sezonu ale puściło,  wtedy po kolejnym spawie przegrzałem uszczelniacz i musiałem to wymienić. Dałem pompę do zakładu gdzie napawali oś pompy i zrobili jeden wpust, dałem nowy uszczelniacz. Chodziło to z półtora roku i ten wpust się wyrobił, w międzyczasie zatarły się łożyska na kole pasowym. Dwa lata temu na koniec żniw musiałem ratować się spawem, w ubiegłym roku znowu, z tym że robiłem to inaczej: po rozkręceniu pompy od koła pasowego do osi pompy przyspawałem szpilkę od koła ( chyba ze Stara) a następnie spaw poszedł po skręceniu kiedy szpilka wystawała poza koło pasowe,( spaw jest konkretny) . Żeby nie było kolorowo to w ostatnim sezonie miałem problemy z rozkładaniem rury i podejrzewam małą pompkę bo siłownik mam po regeneracji. Nowa pompa 3 tys zł .... Mam jeszcze tydzień do zastanowienia się co z tym zrobić bo owies ma już 15 wilg i jęczmień ozimy zaczyna schnąć.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

3

Odp: Pompa hydrauliki e514

Dziéki za odpowiedź. Dzisiaj miałem dzień konsultacji z mądrzejszymi od siebie. Chciałem to naprawiać tak jak Ty , tj.  napawanie i frezowanie pod klin, nawiercenie osi i skręcenie pod  śrubą do koła.  Doszliśmy do wniosku ,że w tym przypadku nie może być mowy o sztywnym połÃ¡czeniu  koła i osi pompy. Chodzi o wyeliminowanie naprężeń bocznych na bardzo spasowany element jakim jest pompa,  szybciej by się wyrobiła. Wiem ,że koło osadzone jest na łożyskach w osobnym korpusie.  Załatwiłem dzisiaj pompę z dobrym wałkiem  i kółkiem. W wolnym czasie wyślę pompę do firmy z Tucholi ,która jako jedyna zgodziła się to zrobić - HydroBig. Od starszego fachowca usłyszałem opinię ,że połączenie to wyrabia się bo nie ma tam smarowania ... od handlarza częściami też. Chyba zamontuje tam jakąś kalamitkę . Pozdrawiam

4

Odp: Pompa hydrauliki e514

Niestety pompa okazała się słaba , dawała prawie o połowe mniejsza ciśnienia niż moja stara. Potrzebuje informacji jakie powinny być ciśnienia oleju za orbitrolem w kierunku siłownika skrętu i  między orbitrolem a pompą.   Pozdrawiam

5

Odp: Pompa hydrauliki e514

ponizej 120 układ juz nie działa jak nalezy

Nie ma to jak FORTSCHRITT

6

Odp: Pompa hydrauliki e514

Wspomaganie na starej pompie miało  ok. 80 bar i istotnie chodziło nędznie.  Na podnoszeniu hederu było ok. 100 bar. Zastanawiam się czy problem jest nie tylko w pompie, skoro te ciśnienia nie są równe.

7

Odp: Pompa hydrauliki e514

Z tą  pompą  będę  się bujał  kolejny sezon, rozebralem siłownik od rury i obie manszety dziurawe. Wymieniłem i chodzi jak nowe , więc  pompa musi chodzić  aż się skończy albo uszczelniacz puści.  Teraz walczę z pompką,  bo nowa z pankowa nadaje się żeby smalcem omaścić i psom zanieść.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

8 Ostatnio edytowany przez dvs269 (2021-07-09 00:34:53)

Odp: Pompa hydrauliki e514

Załatwiłem jeszcze inną pompę, z młodszego e514, raczej wydajniejszą.  Wspomaganie działa trochę lepiej, ciśnienie na siłowniku w skrajnych momentach dochodzi do 95-100 bar.  Wspomaganie chodzi mimo to nie za dobrze, trochę skokowo , jakby przerywa. Występuje takie syczenie z orbitrola przy kręceniu. Podłączyłem ten dzielnik strumienia pod pompę zewnętrzną i otwiera się on przy jakiś 70 barach z tym ,że na topie. Jaka powinna być prawidłową wartość , lub jak sprawdzić dzielnik?
W tym układzie pracuję jeszcze zawór chyba przelewu w rozdzielaczu od podnoszenia hederu, nie  wiem jak go sprawdzić.

9

Odp: Pompa hydrauliki e514

a uszczelniacze siłownika skrętu masz dobre ?
możesz mieć już wyjechane w środku i będzie przebijać ciśnienie dlatego tak się dzieje albo ci orbitrol siada

Nie ma to jak FORTSCHRITT

10 Ostatnio edytowany przez dvs269 (2021-07-10 00:55:08)

Odp: Pompa hydrauliki e514

Dzisiaj wstawiłem dławik przed dzielnikiem strumienia, czyli taką podkładkę z dziurką 2,5 mm. Wspomaganie jest prawie dobre, ciśnienie na siłowniku budowane jest szybciej i skrajnym położeniu utrzymuje 100 bar. Gardziel hederu na razie na pusto podnosi się w tym samym tempie. Podejrzewam ,że jak założę heder nie będzie dobrze podnosił.  W przypadku gdy będzie dobrze podnosił to co jest uszkodzone? Dzielnik strumienia czy pompa? To jest trzecia pompa , jedna była zdecydowanie uszkodzona, ale dwie mają w zasadzie zbliżone parametry tzn. ciśnienie ( przepływu nie mam czym pomierzyć). Jakieś pomysły?

Ps. Siłowniki raczej dobre , w skrajnych położeniach utrzymuje się ciśnienie 100 bar.

11

Odp: Pompa hydrauliki e514

Miałem też taki problem z pompą czyli frezy się wytarły. Zamówiłem nową pompę z tucholi i nowe koło. Za pompę zapłaciłem ok 1tys zł.

12

Odp: Pompa hydrauliki e514

Hmm... Jak dzwoniłem do 3 zakładów w Tucholi to tylko jeden chciał naprawić ... Czas naprawy i koszty nieokreślone. Nikt nie miał na wymianę czy na handel. Chyba dawno temu kupowałeś tę pomp. Gdzieś na necie widziałem jakąś nieoryginalną nową za 1600 zł plus koło.  Orginalna za 3000 zł plus koło 500 zł. Generalnie u mnie hydraulika już działa dzięki wstawieniu dławika przed dzielnik strumienia. Wniosek chyba taki ,że dzielnik jest uszkodzony. Pozdrawiam

13

Odp: Pompa hydrauliki e514

http://sklep.hydrotor.pl/fortschritt-c-1_8.html Kupiłem od tej firmy bez żadnego problemu. Nie mieli na magazynie i musiałem troche poczekać ale że to chyba luty był to się nie martwiłem o czas. koło kupiłem nowe z pod wrocławia dokładnie nie pamiętam firmy.