Temat: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

Witam wszystkich na forum mam pytanie.

Opisze  jak zachowuje się mój ciągnik Fortschritta  ZT-320 A.
Odpala normalnie, po wciśnięciu sprzęgła i wbiciu biegu, gdzie sprzęgło zostaje powoli zwolnione ciągnik dziwnie się zachowuje zaczyna przygasać i gasnąć nie może ruszyć z miejsca.:play::play::play:
Może to być zakleszczenie sie biegów??????????
Osoby, które patrzyły mówiły , ze jest wszystko porządku może się myliły lub nie znały bo dalej zostaje tak jak jest.
Może ktoś posiada zdjęcie lub schemat  z wodzikami jak one powinny być umieszczone lub gdzie powinny się one znajdować lub opisać krok po kroku jak to jest.
Mam ten ciągnik 3 miesiące i bardzo bym prosił o szczegółowy opis bo narazie jestem zielony.

Bardzo bym prosił o pomoc .

s.ponichtera@gmail.com

2

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

no to więc tak gaśniecie silnika ze względu zduszenia przez skrzynie biegów  mianowicie to nie moga byc zakleszczone biegi bo byś zadnego biegu nie wbił  a nawet zabardzo drżakiem zmiany biegów byś nie mógl ruszyc   raczej bedzie to wina sprzyni biegów  albo zabkolowania się jakimś sposobem tylnego mostu   

Były jakies objawy predzej czy tak o się to stało i poprostu przestał jechac ?? (chodzi mi o jakieś stuki zgrzyty itp)

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

3

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

Albo zblokowały się hamulce.

4

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

jak płyn mu uciekał  to raczej za czesto tych hamulców nie urzywał tongue a nawet jezeli hamulce mu się zablokowały to na 1 by i tak to wszystko ruszyło sie

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

5

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

Tylko kobiety mają intuicję, przed chwilą sprawdzałem, kobietą nie jestem. Myślę, że coś nie tak jest ze sterowaniem połówkami.
Od początku. Normalnie, biegi napędzane są z pierwszego stopnia sprzęgła. Tarcza pierwszego stopnia, wałek sprzęgłowy, skrzynia. Przy połówkach jest trochę inaczej. Pierwszy stopień rozłączony pneumatycznie (sterowany elektrycznie), napęd brany z drugiego stopnia sprzęgła, tak jak wałek przekaźnika mocy. Nie wiem czy kumasz ? Sądzę, że tu coś nie gra. Pierwszy stopień jeszcze nie wysprzęglony, a półbiegi załączone. Być może to jest przyczyną blokowania. Jak nie masz nikogo wtajemniczonego pod ręką, proponuję Ci takie rozwiązanie - sprawdź, czy siłownik odpowiedzialny za załączanie półbiegów, nie włącza się sam, po przekręceniu hebla, czy stacyjki. W tym celu, zdejmij blachy z podłogi przed fotelem kierowcy, tam gdzie trzymasz nogi. Będziesz widział na przodzie skrzyni siłownik pneumatyczny, taki mały. Bez względu na położenie hebla i kluczyka, on ma stać nieruchomo (ściągnięty). Jak zauważysz, że on chodzi - postaraj się, żeby przestał (klawiszami na konsoli) i daj znać jak Ci poszło.

6

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

A czy ciągnik po mimo tego niby "zakleszczenia" da się przetoczyć? tzn, czy idzie go poruszyć, czy jest tak jak by stał na biegu?
U mnie była podobna sytuacja, jak mi się biegi same zakleszczały, wajchami można było ruszyć, bo wewnątrz skrzyni załączał się pod obciążeniem I i II reduktor samoczynnie, po prostu łożyska igiełkowe na tych trybach były zużyte i tryby ustawiały się po skosie wypychając się. Jedyna rada to tak jak wspomniałem na początku, oraz zdjąć podłogę kabiny, zdjąć pokrywę skrzyni i obadać jej wnętrze, co jest załączone jeszcze oprócz załączonego wcześniej biegu. To prosta w budowie skrzynia i wszystko ładnie widać.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

7

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

Witam
Wszystko już wiadomo po kilku Państwa podpowiedziach na forum doszedłem co się stało    ZATARTE ŁOŻYSKO W SKRZYNI BIEGÓW, aż obudowa po brązowiała.

Wszystkim za udział na forum serdeczne Dzieki.
Oby nic nikomu sie nie psuło.

8

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

Oby !
Które to łożysko i z jakiego powodu się zatarło ?
Słyszałem o przypadku zgnicia z powodu przesmarowania ...

9

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

big_smile Buahahaaaaa! dobre!

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

10

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

Witam pany moze wiecie co to za przyczyna ja wcisne sprzegło w 303 to ciagnik jedzie dalej tylko wolniej nic sie sprzeglo ni slizga wysprzegli tylko jak by połowę

11

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

:wow:

12 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2010-01-01 22:07:07)

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

źle ustawione sprzęgło... włącza Ci się tzw. żółw.

Normalnie on się załącza chyba jak jest lekko wciśnięte sprzęgło (ta zapadka na sprzęgle jak jest załączona)... mówie poglądowo bo mam 323 i mam elektrycznie załączane... użyj opcji SZUKAJ i znajdź wątek o wyregulowaniu sprzęgła.... jest tego tutaj mnóstwo

13

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

a moze masz tą zapadke od zółwia załączoną ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

14

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

Albo wymień siłownik od sprzęgła, ja musiałem kupic bo mój na początku też tak miał, zaraz jak go kupiłem;D
(jeszcze nie wiedziałem o istnieniu tego forum)

Fortschritt ZT-303-D------------A w przyszłości Fortschritt ZT-323-A

Sprzedam lampy zespolone diodowe, diody LED.
Bliższe informacje i zdjęcia na tej stronie:http://www.was.eu/index.php3?action=wyroby&kategoria=diodowe&strona=1&sort=&lang=PL

15

Odp: SKRZYNIA czy SPRZĘGŁO

wyłącz dźwignię od żółwia i nie będzie jechal

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty