41

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

tatko widziałem coś podobnego do synchronizatorów-szkoda że nie zrobiłem zdjęcia.Nasz forszaj 323 ma cienkie złote trybiki(nie wiem jak to tłumaczyć)dla mnie wygląda to na synchronizatory??Jeśli nie to przepraszam Karlosa że wprowadziłem go w błąd.

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703

42

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

no problemo wszyscy się ciągle uczymy i dowiadujemy nowych ciekawostek na temat naszych traktorków wink

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

43

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

Jeśli z włączeniem wstecznego i wogóle grup, to w pokrywie skrzyni, gdzie przykręca się tą obudowę z wajchami są takie prowadniczki do palców od tych wajch, które sterują już wodzikami skrzyni, widocznie tam ci się blokuje, lub też na zatrzaskach, czyli kulkach ze sprężynkami, też w tym miejscu, ale jeśli włączanie jest utrudnione z powodu zgrzytu (choć to nie powód, tylko skutek), to poprostu lekko sprzęgło ciągnie i wałki w skrzyni się obracają i nie mozna lekko wcisnąć biegu. A co do wajchy, to moja już też była nie raz spawana.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

44

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

nie nie zgrzytają biegi zwłaszcza podczas redukcji a problem z grupami jest właśnie taki że wsteczny trudno wchodzi tzn nie robię tego płynnym ruchem tylko ciągle lekko szarpie aż wskoczy no i takie pytanko czy dobrze robie zmieniając grupę bez wyłanczania biegu

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

45

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

Ja zawsze tak robie i nie mam takich objawów.Zmieniam grupy bez wyłanczania biegów i jest ok.

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703

46

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

Nie ma potrzeby wyłączać biegu, podczas zmiany grupy, a to że podczas włączania wstecznego wajchą musisz szarpnąć, to tylko wina tych zatrzasków, za mocną sprężynkę tam masz, lub kulka się już zrobiła kanciata.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

47

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

czasem kiedy ciągnik stanie pod obciążenbiem tzn pod górke czy z jakąś maszynką to wtedy wogule nie moge grupy zmienic tylko na luzie biegów

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

48

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

tatamarty.323a napisał/a:

Nie ma potrzeby wyłączać biegu, podczas zmiany grupy, a to że podczas włączania wstecznego wajchą musisz szarpnąć, to tylko wina tych zatrzasków, za mocną sprężynkę tam masz, lub kulka się już zrobiła kanciata.

Własnie jakie fi powinna mieć ta kulka???

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703

49

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

A to już wina "ciągnącego" sprzęgła,  mój też tak ma, wystarczy wtedy tylko bieg wyłączyć.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

50

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

a jak to poprawić

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

51

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

Minimalnie możesz spróbować wykręcić z jeden obrót śrubę regulacyjną przy wysprzęgliku hydraulicznym, ale za wiele nie tetrej, bo rozregulujesz sprzęgło i zacznie ci się ślizgać przy obciążeniu.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

52

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

A wiecie co mi się podoba w moim forszajku ? To że podczas np orki zmianę kierunku jazdy przęłączam dwoma paluszkami smile

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

53

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

czyli co masz jakieś rozwiązanie którego nie ma 323 czy może tak lekko ci skrzynia pracuje

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

54

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

W moim przed remontem skrzyni też bardzo ciężko wchodził wsteczy, ale jak miałem wszystko rozbebeszone, to mogłem sobie pozwolić na zregenerowanie wybieraków, dźwigienek, suwaków, zamków, więc w normalnym użytkowaniu też biegi się lekko przełączają, aaa dodam jeszcze, że praktycznie nowe te pierdółki w wybierakach biegów dorobił mi mój nadworny tokarz, znany Karlosowi i Mirasowi  smile

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

55

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

W 303 chodzą grupy lekko bo jak się nie mylę wajchy są na skrzyni a w 323 pier. wszystko ten zmieniacz wysunięty na bok (tak szczerze to nie widziałem 323 żeby nie miał połamanych wajch . Karlos sprawdż czy masz nasmarowane te wajch bo ja jak kupiłem to tylko rdza tam była . U siebie nalałem oleju do tej michy pod wajchami i jest dobrze .

56

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

a pro po tych wajch i ich łamania  ostatnio mi się złamała w  tej kulce w samym środku i lipa ani tego pospawać ani nic  wiec czym prędzej do sklepu bo ciągnik na polu  wpadam do sklepu pokazuje a koleś mi ze ma to i to kosztuje 380 zł  sama wajcha z kulka   trudno wiec pomalutku  i  lekko szarpcie za te wajchy bo tez was to spotka sad tak się zastanawiam czy nie wsadzić  a raczej spróbować  wsadzić drążki  prosto na skrzynie tak jak w 300 czy 303 tylko trza by było zobaczyć czy jak ten loncznik się wykręci  będzie grało możne wtedy wajchy nie będą się łamały

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

57

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

Można bezpośrednio w skrzynię wkręcić pokrywkę z tymi wajchami, tylko że wtedy można sobie tymi wajchami jaja roztrzaskać :wow: big_smile

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

58

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

Ja widziałem jednego 323 z wajchami między nogami.. u handlarza w Ocicach (gdzieś już o nim pisałem.. ).

Skoro taki temat to mam pytanie, jak to jest z tymi wajchami, chodzi mi szczególnie o tą od grup... czy ona normalnie kreci się o kilka stopni wokół własnej osi? Mniej więcej tak jak starałem się zaznaczyć na załączonym obrazku:

http://images21.fotosik.pl/421/0b402868607fb999.jpg

pytam bo w miom sie nie kręciła, a w dwóch które ostatnio oglądałem właśnie się tak kręciła co strasznie utrudniało trafienie szczególnie we wsteczny bieg...

There is no soul, no soul could ever make me it's own...

59

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

Jak dobrze pamietam to jest tam klin który odpowiada za ten luz który narysowaleś.

60

Odp: No właśnie jakie są jego częste usterki

Może to nie jest  częsta usterka,ale  u mnie remont główny silnika był spowodowany tym, iż po wyjęci wału korbowego zauważyliśmy z moim tatem że nakrętka która trzyma wolne koło od rozrządu się odkręciła i spadając w dół uderzyła w rurkę doprowadzającą olej do silnika,ta z kolei poluzowała się(przykręcona na 2xśróby ósemki)i nie zaciągała oleju.Powodowało to, że skakało ciśnienie i wał nie miał smarowania(zaczął po prostu się zacierać).Niby to błahostka,ale kto by pomyślał.Zorbie zdjęcie tej nakrętki-po prostu jajko z  niej się zrobiło.To jest taka moja mała rada jeśli zaczyna skakać ciśnienie lub silnik zaczyna niespodziewanie brać olej.Przyczyn może być wiele,ale z taką mój tata spotkał się pierwszy raz  a naprawia silniki od 30 lat.i trzeba brać pod uwagę wszystko-my szukaliśmy przyczyny w filtrach w zaworze ciśnienia,pierścienie ,a na końcu myśleliśmy że silnik jak to Miras ujął Św.Piotr już puka do jego drzwi.A tu jakby nie ta pieprzona nakrętka jeszcze ten sezon by dokończył a w zimę by miał kapitalkę.A pro po tej nakrętki trudno ją zobaczyć po zdjęciu misy olejowej bo wał korbowy ja zasłania.Powtarzam to jest cholernie rzadka przypadłość.

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703