21

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

piotrze k jak woziłem ci półblocza razem z tulejami to wymieniłeś tuleje a półbloczy nie wymieniałeś.

22

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Wiśniak nie czytasz,  i idziesz na łatwiznę  ,podrzuciłem ci link gdzie wszystko jest napisane siła i kolejność , więc zamiast pytać zadaj sobie odrobinę trudu i przeczytaj

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

23

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Piotrfire wybacz chłopu jest w ciężkim szoku , sam to przerabiam jak mi sprzęt nawali .

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

24

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

bloczki normalnie wsadziłem na blok bo na szpilkach są takie kamienie naprowadzajace, uszczelka zwykła jedna a jaka powinna być???????? a o co chodzi z tymi tłokami?????

25

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Uszczelkami pomiędzy kadłubem, a półbloczkiem regulujesz luz między tłokiem a głowicą. W innych silnikach uszczelka pod głowice jest w kilku grubościach, a tu prawie pod głowice jest jedna grubość, za to są uszczelki pod pólblocza.
Szkoda, że wziąłeś się za remont tego silnika bo niestety pojęcia nie masz za bardzo i później będzie kolejny narzekający, że silniki Ify są do dupy, a to nie silniki tylko mechaniki z bożej łaski.

26

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

dario w ifach też masz różne grubości

27

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Apropo tego luzu pomiędzy tłokiem a głowicą to fachowo ile powinien wynośić ? to wkońcu te uszczelki pod głowicę są w trzech grubościach czy tylko prawie bo prawie to robi dużą ruznicę.

28

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

wiesniak 222 jak nie możesz poradzić wez mechanika ja jestem z okolic konina i w żniwa rabnol mi silnik ,  tuleja zadzwoniłem do mechanika z Jarocina robi silniki ifa .wziol silnik na 3 dni częściowo sie docierał generalka i o ile ifa silnik kopci na początku mój juz nic nic i oleju w normie żyleta morze jak sie nie znasz to znajdź dobrego diesla mechanika a najlepiej ifa bo samemu można ponieść większe koszty i dopiero bedzesz w plecy jak traktor ci w sezonie stanie a tak spokój kilka lat

29

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Wiśniak jak miałeś po remoncie żle ustawione półbloki , albo tuleja wystaje ciut wyżej niżpowinna , to głowica mogła za mocno przeć na tulej i pękła . Posprawdzaj wszystko na spoko i bez nerw , żebyś za 50 mth nie obudził się z ręką w nocniku .

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

30 Ostatnio edytowany przez Dario (2009-11-08 19:31:51)

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

@323, uszczelki pod głowice mają różne grubości ? Ja mam podaną tylko jedną grubość.


Jak się komuś chce to niech sobie rozczyta to.
http://www.fotoload.pl/123aa12/123838dc9bb88093ab3089a0c2e1781e2564_min.jpghttp://www.fotoload.pl/123aa39/cd15efbf001232d7e650247dcd5327c49656_min.jpg

31

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

no narazie sie dociera i  chodzi zostalo mi jeszcze ok.10ha do zaorania i zeby tylko wytrzymał. SAm nie robiłem robiłem z mechnikiem ktory jeszcze takiego silnika nie widział, ale był robiony generalny remont (blok do przestrzelenia, wał do szlifu)i pare lat chodził. Ale troche nie rozumiem. czyli jak planuje bloczki to daje grubszą uszczelke pod bloczki???? no ale to nie powinno robic takiej różnicy, tylko powinien mieć lepsze spręzanie.  No i jeszcze o co chodzi z tym(jak miałes ustawione tłoki) Zawory ustawiłem 0,2 ssący 0,3 wydechowy, ale kiedyś miałem 0,3 na obydwóch. No nie załamujcie mnie:( inne jakies prostsze są te ciagniki ale ten to widze że potrzebuje dokładności i precyzji że hohoohhooo.....  chyba go sprzedam

32

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Każdy sprzęt potrzebuje dokładności i precyzji!!! to nie ręczny cep :wow:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

33

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Cep też potrzebuje precyzji obsługi - w innym razie można zarobić w łeb. Wiem bo temat przerabiałem.

34

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

ja pod półblocza dawałem uszczelki papierowe chyba 3 nie pamiętam ile ma wymiar nominalny pułblocza bo wtedy dobierasz ilość uszczelek nominał posiada zdaje się 3uszczelki jak po splanowaniu dasz za mało to tłok będzie walił w głowice przerabiałem to w mf 255 po kontowaniu bloku musiałem staczać tłoki 0,5mm ponieważ mf nie ma pułbloczy.

35

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

ale mi nie wali w głowice. No i ten co mi sprzedaje częsci nic nie mówil o tych uszczelkach pod bloczki.  no ale za to bedzie mial lepsze spręzanie chyba, nie wiem. 3 lata temu robiłem kapitalnyy i nie dawałem tych uszczelek pod bloczki.  Na razie sie dociera, ale jak znowu dmuchnie kompresje to nie wiem co zrobie. Bede wtedy myślał

36 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-11-09 23:54:00)

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

jurek4 napisał/a:

A ile PotrzeK uciebie kosztuje planowanie głowicy lub półbloczy?

U mnie Jurku, z tego co dał Wiśniak, to jeszcze na falszkę by zostało z każdej głowicy - czyli na dwie dobre flaszki.

wisniak222 napisał/a:

...no narazie sie dociera i  chodzi zostalo mi jeszcze ok.10ha do zaorania i zeby tylko wytrzymał...

Może nie wytrzymać.

wisniak222 napisał/a:

...SAm nie robiłem robiłem z mechnikiem ktory jeszcze takiego silnika nie widział....

I to był Twój największy błąd. Z całym szacunkiem dla Twojego mechanika, ale nikt kto nie nauczył się wcześniej IFY, to nie zrobi tego silnika dobrze. Zresztą sam widzisz co się dzieje.

wisniak222 napisał/a:

...był robiony generalny remont (blok do przestrzelenia, wał do szlifu)i pare lat chodził....

No to miałeś więcej szczęścia niż pojęcia o tym silniku. Szlifiernia w ogóle nie powinna Ci przestrzeliwać tego bloku, bo w nich nie można tego robić, ale "nasz klient - nasz pan" i zrobią, co im każesz. To powinien wiedzieć Twój mechanik i nie powinien do tego dopuścić.

wisniak222 napisał/a:

... Ale troche nie rozumiem. czyli jak planuje bloczki to daje grubszą uszczelke pod bloczki???? no ale to nie powinno robic takiej różnicy, tylko powinien mieć lepsze spręzanie.  No i jeszcze o co chodzi z tym(jak miałes ustawione tłoki)...

A może teraz ma za duże sprężanie, a Twoje uszczelki tego "nie lubią"?

wisniak222 napisał/a:

...Zawory ustawiłem 0,2 ssący 0,3 wydechowy, ale kiedyś miałem 0,3 na obydwóch.

Na zimnym silniku, czy na ciepłym, bo to spora różnica. Ustawiałeś na "oko" czy na szczelinomierz i w jakim stanie masz dźwigienki klawiatury. Tylko nie dziw się, bo to bardzo ważne pytanie.

wisniak222 napisał/a:

...inne jakies prostsze są te ciagniki ale ten to widze że potrzebuje dokładności i precyzji że hohoohhooo.....  chyba go sprzedam

No nie przesadzaj. Żaden inny silnik nie wybaczyłby Ci tyle błędów co zrobiliście, a ten jednak chodzi!!!

wisniak222 napisał/a:

...ale mi nie wali w głowice...

A zawory się w tłokach nie odcisnęły?

wisniak222 napisał/a:

...No i ten co mi sprzedaje częsci nic nie mówil o tych uszczelkach pod bloczki.....

A opowiedziałeś mu co robiłeś z silnikiem? A może ich nie miał. A może..., a może.... I pewnie nie powiedział Ci jeszcze o wielu innych rzeczach. Zabierając się do remontu, jak to nazwałeś - kapitalnego, to powinieneś to dobrze wiedzieć Ty lub Twój mechanik.

wisniak222 napisał/a:

...3 lata temu robiłem kapitalnyy i nie dawałem tych uszczelek pod bloczki...

Ten silnik Cię jednak kocha i wiele Ci wybacza. Każdy inny już dawno sobie by na złomie leżał, a ten jednak jeszcze chodzi! Niech no jeszcze ktoś tu napisze, że te silniki są kiepskie...

wisniak222 napisał/a:

...Na razie sie dociera, ale jak znowu dmuchnie kompresje to nie wiem co zrobie....

Wtedy zrobisz mu prawdziwy remont kapitalny ;-)

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

37

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

witam pana dal mi pan namiary na tego mechanika od mojego mdw 524 z Jarocina fachowiec dziękuję bardzo i pozdrawiam zrobił 1 klasa silnik
wisniak222 ten pan sie na tym zna wiec posłuchaj jego rad i na pewno naprawisz sprzęt

38

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Ja  tez robiłem silnik z mechanikiem który wychowany jest na silnikach polskich maszyn wtedy jeszcze nie wiedziałem ze robi to pan PiotrK,  silnik odpukać chodzi ale moim zdaniem to nie jest to suma smarem to była najdroższa naprawa  w całej Polsce

39

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

dario a jednak są różne gróbości poszukaj dobrze ja teraz mam założone 1,6

40

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Po pierwsze jak robili ten silnik to musieli zachować jakiś zakład że by splanowac te bloczki.
po druhgie zawory mi sie nie odznaczyły na tlokach, zawory ustawialem na zimno oczywiscie (taki głupi to nie jestem) no i szczelinomierzem
po trzecie jasne że dawałem uszczelki pod bloczki bo tak to by nie był szczelny, no ale to po jednej sztuce
po czwarte on nie wydmuchuje uszczelki na zewnątrz ani do kanału wodnego w srodku tylko dmucha kompresje do wody, ale jak wyjme uszczelki spod głowic to normalnie nówki nic nie widać
po piate czemu nie można dawac go do przestrzelenia ?????? ja kupiłem go z niemiec jeździłem 4 lata i zauważyłem że wał chodzi w bloku. widocznie niemcy rozebrali silnik złozyli a nie włożyli na wal połpierscieni tych które blokuja wal.no i wtedy był ten kapitalny. poźniej dmuchnal kompresje i tak cały czas co roku.
po szóste zastanawia mnie  teraz jak sie dociera silnik poszcza bialy dym a jak dodac gazu to jush calkiem, a wtedy nie było, jak wymienilem wczesniej tuleje to było słychac tylko gwizd jak dokładałem gazu .  czyli popelnilem duzo bledow ale co zrobić?????