61

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Tuleja była- tak więc to nie ona poza tym średnica tego plastiku jakby mniejsza niż tuleja  , filtr rozebrałem na części pierwsze i wszystko wyczyściłem. Dlaczego olej nie spłynął z filtra

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

62

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Więcej części z plastiku w filtrze raczej nie ma, więc to na 99% pozostałości po starej tulejce.
Co do oleju to nie spłynął ale po jakim czasie ?
W 5 sek to on raczej nie spłynie.

63

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

kiedy spłynął to nie wiem ale zajęło mu to na pewno wiecej niż 5 min.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

64 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-10-24 23:39:28)

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Nie chcę Cię Piotrze martwić, ale ani ten traktor, ani jego silniki to szczęścia za wiele w swym życiu nie miały. Traktor, bo jakiś poprzedni jego właściciel zarżnął silnik, nie robił go lub próbował ale mu się nie udało i wrzucił do niego silnik od samochodu, czyli ten co masz teraz. W samochodzie silnik ten też nie miał lekko i teraz na pewno też były z nim same problemy. Na koniec, gdy już poprzedni właściciel miał go całkiem dość, zrobił jakiś remoncik, tak aby go tylko udało się opchnąć. Remont robił albo jakiś mechanik papudrak, który nawet uszkodzeń powstałych w samochodzie nie naprawił, albo mechanik był dobry, tylko właściciel kazał zrobić go maksymalnie po kosztach, co również nie świadczy dobrze o obu tych panach. Na koniec dopadła silnik jeszcze zemsta Filtrona, jak ja to nazywam, a czego efekt odczuwasz od kilku dni. To co wyciągnąłeś z filtra, to są pozostałości po starej, zniszczonej przez zły wkład filtra oleju, tulejce tego wkładu. Resztki tej tulejki na 99,99% siedzą Ci teraz w całym silniku. Poprzednikowi nawet nie chciało się wyjąć tego co Ty wyjąłeś, a gdzie reszta? To że z filtra wyjąłeś również całą tą tulejkę, to niestety niczego nie zmienia. Włożono ją po to, aby potencjalny kupiec, czyli niestety Ty szefie, za szybko nie zorientował się co jest grane. Jeśli chcesz mojej rady Piotrze, to jak najszybciej przełóż mu silnik z 303. Ten silnik, bez porządnego sprawdzenia każdej jego części i porządnego remontu, nie nadaje się już do dalszej eksploatacji. W przeciwnym razie, będziesz miał o tych silnikach takie samo zdanie jak kilka osób na tym forum. Jak chcesz to jeszcze spytaj się poprzedniego właściciela, co się działo z tym silnikiem i co w mim robił, chociaż wątpię abyś się dowiedział prawdy.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

65

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Z tego co kojarzę to pompa nie ma żadnego zaworu zwrotnego, więc jeśli olej nie chce spłynąć to gdzieś jest zapchane, albo w pompie albo w przewodzie między pompą, a filtrami. pompa oleju napompować do filtra napompuje ale za mało żeby wytworzyć w układzie ciśnienie. Sprawdzałeś rurę, którą pompa zasysa olej z miski, ale dalej co sprawdziłeś ? Bo kłopot teraz jest między pompą, a filtrami.

66 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-10-25 00:13:14)

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Dobrze Dario kojarzysz. Olej z filtra spływa dwiema drogami tj., od zewnętrznej strony wkładu (tulejki), czyli od strony pompy olejowej i od wewnętrznej strony wkładu (tulejki), czyli od strony głównej magistrali olejowej silnika. Pisaliśmy o tym tu już kiedyś ze Sławkiem42, chyba w jakimś wątku dotyczącym tego filtra oleju.

Uff, znalazłem wink http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 657#p19657
Szkoda, że ten wątek tak się urwał, bo może i do ciekawych wniosków byśmy doszli...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

67

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Myślałem o przełożeniu silnika , ale jestem uparty odkręcałem korbowody i wg mnie wał niedawno przechodził szlif tuleje też na pewno były wymieniane , problem jest na pewno ze smarowaniem. Dlatego próbuje ustalić czy jest mozliwość udrożnienia tych kanałów.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

68

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Piotrfire, wskaźnik pokazuje 0 atm. niekiedy 4 atm., olej w filtrze jest i nie spływa po zgaszeniu silnika z powrotem do miski przez pompę chociaż nie ma żadnego zaworu zwrotnego po drodze. Wg. masz zapchany kanał tłoczny oleju od pompy do obudowy filtrów, to jest chyba rurka przykręcona do pompy jednym końcem a drugim do bloku silnika. Po drugiej stronie bloku jest przykręcana obudowa filtrów i zaworu regulującego ciśnienie w ukł. smarowania.
Może zrób to na lenia, odkręć obudowę filtrów od silnika, ustaw gaz na zero i pokręć rozrusznikiem, może pompa wypcha to co tam siedzi, przy okazji będziesz widzieć czy tłoczy olej.

69 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-10-25 15:12:10)

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Szefie, ostatnia rzecz jaką chciałbym zrobić na tym forum, to powiedzieć Ci za kilka dni lub tygodni, a najdalej na wiosnę - „a nie mówiłem”. I tak zrobisz jak chcesz, ale uwierz mi, daleko tak nie zajedziesz.
Skoro chcesz sprawdzić tylko same kanały olejowe, to odkręć wszystkie śruby zamykające je na końcach, te do których uda Ci się dojść. Odkręć tą przy przedniej pokrywce silnika, i wszystkie z boku silnika, te wzdłuż głównego kanału – będą 4 śruby, z reguły na duży płaski śrubokręt, które zaślepiają kanały do głównych stóp wału, na linii dolna część filtra oleju i dolne łoża rozrusznika. Piąty kanał (tzn. czwarty lub drugi w zależności od której strony będziesz liczył), jest kanałem zasilającym magistralę z filtra oleju. Do drugiego kanału od strony koła zamachowego dojdziesz dopiero jak zdejmiesz drugą opaskę rozrusznika. Przy zdjętej misce olejowej dojdziesz jeszcze do jednej śruby zaślepiającej kanał zasilający wałek rozrządu. Jak je poodkręcasz, to przyświeć sobie w te wszystkie kanały jakąś małą latareczką i zobaczysz co jest w środku. Na końcach kanałów prowadzących do stóp głównych, powinieneś zobaczyć gwinty od śruby tych stóp, a jak zdejmiesz stopę całkowicie (i tak byłoby najlepiej) to zobaczysz światło na gwincie w bloku. Jak zaświecisz od strony wału, to po zewnętrznej stronie bloku ładnie będziesz widział cały kanał. Świecąc w kanał od strony pokrywki rozrządu, powinieneś zobaczyć śrubę zaślepiającą główny kanał pod kołem zamachowym. Sprawdź też kolektor zasilający filtr oleju i kanał zasilający ten filtr w bloku silnika, tak jak pisał Dario. Poza tym, koniecznie odkręć pompę olejową, rozkręć ją i dobrze się jej przyjrzyj. Bez wyjęcia wału nic więcej nie sprawdzisz. Jak nie chcesz wyjmować wału, to po kolei odkręcaj chociaż każdą stopę główną i sprawdzaj ich kanały. Koniecznie każdy z osobna. Wymień przy tym też dystanse, bo ten wał nie może mieć takiego zauważalnego luzu, jak to opisałeś. Świecąc w kanał wałka rozrządu, powinieneś zobaczyć kanał olejowy wałka. Jeżeli w tych kanałach coś zobaczysz, to spróbuj to jakoś wyjąć. Nic więcej teraz Ci się nie uda. Jak w ten sposób nie dasz rady wyczyścić kanałów, to musisz przepychać kanały od drugiej strony, a to bez wyjęcia silnika Ci się nie uda. Poza tymi kanałami masz jeszcze pozapychane i zdeformowane korbowody, zwłaszcza ten, którego panewkę tu pokazałeś. Sprawdź też pozostałe korbowody. Na pewno będą nie są one w dużo lepszym stanie, bo na bank nikt ich prędzej nie robił. W ten sposób sprawdzisz tylko główną magistralę olejową . Pozostaje jeszcze cała reszta kanałów. Mogą być one drożne lub nie, to wszystko zależy od tego jak bardzo prędzej popękała tulejka filtra i czy nie rozerwało samego filtra. Ich resztki mogą siedzieć jeszcze w półbloczkach, w wałku rozrządu, w wałkach klawiatury, w kanałach wału korbowego i wszędzie tam, gdzie płynie olej. Uwierz mi Piotrze, ale jak zrobisz to tak jak chcesz zrobić to teraz, to zrobisz to tylko nieznacznie lepiej niż poprzedni właściciel i wymiana samych panewek też tu raczej nic nie pomoże. Musisz wszystko dokładnie sprawdzić i pomierzyć rozbierając doszczętnie silnik, bo za chwilę może okazać się, że silnik znowu Ci się zatrze albo po krótkim czasie pracy nawet wystawi Ci kopyto. To, że zegar wskazuje Ci ciśnienie raz takie, a raz takie świadczy tylko o tym, że ciśnienie w głównej magistrali jest raz takie, a raz takie i nic poza tym. Na pewno dzieje się coś przed, za i/lub w samej pompie, a zegar pokazuje Ci tylko jak wygląda ciśnienie w głównej magistrali, a co dzieje się z tym ciśnieniem dalej, poza główną magistralą? Nie wiesz jak wygląda ono w wale, w wału rozrządu, w wałkach klawiatury, w korbowodach, na ich sworzniach i w tłokach silnika. Poza tym zostaje sprawa uszczelnienia i ustawienia tulei cylindrowych. Nie wiesz czy gumki były wymieniane, czy tylko zachlapane silikonem. Nie wiesz jak wyglądają w środku bloczki cylindrowe i cała reszta zużywających się elementów silnika. Takie historie zdarzają się bardzo często i nie raz tu już były opisywane. Ja spotykam się z nimi prawie na co dzień i naprawdę chcę Ci dobrze doradzić. Wiem, że wiąże się to z poświęceniem temu silnikowi dodatkowego czasu i pieniędzy, ale później krócej i taniej nie będzie. Wiem również, że Cię tym za bardzo nie pocieszyłem i bardzo nad tym ubolewam, ale nic na to nie poradzę. Napisałem Ci tylko jak jest.

No i znowu obiad zimny, a żonka krzywo zerka spod byka… wink Wieczorem jej to wynagrodzę wink

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

70

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Teraz to Admina pocieszyłeś, nie dość że pewnie wyda kupę kasy na remont silnika, to jeszcze będzie musiał opłacić psychoanalityka i pewnie jakie psychotropy co mu zapisze hmm

71

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Dzisiaj zmontowałem to do kupy ciśnienie oczywiście zero :nooo: wlałem 5l oleju ciśnienie jest 2 , w miarę rozgrzewania się silnika spadało by po 15min wynosić 0. Po 5 godzinach to samo 2 po 15 min 0 .  Ciśnienie do filtra idzie bo nie dokręciłem pokrywy to olej tryskał. Z obudowy filtra schodzi.

Dzieki Piotrze za cenny wykład , zastanawiam się nad tą zamianą ale wydaje mi się że ten silnik ładniej pracuje niż w moim 303 i mam wrazenie że jest mocniejszy , na pewno jest nowszy.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

72

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

PiotrzeK, jak zalecacie-kupić nową tulejkę z tworzywa jeśli stara jest uszkodzona czy dorobić z metalu-taką jak zrobił Sławek42?

73

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

@Piotrfire, obudowę filtrów w 303 masz taką samą jak w 323 ?
Jeśli tak to może przełóż obudowę z filtrami.

74

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Nie jest taka sama w 303 jest niższa bo jest filtr talerzykowy. poza tym po co całą obudowę przeczyściłem nic niedobrego w niej nie ma. Zastanawiam się tylko czym spowodowany jest spadek ciśnienia po rozgrzaniu , na pewno nie jest tu winny wał z panewkami.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

75

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Wymiennik ciepła woda/olej masz w 303 w misce olejowej czy z boku taki kwadratowy ?
Pisałem żeby zmienić po to aby wyeliminować wadliwie działający zawór regulacji ciśnienia oleju i ewentualne pęknięcia wewnątrz obudowy. Ale jak piszesz że jest dobre no to jest dobre smile

76

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Widzę kolego że już się zamotałeś więc sprawdź czy pompa w ogóle podaje olej do filtra a jeśli tak czy kulka nie puszcza całego oleju z powrotem.Najprościej to przełożyć cały obudowę z filtrami ja też mam założony filtr dyskowy a żeby do niego się dostać to trzeba podnieść silnik.Ale ja i tak stawiam na sawny.

77

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Przełożyłem spręzyne i kulkę z 303 na tych częściach ciśnienie nie poszło więcej niż 2 na oryginalnie było 3 ,w oryginale pod nakrętką było kilka podkładek (nie pod spręzyną) wyglądało to jak by ktoś chciał poluzować sprężynę , kulka siedzi dobrze w gnieździe. Zastanawiam się dla czego pokazuje ciśnienie dopiero jak jest 25l oleju? W 303 było ciśnienie przy minimalnym stanie. Jeśli chodzi o wymiennik to mam w misce ale jest inny niż w 323 jest wyraźna okrągła bania.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

78

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Jeśli potrzebuje dużo oleju w misce żeby było ciśnienie to coś z rurą ssawną masz, oglądałeś ją ale może jest przetarta lub pęknięta, do tego miałeś pogięty ten dekiel w który ta rura wchodzi. Masz ten uszczelniacz między rurą a deklem ?
Coś mi się zdaję, że miskę jeszcze raz zdejmiesz.

79

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Nowy chodzi lepiej, to może do starego wrzuć mu "nową" pompę wtryskową i wtryskiwacze?
Wirówkę szefie sprawdzałeś dobrze? Czasami, przy niedbałym skręcaniu kolektorka ciśnieniowego oleju, tego aluminiowego od pompy olejowej do bloku, lubi on pękać, zwłaszcza od strony bloku silnika. Sprawdziłeś go pod tym kątem? Czasami również ciśnienie ucieka wałkiem rozrządu.
Pisałeś, że na panewkach jest O.K., więc już innych możliwości nie ma. Na 100% broi Ci pompa oleju i może być tak, że to będzie tylko jej wina.
Nie wiem co dokładnie oznacza ta wyraźnie okrągła bania, ale to może miska zupełnie pierwszego typu tych silników i tam nie ma wymiennika ciepła, bo tam były sita, a chłodnica oleju była przed miską olejową. W 323 masz silnik z samochodu i jak ktoś go przekładał, to musiał zmienić miskę i nie wiadomo co przy tym oni tam wytworzyli. Może zrobisz fotki tych misek, to wtedy będzie wszystko jasne

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

80

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

W starym jest nowa pompa i wtryskiwacze. Na pewno zrzuce michę bo prawde mówiąc jak zobaczyłem pogięty w miejscu wejścia rury ssącej dekiel od razu postawiłem na to obejrzałem jeszcze rurę ssącą i nic po za tym na pewno zdemontuje pompe i oczywiście porobie foty tego co się da misek również , stawiam chyba na pompe bo było kombinowane z zaworem (poluźniali sprężynę).

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty