Odp: Spadek ciśnienia w silniku
Poluźniać sprężynę to chyba tylko gdy się założy jakąś nieoryginalną twardszą :hmmm:
Na oryginalnej nie ma to sensu.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Spadek ciśnienia w silniku
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Poluźniać sprężynę to chyba tylko gdy się założy jakąś nieoryginalną twardszą :hmmm:
Na oryginalnej nie ma to sensu.
Jak obiecałem wrzucam fotę obu misek pierwsza 303
Uploaded with ImageShack.us
323
Uploaded with ImageShack.us
tu zaginiona kulka
Uploaded with ImageShack.us
A teraz pompa na wałku oznaczonym strzałką w miejscu osadzenia jest luz ale tam chyba nie ma tulejki n na drugiej tulejce też jest delikatny luz. Piotrze wymaga ta pompa regeneracji?
Uploaded with ImageShack.us
i jeszcze rura ssawna nie popękana ani nie poprzecierana jedynie ten uszczelniacz jest twardy
Uploaded with ImageShack.us
Raczej na uszczelniaczu jest dobrze ale wymiana na nowy nie zaszkodzi ,sprawdź numery na pompie i na bloku żeby były takie same ,myślę teraz że powinieneś szukać przyczyny w kulce i jej gnieździe w ostateczności panewki główne ,pompce oleju tak czy siak bym zrobił kapitalkę.
Czyli w 303 masz stary typ, z prostokątnym wymiennikiem na zewnątrz miski. Gdzie ta kulka na obrazku bo jak widzę chyba trzy
Co od pompy to klin na tym drugim wałku jest dobry ?
jeden wałek z klinem dobrym a drugi bez
To dobrze tak ma być, wałek z klinem napędza i musi mieć klin. Jak zębatki pompy są dobre i nie mają luzu wewnątrz obudowy to pompa powinna być dobra. Rury umyłeś i dokładnie sprawdziłeś są idealne, nie przetarte i nie pęknięte, to też dobrze. Jak możesz to zmień ten uszczelniacz i zobacz czy uszczelnia w miejscu w który po zamontowaniu siedzi. Teraz na fotce sprężyna go zsuwa na dół, ale po zamontowaniu jest wyżej. Jeśli miskę już masz zdjętą to pooglądaj wszystkie panewki. Nie wiem jak jest w nowszych silnikach, bo w starych była w korbowodzie zamontowana rurka podająca olej do główki korbowodu, w nowszych może korbowód jest wiercony, ale w starych i nowych jest chyba na górze jeszcze wkręcona dysza, którą olej jest natryskiwany na denko tłoka żeby go chłodzić. Jak by się dało jakoś "wymacać" czy te dysze są to też warto by było to sprawdzić. Tylko z tymi dyszami to chyba musiałbyś z PiotremK skonsultować czy są w nowych silnikach. Pooglądaj jeszcze kadłub silnika od dołu czy nie widać jakiś pęknięć, może powietrzem dmuchnij w kanały olejowe może coś dostrzeżesz zanim olej zaleje ci twarz
Piotrze pompy tak na oko się nie sprawdzi że nie ma luzu to jest dobra ,w pompach zębatych zużywają się ułożyskowania i wycierają się szczyty obudowy .Chcąc choć trochę ją dokładniej sprawdzić włóż zębatki a w miejsce dekielka przyłóż suwmiarkę i jeśli luz między suwmiarką a zębatkami będzie większy niż kalka albo kartka cienkiego papieru to pompa wymaga z planowania.
Tak właśnie kończą się remonty robione przez pseudo mechaników. Najlepiej to mu wyszedł ten silikon. Ciekawe gdzie jeszcze takie gluty wiszą. Pół biedy jak po zewnętrznej stronie silnika. Zrobił to gość bardzo artystycznie. Już lepiej by się wziął za malowanie obrazów - nie szkodziłby przy tym tak innym.
W 303 masz Piotrze, tak jak się domyślałem, zupełnie pierwszy model miski olejowej. Chłodnica oleju jest na zewnątrz, a w tej bani w misce są tylko sita.
Na pompie, tam gdzie zaznaczyłeś strzałką, nie może być żadnego luzu. Ten wałek nie jest obrotowy i on musi siedzieć tam na wcisk. Koło zębate kręci się na nim i on nie może nawet drgnąć. Ta pompa była kiedyś zatarta i m.in. dlatego masz takie cyrki z ciśnieniem. A jak wygląda otwór na ten wałek w pokrywce pompy? Może i tą pokrywę również trzeba będzie lekko splanować? Tulejki też są do wymiany i ogólnie musisz się dobrze jej przyjrzeć, zwłaszcza kołom bo pewnie są już mocna wytarte. Sprawdź też bieżnie pompy. Sprawdź też czy wszystkie numery, te na pompie, stopach głównych i bloku silnika (jest on pod uszczelką miski przy kolektorze ciśnieniowym oleju) są jednakowe i czy stopy główne są założone w odpowiedniej kolejności. Czasami ludzie mieszają kolejność tych stóp albo zakładają od innego silnika, a pompę jeszcze od innego i nadziwić się nie mogą, że nie ma ciśnienia, albo że silnik zaraz się zaciera.
Pierścienie dystansowe nic nie mają do ciśnienia ale tam również nie możesz mieć luzu, bo w skrajnym wypadku przez to właśnie silnik wystawi Ci kopyto.
Korbowody, tak jak pisałem prędzej, masz już odkształcone i te rozpylacze, o których pisał Dario na 100% są już zaślepione i ich nie da się tak po prostu przedmuchać. Korbowody powinieneś zregenerować lub wymienić na nowe, a wał chociaż dać do sprawdzenia, no ale to wiąże się z kolejnymi kosztami i jak nie chcesz tego robić, to naprawdę lepiej podmień te silniki. W starym na pewno będziesz miał mniej do zrobienia.
Najchętniej to sam zająłbym się tym silnikiem, no ale to znowu kolejne koszty...
Myślę że może nie jest tak źle jak mówicie. Na oryginalnej kulce i sprężynie ciśnienie dochodziło do 4 w porywach , jak przełożyłem kulkę sprężynę i nakrętkę z 303 nie chciało wyjść poza 2 . Skoncentruje się nad pompą (regeneracja) tu Piotrze uśmiech do Ciebie. Odkręcałem dzisiaj stopy i korbowody tak jak mówiłeś Piotrze przepychałem i prześwietlałem magistrale olejowe wszystko było drożne. Jedynym mankamentem tego silnika jest brak ciśnienia , nie zakładajcie z góry najgorszego. Oglądałem wszystkie panewki są jak nowe , wał wygląda jak bym odebrał go od szlifierza , widziałem waly i panewki kwalifikujące silnik do remontu i uwierzcie mi na pewno nie mój , jak powiedziałem wcześniej stawiam na pompę.
Jeszcze tylko fota dla tych którzy nigdy nie wyciągali kulki niech zobaczą jak to wygląda od środka.
Uploaded with ImageShack.us
Pompę zregeneruj jak możesz i oby to było to
Przydało by się spróbować zlikwidować luz poosiowy wału, bo jak on będzie latać sobie to spróbuje wylecieć.
no i trochę uprzątnięte ...
ja mialemto samo co ty piotrzefire tylko ze w kabajnie moj problem tkwil w tym wymienniku ciepla w misce i tak jak ty wyczyscilem te sita ktore tam sa i to tak nic nie dala i zrobilem lak polozylem miske na stol odkrecilem pompe i teraz tak na pompe zamatowalem wiertarke zalalem cala miske oleju do poziomu tego wymiennika ciaepa i gdy zaczelem napedzac pape wiertarka to olej nie nedanzal przelatywac przez te sita im wieksze obroty tym gozej na wolnych to cos tam zdazylo przeleciec i gdy wlalem o 1 litr wiecej oleju to jiz zdazyl przeleciec przez gore lecz i tak postanowilem wywalic te sita i cisnienie bylo tylko musze pilnowac filtra oleju wiadomo sprobuj tego
Raczej to nie jest dobry pomysł bo te sita są po to a by zwolnić pęd oleju i przylegał do ścianki żeby zdążył się wystudzić ,wystarczyło wymienić uszczelniacz .Teraz to masz tak jak byś nie miał wymiennika.
Piotrze, a może warto by było jakbyś z 512 zaimportował na próbę filtr. To wiele by wyjaśniło.
mam już wymontowaną pompę ma luzy więc ją zregeneruję , potem zmienię obudowy filtrów choć nie wiem co tam może być nie tak wszystko drożne wirówka zreanimowana kulka trzyma (zalewałem naftą) .
Jeśli kulka na powierzchni nie ma śladów od gniazda i nie zacina się w tym koszyku, a obudowa nie ma pęknięć w środku to możesz filtry zostawić. Co najwyżej możesz jeszcze wirówkę zaślepić jeśli regeneracja pompy nic nie da, chociaż wirówka całego ciśnienia nie powinna gubić.
Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. Otóż porównywałem kulki koszyki i sprężyny 303 i 323 są takie same z jednym wyjątkiem , korek w 303 sprężyna wchodzi do wewnatrz korka a 323 na zewnątrz jakie są tego konsekwencje? Reasumując w 323 jest bardziej naprężona.
Wcale nie musi być bardziej naprężona możliwe, że obudowa jest dłuższa i wychodzi na to samo.
tego nie zmierzyłem :hmmm: ale fakt faktem że na kulce koszyku i korku z 303 nie było więcej niż 2 w oryginale w porywach dochodziło do 4
Czyli coś z długością jest bo ciśnienie w 303 masz normalne i większe od 2 atm.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Spadek ciśnienia w silniku
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo