Temat: Filtry

Czy moze ktos opisac gdzie znajduja sie (dokładnie) wszystkie filtry w 323a i jakie one sa ?

gg 2215972

2

Odp: Filtry

Jeśli chodzi o 323 to wiem tylko gdzie są olejowe siedząc w kabinie to po prawej stronie silnika z przodu na dole , jest to podwójny filtr , jeden z nich to filtr odśrodkowy natomiast drugi zbudowany jest z ok 20 talerzyków z siatki miedzianej można zastąpić go papierowym filtrem filtrona. W moim ciągniku był tak zapchany że po rozgrzaniu nie miałem wogóle ciśnienia i chciałem dawać wał do szlifu. Przypadkiem kiedyś go rozkręciłem wymyłem i teraz na wolnych obrotach mam ciśnienie 6 MPa  .

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

3

Odp: Filtry

Tak wyglada nie wymieniony filtr w 323 (i niesprawnej kontrolce zapchania filtra ) po 250Mtg http://img207.imageshack.us/img207/1418/filtrmw7.th.jpg Po prostu go zgniotło

4

Odp: Filtry

tylko nie wkładaj polskiego tak przynajmniej twierdzi mechanik który mi naprawiał ciągnik polskie są przelewowe a forsz potrzebuje podobno podciśnieniowego jeśli załozysz nie taki grozi to brakiem smarowania silnika a kontrolka ci tego nie pokaże

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

5

Odp: Filtry

Trzeba dokładnie wiedzieć, jaki filtr tam musi być, bo są dwa rodzaje z tego typu filtrów, właśnie jeden z nich absolutnie się nie nadaje, a ten właściwy ma symbol OM 524 z firmy FILTRON. Ale o dziwo, sprawdzałem przed chwilką w katalogu filtrona, zrobili modyfikację katalogu 27.07.2007 roku i filtr oleju silnika ma teraz inne oznaczenie - OM 505, niewiem czy to tylko inna symbolika, czy błąd, więc lepiej podczas zakupu filtra stary filtr zawinąć w foliówke i zabrać ze sobą na wzór.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

6

Odp: Filtry

a ja jestem za pozostawieniem oryginału i nie będę zmieniał konstrukcji DDRowskiej poza tym wyczyszczenie oryginału jeśli się o to dba nie staniowi zadnego problemu i co ważne nic nie kosztuje roll

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

7

Odp: Filtry

Ja niestety w swoich silnikach miałem tylko wymienne wkłady, więc jak pierwszy raz kupowałem filtr do ciągnika, to wkład był jeszcze niemiecki (raczej szczątki wkładu) ale te blaszane kółka były całe i wg oznaczeń na nich napisanych i średnicy otworów w tych kółkach udało mi się dopasować polski zamiennik, który wiem, że jest właściwy, a cały knyf ukryty jest właśnie w tych kółkach metalowych na górze i dole filtra, a konkretnie o średnice wewnętrznych otworów.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

8

Odp: Filtry

Piotrfire napisał/a:

a ja jestem za pozostawieniem oryginału i nie będę zmieniał konstrukcji DDRowskiej poza tym wyczyszczenie oryginału jeśli się o to dba nie staniowi zadnego problemu i co ważne nic nie kosztuje roll

ale to może w 30. są do czyszczenia bo w 323 są do wymiany i wątpie czy można je czyścić

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

9

Odp: Filtry

tatamarty.323a napisał/a:

Trzeba dokładnie wiedzieć, jaki filtr tam musi być, bo są dwa rodzaje z tego typu filtrów, właśnie jeden z nich absolutnie się nie nadaje, a ten właściwy ma symbol OM 524 z firmy FILTRON. Ale o dziwo, sprawdzałem przed chwilką w katalogu filtrona, zrobili modyfikację katalogu 27.07.2007 roku i filtr oleju silnika ma teraz inne oznaczenie - OM 505, niewiem czy to tylko inna symbolika, czy błąd, więc lepiej podczas zakupu filtra stary filtr zawinąć w foliówke i zabrać ze sobą na wzór.

Właśnie, kiedyś kupiłem w hurtowni filtr do silnika - zgodnie z katalogem Filtrona w którym były dwa typy filtrów i było to około 5 lat temu - i ... szczęście że zadziałała kontrolka od zapchanego filtra, a ja się domyśliłem od czego ona jest bo filtr został zgnieciony.

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg

10

Odp: Filtry

Witam właśnie wczoraj przechodziłem czyszczenie filtrów oleju w obu forszajkach w których mam (chyba oryginalne) filtry.Pierwszy to jak Miras napisał bączek,który należy rozkręcić klucz nr19 w środku jest sprężyna z blaszką i po dłuższym nie czyszczeniu kupa mułu.Ja umyłem go w ropie i oczywiście przetkałem dziurki w śrubach ósemkach które są w bączku, następny filter należu również rozkręcić i składa sie z owali jest ich tam troche(w cyklopie idzie podobny albo taki sam filter)należy to przemyć w ropie ,ja jeszcze przedmuchałem sprężarką 8 atmosfer starczy.Pamiętajmy o uszczelkach pod pokrywy obu filtrów.Ja wyciołem  z brulionu i poszedł jeszcze silikon.Wszystko gra i buczy.Zeby nie wlało to bym nie zjeżdzał do domu bo orki nawet dobrze mi szły-niestety 5ty korpus podniesiony bo z miejsca bym nie ruszył.

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703

11

Odp: Filtry

Ten filtr kupiłem w sklepie obok szlifierni silników (twierdzili ,że też
je wkładają ) i taki efekt http://img211.imageshack.us/img211/9668/zgniecionyfiltrdw0.jpg
Filtr to ASSO WO 3001 W poniedziałek dzwonie do sklepu pantery zobaczymy co mają .

12

Odp: Filtry

tatamarty.323a napisał/a:

Trzeba dokładnie wiedzieć, jaki filtr tam musi być, bo są dwa rodzaje z tego typu filtrów, właśnie jeden z nich absolutnie się nie nadaje, a ten właściwy ma symbol OM 524 z firmy FILTRON. Ale o dziwo, sprawdzałem przed chwilką w katalogu filtrona, zrobili modyfikację katalogu 27.07.2007 roku i filtr oleju silnika ma teraz inne oznaczenie - OM 505, niewiem czy to tylko inna symbolika, czy błąd, więc lepiej podczas zakupu filtra stary filtr zawinąć w foliówke i zabrać ze sobą na wzór.

W katalogu filtrona filtr OM 524 jest podany jako filtr do IFY L 50 , natomiast OM 505 do ciągników i kombajnów (i to pewnie ten sam filtr tylko inaczej oznaczany żeby w katalogach samochodowych rozróżnić )

13 Ostatnio edytowany przez kobi (2007-09-09 19:58:58)

Odp: Filtry

Miras, u mnie efekt z filtrem był dokładnie taki sam, szczęście że kontrolka zadziałała a ja się domyśliłem od czego ona jest.

Niestety OM505 i OM524 choć identycznie wyglądają są zupełnie innymi filtrami, przekonałem się na własnej skórze.

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg

14

Odp: Filtry

To który jest dobry ?

15

Odp: Filtry

przyznam że nie pamiętam, po prostu kupuję u człowieka który handluje częściami do kombajnu i on już wie, raz kupiłem gdzie indziej i wpadka. wiem że tylko jeden z nich się nadaje mimo że w katalogu są oba oznaczone jako dobre do tego silnika

http://www.wixfiltron.com.pl/2005/index … Itemid=111
w tym katalogu jest OM505, ale ja mam wątpliwości czy jest tak rzeczywiście, a nie będę odkręcał filtra.

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg

16

Odp: Filtry

OM 524 jest chyba właściwym filtrem, taki jest u mnie, a czy filtr OM 505 nie ma przypadkiem wewnątrz zaworka?

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

17

Odp: Filtry

Kupiłem dziś w Wągrowcu 2 szt. OM 524 po 9 zyla za szt. :smiley:

18

Odp: Filtry

Ja zamówiłem u kolegi w hurtowni filtrów, płaciłem po 5 zł/szt

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

19

Odp: Filtry

tatamarty.323a napisał/a:

OM 524 jest chyba właściwym filtrem, taki jest u mnie, a czy filtr OM 505 nie ma przypadkiem wewnątrz zaworka?

Zaworek u mnie jest oddzielnie i zakładam go na filtr. Te filtry z wyglądu są identyczne.

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg

20

Odp: Filtry

Witam Szanownych Grupowiczów!
Niestety, muszę Was zmartwić, ale te wkłady filtra oleju Filtrona OM 524 jak i OM 505, to są dokładnie te same filtry (informacja z samego Filtrona), różnią się tylko wysokością o 3mm i oba niestety nie nadają się do Fortschritt'ów, ponieważ są to wkłady do filtrów przelewowych (stąd tak niska ich cena), a Fortschritt ma filtr ciśnieniowy i wymaga wkładu do ciśnieniowego filtra oleju. Dlatego też tak je Wam "wciąga". Obecnie połowa napraw jakie wykonujemy spowodowane są zatarciami silnika z tego właśnie powodu. Jedyna rada, to częsta kontrola wkładu i czuły słuch.... Z wkładami ASSO jest ten sam problem, z tym że mają one symbol WO-3101, a nie WO-3001 jak pisał Miras1232.
Pozwolę sobie tu znowu na autoreklamę (bo to bardzo ważna sprawa). Posiadam na bieżąco w sprzedaży oryginalne ciśnieniowe wkłady filtra oleju (ok. 40 zł z uszczelką do wkładu i wirówki), jak i całe filtry. Ważny jest też stan kulki w filtrze. Jeżeli wskazówka czujnika ciśnienia drży, to kulka jest już wyrobiona (ma rant) i wymaga wymiany - im szybciej, tym lepiej. Niestety, z tego co mi wiadomo, nie podpasuje się tu kulki z żadnego łożyska. Kulka kosztuje 7zł. Sporadycznie też trzeba wymienić gniazdo kulki, ale tu już potrzeba specjalnego ściągacza.
Tak więc zapraszam do współpracy.
Dane kontaktowe w wątku o sprzedawcach części, a tak na nagły wypadek - Maciej Kociurski 0601616891, Grudziądz.
Pozdrawiam
Piotr K

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.