Temat: Filtry
Czy moze ktos opisac gdzie znajduja sie (dokładnie) wszystkie filtry w 323a i jakie one sa ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Filtry
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy moze ktos opisac gdzie znajduja sie (dokładnie) wszystkie filtry w 323a i jakie one sa ?
Jeśli chodzi o 323 to wiem tylko gdzie są olejowe siedząc w kabinie to po prawej stronie silnika z przodu na dole , jest to podwójny filtr , jeden z nich to filtr odśrodkowy natomiast drugi zbudowany jest z ok 20 talerzyków z siatki miedzianej można zastąpić go papierowym filtrem filtrona. W moim ciągniku był tak zapchany że po rozgrzaniu nie miałem wogóle ciśnienia i chciałem dawać wał do szlifu. Przypadkiem kiedyś go rozkręciłem wymyłem i teraz na wolnych obrotach mam ciśnienie 6 MPa .
tylko nie wkładaj polskiego tak przynajmniej twierdzi mechanik który mi naprawiał ciągnik polskie są przelewowe a forsz potrzebuje podobno podciśnieniowego jeśli załozysz nie taki grozi to brakiem smarowania silnika a kontrolka ci tego nie pokaże
Trzeba dokładnie wiedzieć, jaki filtr tam musi być, bo są dwa rodzaje z tego typu filtrów, właśnie jeden z nich absolutnie się nie nadaje, a ten właściwy ma symbol OM 524 z firmy FILTRON. Ale o dziwo, sprawdzałem przed chwilką w katalogu filtrona, zrobili modyfikację katalogu 27.07.2007 roku i filtr oleju silnika ma teraz inne oznaczenie - OM 505, niewiem czy to tylko inna symbolika, czy błąd, więc lepiej podczas zakupu filtra stary filtr zawinąć w foliówke i zabrać ze sobą na wzór.
a ja jestem za pozostawieniem oryginału i nie będę zmieniał konstrukcji DDRowskiej poza tym wyczyszczenie oryginału jeśli się o to dba nie staniowi zadnego problemu i co ważne nic nie kosztuje
Ja niestety w swoich silnikach miałem tylko wymienne wkłady, więc jak pierwszy raz kupowałem filtr do ciągnika, to wkład był jeszcze niemiecki (raczej szczątki wkładu) ale te blaszane kółka były całe i wg oznaczeń na nich napisanych i średnicy otworów w tych kółkach udało mi się dopasować polski zamiennik, który wiem, że jest właściwy, a cały knyf ukryty jest właśnie w tych kółkach metalowych na górze i dole filtra, a konkretnie o średnice wewnętrznych otworów.
a ja jestem za pozostawieniem oryginału i nie będę zmieniał konstrukcji DDRowskiej poza tym wyczyszczenie oryginału jeśli się o to dba nie staniowi zadnego problemu i co ważne nic nie kosztuje
ale to może w 30. są do czyszczenia bo w 323 są do wymiany i wątpie czy można je czyścić
Trzeba dokładnie wiedzieć, jaki filtr tam musi być, bo są dwa rodzaje z tego typu filtrów, właśnie jeden z nich absolutnie się nie nadaje, a ten właściwy ma symbol OM 524 z firmy FILTRON. Ale o dziwo, sprawdzałem przed chwilką w katalogu filtrona, zrobili modyfikację katalogu 27.07.2007 roku i filtr oleju silnika ma teraz inne oznaczenie - OM 505, niewiem czy to tylko inna symbolika, czy błąd, więc lepiej podczas zakupu filtra stary filtr zawinąć w foliówke i zabrać ze sobą na wzór.
Właśnie, kiedyś kupiłem w hurtowni filtr do silnika - zgodnie z katalogem Filtrona w którym były dwa typy filtrów i było to około 5 lat temu - i ... szczęście że zadziałała kontrolka od zapchanego filtra, a ja się domyśliłem od czego ona jest bo filtr został zgnieciony.
Witam właśnie wczoraj przechodziłem czyszczenie filtrów oleju w obu forszajkach w których mam (chyba oryginalne) filtry.Pierwszy to jak Miras napisał bączek,który należy rozkręcić klucz nr19 w środku jest sprężyna z blaszką i po dłuższym nie czyszczeniu kupa mułu.Ja umyłem go w ropie i oczywiście przetkałem dziurki w śrubach ósemkach które są w bączku, następny filter należu również rozkręcić i składa sie z owali jest ich tam troche(w cyklopie idzie podobny albo taki sam filter)należy to przemyć w ropie ,ja jeszcze przedmuchałem sprężarką 8 atmosfer starczy.Pamiętajmy o uszczelkach pod pokrywy obu filtrów.Ja wyciołem z brulionu i poszedł jeszcze silikon.Wszystko gra i buczy.Zeby nie wlało to bym nie zjeżdzał do domu bo orki nawet dobrze mi szły-niestety 5ty korpus podniesiony bo z miejsca bym nie ruszył.
Trzeba dokładnie wiedzieć, jaki filtr tam musi być, bo są dwa rodzaje z tego typu filtrów, właśnie jeden z nich absolutnie się nie nadaje, a ten właściwy ma symbol OM 524 z firmy FILTRON. Ale o dziwo, sprawdzałem przed chwilką w katalogu filtrona, zrobili modyfikację katalogu 27.07.2007 roku i filtr oleju silnika ma teraz inne oznaczenie - OM 505, niewiem czy to tylko inna symbolika, czy błąd, więc lepiej podczas zakupu filtra stary filtr zawinąć w foliówke i zabrać ze sobą na wzór.
W katalogu filtrona filtr OM 524 jest podany jako filtr do IFY L 50 , natomiast OM 505 do ciągników i kombajnów (i to pewnie ten sam filtr tylko inaczej oznaczany żeby w katalogach samochodowych rozróżnić )
Miras, u mnie efekt z filtrem był dokładnie taki sam, szczęście że kontrolka zadziałała a ja się domyśliłem od czego ona jest.
Niestety OM505 i OM524 choć identycznie wyglądają są zupełnie innymi filtrami, przekonałem się na własnej skórze.
To który jest dobry ?
przyznam że nie pamiętam, po prostu kupuję u człowieka który handluje częściami do kombajnu i on już wie, raz kupiłem gdzie indziej i wpadka. wiem że tylko jeden z nich się nadaje mimo że w katalogu są oba oznaczone jako dobre do tego silnika
http://www.wixfiltron.com.pl/2005/index … Itemid=111
w tym katalogu jest OM505, ale ja mam wątpliwości czy jest tak rzeczywiście, a nie będę odkręcał filtra.
Kupiłem dziś w Wągrowcu 2 szt. OM 524 po 9 zyla za szt. :smiley:
OM 524 jest chyba właściwym filtrem, taki jest u mnie, a czy filtr OM 505 nie ma przypadkiem wewnątrz zaworka?
Zaworek u mnie jest oddzielnie i zakładam go na filtr. Te filtry z wyglądu są identyczne.
Witam Szanownych Grupowiczów!
Niestety, muszę Was zmartwić, ale te wkłady filtra oleju Filtrona OM 524 jak i OM 505, to są dokładnie te same filtry (informacja z samego Filtrona), różnią się tylko wysokością o 3mm i oba niestety nie nadają się do Fortschritt'ów, ponieważ są to wkłady do filtrów przelewowych (stąd tak niska ich cena), a Fortschritt ma filtr ciśnieniowy i wymaga wkładu do ciśnieniowego filtra oleju. Dlatego też tak je Wam "wciąga". Obecnie połowa napraw jakie wykonujemy spowodowane są zatarciami silnika z tego właśnie powodu. Jedyna rada, to częsta kontrola wkładu i czuły słuch.... Z wkładami ASSO jest ten sam problem, z tym że mają one symbol WO-3101, a nie WO-3001 jak pisał Miras1232.
Pozwolę sobie tu znowu na autoreklamę (bo to bardzo ważna sprawa). Posiadam na bieżąco w sprzedaży oryginalne ciśnieniowe wkłady filtra oleju (ok. 40 zł z uszczelką do wkładu i wirówki), jak i całe filtry. Ważny jest też stan kulki w filtrze. Jeżeli wskazówka czujnika ciśnienia drży, to kulka jest już wyrobiona (ma rant) i wymaga wymiany - im szybciej, tym lepiej. Niestety, z tego co mi wiadomo, nie podpasuje się tu kulki z żadnego łożyska. Kulka kosztuje 7zł. Sporadycznie też trzeba wymienić gniazdo kulki, ale tu już potrzeba specjalnego ściągacza.
Tak więc zapraszam do współpracy.
Dane kontaktowe w wątku o sprzedawcach części, a tak na nagły wypadek - Maciej Kociurski 0601616891, Grudziądz.
Pozdrawiam
Piotr K
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Filtry
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo