21 Ostatnio edytowany przez raf27 (2007-09-21 19:40:38)

Odp: Filtry

No i teraz mnie straszycie, ja wywaliłem w nowym silniku filter z krążkami a wstawiłem OM 524.Teraz silnik ma 38mth i zaraz będzie trzeba wymienić filter i olej.To teraz o co kaman????Który filter wstawiać??Jest to dla mnie ważne bo jak rozpierdziele silnik to się wkurze troche :uuuu: bo roboty się nie boje ale kaaaasa jest nie mała i czas. :stu:  :stu:   :gun:  :gun:  :nie_wiem:  :stu:

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703

22

Odp: Filtry

PiotrK napisał/a:

Witam Szanownych Grupowiczów!
Niestety, muszę Was zmartwić, ale te wkłady filtra oleju Filtrona OM 524 jak i OM 505, to są dokładnie te same filtry (informacja z samego Filtrona), różnią się tylko wysokością o 3mm i oba niestety nie nadają się do Fortschritt'ów, ponieważ są to wkłady do filtrów przelewowych (stąd tak niska ich cena), a Fortschritt ma filtr ciśnieniowy i wymaga wkładu do ciśnieniowego filtra oleju. Dlatego też tak je Wam "wciąga". Obecnie połowa napraw jakie wykonujemy spowodowane są zatarciami silnika z tego właśnie powodu. Jedyna rada, to częsta kontrola wkładu i czuły słuch.... Z wkładami ASSO jest ten sam problem, z tym że mają one symbol WO-3101, a nie WO-3001 jak pisał Miras1232.
Pozwolę sobie tu znowu na autoreklamę (bo to bardzo ważna sprawa). Posiadam na bieżąco w sprzedaży oryginalne ciśnieniowe wkłady filtra oleju (ok. 40 zł z uszczelką do wkładu i wirówki), jak i całe filtry. Ważny jest też stan kulki w filtrze. Jeżeli wskazówka czujnika ciśnienia drży, to kulka jest już wyrobiona (ma rant) i wymaga wymiany - im szybciej, tym lepiej. Niestety, z tego co mi wiadomo, nie podpasuje się tu kulki z żadnego łożyska. Kulka kosztuje 7zł. Sporadycznie też trzeba wymienić gniazdo kulki, ale tu już potrzeba specjalnego ściągacza.
Tak więc zapraszam do współpracy.
Dane kontaktowe w wątku o sprzedawcach części, a tak na nagły wypadek - Maciej Kociurski 0601616891, Grudziądz.
Pozdrawiam
Piotr K

Czyli to grzechotanie silnika u mnie na wyższych obrotach to może być wina filtra ?

23

Odp: Filtry

Witam!

Sprawa Pana raf27, już jest rozwiązana i odpowiedni wkład filtra będzie jutro wysłany. A wracając do wkładu z blaszkami, to są one bardzo dobre i nie ma z nimi problemu, pod warunkiem, że nie będą za mocno skręcone i będą się swobodnie obracały no i należy go często myć w benzynie, najlepiej ekstrakcyjnej i czyścić wirówkę filtra.

Co do grzechotania silnika na wyższych obrotach u Pana Miras1232. to może być wiele przyczyn:
1) Może to być przewinięta panewka korbowodowa,
2) Luz na sworzniu korbowodowym,
3) Wygięta laska popychacza,
4) Złe luzy zaworowe,
5) Wybite gniazdo zaworowe w głowicy.
W celu sprawdzenia, na którym tłoku wystąpiło uszkodzenie, należy po kolei odkręcać przewody wysokiego ciśnienia pompy wtryskowej. Gdy po odkręceniu któregoś z kolei przewodu paliwa wysokiego ciśnienia, grzechotanie ustanie, to wiadomo, na którym cylindrze jest usterka.
Może być jeszcze uszkodzona końcówka wtryskiwacza, lub przytarty tłok.

W celu lepszej diagnozy i sposobu naprawy proszę o kontakt telefoniczny.

Maciej Kociurski - tel.: 0601616891, 0564772102, Grudziądz.
Pozdrawiam.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

24

Odp: Filtry

A wracając jeszcze do tego nieszczęsnego filtra oleju i jego wkładu, to samego momentu wciągania wkładu nie słychać, a jakiekolwiek dziwne odgłosy z silnika (stukanie czy grzechotanie) może być już tylko skutkiem wciągnięcia papierowego wkładu filtra oleju, bo siatkowych krążków nie wciąga. W takim wypadku im szybciej się wyłączy silnik tym lepiej i należy szukać przyczyny, bo koszty naprawy, przy dalszym użytkowaniu ciągnika, mogą być bardzo wysokie.
pozdrawiam
PiotrK

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

25

Odp: Filtry

PiotrK napisał/a:

Witam!

Sprawa Pana raf27, już jest rozwiązana i odpowiedni wkład filtra będzie jutro wysłany. A wracając do wkładu z blaszkami, to są one bardzo dobre i nie ma z nimi problemu, pod warunkiem, że nie będą za mocno skręcone i będą się swobodnie obracały no i należy go często myć w benzynie, najlepiej ekstrakcyjnej i czyścić wirówkę filtra.

Co do grzechotania silnika na wyższych obrotach u Pana Miras1232. to może być wiele przyczyn:
1) Może to być przewinięta panewka korbowodowa,
2) Luz na sworzniu korbowodowym,
3) Wygięta laska popychacza,
4) Złe luzy zaworowe,
5) Wybite gniazdo zaworowe w głowicy.
W celu sprawdzenia, na którym tłoku wystąpiło uszkodzenie, należy po kolei odkręcać przewody wysokiego ciśnienia pompy wtryskowej. Gdy po odkręceniu któregoś z kolei przewodu paliwa wysokiego ciśnienia, grzechotanie ustanie, to wiadomo, na którym cylindrze jest usterka.
Może być jeszcze uszkodzona końcówka wtryskiwacza, lub przytarty tłok.

W celu lepszej diagnozy i sposobu naprawy proszę o kontakt telefoniczny.

Maciej Kociurski - tel.: 0601616891, 0564772102, Grudziądz.
Pozdrawiam.

Dziekuje i jak bedziecie koło Górowa Iławeckiego to zapraszam do Janikowa.  :beer:

http://images29.fotosik.pl/44/777b2bad10b1551e.gif

gg6876703

26

Odp: Filtry

PiotrK napisał/a:

A wracając jeszcze do tego nieszczęsnego filtra oleju i jego wkładu, to samego momentu wciągania wkładu nie słychać, a jakiekolwiek dziwne odgłosy z silnika (stukanie czy grzechotanie) może być już tylko skutkiem wciągnięcia papierowego wkładu filtra oleju, bo siatkowych krążków nie wciąga. W takim wypadku im szybciej się wyłączy silnik tym lepiej i należy szukać przyczyny, bo koszty naprawy, przy dalszym użytkowaniu ciągnika, mogą być bardzo wysokie.
pozdrawiam
PiotrK

tak jak w moim przypadku a raptem tylko z pola zjechałem a mi także stukało ale pan Maciej sobie świetnie poradził

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

27

Odp: Filtry

Więc tak, korbowody sprawdziłem , panewki również , popychacze proste , luzy zaworowe Ok ,klawiatura w idealnym stanie , pompa wtrysk. i wtryski po regeneracji , głowice po przeglądie (w profesjonalnym warsztacie ) ,silnik jest przegrzany i bierze olej (z powodu awarii uszczelki wydmuchał mi wodę i go zagotowałem ) więc prawdopodobną przyczyną grzechotania na ciepło są pierścienie . Dzięki PiotrK za ofertę ale silniki składam sam (a naprawy typu szlif, łożowanie czy splanowanie robię w profesjonalnych warsztatach ) na forum poruszam ten temat (podobnie jak inni koledzy) poto żeby było o czym podyskutować . Wszelkie porady robimy bezinteresownie i po to żeby poznać nowych ludzi . Jako moderator tego forum dziękuje Ci za fachowe wypowiedzi jednak prosiłbym abyś powstrzymał się od ciąglej autoreklamy (podaj swoje namiary w dziale adresy i to w zupełnosci wystarczy ) Piotr nie założyl tego forum aby służylo za baner reklamowy . Pozdrawiam.

28

Odp: Filtry

Brawo Miras, masz plusa :brawo:, a poza tym, to jak wygląda u ciebie ten filtr po tych 20 mtg? pisałeś, że sprawdzisz po południu.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

29

Odp: Filtry

Witam!
Faktycznie, troszkę przesadziłem z tą autoreklamą - przepraszam.
Prosząc o kontakt telefoniczny miałem na myśli pomoc przez telefon, ponieważ czasem kilka  wyjaśnień słownych od użytkownika, bardzo pomaga precyzyjnie zdiagnozować usterkę.
Dobrze, jeżeli to będą tylko pierścienie. Dodam tylko, że pierścienie kompresyjne występują w dwóch rozmiarach, 3 i 3,5mm. W przypadku pierścieni 3mm, śmiało można roztoczyć rowki w tłoku na 3,5mm, założyć grubsze pierścienie i cieszyć się wszystkimi korzyściami z tego płynącymi.
Pozdrawiam

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

30

Odp: Filtry

PiotrK nic się nie stało masz + za super podejście do sprawy (i dzieki za rozmiary pierścieni ) chcę w zimie przejrzeć swojego to wiedza o pirścieniach na pewno się przyda .

31

Odp: Filtry

tatamarty.323a napisał/a:

Brawo Miras, masz plusa :brawo:, a poza tym, to jak wygląda u ciebie ten filtr po tych 20 mtg? pisałeś, że sprawdzisz po południu.

Dziś sprawdzilem -po 20 Mtg wszystko z filtrem ok (OM 524 )

32 Ostatnio edytowany przez macherr (2007-09-24 20:22:34)

Odp: Filtry

naczytałem sie o tych filtrach i też sprawdzałem wczoraj swój nic złego mu sie nie dzieje wkład sedziszów i chyba troche wiecej jak 20 mtg.

GG 309772

33

Odp: Filtry

I jak tam Panowie wyglądają Wasze wkłady filtrów?
Ostatnio zastanawialiśmy się dlaczego u jednych osób nieraz od razu "wciąga" te wkłady przelewowe, u innych później, a u jeszcze innych wcale?
Stanęło na tym, że chyba jednak zawdzięczać to można pompie olejowej w silniku, tzn. jeśli   pompa jest dobra lub zregenerowana (wymienione tulejki, ewentualnie jeszcze jej koła zębate, a w ostateczności wymieniona sama pompa), to wytwarza ona swoje normalne ciśnienie oleju, co w konsekwencji musi zaskutkować wciągnięciem wkładu, bo jednak fizycznie nie jest on w stanie wytrzymać ciśnienia panującego w filtrze, tym bardziej, że olej opływa go dookoła i niejako go ściska. Co prawda nadmiar ciśnienia uchodzi zaworem kulowym i na wirówkę, ale i tak przez filtr "przechodzi" dość duże ciśnienie, bo jeszcze jego nadmiar z wewnątrz wkładu uchodzi zaworkiem na górze wkładu, pod pokrywką filtra. Gdy natomiast pompa oleju jest już lekko albo i bardziej zużyta to na wkład nie działa już takie duże ciśnienie i go nie "wciągnie". W sumie wystarczy aby pompa wytworzyła te powiedzmy ok. 5 atmosfer, i nadal powinno być O.K.. Ok. 1 atmosfery ucieknie jeszcze tylko na wirówkę i całe 4 atm. pójdą do silnika, bo żaden inny zawór w filtrze już nie zadziała. Wkład filtra prawdopodobnie pracuje wtedy na granicy swojej wytrzymałości, ale wszystko jest w porządku.
Myślę, że jest to chyba jedyne sensowne wytłumaczenie tego "wciągania" i "nie wciągania" wkładów. No chyba, że jeszcze coś "wydarzy" po drodze oleju z miski do pompy i dalej do filtra.
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

34

Odp: Filtry

Mam pytanie w związku z filtrem potocznie zwanym bąkiem. Dzisiaj go rozebrałem do czyszczenia i był dość ostro zabity. Na dole jednak nie znalazłem żadnego sitka (które występuje u mnie np w MTZie). Po zajrzeniu do katalogu na schemat rzeczywiście nie znalazłem żadnego sitka natomiast jest tam narysowany jakiś pasek papierowy. Gdzie on się znajduje?? Czy powinien być na wewnętrznej ściance obudowy bąka?? Czy jest on konieczny i z czego jest zrobiony???

35

Odp: Filtry

To, że bączek był kompletnie "zabity" asfaltem, to świadczy tylko o niedbalstwie poprzedniego właściciela, w moim ciągniku baczka czyściłem młotkiem i przecinakiem, tak był zabity, a co do papieru, to moim zdaniem jest zupełnie zbyteczny, nie mam go w filtrach ani w ciągniku, ani w kombajnie, najwazniejszą rzeczą jest, aby filtr i dysze w nim były czyste i już

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

36

Odp: Filtry

A wiecie ile kosztuje ten wkład filtra oleju obok bąka u Pantery? Poprzedni właściciel wsadził filtrona i wygląda na dobrze zassanego... oryginalnie to jest ten z blaszek miedzianych tak?

37

Odp: Filtry

Wkład filtra dostaniesz w każdym sklepie, jego oznaczenie to OM 524, cena ok 5 zł, ja stosuje filtry Filtrona cały czas i nigdy nie zdażyło się "zassanie".

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

38

Odp: Filtry

Witam!
Ten pasek papierowy wkłada sie do środka tej wirującej wirówki bączka dookoła jej ścianki. Można go wyciąć ze zwykłego brystolu, a jest on po to, aby ten cały szlam co zbiera sie w wirówce, nie osadzał się bezpośrednio na jej ściance, a właśnie na tym papierku. Przy czyszczeniu wirówki wymienia sie tylko stary, brudny papierek i nie trzeba skrobać ścianki wirówki. Takie ułatwienie.
Wkład filtra Filtron OM 524 jest dokładnie tym samym wkładem co OM 505 z różnicą o 3mm w wysokości. Pisałem o tym wyżej http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?pid=7063#p7063, zaraz po uzyskaniu tej informacji bezpośrednio od samego technologa z Filtrona.
Pozdrawiam.
Piotr K

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

39 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2008-01-17 19:02:28)

Odp: Filtry

Witam!

Mam pytanie w związku z rozebraniem bąka. Wstawiam poniżej kilka jego zdjęć. Prosiłbym abyście powiedzieli czy tak wygląda oryginalny bąk czy coś tam jest dorabiane (niestety poprzedni właściciel miał dużą dozę fantazji i wiele rzeczy przekombinował :nooo: )....

Wg mojego ojca który kilka bąków już widział ten bąk nie może działać bo nie ma jak olej być odprowadzany oraz że nie ma sitka.

Dla potomnych i tych co będą kiedyś rozbierać wstawiam zdjęcia:

http://img230.imageshack.us/img230/630/dsc00234xto1.jpg 

dół z pokrywką


http://img230.imageshack.us/img230/3918/dsc00235xbj4.jpg

dół bez pokrywki


http://img230.imageshack.us/img230/9374/dsc00236xnz9.jpg

góra z górną pokrywką i sprężynką


http://img230.imageshack.us/img230/1056/dsc00237xvh1.jpg

góra z górną pokrywką, sprężynką i dolną pokrywką (ta na wierzchu)...


Prosze o opinie czy i tak u was wygląda, czy nie jest tam nic zmienione bądź czy czegoś tam nie brakuje.... (chodzi ojcu o to że nie wie jak ten olej ma uciekać w dół do dysz jak dolna pokrywka jest tak ścisło......)

40

Odp: Filtry

w kazdym razie mam tak samo jak ty  i jak go rozbierałem ostatnio to  troche syfu tam było czyli chodzi  i czysci

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile