41

Odp: Filtry

mam problem  moze to nie problem ale moja watpliwosc:(  a mianowicie jak sie ciagnik zagrzeje pochodzi chwilke i olej sie rozgrzeje do jaiejs tam tmp to zaczyna sie  na około1500obr silnika wskazówka od cisnienia oleju bujac co to moze byc  pompa umiera czy filtr oleju szlak trafił ??:( a na maxymalnych obrotach niezaobserwowałem tego

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

42

Odp: Filtry

No cóż, nie piszesz czy to silnik po remoncie czy zużyty (ale jeszcze pożyje ) To falowanie ciśnienia to może być mały wydatek pompy (słaba pompa ) lub naturalne zużycie się silnika i brak szczelności na np. panewkach korbowodowych . Jesli po rozgrzaniu trzyma ciśnienie na wolnych to wszystko powinno być ok. Co do filtra to po np. nocnym postoju ciągnika , odkręć 4 srubki i sprawdż jego stan (jego zassanie może spowodować spadek przeplywu (a co za tym idzie wydatku pompy ) i falowanie . Piszę po nocnym postoju bo wtedy masz ściekniety olej i nie upaprzesz siebie i silnika .

43

Odp: Filtry

Ja miałem taki przypadek w silniku w kombajnie, ale u mnie wskazówka "trzęsła się", a zaczęło się to dziać od momentu kiedy zaczęła świecić kontrolka od oleju, a dokładnie od "zatkanego" filtra oleju, wymieniłem filtr, wyczyściłem odśrodkowy i wszystko wróciło do normy.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

44

Odp: Filtry

silnik niebył remontowany przynajmniej przezemnie a niemiec nie wiem czy cos kombinował czy nie   a na wolnych obrotach to jest jakies 600 obr czy 800 to wskazówka trzyma tak się ponad 2 mm nad tym czerwonym polem to wnioskóje ze gdzies około 3 atm ale moze sie myle niewiem bo to niejest zegar z cyframi tylko kolorami czerwony i zielony

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

45

Odp: Filtry

No to cisnienie jest dobre . Sprawdż tylko filtr , pilnuj zmiany oleju i..... nie szukaj dziury w całym smile

46

Odp: Filtry

filtr dzis sprawdzilem jest oki a wymiane robiłem przed orkami  to moze  narazie zrobilem jakies 50mtg  a co ile wymieniacie olej co 100mtg czy czasami wiecej  chechłacie bo ja staram sie co 100mtg szkoda mi sprzetu a w kombajnie co żniwa moim zdaniem za drogi gips remontowac silnik smile

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

47

Odp: Filtry

To filtr i jego wkładka, po jednej godzinie pracy silnika na wolnych obrotach.
http://img149.imageshack.us/my.php?imag … 327ti3.jpg
http://img259.imageshack.us/my.php?imag … 326wb3.jpg
A to moja metoda na pozbycie się stresu.
http://img204.imageshack.us/my.php?imag … 330nb8.jpg
http://img403.imageshack.us/my.php?imag … 332sh7.jpg
http://img527.imageshack.us/my.php?imag … 333fh4.jpg
http://img177.imageshack.us/my.php?imag … 336ox9.jpg
Tak w ogóle, to bardzo nieciekawy system smarowania ma ten sprzęt.

48 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2008-04-10 09:15:07)

Odp: Filtry

Witam!
Wojtas, najprawdopodobniej będzie to wina wirówki filtra. Jeżeli ciśnienie ucieka na panewkach, to najpierw ucieknie na głównych, a dopiero potem na korbach. Może to być również pompa oleju (regenerujemy ją od ręki w ciągu ok. 30min.) ale także kulka zaworowa w filtrze oleju. Mocne wyrobienie tej kulki też powoduje podobne objawy. Wykręć ten zawór z filtra oleju, sprawdź kulkę i sprężynę. Najgorzej jak poleciało Ci gniazdo zaworowe, w którym pracuje ta kulka, bo wtedy to pewnie cały filtr będzie nadawał się do wymiany ale
Pozdrawiam
PiotrK

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

49

Odp: Filtry

Mam prozbe czyu zna ktos moze oznaczenia filtru oleju hydrauliki ba niesyety w moim forszaju go juz nie ma

50

Odp: Filtry

kilka dni temu pierwszy raz wymieniałem olej  w 323 i gdy chciałem wyczyscić bąk to okazało się że go niema, nie zaszkodzi to silnikowi, ciśnienie na wolnych jest dość słabe ale jest

51

Odp: Filtry

na pewno mu to nie pomoże a ciśnienie to mieżyłeś na zimnym czy rozgrzanym silniku?

52

Odp: Filtry

Pieter, zaślep na razie dojście oleju do bąka. Wstaw w przelot blachę z uszczelkami papierowymi (a może już tam jest ?) Zyskasz dwie atmosfery na zegarze.

53

Odp: Filtry

to prawda

54

Odp: Filtry

panowie a nie lepiej byłoby kupić mu nowego bąka?

55

Odp: Filtry

Takie pytanko. Czy bak odrazu zaczyna chodzic na zimnym silniku po jego odpaleniu czy dopiero po rozgrzaniu? Bo u mnie chodzi dopiero po rozgrzaniu. I kiedy zaczyna chodzic bak to dopiero zegar sie stabilizuje i pokazuje normalnie bo po odpaleniu to odrazu ucieka ze skali na max i go nie widac nawet... hmm a jak zacznie bak chodzic po jakims tam czasie to zaczyna normalnie wskazowka chodzic.. co to moze byc ?

gg 2215972

56

Odp: Filtry

Żeby bąk zaczął wirować potrzebne mu odpowiednie ciśnienie i na tyle mała gęstość oleju aby przedostał się przez dwie dysze. Zimny olej ma odpowiednie ciśnienie ale ma też za dużą gęstość aby przedostać się przez dysze na tyle szybko, żeby wprawić w ruch wirowy bąka. Na zimno olej bardziej się przez dysze sączy niż przepływa - bąk powinien stać.
Bąk to filtr bocznikowy oleju, czyli większa część oleju przepływa i filtruje się we filtrze głównym a w bocznikowym jak warunki i ciśnienie pozwolą. Taka konstrukcja. Proponuję zainwestować w nowego bąka wraz z obudową w razie kłopotów z ciśnieniem w miarę sprawnego silnika. Lub zaślepić go brutalnie do czasu remontu przy silniku zjechanym.

57

Odp: Filtry

Witam
Mam problem z bąkiem
po 1 rozebrałem go i rozpad mi sie w rękach powiedzcie gdzie ma byc metalowy krążek (taka blacha talerzyk) który z niego wypad? i gdzie jest jego góra a gdzie dół?
Po 2
Bąk się nie obraca tulejka która jest u góry blokuje się jest pokiereszowana.
Chcę zrobić nową. Pytanie czy tulejka ma się obracać na osi i być sztywno w obudowie filtra czy na odwrót, sztywno na osi obraca się w obudowie.
Pozdrawiam

58

Odp: Filtry

nie wiem dokładnie jak to ma być złożone ale wiem że samemu to się nie da zrobić o ile wogule da się go zregenerować. Moja rada dzwoń do piotra K on ma nowe nie drogo, ja kupowałem właśnie u niego

59

Odp: Filtry

tylko że ja musiałbym wymienić cały nowy filtr ( obudowy ) bo prawdopodobnie w moim obudowa z aluminium nad bąkiem jest troszkę wyrobiona więc sam bąk nie wystarczy czyli musiałbym szykować kilkaset złotych zamiast kilku..... a przy cenie zboża 300 zł za tonę każda złotówka się liczy
Więc pytam, jak się nie da się to trudno...
Tak sobie myślę  jeśli tulejka ma się obracać na osi to wkleję starą na stałe w obudowę i już
Papierem ściernym prze poleruje w środku żeby się obracała na osi i już ( w tej chwili nie obraca się na niczym)

Pozdrawiam
Właściciel puzzli ZT 323 10000 elementów

60

Odp: Filtry

Samej wirówki nie kupisz, ale dostaniesz cały ten filtr wirowy w obudowie. Filtra oleju zmieniać nie będziesz musiał.
Wirnik, na dole chodzi na łożysku, a u góry kręci się tylko w tej tulejce wprasowanej w obudowę wirówki. Jeżeli tam coś się wyrobił, to raczej sam sobie nie poradzisz, bo musi być to zrobione z bardzo dużą precyzją, chociaż znam jednego gościa co to sobie zrobił i twierdzi, że działa. Pamiętaj, że wirnik pracuje w pozycji prawie do połowy wysuniętej z tej tulejki. I tak się go sprawdza.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.