81

Odp: Filtry

Maxi, wał zostaw na koniec. Owszem, możesz dostać się do czopów i na oko zerknąć w jakim są stanie. Wałek rozrządu. Przy tych obrotach, odpowiedniej jakości niemieckiego materiału, powierzchni ślizgowej czopu i ich ilości - najprędzej krzywki się zetrą, co nie ma wpływu na ciśnienie oleju. Klawiatura - smarowana jest pulsacyjnie. Przez dwa czopy wałka rozrządu przechodzą magistrale olejowe do obu klawiatur. Spadek ciśnienia spowodowany nieszczelnością dźwigienek zaworowych jest minimalny. Czyli wałek rozrządu i klawiatury zostaw na razie w spokoju, bo to nie ta przyczyna.
Pompa oleju i podstawa filtra z zaworem ciśnieniowym - tam szukaj usterki. Jak poprzedni właściciel ratował się podkładaniem podkładek pod sprężynę zaworu, znaczy mu pomysłów brakło. Może w desperacji wymienił oryginalną kulkę zaworu na stalową z łożyska i tym samym rozwalił gniazdo. Gniazda nie wymienisz, chyba,że razem z podstawą filtra. Popatrz na tą kulkę, oryginalna jest miękka, powinna mieć wytłuczone ślady od gniazda.
Żeby nie dać się zwariować, ustal co jest padnięte. Ja bym to zrobił tak.
Wkręć dodatkowy zegar w podstawę filtra (jest gdzie), porównaj wskazania z tym w kabinie. Wyjmij metalową kulkę z zaworu a wstaw w jej miejsce podobnej średnicy, tylko gumową lub kauczukową. Miękką w każdym razie, żeby idealnie uszczelniła styk nawet na rozwalonym gnieździe. Zamiast sprężyny, podeprzyj ją czymś na sztywno. Odpal i porównaj ciśnienia, teraz i przed. Jak ciśnienie radykalnie się poprawi - masz padnięty zawór ciśnieniowy - cała podstawa do wymiany. Jak ciśnienie się nie poprawi - winna jest pompa.
Tomek, mam pytanie. Widziałeś pompę oleju w forszaju ? Wymieniałeś ją ? Na nową czy używaną ? Naprawiałeś ją ?

82

Odp: Filtry

ja tak miałem po remoncie słabe ciśnienie i okazało sie ze to pompa oleju  wiec wysłałem ja do Piotrak do regeneracji  i teraz jest ok wszystko w normie

83 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2008-11-18 18:14:38)

Odp: Filtry

Masz racje nie warto go sprzedawać po tylu wkładach,co moge tobie poradzić to naprawić sprzęgło tak jak myślisz to zrobić i poważnie wziąść się za ten silnik jak go szczegółowo przejrzysz to na pewno znajdziesz gdzie go boli.Ja za swojego dałem 14tyś i teraz czeka mnie wymiana tulei i przerobienie wspomagania,denerwuje mnie ta przekładnia od wspomagania i mam zamiar założyć siłownik już upatrzyłem siłownik i miejsce gdzie ma się znaleść założe go pod silnikiem jak to zrobie to na pewno zamieszcze fotki.Wał narazie zostawie w spokoju trzyma na rozgrznanym i wolnych obrotach 2atm.A jeśli zablokujesz kólke to na pewno wystrzeli zegar takie próby to ja robiłem w wieku 10 lat i jeszcze je pamiętam.A jeśli nie wystrzeli to na pewno pompa.

84

Odp: Filtry

Sławek 42 jak większą wiedze o pompie olejowej to się nią podziel.

85

Odp: Filtry

Po zablokowaniu kulki nic nie wystrzeli. Pompa może paść, tj. umrzeć ze śmiechu.
Większość reanimowanych silników, chodzi z podstawionym zaworem olejowym na sztywno. Wydatek pompy nie jest w stanie pompować tyle oleju, coby wystarczyło na wycieki ze wszystkich wygiełdanych łożysk ślizgowych i jeszcze pokonać opór sprężyny w zaworze. Nie mówię już o podstawionej sprężynie podkładkami.
Moim zdaniem podstawianie zaworu podkładkami, to lekkie nieporozumienie. Nie pomoże woda z Wisły jak on obwisły. Na wolnych obrotach podstawianie nie daje zupełnie nic - na wysokich niewiele.
Tomek, patrząc po objawach, minimalną wiedzę na temat pompy olejowej forszaja posiadam. Tylko, że 80 % tej wiedzy mam dzięki PiotrowiK, resztę z obserwacji własnych - nie zawsze trzeźwych. Nie dostałem upoważnienia od Piotra do upowszechniania tej wiedzy a ja o nie nie pytałem. Nie chcę, aby jajko starało się być mądrzejsze od kury. Jak będzie miał ochotę, to sam powie co i jak. Powiem tylko parę rzeczy oczywistych. Możesz, jak się uprzesz, kupić nową pompę olejową, ale tylko razem z blokiem, czy skrzynią korbową, jak kto woli. Nowe, to możesz kupić części do niej. Jak chcesz zobaczyć pierwszy siwy włos na swojej skroni - kup używaną pompę i dopasuj ją do swojego silnika.

86

Odp: Filtry

Tak myślałem że z tymi pompami jest jakiś haczyk i dzięki za odpowiedz już coś mi w głowie świta.

87

Odp: Filtry

Jeszcze jedno to żaden wstyd by uczeń prześcigną mistrza.

88 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2008-11-19 00:04:22)

Odp: Filtry

Tomku1974, przecież już tu http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 053#p14053 masz odpowiedź. Nie pamiętasz?

maxi900 napisał/a:

Sprawa wygląda tak... poprzedni właściciel mówił że kupił nowy wał ponad 2 lata temu, zrobił szlif panewek i montaż (tzn ktoś zewnętrzny mu to robił)....

Czy ten poprzedni właściciel dokładnie wytłumaczył Ci, co miał na myśli mówiąc "zrobił szlif panewek"? Co prawda istnieje taka możliwość, ale to tu się nie powinno zdarzyć. Raczej szlifował wał, ale na których panewkach?
Ja bym proponował Ci jeszcze, pożyczyć od kogoś znajomego, co ma taki sam silnik i dobre ciśnienie, jego cały filtr oleju i zamontuj go do siebie. Wtedy już na pewno będziesz wiedział w czym rzecz. Może też wystarczy wymienić samą tą sprężynkę z zaworu w filtrze i kulkę, ale pompa też już na pewno nadaję się do zrobienia.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

89 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2008-11-20 15:59:17)

Odp: Filtry

To prawda skleroza nie boli ale trzeba się na chodzić.Rozmyślałem czemu nie wolno wymieniać tej pompy i tylko jedna myśl przyszła mi do głowy bo stopki są frezowane wraz z blokiem i z tego wynika że jak założy się stopke od innego silnika to pewnie będą różnice we frezach.Jeśli niemcy połączyli pompe ze stopką to znaczy że dają dożywotnią gwarancje na jej działanie bo jak inaczej to wytłumaczyć przecież nie głupotą.Coś znalazłem może pomoże.                                                                      http://www.fotoload.pl/index.php?id=404 … 49d0938850

90

Odp: Filtry

wróce jeszcze do tego mojego nieszczęsnego silnika. Otóż po 160 Mth jakie przepracował, postanowiłem zajrzeć do filtra oleju (miałem tam zwykły filtrona kupiony w grene). Co ciekawe nie był wogóle zgnieciony.... cały w normalnym stanie. Czy to w tym momencie bardziej wskazuje na wine pompy?? Jakie elementy należałoby wymienić bo wiem że ta pompa to nie zwykła pompa tylko jakieś wałki do montażu w obudowie. Ktoś to wymieniał? Jaka cena byłaby za wymianę tych części?

91

Odp: Filtry

PiotrK robi pompy pisz prosto do niego.

92

Odp: Filtry

Tomek, ten schemat jest chyba z sieczkarni. W nich były wymienniki ciepła tego typu. I podstawy filtra oleju miały wyjścia na wymiennik. Stopy główne w forszaju są płaskie. Nie chodzi o frezy, tylko o wysokość, szerokość i trzpień ustalający. Na moje oko, pompa oleju silnikowego to największa porażka forszaja. W DDR, też ktoś liczył koszty. Fabryka - owszem sprzedając produkt zarabia. Trzy razy więcej zarabia na sprzedaży części zamiennych.
Maxi, to będzie pompa. Jak na zwykłym, najzwyklejszym filtrze filtrona się nie złożył. Filtr oleju niewiadomego pochodzenia(jak większość), składa się na ssaniu. Czyli pompa na tyle jest sprawna, że pokona konstrukcję byle jakiego filtra. W Twoim przypadku, byle jaki filtr, przetrzymał ssanie pompy. Jeśli chodzi o pompę oleju, nie kombinuj (w dobrym tego słowa znaczeniu) - PiotrK.

93

Odp: Filtry

ja dawałem do Piotrak wymienił mi wszystko obrazu lepszy efekt koszt to jakieś  160 zł ale warto było

94

Odp: Filtry

no dobrze marcin ale co znaczy dawałeś... mi zawiezienie do niego silnika jest nie lada problemem... części mogę zawieźć... ale jakie to będą części? Te zębatki z wału? Cały wał? Co dokładnie składa się na to... bo całego silnika nie powioze hmm

95

Odp: Filtry

Najtrudniej określić najprostsze rzeczy. Maxi, odkręć pierwszą główną stopę, licząc od rozrządu. Będziesz miał w rękach właśnie pompę oleju. Skomplikowane to nie jest. Jak każda pompa zębata, Z pod siebie bierze, nad siebie daje. Chodzi o to, żeby w tym cyklu straty były jak najmniejsze.

96

Odp: Filtry

Witam kolegów.
Mam pytanie:  Gdzie znajduje się czujnik zapchania filtra oleju? Mam ZT303 i szukałem wszędzie, pod spodem, koło filtrów, nawet na forum, ale nigdzie nie mogę go znaleźć. Jakaś fotka by mi może pomogła. Z góry dzięki.

97

Odp: Filtry

Domyślam się że mówimy o silniku. Jak masz obudowę filtra oleju (ten na prawo od bąka) to u dołu masz 3 otwory. Do środkowego dochodzi wąż od zegara ciśnienia oleju z kabiny, po prawej masz właśnie ten czujnik (ma 2 wsuwki) a po lewej czujnik ciśnienia oleju (jedna wsuwka).

Moje wg mnie najlepsze podłączenie to lewy czujnik (ciśnienia) podłączamy pod mostek diodowy tak aby po zgaszeniu ciągnika wszystkie kontrolki podłączone pod mostek (powietrza, zapch. filtra oleju silnika, skrzyni itp) się zapaliły. Symuluje to sytuację podobną do zgaszenia silnika w samochodzie i sprawdza wszystkie kontrolki.
Czujnik zapchania filtra oleju podłączamy następująco - jedna wsuwka do mostka diodowego prowadząca do kontrolki w zegarze oznajmiającej zapchanie filtra... a druga wsuwka do masy (ten czujnik nie bierze masy z obudowy-gwintu). Zapala kontrolkę tylko zapchania filtra.
Niektórzy podłączają tak żeby przy zapchaniu też się wszystkie kontrolki zapaliły (mostkujemy ze sobą wsuwki z obu filtrów i puszczamy jednym przewodem) ponieważ jest to szybciej zauważalne przez operatora niż zapalenie tej małej kontrolki...
Myślę że wyjaśniłem wink Po więcej zajrzyj do opcji SZUKAJ

98 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-03-03 09:39:15)

Odp: Filtry

Było, było o tym Tomek i to nie raz. Wątek sprzed kilku dni masz chociażby tutaj http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 093#p30093 , a zdjęcia dalej w linku Sławka 42.

Maxi, tego czujnika nie podłącza się do masy, bo masę on bierze filtra, gdy jego tłoczek dotknie bolca czujnika przy zapchanym/wciągniętym wkładzie. Jedną wsuwkę łączy się z czujnikiem ciśnienia oleju, a druga idzie na kontrolki. Wówczas jak zabraknie ciśnienia, to kontrolkę zapala czujnik ciśnienia, a jak zapcha się wkład, to tą samą kontrolkę zapala czujnik zapchania wkładu.
Lepiej jednak przerobić to na dwie kontrolki. Wtedy od razu będzie wiadomo co się dzieje w silnik - ciśnienie czy wkład.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

99

Odp: Filtry

Szanowni i znający się na rzeczy posiadacze fortschittów. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem f 303D. Wedle mojej wiedzy to poprzedni właściciel owego f 303D jest tak samo zielony w kwestiach związanych z obsługą traktora jak ja. Bardzo ale to bardzo proszęo informację jakie filtry trzeba wymienić ( czytałem na forum o różnych ) i co najważniejsze gdzie one są i jak wyglądają. Zdjęcia jak najbardziej mile widziane bo jestem wzrokowcem. Z tego co czytałem pan PiotrK jest osobą która dysponuje filtrami godnymi zaufania i jeżeli jest możliwoś nabycia filtrów u niego to proszę o taką informację. Jeżeli posiadacie państwo instrukcje obsługi  (takie dla zielonego człowieka) to proszę o info. Tą niemiecką wersję posiadam ale jakoś wszystkiego tam nie ma a przy tym język Goethego jest mi znany z czterech pancernych i klossa. Jestem troszkę leciwy ale otwarty na naukę. Wszystkich serdecznie pozdrawiam i czekam na wieści. Na pewno nieraz jeszcze będę potrzebował pomocy dlatego z góry za nią  wszystkim dziękuję.

100

Odp: Filtry

najlepszą instrukcją jest to forum znajdziesz tu odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. A co do filtrów to 303 jest prostrzą konstrukcją od 323 i nie ma ich aż tak wiele , na początek sprawdź czy czasem nie masz jeszcze siatkowego (takie talerzyki wg. mnie lepszy) trzeba go tylko od czasu do czasu przemyć umiejscowione cą z przodu silnika od nich wychodzi wężyk do zegara ciśnienia na pewno znajdziesz tutaj masz fotkę to te dwa baniaki z lewej strony

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? … bdf9eebf8d

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty