Odp: Filtry
Maxi, wał zostaw na koniec. Owszem, możesz dostać się do czopów i na oko zerknąć w jakim są stanie. Wałek rozrządu. Przy tych obrotach, odpowiedniej jakości niemieckiego materiału, powierzchni ślizgowej czopu i ich ilości - najprędzej krzywki się zetrą, co nie ma wpływu na ciśnienie oleju. Klawiatura - smarowana jest pulsacyjnie. Przez dwa czopy wałka rozrządu przechodzą magistrale olejowe do obu klawiatur. Spadek ciśnienia spowodowany nieszczelnością dźwigienek zaworowych jest minimalny. Czyli wałek rozrządu i klawiatury zostaw na razie w spokoju, bo to nie ta przyczyna.
Pompa oleju i podstawa filtra z zaworem ciśnieniowym - tam szukaj usterki. Jak poprzedni właściciel ratował się podkładaniem podkładek pod sprężynę zaworu, znaczy mu pomysłów brakło. Może w desperacji wymienił oryginalną kulkę zaworu na stalową z łożyska i tym samym rozwalił gniazdo. Gniazda nie wymienisz, chyba,że razem z podstawą filtra. Popatrz na tą kulkę, oryginalna jest miękka, powinna mieć wytłuczone ślady od gniazda.
Żeby nie dać się zwariować, ustal co jest padnięte. Ja bym to zrobił tak.
Wkręć dodatkowy zegar w podstawę filtra (jest gdzie), porównaj wskazania z tym w kabinie. Wyjmij metalową kulkę z zaworu a wstaw w jej miejsce podobnej średnicy, tylko gumową lub kauczukową. Miękką w każdym razie, żeby idealnie uszczelniła styk nawet na rozwalonym gnieździe. Zamiast sprężyny, podeprzyj ją czymś na sztywno. Odpal i porównaj ciśnienia, teraz i przed. Jak ciśnienie radykalnie się poprawi - masz padnięty zawór ciśnieniowy - cała podstawa do wymiany. Jak ciśnienie się nie poprawi - winna jest pompa.
Tomek, mam pytanie. Widziałeś pompę oleju w forszaju ? Wymieniałeś ją ? Na nową czy używaną ? Naprawiałeś ją ?