Odp: Tylny Most - Uszkodzony Tryb
upssss....
www.rajstop.pl - Raj dla stóp Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy. Piszę poprawnie po polsku.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Tylny Most - Uszkodzony Tryb
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
upssss....
czyli co teraz piotrze radisz ?? wymieniac w razie co dolac dalej hipolu czy moze juz tego "Agrol U" czy inego co nazwe wymieniałes?? bo w skrzyni olej sie niezwazył ani nic mu sie niedzieje a nieiwedizałem co wlac wiec dolałem to samo co do c 385
ja do czasu remontu też dolewałem hipolu
HIPOL® 6
Olej Hipol® 6 przeznaczony jest do smarowania przekładni ciągników rolniczych, zarówno w okresie letnim, jak i zimowym, zgodnie z instrukcją obsługi ciągnika. Olej może być również wykorzystywany w układach hydrauliki siłowej ciągników oraz maszyn współpracujących, np. ładowarka czołowa, przyczepa-wywrotka, itp.
(cytat ze strony producenta)
9 pln za litr (cena gdzieś z netu)
czyli nie jest to olej czysto przekładniowy ale raczej do pomp zębatych a w forszu 32. jest "wielotłokowa pompa promieniowa" czyli podobne jak świnia do gużca prawie to samo
AGROL U
Dwufunkcyjny, uniwersalny olej hydrauliczno-przekładniowy przeznaczony do stosowania w układach przeniesienia mocy, jak i w układach hydraulicznych, szczególnie ciągników i maszyn rolniczych.
(cytat ze strony producenta)
11 pln za litr (cena gdzieś z netu)
czyli jest droższy ale skoro lepszy to trzeba przeboleć
po remoncie zalałem agrolem nie spuszczałem starego ale nie miałem go zbyt wiele bo miałem kilka przebojów ze skrzynią i sporo brakowało tak że wlałem całą nową bańkę i nic się nie działo w hurtowni też mi powiedzieli że raczej powinno być ok
No to fajnie. Jak go kupiłem, skrzynia była prawie sucha. Wlałem 60 l. Hipolu. Po remoncie skrzyni wlałem 70 l. Pękł przewód powrotny, olej wywaliło. Wlałem następne 60 l. Teraz wypadałoby wymienić olej ...
a moze ktos wie jaki olej szfaby wlewali oryginalnie ??
to czyli teraz jak by co na dolewke kupic AGROL U i wlewac bez problemowo bo niepowinno sie nic stac ??
to co ze agrol jest drozszy jak ma lepszy skutek dla naszych skrzyń bo wlewajac agrol tak jak poleca piotrK cieszymy sie dlugimi latami jazda forszajem bez remontu skrzyni poprostu przezycia bezcenne a te 3 zlote ruznicy to niewiele w poruwnaniu do cen czesci do skrzyni a pozatym nie wymieniamy oleju codziennie
o tym czy doleweć czy wymieniać nie zdecyduje ani nie podpowiem mnie nie było stać na wymianę więc tylko dolałem i jest ok ale moze być że ktoś ma jakiś inny olej i się coś spier...
no niewiem ja mam forszaja 323 od 8 lat i jakpo roku posypały mi się łożyska na wałku od wstecznego to po remoncie zalałem hipol 6 i działa mi to bezawaryjnie !
Właśnie m.in. o te łożyska chodzi. To od nich zaczyna sypać się skrzynia biegów. Generalnie wszystkie oleje z rodziny Hipol są klasyfikowane jako oleje do przekładni manualnych i tylnych mostów, ale w 320 i 323 na tym oleju chodzi też i hydraulika. Hipol 6 (Orlen) jak przytoczył Karlos, też jest przeznaczony do hydrauliki siłowej, więc.... Jednak są oleje hydrauliczno-przekładniowe przeznaczone specjalnie do tego typu zastosowań, jak np. Agrol U (Lotos), Agro Utto (Orlen) i itp., więc uważam, że właśnie je powinno się stosować. Pozostaje tylko kwestia ceny, rzetelności sprzedawcy i producenta, bo nie zawsze w środku pudełka jest to co być powinno, ale chyba lepiej wydać kilka zł. więcej na olej, niż po jakimś czasie remontować skrzynie, tym bardziej, że tak naprawdę nie wiadomo, czym zalewał ciągnik poprzedni właściciel(e) i w jakim ona jest stanie. Skrzynia będzie chodzić i np. na superolu, tylko pytanie, jak długo? To nie użytkownik jest od przeprowadzania takich testów.
Jeżeli natomiast mam coś doradzić w przypadkach j.w., to mogę tylko doradzić całkowitą wymianę oleju, a decyzję pozostawiam Wam. Nie sprawdzałem tego, ale może być i też tak, że cena oleju gdzieś z Polski, wraz z przesyłką, będzie mniejsza niż oleju w sklepie "obok". Warto to sprawdzić.
mam rozwalone koło zembate atakujące tylnego dyfra przy 323 , macie coś bo w sklepie z talerzem kosztuje 2,5 tysia
Samego wałka nie możesz podmienić. Musisz wymienić komplet. Używane, ale komplet - wałek i koło.
A ma ktoś uzywany atak, słyszałem ze jest kilka rodzai do 323. U mnie atak ma 14 zębów a w sklepie 15 .Jeszcze mam pękniętą obudowe łozyska dyfra,ciekawwe czy dostane?
Jest kilka mostów. Tel masz na PW. Przekręć.
nie było mnie ty troche przez popsuty internet.Remont zakończony sukcesem z pomocą PiotraK.Skrzynia i most chodzą bez zarzutu.Duży szacunek za fachowość.
Podłączę się do tego wątku bo pokrewny: mam luz wzdłużny na wałku zwolnicy tylnego koła - około 3cm. Jeżdżę już tak pewnie ze 4 lata, ale trza by było go zlikwidować. Poradźcie jak bo z katalogu w tej kwestii nie mogę za bardzo się rozeznać. Jak się "bujnie" gdzieś w bruździe, to nawet daje się odczuć lekkie jakby przesunięcie. Jest też wyciek oleju, pewnie z tego powodu.
Rozbierz a zobaczysz gdzie jest luz.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Tylny Most - Uszkodzony Tryb
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo