Temat: Prawidłowa Zmiana Biegów
Czy mógłby ktoś opisać co robi po kolei przy ruszaniu i poźniej jak przeźuca biegi? jak naciska sprzegło, do konca czy do polowy.. itd.... i o co chodzi z tymi I i II stopień sprzęgła... :stu:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Prawidłowa Zmiana Biegów
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy mógłby ktoś opisać co robi po kolei przy ruszaniu i poźniej jak przeźuca biegi? jak naciska sprzegło, do konca czy do polowy.. itd.... i o co chodzi z tymi I i II stopień sprzęgła... :stu:
Pierwszy stopień rozłącza ci jazdę a drugi WOM lub żółwia (naciśniesz sprzęgło mniej więcej 3/4 skoku masz I stopień , II załączasz wciskając do oporu -pod pedalem jest stycznik i załącza elektropneumatycznie lub gdy wlączysz klawisz 11.) Skrzynia nie ma synchronizacji i przy zmianie na szosie pod obciązeniem potrzebna jest przegazówka z wysprzęgleniem pośrednim a przy przełączaniu na niższy trzeba wyrównac obroty silnika i skrzyni (poczekac po wysprzęgleniu aż skrzynia zwolni) przy takim traktowaniu skrzynia pożyje dłuzej.Do włączania biegow wystarczy używac I-stopień sprzęgla.
mam pytanko włanczając żówia wystarczy nacisnąć klawisz czy trzeba nadusić lekko sprzęgło bo u mnie gdy włacze klawisz to słychać zgrzyt w skrzyni?
Z żółwiem to jest tak ,że w mało którym forszaju działa ale włanczać powinien się bez sprzegła.
nie wiem czemu ale u mnie raz ciągnie a raz nie
U mnie też raz ciągnie, raz nie, ale te typy tak mają, rozebrałem przy okazji remontu skrzyni ten mechanizm od żółwia, wszystko było ok, więc złożyłem jak było, ale nic sie nie zmieniło w funkcjonowaniu, nieraz zadziała :beer:
W takim razie w transporcie strach to używać bo w najgorszym momencie mozesz stanąć gdzieś pod górką.
A powiedzcie mi co sie dzieje gdy mamy wlaczonego zlowia, jaka jest zmiana podczas jazdy?
Żółw działa jeśli jest włączony dopiero po naciśnięciu sprzęgła i rozłaczeniu pierwszego stopnia, bo wtedy napęd idzie przez drugi stopień sprzęgła, poprostu zmniejsza sie prędkość jazdy a co za tym idzie moment obrotowy, czyli siła uciągu czy moc, jak kto woli, a odbywa sie to bez potrzeby zatrzymywania sie i pod obciążeniem.
To jak sie wlancza to wiem. wlasnie probuje dojsc czemu mi przelaczniki nie chodza.. ale chcialem sie tylko dowiedzeic co daje ten zlow. Czyli- predkosc sie zmiejsza... a to nie mozna jechac na nizszym biegu ? tez predkosc bedzie mniejsza i moc wieksza..
Pewnie że można zmienić bieg na niższy, ale ten żółw to takie udogodnienie, że można zwiększyć moc bez rozłączania sprzęgła, czyli np podczas pracy w polu zrobić to bez zatrzymania, bo aby podczas obciążenia zmiejszyć bieg, to trzeba wcisnąc sprzęgło i wtedy ciągnik zatrzyma sie gwałtownie a ruszenie z miejsca pod obciążeniem jest wtedy bardzo utrudnione, a dzięki żółwiowi robi sie to bez zatrzymywania ciągnika.
Więc ten II stopień jest tylko do włanczania żłówia i Wom.. a czy mozna zmieniac nim biegi bez naciskania sprzegła... bo chyba takie cos kiedys pisales na forum.. Czy do zmiany biegu mozna wciskac sprzeglo do konca zeby sie zalaczyl II stopien i wtedy zmienic bieg.. czy raczej wskazane jest biegi zmieniac na I stopniu ?
no a jak dzis jechalem z przyczepa zwiru i pod gorke wlaczylem zolwia to nie tylko traktorek zwolnil ale i stana a nawet zaczal sie lekko cofac
Czy do zmiany biegu mozna wciskac sprzeglo do konca zeby sie zalaczyl II stopien i wtedy zmienic bieg.. czy raczej wskazane jest biegi zmieniac na I stopniu ?
Poprostu trzeba wcisnąć sprzęgło a czy rozłączy w tym momencie pierwszy czy drugi stopień przy zmianie biegów nie ma znaczenia , II stopień jest po to by rozłączyć WOM . A jeśli chodzi o zmianę biegów bez sprzęgła to można to zrobić regulując obrotami ale wymaga to wprawy i nie polecam.
a biegi nalezy zmieniac ostroznie bo ja dzis wajche urwalem
Więc ten II stopień jest tylko do włanczania żłówia i Wom.. a czy mozna zmieniac nim biegi bez naciskania sprzegła... bo chyba takie cos kiedys pisales na forum.. Czy do zmiany biegu mozna wciskac sprzeglo do konca zeby sie zalaczyl II stopien i wtedy zmienic bieg.. czy raczej wskazane jest biegi zmieniac na I stopniu ?
Można zrobić włącznik do uruchamiania II stopnia, jako ręczne sterowanie sprzęgłem, wtedy bez wciskania pedału sprzęgła po włączeniu ręcznym włącznikiem siłownik powietrzny będzie sterował I stopniem, ale to wyższa szkoła jazdy
Dzisiaj zabrałem sie za te przekaźniki, przejrzalem schemat instalacji znalazlem odpowiedni bezpiecznik przeczyscilem 1 styk i..... Wszystko dziala blokady, 4x4, II st i żłów po nacisnieciu kazdego slychac ładnie pstyk a myslalem ze jest wiecej roboty przy tym... a to tylko 1 kabelek prądu nie dawał już wszystko zrobione.. można ruszać w pole
jak to mowia strach ma wielkie oczy u mnie ostatnio umarl zolw
Czyli zolw jest do tego zeby nie redukowac biegu pod gore tylko naciska sie przycisk i jedziemy dalej..??:D
dokladnie tak
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Prawidłowa Zmiana Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo