41

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Skrzynia bez synchronizacji potrzebuje finezji operatora nie tak jak ta synchronizowana która jest debiloodporna choc i to potrafi umrzec.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

42 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2011-04-24 16:35:56)

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Uparta skrzynia to potrafi też być w mtz jednak jak sprzęgło jest ustawione  dobrze to jest w miarę  z delikatnym zgrzytkiem bo to prawie nie możliwe że bieg wejdzie bez zgrzytu  Ja moim  323 jak go prowadziłem  miałem gorszy problem, jak by tu sie w ogóle zatrzymać tylko na szczęście  ręczny działał ale jak co to jeszcze miałem pług  do śniegu to zawsze  by się gdzieś albo na czymś  zatrzymał  big_smile  .  Ogółem mówiąc w  skrzyni w forszu i tak lżej biegi wchodzą jak w emtim według mnie . A najlepsza technika to się zatrzymać prawie i nic na chama  .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

43

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Sebastian napisał/a:

.. A najlepsza technika to się zatrzymać prawie i nic na chama.

Po kilku godzina pracy raczej nie ma się tyle chęci i cierpliwości. Inna sprawa, że ten ciągnik był skonstruowany w czasach gdzie czasu nie brakowało, do tego miał robić na dosyć dużych kawałkach pola.

44

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Za każdym razem zatrzymywać się to lekkie przegęcie. w transporcie jak się ma przed sobą górkę to zatrzymanie równa się bujaniu od 1-szego biegu. Zastanawia mnie ten hamulec w skrzyni. przecież jak wałek sprzęgłowy jest zahamowany do zera, a drugi wałek kręci się(bo napęd idzie od kół) to musi zazgrzytać. Hamulec ten jest fajną sprawą przy ruszaniu od zera. wtedy wszystkie wałki stoją cicho imożna sobie bez problemu bieg wrzucić. Jak traktor się znajduje w ruchu to lepiej żeby hamulec nie zadziałał. lekka przegazówką wyrównuje się obroty i bieg wchodzi jak w masło...

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

45

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

bamreras napisał/a:

Za każdym razem zatrzymywać się to lekkie przegęcie. w transporcie jak się ma przed sobą górkę to zatrzymanie równa się bujaniu od 1-szego biegu...

Jest zasada pod górę się nie kombinuje,  powinno się taki bieg dopasować żeby podlazł na tym biegu  i z górki to samo bo z górki to ktoś kiedyś już na luzie zjeżdżał i zaczął  samochody mijać big_smile Na taki luksus jak zmiana biegów pod obciążeniem to nie za taką cenę panowie przecież wiecie dobrze . A z tym hamulcem skrzyni biegów to chyba nie do końca hamuje tylko wałek trochę zwalnia  . :hmmm:

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

46

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

pod górę się nie kombinuje i tu masz Sebastian rację ale czy tą redukcję zrobisz jadąc już pod górę czy jeszcze przed nią to na to samo wychodzi. Jak pisałem wyżej jeżdże różnymi ciągnikami, które nie mają synchronizacji skrzyni i jakoś zmiana biegów nie jest w nich tak straszna (pod względem zgrzytów).

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

47

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Sebastian napisał/a:

z górki to samo bo z górki to ktoś kiedyś już na luzie zjeżdżał i zaczął  samochody mijać big_smile

Taak, później nie dziwota że wały poukręcane albo skrzynia się sypie.

48

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

A no można

49

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

jak koła nie będą się kręcić to będzie bez zgrzytów, czyli bezpiecznie dla skrzyni

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

50

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Andrew89 napisał/a:

jak koła nie będą się kręcić to będzie bez zgrzytów

Kilka chwil temu usłyszałem od mojego sąsiada, że zmiana biegów nie powinna być tajemnicą... big_smile big_smile big_smile

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

51

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

może to bardzo twórcze nie było ale jakie pytanie taka odpowiedź. może dla jednych to oczywista oczywistość hehe a dla innych czarna magia. dla mnie jeszcze parę latek temu  czarną magią było wbicie biegu w MTZ`cie którym miałem okazję sie " karnąć" wybierak latał na wszystkie strony i nigdy do końca nie byłem pewny co się "trafi" big_smile   :beer:

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

52

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Witam! Panowie jestem tu nowy i stąd moje pytanie. A mianowicie kpiłem Fortschritta 323 A i wydaje mi się że ma dwa stopnie biegów czyli tak jakby polowe i szosowe, a z tego co wyczytałem to wasze mają trzy stopnie biegów. Czy mógłby ktoś zamieścic zdjęcie schematu biegów bo mój jest troche zdarty i nie wyraźny, z góry dziękuje.:)

53

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Wiele razy było to opisane i musisz przeanalizować forum, bo wszystko jest opisane. Miłej lektóry.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

54

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

schemat biegów http://www.fotoload.pl/index.php?id=e63 … a964e12428          dużo ludzi pyta więc umieszczę w danych technicznych

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

55

Odp: Prawidłowa Zmiana Biegów

Dzięki panowie za pomoc!