Temat: Hamulce

Nigdzie indziej mi ten temat nie pasował więc zakładam go tutaj.
Mam problem z hamulcami a mianowicie ucieka mi płyn ze zbiorniczka i się zapowietrzają. W miejscu gdzie jest ta osłona gumowa gdzie wychodzi tłoczek jest mokre więc podejrzewam że to tędy ucieka płyn i mam pytanie co mam wymienić??? Wystarczy odkręcić ten cały tłoczek z rym wszystkim rozebrać i co tam mam wymienić jest tam jakaś uszczelka??? Czy może musze wymienić cały tłoczek albo cylinderek i czy trudno jest to zrobić tam dochodzą też przewody od pneumatyki do tego całego pier**l i trochę się boje to sam wymontowywać i rozbierać. Proszę o rady.

2

Odp: Hamulce

Po to stworzyliśmy to forum aby sobie pomagać a przynajmniej spróbować. Dla tego ja zaryzykuję w koncu człowiek uczy się na błędach.
Zadam pytanie. Czy wiesz jak wygląda pompa hamulcowa? Czy przypadkiem ten tłoczek , który opisujesz nią nie jest? Napisz dokładnie gdzie jest umiejscowione to coś. Ja ostatnio wymieniałem tłoczek w pompie więc będę mógł doradzić. A na pocieszenie to powiem , że wykręcenie pompy z 303 a myślę że w 323 jest podobnie to nielada sztuka.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

3

Odp: Hamulce

Hamulce to ważna żecz i bez doświadczenia lepiej się za nie nie brac .Poza tym błędne złożenie pompy powoduje nie potrzebne odpowietrzanie ukladu, ponowne rozkręcanie przewodów których gwinty szybko ulegają uszkodzeniu powoduje to nie potrzebne koszty.Pewne żeczy można naprawic (nawet z pomocą kolegów z FORUM) a inne lepiej zostawic fachowcą.Znam to z własnego doświadczenia bo kilka lat temu zdecydowałem się na remont silnika SW400 turbo we własnym garażu (z pomocą mechanika który od lat naprawiał silniki u mojego ojca )tuleje i wał były zakładane w ,,profesjonalnym" zakladzie ,reszta w domu .Silnik zarżnął się na pierwszym hektarze -no cóż pomyślałem zdarza się najlepszym .Mechanicy (ten z domu i ten z warsztatu obwiniali się na wzajem -na koniec stwierdzili ,że to moja wina bo go pałowałem .)Pewnie miałem jechac na pół gazu he he .Drugi raz silnik został naprawiony z powrotem w tym ,,profesjonalnym"warsztacie i -nieuwierzycie po 10 ha pękł wał.Nie miałem czasu na sądy olałem gościa i przywiozłem silnik z Pniew (ten sam model turbo) pracuje bez problemu do dziś młócąc po kilkadzisiąt hektarów co roku.Koszty wszystkich napraw silnika wyszły wtedy 16tyś. a gdybym od razu wziął silnik z pożądnego warsztatu z gwarancją byłoby 6tyś.Do czego zmierzam -silnik taki jak w sześdziesiątce ,forszaju czy MTZ można naprawiac samemu(jeśli się umie)a silniki jak sw400 czy 3p lepiej naprawic w warsztacie (np tuleje które trzeba wciskac prasą)I tak samo jest z pompą hamulcową Kuby875 lepiej niech weżmie kumpla który mu to zrobi za flaszkę niż kombinuje sam bo koszty mogą wzrosnąc.:pa:

4

Odp: Hamulce

Ja nie mam wykształcenia mechanicznego a 15 lat temu nie wiedziałem nawet jak wygląda silnik , a remonty główne silników , skrzyń biegów i wszystkiego co jest robię sam. Nigdy niczego nie spieprzyłem , nawet robiłem remont główny silnika w osobowym mitsubschi. Parę lat temu zainwestowałem w profesjonalne klucze , idzięki temu , że robię wszystko sam oszczędzam kupę kasy. Jednego czego się nie podejmę to naprawy rozdzielacza hydraulucznego bo dotego naprawdę trzeba mieć doświadczenie. A jak chłopak chce podjąć ryzyko to czemu mu nie pomóc? :beer:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

5

Odp: Hamulce

no właśnie o tą pompe chodzi i z niej gdzie wychodzi ten tłoczek co idzie do pedała cieknie płyn.

6

Odp: Hamulce

Ja tak jak nasz admin wszystko naprawiam sam. Uczyłem się na motorynce, później coraz poważniejsze silniki. Kilka razy podpatrzyłem jak mechanicy u nas robili i w wieku 14 lat sam zrobiłem remont ciągnika (oczywiście pomagali mi rozpoławiać silnik ale to wiadomo sam sobie nikt nie poradzi). Mieliśmy c-4011 która stała w garażu zatarta od kilku lat. 2 tygodnie i ciągniczek śmigał jak ta lala - zresztą jeżdzi nadal. Od tej pory nie wołaliśmy żadnego mechanika. Jedyne czego nie robie to elektryki - dla mnie czarna magia sad jakieś proste kable podłącze ale nic więcej. W tej chwili uczę się Forszaja smile Ale nie ma maszyny nie do opanowania - metodą prób i błędów na pewno sobie poradzisz i ile przy tym frajdy smile

gg 5118068

7

Odp: Hamulce

no właśnie o tą pompe chodzi i z niej gdzie wychodzi ten tłoczek co idzie do pedała cieknie płyn.

Trzeba wymienić tłoczek (uszczelka na nim puszcza) jest 2 rodzaje więc aby kupić nowy musisz mieć stary. Ja nie mogłem dostać i załozyłem pompę z C360 ale była za mała , potem dostałem tłoczek i już jest ok. Można spróbować wymiany bez wyciągania ale trzeba mieć bardzo zgrabne paluchy i nieźle sie nagimnastykować . A jak nigdy tego nie robiłeś to rób zdjęcia :stu::D

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

8

Odp: Hamulce

Nie będe gorszy i też podziele sie z Wami swoimi osiągnięciami w naprawach nie tylko maszyn rolniczych, ale przyznać musze, że podobnie jak przedmówcy, na poczciwych naszych ursusach 355, 4011, 385, w młodym wieku, jeszcze będąc uczniem podstawówki, poznałem, co to mechanika, zasady weryfikacji, oraz naprawy maszyn i urządzeń, oraz ich  obsługa, a mając 13 lat rozpocząłem kariere kombajnisty na Vistuli, nie wspominając o "wygibach" na 355 podczas podjeżdżania przy zwożeniu siana, czy słomy, w wieku 6 lat.
Tak więc to czego sie nauczyłem procentuje do dziś podczas napraw nie tylko ursusów, MTZów, Fortschrittów, ale również zaawansowanych technologicznie pojazdów typu: BMW 525- kapitalka silnika 2.5i 24V, po zdeżeniu 12 zaworów z tłokami, wymiana sprzęgła i naprawa skrzyni biegów, wstecznego biegu; Opel Senator 3.0i- góra silnika, czyli wymiana pierścieni, regeneracja głowicy, wymiana zaworów, uszczelniaczy i naprawa klimy, to samo w Oplu Omedze 2.0i, pozatym wymiana instalacji elektrycznej w komorze silnika; następnie Saab 95 2.3i turbo 270 KM- całe zawieszenie, wspomaganie ukł kier, cały wydech, przekładka kokpitu w kabinie wraz z licznikami i sterowalnią, akyualnie robie kapitalny remont silnika w Chevrolecie Metro, czyli amerykańskiej wersji suzuki swift, oraz zaczynam robić najnowszy nabytek- Forda Taurusa 3.0i V6 z 1996 r. wersja USA, coś szwankuje automatyczna skrzynia, silnik wchodzi max do 5 tys obr, a powinien do 7 tys, coś z przekaźnikiem podciśnieniowym, no i takie tam pierdoły typu nieszczelny cylinderek hamulcowy, brak ABSu, itp. O podstawowych naprawach, typu wymiana klocków ham, tarcz, olejów, filtrów, nie wspominam, bo to zbyt banalne, ale takie grzebanie w sercu takiej rakiety jak Chevrolet Camaro 5.2 V8, czy BMW 750i, to nioelada podnieta i satysfakcja z odpalenia po naprawie, po przekręceniu kluczyka. Nie powiem, że znam sie na wszystkim, bo to niemożliwe, ale jak czegoś nie wiem, szukam odpowiedzi lub rady, gdzie tylko sie da, żeby móc naprawić co nawalone, a i przy okazji jakiś grosz przy tym zarobić.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

9

Odp: Hamulce

a Ja mam pytanie... z przedniego kola od wewnatrz cos ucieka nie patrzylem jeszcze dokladnie ale chyba plyn hamulcowy... jest jakis duzy problem dostac sie do tego po zdjeciu kola ?

gg 2215972

10

Odp: Hamulce

To coś co wycieka ci po kole, to płyn hamulcowy, czym prędzej musisz to naprawić, bo pewnego razu skończy ci sie płyn i zostaniesz bez hamulców. Jeśli chodzi o naprawe tego, to po zdjęciu koła zobaczysz bęben hamulcowy, który będzie chyba przykręcony do piasty śrubą na śrubokręt, odkręcisz ją przecinakiem i młotkiem, następnie zdejmiesz bęben i będziesz miał szczęki hamulcowe, a do góry będzie cylinderek hamulcowyi to z niego będzie leciał płyn, bo gumki w nim będą już zużyte, aby dostać się do tego cylinderka, wystarczy zdjąć sprężyne ściskającą szczęki, ale tylko tą górną, pod cylinderkiem, ostrzegam, że ciężko ją odchaczyć i jeszcze gorzej założyć, ale to trzeba zrobić, więc jak już cdejmiesz tą sprężyne, to wysuniesz z jednej strony cylinderka szczęke, jedną szczęke, tak, abyś mógł wyjąć tłoczek z tego cylinderka, a składa sie on z takiego palca-popychacza, następnie jest tłoczek właściwy i od wewnątrz ta nieszczęsna gumka a w środku sprzężyna rozpychająca gumki i tłoczki wewnątrz cylinderka, więc jak wydostaniesz jeden tłoczek z gumką, musisz wyjąć tą sprężyne ze środka cylinderka, ale ona i tak wyleci ci sama, a następnie musisz wydostać drugą gumke i już masz wszystko zdemontowane. zakładasz tylko nowe gumki, są to identyczne gumki jak miały stare Żuki, średnica 32 mm, niektóre sklepy motoryzacyjne mają jeszcze takie gumki, a jeśli nie, to w agromie lub u handlaży dostaniesz, a jeśli nie, to napisz, to dam ci namiar do hurtowni w której ja zaopatruje sie w takie cuda, wysyłają do domu towar. Powodzenia!!!!!!!

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

11

Odp: Hamulce

Dzieki smile ale jednak tak troche slabe mam te hamulce.. a jak sie pozniej to posklada to gdzie sie hamulce z przodu odpowietrza ? bo z tylu to mam takie 2 rurki wyprowadzone.. a sa takie gdzies z przodu?

gg 2215972

12

Odp: Hamulce

Z przodu odpowietrzniki są tuż nad rurkami doprowadzającymi płyn do cylinderków, są one troche zagłębione i zbytnio ich nie widać, ale tam właśnie są, odkręcisz je kluczem rurkowym chyba 8, a hamulce masz słabe, bo bębny są zalane wyciekającym płynem i żeby poprawić skuteczność hamulców, to po wymianie tych gumek, przedz amontowaniem bębna, musisz dokładnie wymyć jego wnętrze z płynu, który wyciekał, oraz okładziny szczęk hamulcowych, najlepiej zastosować do mycia benzyne, a po zmontowaniu i odpowietrzeniu, dobrze jest dotrzeć hamulce, tzn. jedziesz ze średnią prędkością i naciskasz na pedał hamulca, z wyczuciem, tak abyś nie zadusił silnika, ale też abyś czuł, że ma ciężko, po kilku takich zabiegach docierania hamulce są miodzio.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

13

Odp: Hamulce

a to są takie gumki ? big_smile bo nie wiem czy dobre kupilem, ale sa od żuka do przodu i maja 32mm .. a nie chce pozniej latać jak rozbiore to kolo po świętach i okaże sie że to nie te hmm

http://images4.fotosik.pl/260/7fd9536f59d9fd73.jpg

gg 2215972

14

Odp: Hamulce

To są rzeczywiście gumki od Żuka, ale nie te, te nie pasują, muszą to być takie "pełne", w kształcie talerzyka, takie których nie zakłada sie na tłoczek, tylko one mają pchać tłoczek, niewiem jak jaśniej ci je opisać, postaram sie zrobić fotki tych gumek, może jutro.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

15

Odp: Hamulce

wiem jakie bo gosciu mi takie dał smile sa pelne podobne do tych tylko w srodku guma hmm myslalem ze tamte byly do tylu ale widocznie sa takie z przodu i tylu hmm no nic w kazdym razie mam 2 szt to starczy na jedno kolo... najwyzej pojade z tamtymi i pokaze w rolniku i moze beda mieli takie pelne... zeby kiedys nie szukac juz... roll

gg 2215972

16

Odp: Hamulce

Dokładnie takie jak mówisz Radek, w środku guma, kup sobie na zapas, bo ciężko je dostać, a w przednich hamulcach Forszaja dość często lubią być wymieniane.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

17

Odp: Hamulce

wszystko ładnie tylko byl urwany odpowietrznik hmm to musialem jeszcze rozebrac kolo z mojej ify (dobrze ze jest to samo big_smile ) i caly tloczek przelozyc smile a te sprezynki to kwestia wprawy smile teraz je zakladam za jednym pociagnieciem big_smile big_smile ale nareszcie mi przod hamuje cool bo plyn wczesniej caly uciekal z przedniego obwodu roll

gg 2215972

18

Odp: Hamulce

Mam pytanko... przednie hamulce latwo zrobic jak sie ma dobre tloczki... a co z tylem ? bo tez u mnie kiepsko... jak zobaczylem jak przod teraz hamuje.... na jakiej zasadzie dziala tyl? bo jak naciskam hamulec to nie wiem skad takie pykanie powietrza.. czy tak powinno byc hmm czy tyl jest na powietrze?   i co w tylnich hamulcach moze sie popsuc ? I jak to wymienic roll

gg 2215972

19 Ostatnio edytowany przez karlos (2006-12-28 22:53:40)

Odp: Hamulce

a czy da sie odpowietrzyc przod bez klucza rurkowego bo ja nie mam i jak patrzylem to nie wiem jak sie tam dostac a odpowietrzylem tyl a podal rosnie wiec musze jeszcze przud chyba zrobic

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

20

Odp: Hamulce

Tył w 323 działa tak jak przód (pompa hamulcowa jest jedna dla 4 kół) .Wspomaganie hamowania jest hydrauliczne (kierowanie,sprzęgło,hamulce wspomagane są tą pompą z przodu pod chłodnicą) A pykanie powietrza to pewnie zawór odcinający od przyczep (gdy naciskasz na hamulec uruchamia się) i tak musi byc bo inaczej przyczepy by  nie hamowały .Popsuc może się wszystko jak z przodu tylko rozbierania więcej.Tył jeśli nie cieknie to może ci przepuszczac pompa (wymiana uszczelniaczy na pompie pomoże) ale najpierw sprawdż czy plyn nie ubywa. Poza tym z hamulcami często jest tak ,że jak się przy nich majstruje to dopiero po jakimś czasie dochodzą do siebie. Radze dobrze odpowietrzyc i troche pojeżdzic.